TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

jasho

Tu činjenicu možemo da zahvalimo NIS-ovom smeću od TNG...

astmario

Na 1.4 motoru se u gradskim uslovima potrosnja realno vrti tek trunku ispod 10L.
Na putu mnogo zavisi od prosecne brzine i tezine noge na gasu, pisao sam ovde pre koju godinu, 5,5L je ostvarljivo na putu Bar-Bg ako se striktno drzis ogranicenja brzine, cim malo zustrije vozis potrosnja ide za 1-1,5L vise.

gari1809

Juče došao sa mora, pređeno 1598 km, prosečna potrošnja TNG-a sa klimom iznosila je nešto ispod 8,5 l/100. Pri tom u povratku uopšte ga nisam štetdeo (logan 1,4 mpi).

Veterinar

U protekle dve nedelje prešao sam oko 2000km (od toga na plin 1761 km). Potrošeno je 175.59l plina, sto znaci da je prosečna potrošnja bila 9.97 l/100 km. Motor 0.9tce.
E sad, značajno je kako je potrošen taj plin.
Skoro 80km auto je prešao u prvoj i drugoj brzini van asfalta (uglavnom prvoj) sa ukljucenom klimom. Ostalo je prešao takođe sa ukljucenom klimom, rekao bih maksimalno natovaren, sa krovnim koferom. Oko 200 km je gradska vožnja, 200km medjugradska, oko 300km voznja po autoputu brzinom između 80 i 110km/h (radovi na raznim deonicama i ograničenja u Gorskom Kotaru), a ostalo (oko 1000km) je voznja na 3500o/min (oko 137km/h po brzinomeru).
Prezadovoljan sam. Na prazan rezervoar na nekim pumpama staje 31.5 l, a negde i 38. :ces:

kiconix

Prvo pitanje, koliki je rezervoar?
Drugo, koliko predjes sa 31l a koliko sa 38l?
Ako se povecava radijus sa vecom litrazom nema razloga za sumnju.
Naravno ako je rezervoar veci od 38l.

Veterinar

Mislim 40l, staje 32l. Do sada je uvek stajalo vise na OMV pumpi u Borci i OMV Martinci, prema Zg. Na obe pumpe bi stalo oko 36 l, dok na ostalim oko 32. Na Petrol pumpi u Gorskom Kotaru stalo je 38 l. Ne znam da li je tako ili ne, jer i moji stilovi voznje variraju. Npr. posle Gorskog Kotara sam imao i tu voznju van asfalta, pa nije bilo čudno što se plin potrošio posle 300 km, jer smo u međuvremenu imali dosta rada u mestu sa klimom, kolone, čekanje trajekta sat i po... Oticemo u off zbog moje opaske, ali obraticu paznju ako budem u prilici kakva je situacija zapravo.  :wave:

kiconix

Nije to off, u pitanju je potrosnja.
Kod mene je recimo boca od 42l.
Staje nesto manje od 41, tako namesteno (u dogovoru sa mojom malenkoscu).
Stara prica je o pritisku i samom pistolju.
U sustini je bitno da si ti i dobio tih 38l.

jasho

Nek me Slavko ispravi ako grešim, pametniji je po tom pitanju :to:

Boca je verovatno 42l ( kao i kod mene), podešen multiventil da puni 80% od kapaciteta bezbednosti radi, što bio trebalo da bude 33,6l do tandrkanja multi ventila, ostupanje je naravno moguće plus minus litar gore dole u zavisnosti od pritiska na samom aparatu ili vremenskih uslova, ali ne više od toga, ako je napunio 38l moguće je da je multiventil zakazao.
Kod mene uglavnom ako je sve ok puni oko 33l, mada mi se dešavalo sa prethodnim multiventilom da ne odradi i da puni do tu nekih 38-40l i to je trajalo nekih 6 meseci , uglavnom leti, da bi opet pred zimu počeo da se ponaša normalno, u međuvremenu prilikom reatesta je isti zamenjen i sad novi radi normalno oko 33l.

slavko_bgd

Malo je verovatno ali nije nemoguće da je multiventil na fabričkom uređaju kod Veterinara zakazao. Moguć uzrok može biti da je pritisak gasa na toj pumpi bio nedovoljan da savlada oprugu takozvanog dvokonusnog ventila i da blokira punjenje na 31-32L . Ovo se poklapa i sa jasho-vim simptomom da je prepunjavanje imao leti, kada je pritisak gasa u samoj boci veći. Drugi razlog može biti nagib automobila, u smislu natovaren nazad plus nagib podloge, nagib terena. Ako se više puta za redom na različitim pumpama desi da se u bocu sipa više od 33,6L (boca u Logan2/Sandero2/MCV bi trebalo da je Stako 42L) sa sačuvanim računima se treba obratiti ovlašćenom servisu da se zameni multiventil, čiji automobil je još u garanciji.  Meni za 20000km i ne znam koliko punjenja nikada u praznu bocu nije stalo manje od 30 i više od 32L . A o potrošnji tog automobila smo Veterinar i ja u ovoj temi pisali ranije.

Veterinar

 :to:
Na tu pumpu, gde je stalo 38l necu svracati duze vreme, nije mi usput, u inostranstvu je. Na pumpu u Martincima retko svratim sa praznim rezervoarom, jer posle toga duze vozim u inostranstvu, a iz više razloga gledam da tocim na OMV pumpi kad god mogu. Najlakše je da sa praznim rezervoarom svratim u Borcu, sto ću verovatno u četvrtak učiniti, pa cemo da vidimo kakva je situacija.
Kao što sam napisao, uglavnom (na svim ostalim mestima) staje oko 32l (u Pragu na jednoj pumpi na potpuno prazan rezervoar nije stalo više od 29.5 l).

