Kako modifikovati stranice na vratima

prethodna tema - sledeća tema

mrsp

Dali neko moze da mi da savet kako mogu da preuredim stranice na vratima? Vidjao sam po nekim TV emisijama da lepe eko kozu ili pravu kozu po plafonu i raznim oblogam. Bio bih zahvalan ako neko moze  da objasni kako se to radi, i gde moze da se nabavi materijal,  jer sam video da koriste neki lepak u spreju.!
Meni ono na tv-u izgleda bas :jea:

staracstol

Da to na TV izgleda stvarno cool, samo nije tako lako reprodukovati taj nivo izrade. Od svih pokusaja koje sam video jedva nekoliko se moze nazvati prihvatljivim, ne dobrim vec prihvatljivim. Sto se tice lepka u spreju, imam jedan al mislim da je to najmanji problem, rade ljudi i sa tigar lepkom. Mislim da je to zahvat koji ima vise sansi da izgleda aljkavo nego uredno. Nedavno sam video tablu od Audi-a presvucenu u kozu i rad je stvarno dobar (radio profesionalac) ali to ne izgleda kao kozna instrument tabla vec "ej, vidi neko presvuko tablu u kozu", znaci ni prineti onim originalnim. Naravno, tu je i pitanje materijala, znam da obloge uglavnom cuce u cosku i ne rade nista ali sunce i ostali faktori se moraju uzeti u obzir da ne zavrsis sa nekom eko-kozom koja ce ispucati na prvi zrak sunca ko sto se desilo mnogim tunerima...

saša61beograd


mrsp

Zato sam i pitao dali neko ima iskustva sa tim. Jer na TV-u sve izgleda lepo i lako za uraditi,ali ipak malcice je drukcije u praksi.

staracstol

Naravno, tv ima nizu rezoluciju od oka i pregrst efekata da upegla ono sto gledamo. Kad sam video West Coast Customs u HD-u, malo sam se razocarao, koza bas i ne lezi idealno na sedistu a auto kao 100 ljada dolara.
Ono sto moze da se uradi na vratima (po mom misljenju) je 1. onaj insert sto je presvucen tkaninom jer kad se presvuce kozom svi rezovi su "iz ledja" pa kad se vrati na vrata i moze da izgleda super. Posto sam (vezbe i radoznalosti radi) pokusao da kozom i skajem presvucem neke predmete, mogu samo da primetim da to nije ni malo lako i da ne treba podceniti projekat. Svaka krivina je velik problem sa naborima, svaka rupa je zamka za sebe. Na tv-u cika presece kozu koja prekriva rupu onako na +, savije "usi" iza, zalepi i bog da te vidi. Nije tako u praksi, ako to uradis, dobijes neke kvrgice na mestu de si seko i rupa vise nije okrugla vec ima onaj "Kusturica" efekat. Koliko sam uspeo da primetim, fabrike koriste i kalupe i neke pegle koje nemaju plocu vec su kao kalup itd. 2. Mozes da razmislis o "tweeter"-u, ako menjas fabricke zvucnike, mozes kupiti neki 2-way sistem i da visokotonac ugradis na vrata, to moze elegantno da izgleda. 3. Mozes ugraditi neko malo crveno svetlo u donji levi ugao obloge kao sto imaju skuplja kola i recimo neko malo belo na dno tapacira da gleda dole na zemlju, pa kad otvoris vrata da osvetljava gde gazis ko na Passatu i tim kolima. 4. Ajd kad sam vec krenuo "Mozes" da nalepis neku lajsnu od lakiranog drveta ili metala ili ofarbane plastike ali ne "one lajsne" sto su ti sugradjani ugradjivali na keca vec paneli ko na Jaguar-u i tim engleskim kolima. 5. Mozes zameniti mrezice na zvucnicima za neke lepse (pogledaj stavku 2) 6. Kad se setim jos neceg, bacicu na post, ako ko ima kakvu ideju, ja sam rad saslusati.

Presvlacenje celih vrata u neki materijal koji nije plastika otezava odrzavanje iz mesta, koza moze da izbledi i lako se prlja ako nije crna ili ekstra kvalitetna, skajevi i eko koze (sto je jedno te isto) imaju nezgodan obicaj da menjaju boju, ispucaju i da se odlepe. Presvlacenje u tkaninu, pa ako nije ona svemir sto je koristi fabrika vec neka varijanta iz prodavnice za stofove je miki maus poduhvat. Sve, ali ama bas sve ce izgledati super prvi dan, ali sta ce biti posle, o tome treba voditi racuna. Poenta je da sta god uradis, moras izgledati ko fabrika il bolje (al ne ni previse~piletu sise prim.aut.) jer inace prizivas gore pomenutog Kusturicu, svi to primete, neki kazu pa se nerviras, neki ti ne kazu pa te to iznervira jos vise ali bode oci i zao ti sto si uopste to i radio.

