Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


neskafa

Citat: kiconix poslato 26.10.2012. - 19:58
Samo da dodam, Clio je sa 1,2 16v motorom.
Zato me i buni ta informacija, kod jednih moze kod drugih ne. :ne:
Meni su rekli: "Moze, ali gubis garanciju" (u pitanju prethodni auto - Clio 1.2 16v)
When we are born, we cry that we are come to this great stage of fools.

saša61beograd

Očigledno da isti motor,1,2 16v postoji u dve verzije,za plin i benzin.Razlika je verovatno samo u glavi motora,odnosno u sedištima ventila.Misterija je zašto je tako.Takođe,misterija je zašto se kod nas ne uvozi fabrička LPG verzija kad većina hoće da vozi na plin.Homologacija i slične priče su mi neubedljivo objašnjenje."Lupaju i pljačkaju" je moguć razlog.Nažalost,reketiranje "plinaša" počinje i pre nego što kupe auto.

hobbista

Homologacija je obavezna za uvoz svakog tipa automobila i svaki tip motora koji se ugrađuje u njega. To je, u stvari, vrsta A-testa, odnosno potvrda da odgovara SRPS (ex JUS). Po meni potpuno bezvezan zahtev kada se uvoze proizvodi iz EU, ali zakon je zakon  :ne:

Ono što mene buni u celoj priči je računica koju fabrika ima. Na mekšim sedištima ventila i ventilima ne može da uštedi ni ceo 1€, a sebi pravi problem sa dodatnom stavkom u proizvodnji ( nabavka, lagerovanje, trebovanje za proizvodnju... ). Zbog 1€ (ako i toliko)  sebi prave administrativni problem  :banghead:

Podsećanja radi, do pre 10-tak godina skoro da nije postojala priča o "specijalnim" sedištima ventila za pogon na TNG.
Ne sećam se da je neki Yugo proizveden 90-ih u koji je ugrađen TNG imao problem sa sedištima ventila. A o kvalitetu materijala koji su tada korišćeni ne bih ni komentarisao.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

saša61beograd

Homologacija se svakako plaća,i na auto sa plinom i bez njega.Takođe,plaća se i na svaki TNG uređaj za naknadnu ugradnju.
Vidim samo dva moguća objašnjenja:
-naš plin je daleko od EU standarda.
-jak uticaj lobija ugrađivača TNG-a,i ostalih koji od toga lepo žive.
Šta god da je u pitanju,ne sviđa mi se.

slavko_bgd

Update>

juče je na redovnom servisu bio Renault Kangoo, 1,2 16V,  MY 2006, motor D4FF730 .
Plin je Landirenzo Omegas, na plin je auto prešao oko 60.000 km (ukupno prešao 78.000).
Nema nikakvih problema u radu ali kao što sam predhodno pisao, ovo je samo jedan od malog broja  sa plinom da bi se smatrao merodavnim...

bocca

malo pre procitah na hrvatskom forumu da novi sandero ide u ponudi i sa 1.2 16v i fabrickim plinom. postavljen je cenovnik za hrvatsku sa svim podatcima, datum je 18.12, znaci pre par dana, a prosecna potrosnja za model sa fabrickim gasom je 22% veca od potrosnje benzinca.

Andrix

Tih 22 % bih rekao da je ok, gledajuci po mojoj potrosnji.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

bocca

jos jedna zanimljivost sa hrvatskog sajta, auto sa fabricki ugradjenim gasom je  skuplji samo 6000 kuna iliti tacno 800 eura!!!!! a kod nas naknadna ugradnja 950 eura!?!  :ces:
sta bi dao da je kad sam ja kupovao postojala opcija sa fabricki ugradjenim gasom!!!

Keka

Dao bi 800 evra, a neko ne bi nista zaradio.

Zato GPL modele nikad nece uvoziti, nego ce naknadno ugradjivati za 950 evra.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dizelas

Da, tačno tako, 1,2 16V LPG u Hrvatskoj je skuplji samo 6000 životinjica obraslih krznom od benzinca (72.700 prema 66.700 Kuna), ili 800 Evra. To je nevjerovatno niska doplata za fabrički ugrađen gas imajući u vidu da je ovdje sigurno i motor prilagođen gasu (ventili itd.), kao i da je uporediv dizelas 1,5 DCI 75 KS skuplji za 9000 Kuna od LPG verzije (81.700), tj. za čak 1.200 Evra.

Da ne davim, više u 'rvatskom testu na http://www.autoportal.hr/index.php/testc/5866 .

hobbista

Ako se dobro sećam, ugradnja LPG uz zadržavanje garancije je 1.050€, dok je ugradnja istog bez zadržavanja garancije na vozilo 550-600€.
Uz to, ugradnja LPG u samoj fabrici je daleko jednostavnija, jer se na traci može obaviti celokupna priprema.
Gledajući tako, u ceni od 800€ fabrika ima veću zaradu nego servisi za naknadnu ugradnju.

A ovo sa sedištima ventila (i ventilima?) na 1.2 16V je čist bezobrazluk - praktično te primoravaju da uzmeš od njih auto sa ugrađenim LPG (ukoliko želiš da isti imaš)  :ranting:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Oni su prije otprilike 3 godine Logan1.6 LPG dobijali bukvalno za 1 Kunu. Hoću reći bila je neka mizerna doplata koliko se sjećam.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Ja sam u svoj Logan platio 1150 e ugradnju BRC/a, u okviru fabricke garancije 2005 g., mada su mi skoro kod servisera rekli da trenutno ugradjuju Landi za oko 800 e, i to cak u Hyndai i30 ne gubeci fabr.garanciju na vozilo.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari