TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Slavisica

Praticu dalje kako ce se kretati, pa javljam ako se sta promeni.

Slavisica

Znaci, ovako:vozio sam dok opet nije poceo da pisti, prebacio na benzin, otisao na pumpu, sipao 10.5l/804rsd i sa time (do ponovnog pistanja) presao 159km.
Preracunato:6.6l/100km... O potrosnji plina govorimo, naravno.

bmiillan

ili ga vozis ko komisija sastavljena od 7 penzionera  :Smiley: ili sa mojim autom nesto nije u redu.

moj ni na leru ne moze da se priblizi toj potrosnji.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Slavisica

Ne znam sta bih ti rekao na to. Nemam potrebu da lazem. Na kraju krajeva, svi smo ovde da razmenimo iskustva.
Iskreno, i ja sam ocekivao bar 7.5l.
Moje voznje sto se tice:kroz naseljena mesta vozim oko 60 (+/- 10km/h), na otvorenom raspon je 75-95km/h. Sto se saltanja tice, obicno je na oko 2500rpm (+/- par stotina obrtaja, zavisno od situacije). Sam stil nikako ne bih nazvao penzionerskim (inace, imam 28 god.). :)

Keka

Ako saltas na 2500 rpm, to je penzionerska voznja sa velikim P. Pisao sam negde o Hondinom sistemu koji signalizira promenu stepena prenosa u cilju smanjenja potrosnje, pri cemu se prakticno vozi na 1500 rpm. Mozda jeste ekonomicno ali nije dinamicno, a pitanje je i koliko je zdravo za motor, ipak to nije dizel.

Na otvorenom pri vrlo umerenoj voznji moguce je napraviti tako malu potrosnju. U mesanom rezimu, ili jos gore gradu, pre ce biti da nesto nije dobro podeseno. Ako motor radi sa siromasnijom smesom, postoji mogucnost da izgore ventili.

Meni se prosecna potrosnja, uglavnom voznje na otvorenom, krece izmedju 8 i 8,5 litara gasa. Sto bi rekli u om selu, ako auto trosi 10 litara, svi kazu da trosi 5. Ako je njeznik 10, svi kazu da je 15.

Najvaznije je da si ti zadovoljan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Slavisica

#306
Sto se tice podesenosti sistema, videcemo sta ljudi iz servisa kazu na ovom prvom kontrolnom pregledu. Sto se tice same smese, nista ja tu ne bih dirao, razliku skoro ne osecam (poredeci sa voznjom na benzin).
Saltanja sto se tice, mislim da se ne treba drzati nekih pravila sto se tice broja obrtaja za promenu, jer kontam da to zavisi od puta (nije isto ako saltas u vecu na 2500 niz i uz brdo)... Sve u svemu, ne bih moju voznju nikako nazvao penzionerskom, pre bih rekao da koliko toliko pazim na potrosnju...;)
Mozemo proveriti u praksi. :)

Keka

Mogu da ti kazu u servisu sta hoce, ti ces samo da klimas glavom i vices iiiiiigen.

Siromasnu/bogatu smesu gasa ti neces osetiti, ali ventili hoce.

Kod saltanja treba se drzati nekih pravila i motor drzati u optimalnom rezimu rada http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=4504.msg97761#msg97761 http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=4504.msg97773#msg97773 prevedeno na srpski ttreba tako saltati da je motor uvek preko 2000 rpm.

Posle 8 godina i 150.000 km sa K7 motorizacijom, smatram da sam dovoljno kompetentan da kazem da je svaka voznja ovog motora ispod 3000 rpm (a narocito ispod 2000) peMzionerska. Ako ne verujes, zrtvuj se na minut i poteraj ga na 4000-5000-5500 rpm sa punim gasom u drugoj/trecoj brzini.

Posto je ova tema o potrosnji, necemo vise  :offtopic: o saltanju.

