Elektricna vodena pumpa za zimu

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

Šveđani imaju standardnu opremu auta da ima svoju utičnicu kroz koju se napaja elektricna vodena pumpa i elektricni grijac vode.

E sad mene zanima, kako to ugraditi u naše aute, dakle gdje smjestiti pumpu, preko kojih crijeva, kakav i koliki grijač, je li on zajedno sa pumpom, na koju temperaturu podesiti grijač...

Siguran sam da ćemo smisliti neke ideje. Meni auti ionako stoje u dvorištu pa dovod struje odnosno utičnice i kabla nije nikakav problem. A sigurno bismo svi voljeli ujutro sjesti u auto koji kabinu ugrije maltene odmah po paljenju motora.

:c0:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

mladja73

Ja imam takvo resenje na agregatu. Da bi sto lakse startovao njemu je  grejac vode stalno ukljucen. Temperatura vode je negde oko 40-50C. Regulise termostat.

Da li je tako nesto moguce uraditi na nasim automobilima? Sigurno da moze. Grejac treba smestiti u sistem cirkulisanja vode. Gde tacno ne znam. Sigurno je da automobili lakse palili ujutro kada jaki mrazevi.

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Keka

Logika kaze da takav grejac treba da ima izmedju 1 i 2 kW snage, sto celu ideju dovodi u nivo teskog entuzijazma.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Saša

Citat: Keka poslato 21.11.2011. - 18:58
Logika kaze da takav grejac treba da ima izmedju 1 i 2 kW snage, sto celu ideju dovodi u nivo teskog entuzijazma.
Da nije to prejak grejač?
Ja mislim da bi i grejač ispod 1kW "pio vodu".

zac

Ideja nije losa, samo sto bi meni trebalo 60 m produznig kabla..  :bonk:

Slazem se sa Sasom ,da grejac ne treba da bude preko 1000W, pa ne treba on da zagreje vodu u motoru na radnu temperaturu,  :cekicem:  vec samo da je podigne sa minusa na recimo 20-30oC, znaci ako je napolju -5 ili -10, dovoljna je razlika od 30-40 oC, prakticno se dobije letnji-start.

DrJekyll

Ja mislim da pumpa i nije bitna tu nešto. Ako se voda greje recimo sa neke donje strane, praktično će da sama cirkuliše kroz sistem po sistemu toplo-ide gore. Bar smo pričali o tome u temi kada se raspravljalo da li treba ostaviti ugašen auto kada se upali ventilator na hladnjaku.
Tako da, samo grejač, bez el. pumpe....naravno brže je sa pumpom, ali mislim da je to bespotrebno trošenje vremena i prostora u motoru.
Ne znam kako creva idu na donjoj strani motora, ali sam siguran da može da se montira neki mali grejač u neki valjkasti metalni deo (nečega) sa dva izlaza za creva.
Meni trenutno pada na pamet opcija:

Pa da se veže neki kaval za taj "uređaj" i kad treba samo se priključi na struju.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Keka

Hajde fizicari i matematicari, toplotni kapacitet metala, puta tezina motora, zagrejati sa -10 na +30, bez toplotne izolacije. Koliko W treba uloziti?

