Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

idem na dyno prije i posle cipa  :-)1

Keka

#106
Citat: Keka poslato 12.03.2012. - 20:05
Bez obzira za kojeg majstora se odlucite, ja bih insistirao da se posle intervencije izvrsi merenje na Dyno masini, pa ako nisu ostvarene dogovorene vrednosti, nista od placanja.

Dzabe ja trubim kad me niko ne slusa.

Snaga i obrtni momenat koji se dobiju chipovanjem (ako se uopste dobiju reklamirane vrednosti) nista ne znace ako su lose rasporedjene.

CitatDobar i los remap by SM chip tuning

Pokusacu da odgovorim sta bi trebalo da bude dobra a sta losa mapa jer nije sve crno/bijelo i mnogo varijacija i detalja ima na koje se mora skrenuti paznja.

Prva stvar koja je mora odmah na pocetku reci je da dobra mapa mora biti prije svega sigurna mapa po motor i turbo...To je najvazniji aspekt kod civilnih auto i to je najbitnije.Poslije sigurnosti za civilne motore treba da dodje ECO norma,jer ako motor dimi i puno trosi to nije dobra mapa,to nesmije na civinlnim autima i motorima da se desava.Treci kriterijum za civilne motore je performansa,znaci konacni i finalni dobitak snage i obrtnog momenta za motor ali rasporednjen u radnom rezimu obrtaja motora(kasnije su objasniti sta to znaci).Suma ovog uvoda bi bila 3 najvaznija kriterijuma za civilne motoru po redom po vaznosti su:

1. sigurnost po motor i turbo
2. ECO standard
3. performanse

za trkace motore ovo bi bilo drugacije i glasilo bi:

1. performanse
2. sigurnost po motor i turbo
3. ECO standard

Iz ovoga do sada recenog odmah se moze primjetiti da dobra civilna mapa nije ona koja je najjaca.To se veoma cesto pogresno tumaci jer civilni motor mora mnogo kilometara da predje i ako je previse turbo isforsiran veoma brzo ce da se unisti i onda je to problem.To dalje moze da znaci da je losa ona mapa kod koje motor odmah mnogo jako reaguje na malo stisnutog gasa,jer ako se to desava tada je turbo veoma opterecen i samo ceka vozaca da stisne pun gas i da moze da ga ispostuje.Preveliki momenat takodje ostecuje kvacilo i zamajac.Standardno je fabrika namjerno ostavila turbo na nizem pritisku kada je gas malo stisnut upravo zbog toga da moze mnogo da km predje prije nego se pokvari ali Vi losom mapom te vrijednosti veoma lako povecate i turbo se trosi par puta vise nego sto je normalno a upravo je ovo omiljeno oruzje losih tunera,jer ovakvu promjenu odmah osjetite poslije remapa i Vi budete zadovoljni a turbo i motor veoma trpe zbog toga.Zbog ovakovg tuninga turbo dalje u obrtajima i pod opterecenjem nije vise ustanju da radi optimalno i dolazi do povecanja IAT(temparature usisanog zraka) kao i EGT(temparature izduvnog gasa) i to dalje vodi u pad snage cak nize nego standardno !!! Evo primjera ovakvog tuninga:

Ovde je rijec o 1.8 turbo motoru od 170 ks(usa trziste) deljba linija je standard a tanka je tuning.Primjeticete da je tanja linija jaca od 90 do 135 km/h jer tada jos nema opterecenja motora ali cim je motor vise opterecen snaga pada mnogo ispod standardne i umjesto 170 iznosi 148 ks.Takodje ove "recke" na tanjoj (tuning) liniji su posljedica intervencije ECU kada retardira panjenje zbog knocka.Pritisak turba na ovoj tuning mapi je preko 1.2 bara a snaga manja od standardne,turbo ce brzo crknuti a sto je najgore ovakav tuning kada proba vlasnik on ce reci da mu auto ide bolje jer je obrtni momenat na ovoj losoj tuning mapi veci upocetku i to stvara lazni osjecaj i vlasnik cak bude i presretan poslije ovoga.Ovo je tuning jednog tunera iz BiH...