I dalje tvrdim da je kod dobro podesenog uredjaja nemoguca manja potrosnja TNG od deklarisane potrosnje benzina u mesovitom rezimu, a o gradu da ne govorimo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Ako Slavisica vozi 60km/h u četvrtoj ili 75-90mk/h u petoj i troši 6,6l TNG-a onda bi trošio 5,5l benzina.To je to blizu realnog i mogućeg.Naravno,uvek postoji mogućnost greške u merenju.
1800 obrtaja na ravnom sa blago pritisnutim gasom je ok,1800 obrtaja na uzbrdici i sa gasom do daske je katastrofa.I nije isto da li je u drugoj ili petoj brzini i koliko je auto opterećen.Motor vibracijama upozorava na preniske obrtaje i preveliko opterećenje.Za ovo je potrebno malo osećaja u dupetu,da izvinete na izrazu.

Slavisica

#309
Nemam 150k na satu, ali imam 92k i 7,5 godina sa ovim motorom.
Sto se tice potrosnje benzina, negde sam napisao da mi je isao cak i na 5.0, a u katalogu je 6.8. Uz svo uvazavanje strucnosti, nemoj tvrditi nesto sto nisi svojim ocima video. Ispadam lazov.
I koji ce ti vrag uvek max obrtni moment motora? U vecini situacija, vecina ljudi nema potrebe za tim. Taj 1.4 motor mislim da vec na nekih 1500-2000rpm ima oko 80-90% ukupnog obrtnog momenta, pa ne vidim zasto bi ga stalno drzao na 3000 (pogotovo sto svaki od nas verovatno vozi u razlicitim uslovima).
Ok je ako ti uvek treba maximum od motora, inace mislim da nema potrebe.
Kad smo kod toga, mozda si upucen da li nekada neko napravio istrazivanje na temu koji to stil voznje steti/koristi motoru?
Mislim da bi nam takvo nesto dobro doslo za raspavu.

@ sasa
Ovaj drugi deo tvog posta je objasnio sta hocu da kazem :)
Bitan je taj "osecaj", samo je pitanje ko ga kako dozivljava :D



zac

Slazem se, ja takodje vrlo retko u gradskim uslovima teram motor preko 2500 o/min. Uglavnom saltam ispod 2000 o/min. i takodje mi auto minimalno trosi, a vec sam pisao o prosecnoj potrosnji benzina, ona mi ide oko 5.5 l/100km. na otvorenom putu.
Do duse nemam plin pa o tom proseku ne mogu pisati, ali slazem se sa Sasom da je 6.6 realno TNG-a na takvom rezimu voznje.

Keka

#311
Pre nego sto ispadnem babaroga, jos jednom da definisemo da li pricamo o prosecnoj potrosnji na otvorenom pri ~80 km/h ili o prosecnoj potrosnji u mesovitom rezimu voznje (grad/otvoreno).

Ukoliko pricamo o potrosnji na otvorenom, nemam primedbi. Ukoliko je rec o mesovitoj potrosnji, smatram da nije realna. Takodje je vrlo diskutabilno merenje na tako maloj kilometrazi i metodom do pistanja.

O tehnikama voznje postoji posebna tema, tako da tamo mozemo da diskutujemo o ostalim aspektima koji nemaju veze sa potrosnjom TNG.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Znam samo da ja mog Logana NIKAD nisam spustio ispod 9,5 u gradu i 7,5 na otvorenom.

Slavisica

Radi se o mesovitoj voznji : Novi Sad-Beocin-Ruma (mada je u proseku gradska voznja svega 5-10 procenata)...
Sto se tice same metode merenja, ako neko ima pouzdaniji metod,neka slobodno preporuci.
Metodom "do pistanja" je izmereno koliko pise.

Loganovac

Imam ja predlog. Kad budeš par dana slobodan, dođeš mi u goste, sedneš u kola i pratiš me po centru Požarevca. Za svaki mililitar ispod 10 litara/100km plaćam 1 EUR.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.