Vodonik

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

 Samo da ne bude kao sa vankel motorom (čak je i mercedes bio potrčao da ugrabi licencu...)
Sam svoj gazda - vazda.

svrle

Koga interesuje moze i ovde da nadje neke informacije cak i cenu ugradnje kod nas...

www.hho.rs

Vihor

e, ajd sad !?    :ces:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

crevce

zar HHO nije isto sto i H20?  :ces: mislim da nije bas tako jednostavno razloziti vodu na vodonik i kiseonik... vodonik je praskav gas a kiseonik podpomaze gorenje....

Loganovac

Jednostavno je! Još dok sam bi oosnovac radio sam to pomoću obične baterije i dve epruvete. Vodonik nije praskav nego zapaljiv, ali tek u prisustvu kiseonika. Kad se ta dva pomešaju 2:1 dobija se taj praskavi gas...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Ja sam to radio ispravljacem za vozove od 12V, samo sto su brzo stradale elektrode  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


crevce

@Loganovac i @Keka i sta se vi onda radili sa tako dobijenim vodonikom i kiseonikom?

Keka

Pravili vodu  :fire:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


crevce

Bio sam na sajtu, pala mi u ruke neka brosura... Bio ortak na sajmu pa mi prica o ovome... Sve to zvuci super. Stedi do 30% goriva, povecava snagu, trosi 20 grama vode na sat vremena rada itd. I onda mi pade nesto na pamet... Pa taj sistem ne moze zimi da se upotrebljava... Sta se dogadja sa tom vodom u kanisteru kad temperatura padne ispod nule?

Loganovac

Nego, da li si tamo video i one čuvene kotlove sa ruskih podmornica ili mermerne radijatore? To te greje na ništa!  :Smiley:

Kako vodonik dobijen iz 20 grama vode može da zameni par litara benzina?  :fiju:
Drugo, kako to misle na sat? Pa ne vozimo traktore pa da pričamo o potrošnji na sat... Pretpostavljam, znači,  da se proizvodi uvek ista količina vodonika u jedinici vremena, pa je na taj način verovatno i data ušteda do 30%. (Znate za one reklame "uklanja perut do 100%"! Mene više zanima od koliko a ne do koliko) U tom slučaju, logično bi bilo zaključiti da je do 30% ušteda pri radu u mestu, jer je tad potrošnja minimalna. Dalja analiza - koliko na sat troši motor u leru? Dva litra? Jaka ušteda, 30% od dva litra je 0,6 litara! E sad, voziš autoputem 160km/h, potrošnja 10 litara beMzina na 100km, ili 16 litara na sat! Tih 0,6 litara benzina na sat koje njihov vodonik može da zameni izlazi da su ušteda od 3,75%! Znači, ispada da je ušteda od 3 do 30 %. Cenim, u proseku 7-8% . I ta naprava košta koliko i TNG uređaj...  :fiju: Pa azot u gumama štedi (?) bar toliko  :hihi:
Obratiti pažnju - gornja analiza apsolutno nije odraz činjeničnog stanja, već je bazirana na pretpostavkama uzimajući u obzir dobijene podatke sa lica mesta. Znate ono u reklamama - za kontraindikacije i eventualne neželjene posledice korišćenja ovog leka obavezno konsultovati svog lekara ili farmaceuta.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Sve je jasno..koliko energije upoterbis za capanje vode na HHO, toliko dobijes (tj manje) pri saorevanju istog

Jedino ukoliko sagorevanje vodonika povecava KINETICKU energiju u sadejstvu sa ostalim gorivom.

slavko_bgd

#26
Uređaj "vuče" od 10 do 14A, što je opterećenje elektroinstalacije vozila od 130 do 180W (pri naponu od 13V).
Svetla:2x55w + 2x5W + 2x5w + 2x5W (oboreno svetlo+prednja pozicija+zadnja pozicija+ sv.reg.tablica), znači samo rasveta cca 140W.
Kažu da svaki alternator ima dovoljnu rezervu snage da može da napaja HHO generator. Ja baš nemam takva iskustva. Lično mislim da je potrošnja struje osnovni konstruktivni problem zbog kojeg HHO neće naći primenu.

 Loganovac je dao predpostavku da uređaj realno štedi 7-8% i ja se slažem sa tim. Evo još jedan kuriozitet: novi Hyundai motori ("theta") imaju programirano punjenje akumulatora u zavisnosti od režima vožnje. Vrlo prosto: najjače dopunjavanje je pri kočenju motorom ("cut-off"), zatim u konstantnom režimu ("stedy") i na poslednjem mestu je pri ubrzavanju. Rezultat: ušteda goriva od 5-7%. Šta se dešava kada se alternator dvostruko optereti?