Ova sva prica moze se desiti i obrnuto,da je na pocetku mapa i OK ali kasnije u obrtajima da je veoma losa sto takodje vlasnik nece moci da tako lako uoci i zbog veceg obrtnog momenta cinice mu se da auto ide bolje ali nije to tako lako...Evo sada primjer jedne njemacke renomirane tuning kuce kako tuninguje 2.0 TDI motor od 170 ks,mapa placenja 940 eura (faza 2 snaga treba da bude 215 ks)

Snaga na 3750 rpm veoma brzo pada i kriva je veoma losa ali gledano statisticki po brojevima ova mapa je dala 175 ks i 420 nm i to je dobitak na snazi u odnosu na 170 ks serijalu ako isto tako mozete vidjeti da je ovde snaga izbacena na 3600 rpm a na standardnoj mapi je na 4000 rpm tako da je jasno da je ovde pritisak turbo punjaca doveden preko limita istoga i vise efektivno nemoze da puni i zato je na veci pritisak manja snaga.


Evo sada primjer jedne njemacke firme koja radi samo opela.Na ovoj mapi nije problem pritisak turba nego je problem u veoma losem remapu paljenja.Motor je 2.0 turbo uz hibrid turbinu K24

Izgled ovakve krive je uzrokovan losim momentom paljenja smjese.
Pritisak turba je ovde 1.4 bara ali veoma lose paljenje je uzrokovalo malo snage za toliki pritisak i veoma ruzan izgled krive.Mapa placena 600 eura i garantovana snaga 340 ks !!!


Sledece je AFR,ili odnos goriva i zraka u smjesi,omiljena postupak svih losih tunera je veoma nizak AFR uz veliki pritisak turba i retardirano paljenje.Ovo je primjer gdje je motor 1.8 turbo VAG sa 150 ks tuniran i podignut na kao 190 ks.Pritisak turba oko 1.1 bar a AFR oko 9.6 uz paljenje retardirano.

Snaga manje nego orginalno ali opet momenat veci nego orginal za 40 nm i vlasnik zadovoljan tuningom,sto je najgore !!! Turbo opterecen,potrosnja veca,snaga manja a opet vlasnik veoma tesko moze vidjeti da je izgubio snagu jer taj prividni momenat veoma lako zavara...Mapa radjena u SLO kod renomiranog tunera i placena 600 eura.Snaga garantovana na 190 ks.


Dalje, evo primjer overboosta kod 1.6 hdi motor,ovaj motor standardno ima 90 ks ali je radjen zadnji update na njemu pa ima par ks vise.Radjen je tuning gdje je pritisak turba veoma povecan i desio je paradoks,umjesto mnogo vece snage motor ima prekide koji se i vide na krivoj i nevuce linearno nego stalno trza prilikom ubrzavanja.

Motor je dobio 5-6 ks vise a pritisak turba je pocvecan za 0.5 bara,momenat opet veci i vlasnik prezadovoljan a 4 puta je skracen vijek turba za 5-6 ks vise.Mapa radjena u HR kod amatera,cijena nepoznata.


Kod trkaca odnosno ljudi koji voze brdo-krug veoma cesto je greska sto samo pisu o max snazi na motoru a zanemaruju srednju snagu iz radnog bolja obrtaja koja je mnogo bitnija i vaznija.Max. snaga neznaci nista i potpuno je nebitno kolika je ako je kriva snage ruzno rasporedjena,evo ovde grafikon kako se moze desiti da motor koji ima jacu max snagu ima ustvari mnogo losije performanse na stazi od onoga koji ima vecu snagu u radnom polju obrtaja...