Gvozdje 444J/kgK, aluminijum 900J/kgK. 1J=1Ws 3600J=1Wh

Ako motor ima 100 kg, prosecno mu treba dovesti 2688000 J (746Wh, odnosno 0,75 kWh) da bi sa -10 dostigao temepraturu od 30 stepeni. Posle toga ide odrzavanje temperature, ali za to nisam uspeo da pronadjem podatke.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Jedno je zagrejati motor od t1 do t2 za dato vreme, a drugo je održavati mu zadatu temperaturu.
Znači, pitanje je da li je cilj uključiti spravu recimo pola sata pre straovanja motora, u kom slučaju je Kekina računica mandatorna i verovatno bi se zahtevala snaga bar onolika koliko je procenio, verovatno i veća od navedenih 2kW, a sasvim je drugo ukoliko je pristup "agregatski", odnosno da se motoru održava konstantna temperatura sve vreme, jer u tom slučaju ne pije vodu priča o toplotnim kapacitetima materijala i masi motora, već su u igri samo termički gubici, odnosno jednom zagrejanom motoru treba sve vreme dovoditi onoliko toplote koliko zrači u okolinu pri temperaturnoj razlici od četrdesetak stepeni. Veoma su bitni uslovi razmene toplote, pre svega da li ima prinudnog strujanja vazduha oko motora, jer se u tim slučajevima konvektivnim putem može odvesti višestruko veća količpina toplote za isto vreme. Znači, veći je problem košava na nuli nego kola prekrivena snegom na -20 stepeni. U priču se ovde uključiju čak i kederi haube, još kako!
Svima koji razmišljaju o ovoj varijanti toplo preporučujem da se ili manu ove priče dok je još akutna, a ako briga pređe u hroničnu da kupe neko rusko vozilo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Ovo liči na jednu ideju za koju sam davno čuo.Nažalost primenjljiva je samo za one sa garažom.A malo vredi za Dačije zbog zaštitnog lima ispod motora.U kućište od Al lima sa ugrađenim grlom stavi se sijalica od 100-150W i stavi na pod, ispod kartera.Al lim usmerava toplotu na gore.Moguće je povezivanje na satni mehanizam da se upali jedno sat-dva pre paljenja motora.Navodno,posle tog vremena ceo motorski prostor je topao,a karter (i ulje u njemu) još topliji.
Ovo je toliko jednostavno i dobro za motor i žao mi je što nikad nisam imao prilike (garažu!) da ovo probam.Jedino je važno da je motor suv,da ulje ne kaplje na vrelu sijalicu.Mislim da je ideja potekla od nekog (pametnog)Rusa.

Zoran

#9
 :to:, sijalice su čudo, ovo je baš jednostavno.Čuo sam priče da Rusi stavljaju sijalicu u rezervoar da nafta ne zaledi tokom vožnje. Da li je to moguće  :ne:?
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Ne znam da li Rusi stavljaju sijalice u rezervoar, ali znam da imaju grejace u dizel rezervoarima, a i majka mi je pricala, kada je bila u Moskvi, radili su projekat za neku zgradu negde u Sibiru, da kamioni i raznorazne masine (dizelasi) nisu ni gasili, vec su im samo dolivali dizel u radu.
Neki od radnika na gradilistu, Rus, im je pricao da se desava da ne gase motore i po 20-tak dana, kada rade na severu, jerbo ako ugase mogu da idu kuci.  :whistling:

Aleks

Pričao mi teča, kamiondzija u penziji, da je po Sibiru viđao kamione kod kojih cev izduvnog sistema ide kroz rezervoar i tako greje naftu.
Inače ja na Kadetu imam grejač u bloku mada ga nikad nisam probao.

Keka

Grejac je u kucistu filtera za naftu. Kod dizela je problem upravo u filteru koji zapusi od parafina na niskim temperaturama.

Funkcija ovog grejaca je upitna u smislu da je kritican momenat paljenje i prvih 30-60 sekundi rada, ako tad gorivo ne prolazi kroz filter, grejac nece pomoci.

Kako mislis nisi ga probao? Malo je verovatno da ima poseban prekidac, treba da je vezan na neki relej i da radi dok radi i motor.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks

Ma jok prekidac, ima uticnicu u prednjem braniku ali ona nije po nasim standardima a mene mrzelo da karabudzim i menjam je. Taj grejac mi nikako nije potreban, a umalo da zaboravim; imam i uticnicu u putnickom prostoru (kod nogu suvozaca). Ona je navodno sluzila za ukljucivanje nekakve grejalice (kalorifera) koji bi grejao kabinu.  :ne:

slavko_bgd

#14
Moj tast je imao svojevremeno na Mercedesu 123 2.5D grejač bloka motora, fabrički. Ispod hube, na desnom košu je bila utičnica identična kao na današnjim baštenskim mašinama u koju se ubadala ženska utičnica običnog produžnog kabla. Sklop se sastojao od ispravljača 220/14,5V i štapnog grejača koji je bio uglavljen u blok motora. Temperatura koju je taj sistem održavao bila je oko 45C a deo struje preko zaštitne sklopke se koristio za dopunjavanje akumulatora. Grejač je bio uronjen u rashladnu tečnost, nije bilo nikakve električne pumpe za kruženje vode jer se grejanjem rashladne tečnosti verovatno postizala neka prinudna cirkulacija kroz blok motora a toplota se prenosila dalje. Ono što je mene oduševljavalo bila je lakoća jutarnjeg startovanja čak i na ispod -15C i maltene trenutno odmrzavanje stakala odmah nakon pokretanja motora. Pritom, motor je bio u "idi mi-dođi mi" stanju (mečka prodata 1997 sa 490kkm, od toga za poslednjih 7 godina prešla oko 350kkm na taksiju). Po meni, taj dodatni grejač je zimi mnogo dobra stvar...