Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

jovan


Keka

Polako. Miris "loseg" plina (sta li je onda miris "dobrog" plina) potice od nesagorelog plina. Nesagoreo plin u izduvu nije dobra ideja.

Ipak sam za to da se poseti servis, a do resenja problema da se vozi na benzin.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

#257
Senzor gasa?!? :ces:

Ima neka caka u senzoru gasa koji  (stari modeli) u sebi sadrži olovo ili živu slagaću sad nisam siguran (koja je po EU standardima o zaštiti okoliša zabranjena) i oni nisu imali problema, ovi novi to ne smeju da imaju i zbog toga su skloniji kvarenju, a taj zabranjeni sastojak je ključan u funkcionisanju senzora, kad zakaže senzor, majstori ugrade kineza koji ga sadrže, njima ti sastojci ne smetaju  :to:

Sasa_NS

#258
Zalepila neka od gasnih dizni, prljav gas. Imao sam nedavno isti slučaj, potpuno isti simptomi. Ako ti se dizne mogu rastaviti i čistiti - proći ćeš samo sa čišćenjem u ultrazvučnoj kadici, a ako ne mogu (moj slučaj) onda će morati pasti zamena istih.



p.s. Ne verujem da je senzor (pritiska i temperature) gasa, on kada crkne gasni uređaj neće sa benzina da prebaci na gas već samo pišti kao da u rezervoaru uopšte nema gasa (imao sam nažalost i taj kvar).

TT

mdbokic

Juče popodne je ugasio lampicu, ceo dan je bio OK, jutros takođe OK, čuo se sa servisom i dogovorili da ispraznim tj potrošim plin iz rezervoara i vidim da li se ponavlja...

Veterinar

Kao laika me interesuje sledece... Navodi se prljav gas kao uzrok. Kako na tako maloj kilometrazi? Zar tu ne postoje filteri koji bi sprecili (bas tako rane i drasticne) simptome te vrste?

dekiv68

Najpre filter tečne, a posle isparivača i filter gasne faze  :conf:

mdbokic

Ne bih znao, videću kad potrošim ovaj plin što imam (sa Nis-a),  da li će se ponoviti sa drugim plinom!! Da imam bliže servis visio bih tamo dok ne reše, ovako mi je daleko da svaki put idem kad se upali lampica, ali ako se upali i sa drugim plinom ima da ga reše kako znaju i umeju...

Možda se ne radi o prljavom plinu, možda je do sastava, kvaliteta...

Sasa_NS

#263
Ja sam nedavno morao da menjam gasne dizne (posle skoro 5 godina od kupovine novog auta i 82.000 pređenih km - fabrički Landi Renzo uređaj) i posle toga sam prešao nekih 3.000 km kad je odjednom samo počeo da prebacuje na gas sa vidnim trzajem, zatim je sledio neravnomeran rad na leru, check engine lampica, padanje obrtaja... da bi na kraju počeo da radi na 3 cilindra, nema snage - katastrofa. Zovem majstora koji mi je menjao dizne i on kaže "verovatno prljavština", moraćeš doći. I odem, šta ću. Majstor je sve poskidao i utvrdio odmah da je jedna od dizni potpuno zapekla, druga vrlo slično, a i ostale nisu daleko (posle samo 3000 km!?). Očistio ih je, zamenio opet filtere i ugradio mi još jedan dodatni specijalni (treći) filter sa spiralom, taložnikom i klasičnim filterom u sredini koji bi trebao konačno da uhvati tu "štroku" koja uspeva nekako da prođe kod prethodna dva. A evo šta je napisao baš u vezi te prljavštine (na jednom drugom forumu):

"Problem sa lepljivom masom nepoznatog (bar za nas potrošače) porekla i sastava datira od pre godinu i po dana. Povremeno se umanjivao fenomen, ali izgleda da i dalje ne jenjava. Jednostavno to nije više ono ulje na koje smo se nekada žalili, čak štaviše ulja više ni nema, sad je to neka masa koja izvrši finu kristalizaciju na mestima gde prolazi gas u gasnoj fazi. Interesantno je i to da određeni lanac pumpi distribuira gas sa visokim procentom ovog đubreta, odnosno ispada da je baš onaj koji treba biti najbolji, postao najgori, ali tako je to kad država stoji iza njega."