Na kraju krajeva max snaga i nije tako bitna koliko je bitan izgled krive u radnom rezimu obrtaja,jer dzaba max snaga i 55 ks na tocu na npr. 6500 rpm ako kriva izgleda kao piramida,mnogo je vaznije da motor odrzi sto vecu snagu u cijelom radnom polju tj. ako je npr. motor salta na 7000 rpm i poslije toga obrtaji padaju na 5000 rpm mnogo je bitnije da je srednja vrijednost snage od 5000-7000 negdje oko 50 ks nego situacija da je max snaga 55 ks na 6800 a na 5000 rpm recimo 37 ks,e to je greska koju svi trkaci prave jer svi samo govore o maksimalnoj snazi a ne o srednjoj snazi kroz radno polje obrtaja i to je globalno tako misljenje koje se nemoze promjeniti a niti ja to pokusam,ja napravim auto kako kako ja mislim da je ok pa onda svi vide razliku kako motor ljepse preuhvata brzine i konstantno vuce i takav motor i sa mnogo manje ks u spicu moze ici mnogo bolje nego neki koji samo ima jaci spic snage.


I sta sad ???
Postoje li uopste dobre mape i kako sad prepoznati i znati koja mapa je dobra a koja ne ???

Odgovor je veoma jednostavan...PROFESIONALIZAM
Samo profi tuner moze da uradi mapu da nema gubitaka i da kriva izgleda uredno i bez gresaka.Bez dyna nemoze se zakljuciti o kakvom izgledu krive se radi jer kako smo gore vidjeli obrtni momenat veoma cesto prikrije gubitak snage i bez dyna nemoguce je znati o kakvoj mapi se radi dok nebude prekasno,mada moze se dobra mapa uraditi i bez dyna sa odgovarajucim monitorima i opremom i to i jeste sastavni dio remapa jer nemoze se mapa samo na dynu uraditi.Tuning se nemoze raditi usputno kao neka hobi djelatnos,veoma je kompleksan i trazi potpuno prepustanje istom bez ikakvih kompromisa.Svako ko radi tuning "popodne" poslije svoga posla on se igra tunera.Oni koji imaju kineske kopije i crackovani software oni rade mape iz "fotelje" i neznaju ni sta je afr ni knock ni egt a nemaju cim iste ni da kontrolisu i mjere i kod njih mozete ocekivati mape kao ove gore sto su.

Veoma tesko je uraditi dobru mapu i ona je bezuslovno skupa i nemoze biti jeftina a dobra,sada ste u stanju da sagledate najcesce aspekte koji dovode do loseg tuninga a desavaju se i renomiranim kucama koji zbog posla brzaju i nece da posvete dovoljno vremena za svako pojedinacno auto koje rade.

Evo standard mapa kako treba da izgleda,rijec je o BMW E46 2.0i 150 ks...

Sve je "glatko",bez prekida i rupa,mapa je linearna i vuce skroz to rpm limiter kako bi i trebalo da bude.Ovo je stock motor bez remapa.


Mapa moze da se napravi i da do jednog polja obrtaja bude linearna pa na ciljanom polju da se jos snaga i podigne.To se moze uraditi iz razloga kada neko hoce da do recimo 3500 rpm ima slabiji motor sa vecim momentom a poslije malo jaci motor kad ide preko 3500 rpm.Evo primjer SM mape na 1.3 cdti motor od 70 ks sa takvim zahtijevom

Mirna kriva,veoma dobro podesena i na 3400 rpm motor dobija extra snagu i podize pritisak turba i tako izbacuje 92 ks na 1.3 cdti motoru sto je zavidan rezultat a pri tom motor do 3400 rpm je veoma rasterecen i za svaki dan moze duze da sluzi a prilikom forsirane voznje moze da povuce punim potencijalom.Sve je standard na motoru osim remapa.


Ovde imamo jedan SM ECO tuning na 1,9 tdi motoru od 90 ks koji takodje neopterecuje turbo a kriva je pomjerena mnogo ulijevo sto znaci veci momentat i mnogo prije postize snagu na srednjim i nizim obrtajima.

Konacna snaga nije mnogo povecana ali obratite paznju na snagu recimo na 2500 rpm na standardu tu imamo 72 ks a na SM ECO tuning cak imamo 100 ks takodje i momenat je veoma znacajno povecan i mnogo ranije je dostupan...