Zoran

Ako je mala razlika u pritisku dolaznog plina i onog u boci (sporo ide ) , multiventil neće reagovati. Ručno sam pretakao plin na sarajevskoj plinari taxistima za proviziju (1 DEM ). Samo polako i ide do čepa. ..
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Kao što sam obećao, svratio sam danas do pumpe u Borči. Prešao sam oko 40 km na benzin zbog ovoga, kako bi sipanje bilo tačno i kako bih održao reč, pa sam se usput naježio od pomisli da ću zateći priključenu cisternu kad stignem na pumpu.  :nami:  Stalo je nepunih 38 l (fotografija u prilogu). E sad, važno je da ponovo napomenem da sam ovu situaciju, da stane preko 32-33 l u rezervoar, imao samo na tri pumpe. Pumpa na kojoj sam bio danas je upravo jedna od njih, ali kako moji računi završe odmah kod knjigovođe, sada sam se i sam uverio da ne grešim. Dakle, to nije pravilo, više je izuzetak, ali uvek i upravo na tim pumpama.

  Da ovo ne ispadne skroz off topic za temu, evo i smisla: ako točite na jednoj pumpi, a hoćete da pratite potrošnju, najbolje je da na toj istoj pumpi natočite ponovo (u smislu dolivanja) ili da punite prazan rezervoar i vidite kada će potpuno da se isprazni. Možda deluje konfuzno, ali kod mene je pravilo da na jednoj pumpi u rezervoar staje 32 l, a na drugoj 36 (ovaj put skoro 38). Ukoliko bih sipao na prvoj pumpi plin, a odmah zatim na drugoj (dakle, ako bih direktno otišao na drugu, do koje mi treba dvadesetak km), u rezervoar bi stalo oko 7 l plina, što bi me navelo na pomisao da auto troši 35 l / 100 km. Sa druge strane, ako bih prvo točio na drugoj pumpi, gde staje 38 l, pa nakon 100 km na pumpi gde staje 32 l, u rezervoar bi stalo oko 2 l plina, što bi značilo da auto troši 2 l / 100km.  :bonk:  Zato unosim matematiku u svoje računice potrošnje i gledam da to što napišem bude što realnije.

  U proteklih 450km imao sam jednu vožnju polupraznog automobila do Požarevca ( na autoputu brzina oko 125 km/h uglavnom), jednu vožnju do Barajeva i jednu do Padinske Skele, sve sa uključenom klimom i krovnim koferom + ostalo (oko 200km) vožnja po gradu (Čukarica-Karaburma) bez klime, ali sa dosta rada u mestu. Potrošnja 8,46 l/ 100 km.  :to:

Sir Oliver

Citat: Veterinar poslato 02.08.2018. - 22:31
Kao što sam obećao, svratio sam danas do pumpe u Borči. Prešao sam oko 40 km na benzin zbog ovoga, kako bi sipanje bilo tačno i kako bih održao reč, pa sam se usput naježio od pomisli da ću zateći priključenu cisternu kad stignem na pumpu.  :nami:  :
Kao što mi jednom prilikom reče dr. slavko_bgd, plinadzije kada voze na benzin, k'o na krv da voze...  :Smiley:

Poenta je u jacini pumpe za gas, tj dolaznom pritisku. Prosle godine pred polazak na more, po savetu prijatelja, odem na Eko pumpu u Mladenovcu. U bocu mi staje oko 42lit koje sipam samo kada odmah krecem na dalji put, u ovom slucaju more. Bila je prazna skroz i na pumpi mi, ako me secanje sluzi, napune negde na 35 lit. Tandrkanje je uredno pocelo na 32-33lit i  stalo tocenje na 35. Predjem sa te pumpe na Knez i dopunim do standardnih 42lit. Potrosnja normalna, u zavisnosti da li je magistrala ili ova nasa imitacija auto puta.
Da se vratimo na temu, potrosnja (u oba slucaja prepun auto bez kofera i nosaca) ka MNE je negde od 8 do 8,5lit. Potrosnja ka GR je  :ne: . Ako mi verujete pojma nemam, bio i prosle godine i ove u maju, nisam nikad racunao. Gde god sam mogao nisam spuštao ispod 130. Punio na ulazu u MK i na izlazu iz iste i vozao se po GR sa tim gorivom. Cenim da je bilo negde izmedju 9 i 10.
Potrosnja ovde po varoši je standardnih 10 od kad sam kupio auto.
P.S.
I na sluzbenom puntu varira litraza pune boce, u zavisnosti gde sipam, ali se ono sto mi sipaju uklapa u potrosnju, jer mi na tim kolima cesce nestaje gasa, tj stalno teram dok se ne ugasi na tng.
:hat:
I drink to make other people more interesting.

vukstefanovic

Postovani forumasi, tek od skoro sam vlasnik Logana 1.4 mpi i ugradili smo plin. Prvih 130 km je potrosio 10.64 lit. Uglavnom je voznja kuca posao. S obzirom da zivim pored grada i do posla imam 14.5 km u oba pavca ()ima i otvorene i gradske voznje) kako vam se cini ova potrosnja. Uredjaj je stag go fast ako se ne varam.

kiconix

Pusti ti nas, kako se tebi cini?