Putni računar (bord kompjuter)

prethodna tema - sledeća tema

Goran

Citat: Munze poslato 08.10.2009. - 09:36
Kod mene je verzija programa 6001 i tek kada pritiskam taster prikazuje ostale podatke na display-u.


Kod mene je verzija 7102

stalker

BC je prilično korisna stvarčica ako je znaš koristiti.
Meni je pokazivač potošenog benzina znao lagati do par litara. Znači ako BC kaže da  sam potrošio 47 l u tank bi stalo 49-50 l. Netko je naveo da kod vožnje na plin taj pokazivač nema svrhe s čime se ja ne bi složio. Barem kod mene nije taj slučaj.  Ja imam BRC sequent 24 plinski instalaciju i i pri istim uvjetima vožnje, brzini i obrtajima mi pokazuje veću trenutnu potrošnju nego kad vozim na benzin, Isto je i s prosječnom potrošnjom. Kad vozim na benzin ona se kreće od 6,6 - 7 l/100 km dok kod vožnje na plin po BC-u troši od 7,5 -8 l/100 km. Ukupno potrošeni plin mi po BC-u varira tek nešto više nego kad vozim na benzin pa natočim plina uglavnom do 5 l više nego što BC kaže da je potrošeno od zadnjeg reseta.
Ja sam zadovoljan radom scog BC-a i stvarno mislim da je koristan. :hall:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

O ovome je vec bilo reci. BC racuna potrosnju (trenutnu, prosecnu, potroseno gorivo) na osnovu vremena otvorenosti benzinskih dizni.
Posto je TNG manje kalorican od benzina, trosice ga vise, pa ce realna potrosnja biti 10-15% veca nego sto pokazuje BC, kako trenutna, prosecna, tako i ukupno sipana kolicina TNG.

To sto pokazuje vecu prosecnu potrosnju na TNG je verovatno iz razloga sto je noga tada teza nego na benzinu  :nami: Realna prosecna potrosnja TNG ce biti 10-15% veca nego sto pokaze BC.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Jučer sam vozio autoputem i više puta isprobavao prikazivanje trenutne potrošnje kada sam na plinu i benzinu.
To sam radio na ravnim dionicama ceste pri konstantnoj brzini.
Vozio sam oko 140 km/h po brzinomjeru dok je GPS kazivao 132-133 km/h i svaki put bi trenutna potršnja po BC-u pala za 0,5 -1 l kad bih prebacio na benzin i opet porasla kad bih se vratio na plin.
Primjetio sam jedino da bi se to dogodilo s malim kašnjenjem u odnosu na pitisak tipke za izbor goriva.

Mislim da je prikazivanje različite potrošnje kad se vozi na plin sasvim logično jer se ona izračunava na osnovu vremena otvorenosti injektora za ubrizgavanje goriva. Pošto su kod vožnje na plin benzinski injektroi isključeni BC mjeri vremena plinskih injektora koja nisu jednaka kao kod benzinskih jer da bi se postigle što približnije performanse kod vožnje na plin i benzin potrebna je veća količina plina i dugačija vremena ubrizgavanja. AFAIK



www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Nije baš tako... BC ne zna da su isključeni benzinski injektori, kompjuter i dalje upravlja njihovim "radom" na osnovu informacija sa senzora, baš kao i kad motor radi na benzin.
Dalje, podatak o povećanju potrošnje od 0.5 do 1L treba uporediti sa prikazanom potrošnjom (nije isto kad sa 5 poraste na 6 ili kad sa 10 poraste na 11). I dalje ne znači da je stvarni utrošak plina baš toliki kao što piše, pričali smo o mapiranju. Da li bi te iznenadilo da si utvrdio kako ti  trenutna potrošnja prikazana na BC opada pri prebacivanju na plin? (Ovo je moguće uraditi, mada nije poželjno niti pametno). I tada bi bio siguran da podatak nije tačan, jer nije moguće da motor u bilo kom režimu troši manje plina nego benzina iz ranije opisanih razloga (manja energetska vrednost litra TNG nego benzina).
Iz navedenih činjenica može se izvesti zaključak da će pri korektno izvršenom mapiranju vreme otvorenosti gasnih injektora ostati nepromenjeno, što znači da se neće promeniti pokazivanje trenutne potrošnje na BC, međutim stvarna potrošnja plina biće veća od prikazane upravo zbog pomenute razlike u energetskoj vrednosti između plina i benzina (10-15%).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Emulator benziskih  injektora je uređaj koji u  stvari  "vara"  ECU.