Sve je moguce i sve vatijante i sve kombinacije kada to radi neko ko se time bavi i ko to radi profesionalno,sve ostalo je rizik koji sami snosite...

copyright by Srdjan Matavulj ( http://www.smchiptuning.com )


Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Moj motor je u problemu zbog dizni koje ne funkcionisu najbolje. Maksimalna brzina je znatno niža, motor je bučniji, ali NIKAD mu nije nedostajalo snage na uzbrdici ili pod opterećenjem. Ne bih čačkao ništa. Biće mi zadovoljstvo da čujem kakvi su utisci nakon čipovanja, ali ja sam zadovoljan i onim što taj slabašni motor nudi.
  Još NIKO se nije vozio sa mnom kada sam raspoložen za brzu vožnju, a da nije prokomentarisao da auto moćno vuče. Prijatelj je bio ubeđen da je to motor od devedesetak konja, pri startu sa naplatne bio sam paralelan sa Opelom Insignia do oko 110 km/h (koja god da je, trebalo bi da ide mnogo bolje, ali to je bio jedan od dana kada je Logiša čudno dobro išao), opušteno se može na dugim relacijama voziti 135 km/h po brzinomeru... Motor je slab samo na papiru, ali je jako "upotrebljiv".

Lazar@

Jednom prilikom kad sam isao na more vozim a ispred mene ide prijatelj sa Kiom Sportage 1.7 CRDi 115ks...Uzbrdica 3 trake i tako idem iza njega 60kmh on stisne gas,ja stisnem gas i opet me ostavi i to dosta...Neko vrijeme se drzim tu dok ne dodjemo do 80-90kmh i onda pocne polako da mi odmice  :lau:


the best thing...kad kazem ljudima da ima 70ks  njihova faca  :doh: misle da bas slabo ide...Njihova faca kad ih provozam  :aplause: :hall:

ppejic

Citat: kiconix poslato 13.03.2012. - 19:12
Samo da napomenem, u Kovacici sam vozao onog Rumuna (crni MCV), cipovan na 115 ks.
Ja imam fabricku Octaviu od 110 ks, nije ni za porediti.
Ili su njega dobro uradili za taj cip ili nije ni diran, to je toliko kilavo da ja nemam reci.
Da sam na tvom mestu, ne bih ja tu nista diro.

Radjen je ovaj tunning kod njega.

http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia-logan-mcv-1-5-dci-8v-10619-stage-2-382

Trebas uzeti u obzir i sebe i jos cetvoricu putnika, a i gepek mu je bio bun svacime.

staracstol

@Kiconix: Odgovor lezi u podatku da tako "nabrijan" 1.5dci ima 250Nm a vw 1.9tdi od 90Ks ima 260Nm a onaj od 110Ks jos vise. To sto dozivljavas kao ubrzanje je uslovljeno kolicinom Nm kojim raspolazes a ne kolicinom konja. Cim imas vecu kubikazu,, imas vise Nm. Dakle, nije ga niko zavrnuo vec poredis grandmas and frogs.

kiconix

Cisto informativno, moja Skoda ima 110 ks i 235 Nm.
Za MCV znam da je 115 ks, ne znam koliko ima Nm, ali znam da ni u jednom trenutku nisam osetio da auto povuce.
Desava se meni i da primim 4 putnika + ja i pun gepek, pa na aerodrom, tako puna UVEK povuce.
Znam sta sam probao u Kovacici, Peja je bio u kolima, utiske sam odmah preneo.
Nema potrebe da me pobijate nekim stvarima, vozio i uporedio, nebo i zemlja.
To su moji utisci, ako ne verujete, lako cemo.
Sledece okupljanje dolazim sa Octaviom i probajte, nije problem.

PS. Probao sam i dci od 68 KS, znam sta vam pricam, ovaj sa 115 bi trebao da ga pojede za dorucak, ALI!!!!
PS 2. Vozio se i Kristijevom, takodje cipovanom, i opet   -razlika-.

zac

#112
Ma naravno 1.9 i 1.5 su nebo i zemlja, bez obzira na  cipovanje, veca kubikaza a mozda i bolji prenosni odnosi. Vozio sam svojevremeno Skodu SuperB 2.0 i imala je odlicne performanse. Skode su u srcu VW i Audi.