Keka

Lepota plastike je u lakom odrzavanju. Posto nismo kupili luksuzne limuzine nego narodni auto za svaki dan, u kojem se prevozi svasta i svako, ja tu nista ne bih dirao.

Mali  :offtopic:
Kolega sa posla kupio Punto, ima neku tkaninu na vratima. Posle par dana, auto jos mirise na novo, suvozacu prsnulo malo piva iz limenke po tkanini, auto i dan danas smrdi na pivo unutra.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


staracstol

Vaistinu kupismo jeftinu kociju, ali to nije razlog da se odustaje od personalizacije, nikako. Samo treba biti svestan tezine projekta. Ja sam namontirao one aftermarket podizace i kucista prekidaca su na vratima, meni izgledaju super. Ako neko zeli i moze da uradi nesto, i treba. Ako neko ne zeli, moze da da konstruktivan predlog, ideju, ukaze na to da je neko drugi nesto odradio itd....

nik

Ja već duže vreme razmišljam po ovom pitanju, ali malo šire, tj. o modifikaciji kompletnog enterijera vozila (table, tunela, stranica vrata i stubova) i mogu reći samo da je sve čega sam se dotakao problematično i potpuno se slažem sa kolegom staracstol-om.
Posebno problematični su materijali, koji po meni moraju da budu veoma kvalitetni jer je ipak cilj da to što radimo lepo izgleda, a i da traje, ali onda koštaju  :fiju: i teško se pronalaze, posebno kod nas.
Sledeći problem sa materijalima jeste oblik baš obloga vrata, jer zbog ispupčenja na istima otpada mogućnost presvlačenja iz komada (mogućnosti rastezanja materijala su ograničene, a i napet materijal ima tendenciju da se vrati u prvobitno stanje (odlepi) i kao što je već rečeno, fabrike za tu namenu koriste specijalne kalupe koji presuju materijal na podlogu) tako da dolazi do problema pokrivanja spojeva. Ostali elementi u enterijeru se i daju presvući bez nekih posebnih problema jer imaju relativno ravne stranice.

Jedan od mogućih materijala za presvlačenje gornjeg dela table i vrata sam našao na Internetu (http://www.plastidip.de/index.php). Radi se o tečnoj gumi, koja se nanosi kao klasična boja (takoreći podloga se "farba" njom) i od broja slojeva zavisi debljina gumifikacije. Ja sam uživo video predmet (delovi računarske opreme doduše) presvučen njom u debljini oko 0,5 mm i mogu reći da sam oduševljen. Osećaj pod prstima je prijatan kao u najmodernijim automobilima na gumificiranim delovima. Jedini nedostatak, pored cene i toga da otpada farbanje u ličnoj režiji već se posao mora prepustiti profesionalcu, po meni je taj što crna boja gume, na koju sam se ja nameračio nije, po mom mišljenju dovoljno matirana za upotrebu na gornjim delovima enterijera (zbog sprečavanja refleksije). Trenutno se raspitujem po forumima da li postoji mogućnost dodatnog matiranja gume dodacima koji se za istu svrhu koriste za obične farbe, ali za sada nisam dobio nijedan valjan odgovor. U svakom slučaju, ako saznam, javljam. 

hobbista

Ne znam da li je od pomoći, ali sam od prijatelja (taksiste) čuo da u Pančevu postoji čovek koji im prasvlači tapacirunge na vratima skajem (moderniji naziv je "eko-koža"), i to prilično kvalitetno.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

staracstol

Ako taj covek u Pancevu dobije ime radnje il adresu, onda je od pomoci. A sto se tice nalivanja te gume/gumizacije, nisu ni profesionalci supermeni, ako se negde nadje uputstvo, sav pomocni materijal i ako se covek naoruza strpljenjem i slobodnim vremenom, ne vidim kako moz pogresiti. Inace vec vidim tu gumizaciju na onoj kozoli oko menjaca :hihi1: i jos po negde :)...

nik

Na profesionalce sam mislio jer se  masa nanosi kao farba (četkom ili razredjena sa 25% razredjivača pištoljem za farbanje), a za to je , da bi sloj bio ujednačen i bez podlivanja, potreban dobar i iskusan farbar.
Ne kažem da ne može u sopstvenoj režiji, ali je malo skupo za osnovnu samoobuku u farbanju (barem u mom slučaju). Male površine OK, ali tablu...  :to:

LeNgenda

Citat: Keka poslato 30.04.2011. - 10:46
Lepota plastike je u lakom odrzavanju.

Definitivno.

Taman toliko od nje i trazim.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.