Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?

prethodna tema - sledeća tema

nik

Bilo je vec reci o ovome u okviru ranijih tema (ne samo vezanih za LPG)

Citat: saša61beograd poslato 07.03.2012. - 19:39
Zašto se kod nas ne uvoze ove Dačije sa fabričkim plinom?

Svaki model zahteva homologaciju koja kosta, a pitanje je za uvoznika koliko bi komada mogao da proda.

Citat: saša61beograd poslato 07.03.2012. - 19:39
Da li je ovo što se prodaje kod nas standardni LPG ili "nešto".

800eur prema naših 1000eur?

Kod nas je "nesto".
Salu na stranu, Uredjaji koji se kod nas ugradjuju jesu najcesce "firmirani" (bar oni koji se ugradjuju kod ovl. servisera za gas, mada i to je ponekad pod znakom pitanja), medjutim, razlika u ceni je sasvim razumljiva, a na nju najvise uticu sledeci faktori:
- fabricki delovi, odnosno, ugradnja u fabrici sa originalnim delovima (citaj delovima koji su projektovani za dati model), na traci, u okviru procesa sklapanja auta je jeftinija nego naknadno ugradjivanje kada je sve daleko nepristupacnije i postoji potreba skidanja i naknadnog montiranja vec ugradjenih delova. Za ilustraciju moze da sluzi i cesto pominjana na forumu ugradnja klime, uporedi cenu sa fabr. klimom i cenu naknadne ugradnje.
- unutar EU su manji troskovi (nema homologacije i drugih uvoznih taksi, a i najvaznija stavka, vozila sa "cistijim" izduvom su oslobodjena ili imaju znatno umanjene dadzbine)
- poslednje, ali mozda i bitnije od prethodnog, je namerno pumpanje cene od strane distributera (ilustracije radi cena LPG uredjaja, kada sam ja kupio auto je u Integri bila 1200 EUR, a kod servisera direktno, koji i inace ugradjuje doticni uredjaj po nalogu Integre, 960 EUR, ali onda nista od garancije). Gde je razlika? Ko uzima istu? Verovatno distributer na konto mogucih komplikacija u garantnom roku jer, ne zaboravi, Reno-Nisan ne odobrava naknadnu ugradnju LPG uredjaja i, oficijelno, gubi se garancija za usluge koje on pruza (asistencija na putu, o garanciji u inostranstvu da i ne govorim). Kolika je verovatnoca da se nesto desi i da bude problema u garantnom roku koje je prouzrokovao uredjaj? Mislim veoma mala tako da im se ovako vise isplati.
Pare u dzep uz malu verovatnocu da iste izgube, a od fabrickog ne bi bilo nista, a veliko je pitanje ko bi ga kupio kada bi bio duplo skuplji od ugradnje u servisu, a ko bi se ladno odrekao garancije za automobil, koji se inace pokazao pouzdanim i u garantnom roku nema znacajnije kvarove (sve je na nivou pojedinacnih slucajeva), i uredjaj ugradio kod neovlascenih servisera.

ppejic

#31
Razlog je isti sto se ranije izgubio iz ponude Logan 1.6 16V

Uvoznik mora za svaki od tih podtipova odraditi (PLATITI) homologaciju.

Naravno, uvozniku se isplate samo one varijante vozila koje se najvise prodaju.

saša61beograd

Homologacija LPG Dačije bi se isplatila jer prelo 50% benzinaca vozi na plin.Mada,kako piše Nik,ovako je RNS-u još isplativije.Boli činjenica da su (smo) kupci Dačija u Srbiji pomalo i nezasluženo "siročići" u odnosu na neke sa pet ili deset puta većim platama.

