Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?

prethodna tema - sledeća tema

VeDuS

Pre nekoliko dana prijatelj mi je kupio Sandera 1.2 16V. I pre kupovine sam se raspitao u vezi ugradnje gasa u auto u nekoliko ovlastenih servisa i dobio suma sumarum otprilike sledeci odgovor: " pa..... znate Reno ne preporucuje ugradnju u automobile sa ovim motorm,... mi mozemo ali mu skracujete vek trajanja,..... ugradili smo oko 4-5 uredjaja i do sada nismo imali problema,ali ... pouzdaniji su oni sa 8 ventila....
Prijatelj ga je ipak kupio jer su ga ubedili da je drasticna razlika u potrosnji u odnosu na prethodne modele ...
Ja sam prilicno skeptican,zadovoljan mojim LPG uredjajem i sit sam se navozao ali me interesuje o cemu se zapravo radi.
Mozda bi Slavko znao onako lepo narodski da rascivija ovo.Mislim da ako ovo sa ugradnjom gasa u ove modele ne bude islo Dacia se nece bas usreciti na ovom trzistu.Ljubitelji dizela su homogena grupa ali benzinasi/LPG odose kod drugih proizvodjaca.Sta mislite?

slavko_bgd

Narodski: :-)1

Zvanično: RNS ZABRANJUJE ugradnju gasa u toku garantnog roka u motore D4F ili 1,2 16V. Objašnjenje zašto je to tako zvanično nismo nikada dobili.

Nezvanično: naš servis je uradio flotu od 6 Klija 1,2 16V još početkom 2008 godine, pre zabrane ugradnje u ove motore. Ta vozila se i dalje redovno održavaju u našem servisu na svakih 10.000 km i ni na jednom po našim saznanjima nije bilo nikakvih problema. Svi su prešli oko i preko 100.000 km. Ovo je naravno suviše mali uzorak da bi bio merodavan, ali to je činjenica.

Slažem se sa konstatacijom da ako se nešto po tom pitanju ne promeni da će Dacia kao jedan od bestselera na srpskom tržištu početi da beleži pad prodaje...

Keka

Slavko, da li je u te automobile ugradjen Flash lube?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VeDuS

Ima li neko na forumu sa ovim motorom? Planira li gas ili ga je ugradio?Ako ne - zasto?Kako ide?
Pitam jer su krenule price o maloj potrosnji ali mislim da to ne moze biti toliko drasticno da ne posegnem za LPG-om.   
Ko zna ......

ppejic

Sta je mala potrosnja? Da li je mala potrosnja 1L manje u proseku?

Ja sam se malo raspitivao po Rumuniji. Genaralni zakljucak je neznatno manja potrosnja uz finji rad motora. Zbog manje zapremine manji je porez pri registraciji. Tamo se i dalje odlucuju za "prastare" 1.4 motore.

saša61beograd

Vi,ljubitelji plina ste baš čudni.Da imate auto koji ide na vodu vi bi ste i u njega ugradili plin!

bmiillan

nemoj na silu uzmi veci cekic

VeDuS

Citat: saša61beograd poslato 20.10.2011. - 14:50
Vi,ljubitelji plina ste baš čudni.Da imate auto koji ide na vodu vi bi ste i u njega ugradili plin!
Nismo mi ljubitelji plina nego opustene i jeftinije voznje.Ni dizelasi nisu kupili auto samo zbog obrtnog momenta, ali to je polemika za temu koja vec postoji. Hajde o ovom motoru i LPG-u.

saša61beograd

Da je jeftinija jeste,da je jeftina nije,u svakom slučaju.
Opuštena?Čovek da 8000eur za auto,ugradi plin bez saglasnosti fabrike i "opušteno" razmišlja o posledicama!

Keka

Vec je bilo reci o tome da ovaj "fabricki" uredjaj za TNG sto ugradjuju u Srbiji nije fabricki uredjaj koji ugradjuje Reno. Stoga ostaje vrlo diskutabilno da li bi i kako neko ostvario prava po osnovu garancije, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu.

Renault, odnosno Dacia u ovaj motor ugradjuje TNG. Ali se takav model ne prodaje kod nas.

http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/dacia-logan/versiuni.html

Pod opcijom preferance i laureate dostupan je i motor 1.2 16V GPL.

Compară cu versiunea:
Variante motorizare    Laureate    
1.2 16V 75 CP    8500 EUR    
1.6 MPI 85 CP    8700 EUR    
1.6 16V 105 CP    9250 EUR    
1.2 16V 75 CP GPL    9400 EUR    
1.5 dCi 75 CP    10150 EUR    
1.5 dCi 90 CP    10700 EUR
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Citat: Keka poslato 17.10.2011. - 12:56
Slavko, da li je u te automobile ugradjen Flash lube?