Citat: Lazar@ poslato 12.03.2012. - 23:28

P.S. Je l' moze neko da mi objasni ili da mi da link da procitam i da vidim kakva je razlika izmedju moje turbine i te sa varijabilnom geometrijom?


@Lazare, link nisam pronasao ali evo ti neke slicice, pa mozda mozes zakljuciti sa njih.


Lazar@

vgt umjesto obicnog turba?Nemoguce ili?  :ces: :zloca:  :njanja:

ppejic

#114
Razlicite marke/tipovi automobila razliciti menjaci, terba uporedjivati istovetne primerke.

Evo razlike na istom automobilu pre i posle. Pri ubrzanju 0-100 km/h razlika je 3sec
Testirano u razmaku od 1h, na istoj stazi pri istim/slicnim uslovima.

http://www.youtube.com/watch?v=Gq1Gq4ZYm6w&feature=player_embedded

Odradjeno je ovo cipovanje http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia-logan-1-5-dci-8v-10620-stage-1-2

staracstol

@kiconix: Nemam nameru da te pobijam il vredjam il slicno al brate ako jedan motor ima 260Nm@90Ks tesko ce imati 235Nm@110Ks. Nesto se tu ne poklapa. Mislim da ima vise i da vuce ko lud jer se vikendom peglam po fruskoj sa Golfom od 260Nm i Pasatom od 320Nm i stvarno su superiorni ali to i cifre govore. Nemoj sta zameriti ali mislim da imas vise obrtnog momenta (sto je svakako cool  :zloca: ) i da ti zbog toga taj MCV ide kilavo.


Razlicite marke/tipovi automobila razliciti menjaci, terba uporedjivati istovetne primerke.  :hall:

Keka

Zavisi i kako je cipovan. Bilo bi dobro da mozemo da vidimo dijagram sa Dyno.

Iako nemam iskustvo sa doticnom tuning kucom, ne ulivaju mi poverenje.

http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia-logan-1-6-mpi-8v-2359-stage-normal-5

70 evra....kod nas ni jedan krsten elektronicar za te pare nece ni da otvara Siemens Sirius 32 ECU.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

@ Staracstol
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia

Nadji na tabeli 1,9 od 110 KS.
U pitanju je Octavia 1,9 MK 1  2003 god.


Slazem se ja da su u pitanju i menjaci i kubikaza i trista cuda.
Ja sam samo preneo moj utisak, tamo nema 115 ks i to je to.
Ili mozda ima, ali to meni ne deluje tako.
To su moji utisci, ponavaljam, ja sam taj auto provozao, nemam takav utisak, cak nema ni onog prepoznatljivog za turbo dizele (da povuce), imao sam utisak da vozim benzinca.
Iz tog razloga, ja nebih cipovao moj auto.
Ako bas neko hoce da se igra sa tim, samo kod PROVERENIH majstora.

zac

Pejo, nisam probao taj cipovani 1.5 DCi, ali ti verujem da se tih navodnih 115 KS. ne oseca jer ih verovatno i nema.  :ces:
Malo je verovatno izvici iz 1.5 toliku snagu sa promenom mape, za takvu egzibiciju je potrebno budziti sam motor raznim modifikacijama a to kosta i znatno skracuje vek motora.
Licno sam protiv takvih budzevina, posto sam svojevremeno radio u servisu "Lone" u Zemunu, na budzenju raznih malolitraznih motora (do 2000 3cm), i znam da im je radni vek bio 5-6 puta manji od standardnog, ali sam isto tako bio svedok da se iz motora od prvobitnih 80-90Ks izvlaci cak i oko 200 ks, ali kratkog daha, par hiljada km. i zreo je za generalnu.   :ha:
Ja tu takodje nista ne bi diro.


Loganovac

Ovo što je Kristi merio je najverovatnije ubrzanje od 0 do 92-93km/h, to je otrilike brzina kad kazaljka pokazuje 100. Dobio sam želju da snimim kako to kod mene skače, imam utisak da je osetna razlika...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.