Što se tiče sagorevanja u motoru, poznato je da broj atoma ugljenika(C) proporcionalno smanjuje gornju toplotnu moć goriva i povećava koncentraciju čvrstih frakcija (garež,naslage i slično). Vodonik nema atoma C,znači ima logike objašnjenje o čistijem sagorevanju (manje C znači manje CO,CO2,HC...). Slobodni atomi kiseonika iz HHO bi trebalo da grade molekule O2 a koji bi teoretski trebalo da pospeše sagorevanje u cilindru (slično kao NOx).Ali, bez dobre merne opreme teško je pretpostaviti šta se zapravo dešava u motoru kada radi sa HHO.

I za kraj, evo linka ka jednoj interesantnoj uporednoj tabeli.Obratite pažnju na temperature istog goriva kada je oksidator vazduh i kada je oksidator kiseonik:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic_flame_temperature

Pozdrav svima!

Juemil

E, ovo je moje podrucje.
Naziv HHO nastao je od H20, formula vode. To je ideja da se voda razlozi na vodonik i kiseonik, utrosi energija i nastali gasovi uvedu u motor zajedno sa gorivom.
Sta se ocekuje? Ocekuje se da ce sagorevanje vodonika i kiseonika (sagorevaju na nekih 3200 stepeni C) stvoriti vrele tacke koje ce dovesti do boljeg isparavanja i sagorevanja goriva tojest bice izvucena veca kolicina energije iz iste kolicine goriva . Tvrde da te vrele tacke i bolje sagorevanje dovode do cistijeg motora nestajanju crnih naslaga na klipovima i karikama itd.
Bio sam u jednoj Bgd. firmi koja pravi i prodaje te uredjaje jer me zanimalo. pokazali su mi modele, prototipove.
Sta reci? Nisu vrsili laboratorisko merenje potrosnje u kontrolisanim uslovima. Ni na netu nisam nasao takva merenja a bas sam trazio.
Znaci test motor, radi sa toliko i toliko kW jedan sat i potrosio xy litara benzina. Zatim isti rezim sa uvodjenjem vodonika i kiseonika isto opterecenje (znaci proizvodi isto kW i potrosio x1y1 benzina. dDobilo bi se xy-x1y1= razlika.
Na moje pitanj sto to ne rade kazu SKUPO :crazy: ali oni voze mnogo svoj test auto i mnogo manje trosi?
Znam da Institut za motore i motorna vozila Masinskog fakulteta u Bgd bi to odradio ocas posla, da ne kazem...
Licno u pricu ne verujem. Da budem korektan, mozda bi se dobilo nesto u prastarim karburatorskim motorima sa jos neusavrsenim karburatorima . Ali danas sa ovim tehnologijama ubrizgavanja tesko! A nesto se mislim, pa valjda bi Alonsu turili neko lonce da napravi koji litar vodonika. :hm:
Eto ukratko nisam hteo da sirim i davim.


Kakav gazda  - takva Dacia!

miki-bgd


vlastann

Gospodo, ako ste još zainteresovani za ovu temu, evo ličnog iskustva: Prošle godine napravio sam i ugradio uređaj HHO u fiat 126p (peglicu). Nisam se usudio da diram Logana zbog elektronike i cene. Dobio sam uštedu od 10%, a mirniji rad motora, elastičnost i  snagu jedva primetno bolju. Napominjem da nisam vršio dovoljno merenja potrošnjegoriva sa fabričkim motorom (bez HHO uređaja) jer mi je to rezervni auto, koji vrlo malo vozim (prešao je 30 000 km za 22 godine).
Uređaj je veoma prost, u principu kao kuvalo za kafu sa hermetičkim poklopcem. Unutra nije samo destilovana voda već se doda ( kod mene 1 kafena kašičica na 1,5l )  NaOH ili KOH-a. Variranjem gustine rastvora menja se količina utrošene struje ali i količina dobijenog gasa. Peglica ima veoma slab alternator pa sam utvrdio ovu razmeru pri kojoj mi HHO generator troši šezdesetak W (polovina potrošnje oborenih svetala). Prošlog leta sam prešao "znatnu" kilometražu (3 000 km) iz radoznalosti. Nije bilo posledica, vozim je i ovog leta samo mnogo manje.
Za neupućene, gas HHO se pravi i momentalno troši, nema skladištenja pa su rizici veoma mali. Isključenje ni uključenje uređaja u toku rada motora se ne primećuju.

pozdrav