Keka

Loganovac je u pravu, ECU je glup i nema pojma na sta motor radi. On samo salje signal prema benzinskim diznama da budu otvorene X vremena, a taj signal presrece gasni ECU, modifikuje ga u vrednost Y koja je prilagodjena gasnim diznama i sve lepo radi. Pri mapiranju je najvaznije da vreme otvorenosti benzinskih dizni bude isto i pri radu na benzin i na gas, i da smesa ne bude siromasna, a sve ostalo ce doci samo po sebi.

Postoji teorijska mogucnost da trosi manje gasa nego benzina, zato sto gas u siromasnoj smesi pri sagorevanju razvija visoke temperature, sto vodi ostecenju delova motora, tako da je to mac sa dve ostrice, a obe su okrenute prema vlasniku vozila.

Emulatori su se ranije koristili kao poseban uredjaj (kutija) kod starijih tipova motora sa ubrizgavanjem (mono i multipoint) sa ugradjenim venturi sistemom da bi slagali ECU da je sve kako treba, dok su dizna/e zapravo van funkcije. Kod sekventa emulator je sastavni deo gasnog ECU, mada tu zapravo ne postoji potreba za laganjem, posto dizne rade, odredjenom dinamikom, kojom upravlja upravo benzinski ECU, na osnovu svih parametara kao i kad radi na benzin (samo sto on to ne zna).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Dopuštam da je tako jer ja sam ovo napisao iz svog skromnog poznavanja rada plinsko i benzinskog ECU i na osnovu svojih isksutava za dviej godine vožnje i pređenih 35 kkm na plin.
Naravno da ova moja zapažanja mogu biti subjektivna ali je očigledno da od samog početka imam povećanu potrošnju plina kako trenutnu tako i prosječnu po BC.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Ne sumnjamo mi u to da tvoj BC doista pokazuje drugacije vrednosti kad radi na benzin i plin.

Ovde smo pokusali da pojasnimo kako BC ocitava potrosnju i sta to znaci.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Ovako izgleda trenutna potrošnja pri 170 km/h (po brzinomjeru)  :cool:



I to u vrijeme kad sam još vozio na banzin. Nije nimalo zgodno gledati ove dvoznamenkaste brojeve pa noga sama popušta pritisak na pedalu gasa. :c0:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

hemicar

Ja sam uradio test sa kontaktom.
Dobio sam kod programa 81101.
A kazaljke bas skakucu... Ludilo
Pise da imam 17l goriva

Koliko se cesto moze raditi ovaj test?
Da li steti elektronici?
Da li se belezi negde, tj da li oni na servisu mogu da znaju da li sam ja to radio?

mladja73

Citat: hemicar poslato 05.02.2010. - 13:07
Koliko se cesto moze raditi ovaj test?
Da li steti elektronici?
Da li se belezi negde, tj da li oni na servisu mogu da znaju da li sam ja to radio?
Mislim da ne bi trebalo da steti. A za ove u servisu te bas zabole...

Evo i mojih kazaljki...





Kakav ritam kakva muzika...
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Vihor

Kako se ukljucuje trenutna potrosnja na B comp?
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

krle

#58
Vozila koja su proizvedena posle 15.09.2006.g. nemaju ovu mogućnost. Ovo imaju vozila sa programom 6002.


Do 15.09.2006.g.  = Proceor V6.0 sa programima 6001 i 6002
Od 15.09.2006.g. do Logan Ph2/Sandero = Procesor V7.1 sa programima 7101 i 7102. Rusi pominju još 7111 i 7112
Od Logan Ph2/Sandero =Procesor V ? sa programima 81101 i 81102



Mislim da bi dobar programer uz odgovarajući softver mogao lako da aktivira sve funkcije bord kompjutera. 


scepo

Postoji li mogućnost da se ubaci putni računar u stepway , pošto nije bilo mogućnosti da se naruči kao na običnog sandera  :fiju: da ti fabrički dodje . Je li neko to odradio u ovlašćenom servisu i koliko košta ?