Ne. Flashlube i ostali "zauljivaci" su vrlo nepozeljni zbog mogucih ostecenja katalizatora.Pritom, najveca kolicina tecnosti ulazi u motor na praznom hodu, kada je najmanje potrebna a najopasnije je usisavanje lubrifikanta u toku cut-offa.
Postoji jedno zlatno pravilo koje vazi za sve SUS motore bez obzira na gorivo a to je "NIKADA SIROMASNA SMESA".
I jos nesto: Landirenzo i Landi imaju automatske  strategije kojima se u "kriticnim" rezimima dodaje benzin zajedno sa plinom. Odnos je od 1:7 do 1:12 a kriticni rezimi su na primer iznad 4700 o/min kada se dodavanjem benzina uslovno receno odvodi deo toplote sa usisnih ventila a pritom sastav smese ostaje apsolutno kontrolisan. O tome  mozemo da otvorimo novu temu...

Citat: Keka poslato 21.10.2011. - 16:09
Vec je bilo reci o tome da ovaj "fabricki" uredjaj za TNG sto ugradjuju u Srbiji nije fabricki uredjaj koji ugradjuje Reno. Stoga ostaje vrlo diskutabilno da li bi i kako neko ostvario prava po osnovu garancije, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu.

Naravno, fabricki uredjaj je samo onaj koji je ugradjen u toku sklapanja vozila u fabrici (kao npr Punto GPL u Kragujevcu), i to se zove "OEM PROJECT". Ovo sto mi radimo je tzv "ZERO KM PROJECT", dakle naknadna prepravka vec proizvedenih vozila. Sto se tice garancije, sve ono sto je modifikovano sa  odobrenjem RNS i prijavljeno radi uvodjenja u ICM je pod  garancijom. A sa druge strane, mi mozemo da ugradimo gas na D4F motor i da ne znam cime garantujemo za kvalitet, ali ako nije odobreno od strane RNS to vozilo gubi garanciju i tu je kraj price.
Nezvanicno mislim da se u RNS trenutno uopste ne razmislja o dozvoli ugradnje gasa u 1,2 16V motore a vreme ce pokazati da li ce se nesto po tom pitanju promeniti ili ne...

Loganovac

 :hall:

Hvala za veoma bitne činjenice o Flashlube-u.
Takođe, zamolio bih te da, kako si i sam napomenuo, otvoriš temu o veoma zanimljivom pitanju dodavanja benzina.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dizelas

Da i ja malo uletim, nije me dugo bilo  :wave:

Tema o aditivima i lubrifikatorima je na drugom mjestu, ali bih se malo nadovezao: postoji i jedan drugi "lube", a to je holandska tečnost jlm, koja se takođe dozira neprecizno, tj. kapalicom. Imaju i njemački TUV sertifikat o navodnoj uspješnosti u zaustavljanju habanja ventila na testiranom vozilu, više o tome na www.jlmlubricants.com, kao i sljedećim linkovima:

http://www.jlmlubricants.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=61&Itemid=40

http://www.jlmlubricants.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=62&Itemid=40

http://www.jlmlubricants.com/images/stories/pdf/JLM_Test_Certificaat_5.pdf

http://www.jlmlubricants.com/images/stories/pdf/JLM_poster_ENG.pdf

Naravno da ne pominju eventualne nuspojave, ali navode nekoliko pozitivnih, ali kontradiktornih osobina (štite ventile, a istovremeno čiste sistem ubrizgavanja i smanjuju emisiju izduvnih gasova :ces:).

Da li je zaista u pitanju znatno napredniji aditiv nego Flashlube ili mazanje očiju, pokazaće vrijeme. A od mene ćete imati informaciju iz prve ruke, jer tu skalameriju imam na svom autu, naravno ukoliko ranije ne odlučim da je prestanem koristiti.

Što se tiče ugradnje auto gasa u garantnom roku uz zvanično gubljenje garancije, ne činite to. To govorim iz svog iskustva jer sam u 6 mjeseci starog Opela ugradio gas bez zvaničnog odobrenja proizvođača (uz usmeni dogovor sa dilerom), i mada je sve u najboljem redu i uređaj (Zavoli) se polako otplaćuje, moram priznati da sam ranije mirnije spavao. A da li ću više dobiti na mostu ili izgubiti na ćupriji, pokazaće takođe vrijeme.

Kod Opela je to donekle opravdano nemogućnošću ugradnje u garatnom roku i ubjedljivo najlošijim garantnim uslovima na tržištu: samo 2 godine garancije na motor i ostale sklopove, uključujući samo jednu godinu mobilne asistencije. Da su, npr, garantni rok i mobilna asistencija minimalno 4 godine, kao kod većine drugih proizvođača, tek tada bi bila nebuloza odreći se garancije. I smatram da je bolje kupiti dizela, nego odreći se garancije ugradnjom gasa.

Usput, kada stignem, pisaću o ugrađenom uređaju u rubrici "Ko je gde ugradio..."

Pozdrav.


VeDuS

Ali ljudi .... pa ne brine RENO da kupac izgubi garanciju vec ne odobrava to zbog neceg drugog bez obzira na dodavanje ili ne aditiva.
Zbog cega?Ako to raspetljamo onda bih mogao i da predpostavim na koje ce se to eventualno modele u buducnosti odnositi a na koje ne.K`o velim, kad budem opet razmisljao o novom autu. :wink:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!