Keka

Da se vratimo na temu: GPL model motora 1.2 16V ima drugaciju glavu motora i takve glave se stavljaju samo kod fabricke ugradnje koje kod nas nema, iz raznih razloga. Naknadna ugradnja TNG na redovnu glavu motora je moguca ali sa neizvesnim posledicama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VeDuS

#34
Juce sam u razgovoru sa prodavcem u Master-u dobio informaciju da se ocekuju neki novi uredjaji koji ce Reno-Nisan odobriti za ugradnju u 1.2 16V motore,da su neki bili na obuci i da ce to biti najverovatnije posle Nove godine kada stize i novi sandero u salone. E sad ......

Loganovac

Verovatno direktno ubrizgavanje TNG-a...  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

1.2 16V nema direktno ubrizgavanje. Naknadna ugradnja nije podrzavana zbog mekanih sedista ventila, znaci nema veze sa tipom ubrizgavanja.

Mozda je obican sekvent sa kapalicom za podmazivanje sedista ventila ili ce fabricki ugradjivati drugacije glave, kao u  GPL modelima.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

#37
Ko je ovde lud a ko pametan :banghead:
Mojoj drugarici su rekli da u Clia II  storia 1,2 moze da ugradi tng uredjaj bez problema. Cena 1000 e, naravno u ovlascenom servisu.

slavko_bgd

Oba su 1.2. Jedan sa 8 a drugi sa 16 ventila.
Ako je motor D7F onda može.
Ako je D4F i onda može, al' ne može ...






....da zadrži garanciju na novo vozilo.

Sir Oliver

Zašto ne može? Može nešto da se desi motoru?
Ako nam ti ne objasniš, ne znam ko će.
I drink to make other people more interesting.

slavko_bgd

Druže, to bi trebalo da objasne oni koji su zabranili ugradnju u te motore, znači RNS.
Verovatno da postoji jak razlog za to, ali informacija takve vrste je nešto što se smatra poslovnom tajnom.
Interes prodavca je da proda vozilo a interes kupca je da dobije to što želi.
Ako se za isti ili približno isti novac može kupiti Sandero 1,2 u koji je zabranjeno ugraditi TNG ili Punto 1.2 , Fabija 1,2 i slično sa TNG-om, šta će se poslednje prodati?

Ono što mogu da kažem je da postoji veliki interes da se motori 1,2 16V konvertuju na gas. Prvi je interes kupaca koji ponovo kupuju Dacie, od kojih je većina njihovih Dacia bila na gas. Zatim je interes RNS-a da proda  što više vozila, pogotovo kada se traže vozila sa pogonom na gas. I naravno, najveći zajednički interes je da niko nema problema sa motorima.

LeNgenda

Pitam se moze li 1.4 GPL da ispuni Euro 5 normu...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

kiconix

Samo da dodam, Clio je sa 1,2 16v motorom.
Zato me i buni ta informacija, kod jednih moze kod drugih ne. :ne:

slavko_bgd

Pretpostavljam da je vozilo van garancije i u tom slučaju zabrana ne važi. Kad sam napisao da plin može na 1.2 16V, napisao sam u smislu da ga je moguće ugraditi i da taj motor može da radi na plin. Da li ima ili nema nekih negativnih posledica-zaista ne bih znao. Prema mojim saznanjima, od 2008/2009 nijedan takav motor nije konvertovan na plin zbog zabrane, tako da nemam zaista nikakvih ni pozitivnih ni negativnih iskustava sa tim motorima.

Keka je tačno rekao sve u dve rečenice:
" Da se vratimo na temu: GPL model motora 1.2 16V ima drugaciju glavu motora i takve glave se stavljaju samo kod fabricke ugradnje koje kod nas nema, iz raznih razloga. Naknadna ugradnja TNG na redovnu glavu motora je moguca ali sa neizvesnim posledicama."

Znači, ako fabrika pravi razliku da li će motor raditi na TNG ili ne- to treba shvatiti ozbiljno.

kiconix

Moja greska, auto je kupovan nov u oktobru prosle godine.
Tada je receno, moze TNG, kosta 1000e.
Znajuci da u Dacia vozilima sa tim motorom nije dozvoljena ugradnja, ili oni lupaju ili pljackaju narod.