Keka

Ljudi, ne znam kakve vi to dizne imate, moje niskobudzetne Valtek sljakaju vec ~60.000 km (zamenjena na ~155.000km, sam dam na ~215.000km), nisu ni stucnule.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Mi imamo Landirenzo MED gasne dizne. Moje, koje su sada na Stilu, su skinute sa slupane Zafire koja je po km satu prešla 170000km na metan. I rade kao sat. Objašnjenje - u metanu nema ništa drugo sem metana.  Sinoć sam poznanici na MCV-u 1.6 16V čistio Valtek dizne (po ko zna koji put, okačiću slike kad stignem) a koje su prešle 159000km. Vidi se da su gumeni tamponi već pri kraju i da uskoro sledi zamena, ali OK - oplatile su se i pošteno odradile posao. U čemu je razlika? MED injektori se ne mogu reparirati kada se u njima pojave naslage koje su opisane nekoliko postova iznad. Valtek i slične "niskobudžetne" mogu se rasklopiti, reparirati, očistiti i na taj način spasiti od zamene zbog prljavštine. Zašto se "niskobudžetne" ne ugrađuju fabrički? Zato što je sa tim injektorima nemoguće postići emisione norme da bi vozilo moglo dobiti homologaciju za prodaju. Sada na nove motore idu drugačiji MED injektori kod kojih je moguća reparacija i čišćenje (MED EVO injektori), tako što je elektromagnet odvojiv od mehaničkog dela. Logično mi je da u toku garancije Dačija ne popravlja već menja injektore, a ova mogućnost reparacije je prednost za nas kasnije, po izlasku iz garancije.
Nemam znanja iz hemije ali kao neko ko vozi na gas razmišljam: ako su propan i butan gasovi - šta je to u toj smeši što napravi takvu štroku unutar sistema? Šta mi to u stvari kupujemo i dobijamo kad sipamo gas?!

Sasa_NS

Dobijamo verovatno poluproizvod koji nije prošao kroz sve faze proizvodnje i rafinacije, pa nam se zato sve ovo verovatno i dešava. Inače, i moje originalne dizne su bile Med (zelene), a sada imam neke Lovato koje se mogu čistiti i skoro se uopšte ne čuju.

TT


slavko_bgd

#267
Ima logike. Ono što ne prođe kompletan proces proizvodnje sigurno manje košta pa je zarada veća.



1. Zavoli isparivač, prešao 76000km, zapekao prostor kroz koji prolazi gas. U tom prostoru se nalaze 2 bakarne spirale koje treba da pospeše grejanje gasa. Isparivač je bačen, reparacija nije bila moguća. Pravougaoni presek kanala u kom su spirale je cca 18x8mm;
2. Isparivač LI10, klip na ulasku u isparivač, pre filtera tečne faze: karamelizovane naslage zbog kojih je ventil zaglavio. Klip i cilindar očišćeni i sve OK. Čoveku se to dešava već 3 puta na nepunih 35000km.
3. Isparivač Tartarini - prostor iznad membrane u kojem je tng. Svaki komentar je suvišan. Nemam podatak o km, auto je par godina star;
4. Naslage u Valtek injektorima, slučaj od sinoć.Na slici je dizna. Injektori oprani prošle godine, prešli nešto više od 17000 od tada;
5. Filter gasa Tartarini - nije menjan oko 30000km;
6. Injektori Landirenzo MED: u kućištu injektora zatečena tečnost , najverovatnije voda.

Nisam imao prilike da otvaram Landirenzo MED EVO dizne tako da ne znam kakva je konstrukcija i kakva je mogućnost čišćenja. A na osnovu gornjih fotografija, pitanje je šta se može oprati/očistiti i koja vrsta primesa u gasu čini nepopravljivu štetu. I čime bi se eventualno mogle uklanjati nečistoće iz komponenti a da ne oštetimo same komponente? Za pranje koristim 95%-tni propil-alkohol koji ne pere baš sve...

Raja

Slavko, kako ove posledice mogu da se izbegnu i da li uopšte postoji način da se sazna koje pumpe treba izbegavati a koje pumpe toče pouzdano kvalitetan plin?

slavko_bgd

"Ko će to znat' moj Profesore..." , što izgovori Dragan Bjelogrlić u "Lepa sela lepo gore".

Tehnički: isparivač štiti filter tečne faze, koji koliko znam odstranjuje samo mehaničke nečistoće. FIlter gasne faze takođe odstranjuje mehaničke nečistoće veličine <5um, <10um i <20um, zavisno od klase (um=mikron). Ako su ovi "nusprodukti" rastvoreni u gasu - mislim da tu nema pomoći. Što se tiče kvaliteta gasa kao gasa, o tome mogu da diskutuju samo laboranti koji rade analize, znači ljudi koji imaju i znanje i iskustvo. Pumpe? Videćemo u buduće šta će se dešavati jer koliko znam markira se i tng isto kao i tečna goriva. Ako iz rafinerija bude izlazio  autogas zaista po EN589, onda bi ovakvi slučajevi trebalo vremenom da prestanu da se dešavaju ili da njihov broj bude zanemarljiv. Bar su takva iskustva sa Zapada. Videćemo...