Euro NCAP test - Dacia Duster sa tri zvezdice

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

#15
Možda su baš pirotehički zatezači previše zategli - idealno bi bilo da se telo zaustavi tik ispred volana, a da sila na tom pređenom putu bude maltene konstantna (to je posao zatezača i jastuka), tada bi izmerena sila bila najmanja. Fizika...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

strucnjak79

A meni se cini da nije bilo "upijanja" udarca sve dok sila nije dosla do kabine, tako da je skoro svu silu udarca pretrpila kabina. Kabija je bila dovoljno cvrsta, no nekako mi je to prenaglo zaustavljanje sto su "putnici" sigurno osjetili. Ovo potkrepljuje i cinjenica ja je auto onoliko odskocilo od zemlje. Cini mi se da je to kod drugih auta nekako mekse proslo ...
Ovdje ne vidim nikakvo usporavanje dok ne dodje do kabine, a tada se naglo zaustavi. A opet mozda je do mene ...

krle

#17
I dalje tvrdim da ovde nema ništa zabrinjavajuću. Putnički prostor je izdržao, vazdušni jastuci su odreagovali na vreme, sedišta su amortizovala udar   i to je najbitnije u celoj priči. Da je klirens vozila   bar za 3cm niži    rezultati bi sigurno bili povoljniji . Gledajući snimak smatram da je i motor ostao na svom mestu, jer nije došlo do pomeranja izduvnog sistema. Kod Nissan Qashqai se to desilo.
http://www.youtube.com/watch?v=2_DrEJAFZI4

Upoređivanje sa vozilima iz Kine je neprimereno iz sledećeg razloga:

http://www.youtube.com/watch?v=amFJwdg7O1E&feature=related
Ovo je po bezbednost opasno vozilo.  


Mnogima Golf II deluje robusno i čvrsto(kod nas najpopularniji i precenjeni polovnjak)   , a evo kako se i on pokazao:

http://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk&NR=1


Dejan 1,4mpi

Juce je jedan moj poznanik sleteo sa puta, prevrtao se nekoliko puta i potpuno unistio Logana. Nisam video auto ali oni koji jesu kazu da je steta 100%.

Vozac je izasao iz kola sam, bez ogrebotine. Jeste malo ugruvan ali nepovredjen.

MajorSoul

Kao sto kaze Krle bitno je da su kabina i vazdusni jastuci odradili svoj posao, kako izgleda ostatak uopste toliko nije bitno. Glava je jedna, lim se popravi/kupi novi
:wind:
..need more buttons..

leotar

Istovremeno kada i Duster, testirali su Nissan Juke. Evo kako se posao dobro odradjuje  :aplause:

http://www.youtube.com/watch?v=kq5g0-QCAV4

dizelas

Ma dobro, rezultat od 3 zvjezdice je danas realno dosta dobar, pogotovo što bi testiranje Dustera sa ESP-om i još nekim sitnicama donijelo i pune 4 zvjezdice. A današnje 3 zvjezice su jače nego 4 po kriterijumima od prije nekoliko godina. Na kraju krajeva, naši ljudi kada kupuju Daciu bar znaju da kupuju auto koje je dobilo 3 zvjezdice, ali je vrlo lako moglo dobiti i više.

Međutim, mnogi proizvođači samo na naša sirotinjska tržišta šalju ogoljene verzije svojih vozila koje se inače ne prodaju na zapadu. Tako je, recimo, Škoda Fabija II dobila 2007. 4 zvjezdice, a testiran je maksimalni paket "sport" koji čak ima i bočne vazdušne zavjese, dodatno na 4 jastuka, ABS itd.

Međutim, do posljednjeg redizajna Fabije II (2010), Škoda je u Bosni prodavala osnovni akcijski paket Fabije II "Fabia classic plus" sa 2 vazdušna jastuka, klimom itd. ali bez ABS-a! A taj paket je sigurno imao učešće od 90 % u prodaji Fabije u BIH. Zanima me koliko bodova bi takva Fabija dobila na EURONCAP-u? Vjerovatno 0 jer ne vjerujem da se više testiraju vozila bez ABS-a, a znam da se na Zapadu niti ne prodaju. Sličan slučaj je i sa Chevroletom Aveo, na primjer, ni on nema ABS u najprodavanijem paketu opreme u Bosni, a ima npr. klimu koja kupcu zamazuje oči da kupuje auto sa "full opremom".

Sada se, nakon redizajna 2010, Fabije u akcijskom paketu "Fabia Fresh" prodaju sa obaveznim ABS-om, ali bez suvozačkog jastuka, tako da opet takvo vozilo vjerovatno ne može ni biti testirano na EURONCAP-u jer ne zadovoljava minimum uslova za prodaju u EU.

Tako naši ljudi smatraju da voze auto koje je dobilo 4 zvjezdice, a ono realno sa ogoljenim paketom opreme koji posjeduje možda vrijedi 2.

Sa druge strane, znam masu ljudi koji kupujući Škodu nisu znali da vozilo koje kupuju nema ABS dok nisu prvi put zakočili u kritičnoj situaciji, smatrajući da se ABS podrazumjeva u 2010. Zamislite, kakav je to kolonijalni odnos prema našim tržištima, neka voze bez ABS-a i nek' se lupaju do mile volje.

To bi bio moj elaborat na zadatu temu.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.