Putni računar (bord kompjuter)

prethodna tema - sledeća tema

sale_u123

Jel bi ovo funkcionisalo i kod mene, jer ja nemam putni racunar?

kiconix

#31
E sad cu bas da probam, javljam sta se desava.
Probao, radi. Svaka cast  :to:

sale_u123

Citatpritisni dugme za podesavanje sata, daj kontakt i BUDI STRPLJIV!

Probao sam ovo kod mene i radi.

Samo, pokazuje 34l u rezervoaru a meni je upaljeno 6 crtica za benzin, sto bi trebalo da bude 6x 5l = 30l.
Mozda ovih 34l znaci kolicinu goriva sve zajedno sa rezervom. :hm:
Sta mislite?   :huh:

torent

Svaka crtica je 5 litara. Kada se ugasi poslednja crtica trebalo bi da ostane jos 5 litara u rezervoaru.
Moze se proveriti tako da kada ti se upali rezerva stanes i uradis test.

sale_u123

Odavno nisam stigao do rezerve   :-)1- tj nisam dozvolio da toliko malo benzina bude u rezervoaru.
Negde sam citao da pumpu u rezervoaru ne treba ostaviti na maloj kolicini benzina jer moze da joj to steti.
Tekst je bio uopsten za sve automobile (nije bio vezan za Logana) koji imaju pumpu unutar rezervoara.

krle

#35
Citat: ppejic poslato 28.09.2009. - 12:36
Servisni mod.

Sigurno ima jos mogucnosti, sto rece krle, pravilnim sekvenciranjem pritisaka astera. Sada jos samo da nadjemo nesto napismeno o ovome.

Peja

Već sam pisao, ali da ponovim:

Citat: krle poslato 28.07.2009. - 23:47
Mada je OFF, ali..
Kod mene je proradio interni test tek kada sam držao pritisnut taster za reset 30.s, pa onda dao kontakt. Nije hteo da radi sa pritisnutim tasterom za bord (mada tako piše u uputstvu). Sve ovo sam našao na rumunskom forumu i radi kod svih modela, bez obzira na nivo opreme. Nisam siguran da će prikazati svima   potrošnju na moto čas (meni pokazuje jer imam bord). I još nešto,     indikacija neispravnosti merača goriva prikazuje se tako što se sve  crtice za nivo goriva naizmenično pale i gase, a istovremeno je upaljena i lampica za rezervu, a u sekvenci testa ispiše se  "Jo" kada nema  napajanje za merač ili "Jc" ako je u pitanju kratak spoj. 


Citat: krle poslato 30.07.2009. - 15:49
-Prvo se ispiše program (softver) računara (niži nivo opreme odnosno bez bord komp. 6001 ili za vozila proizvedena posle 15.09.2006.g.7101 ;za viši nivo opreme sa bord komp. 6002 ili  za vozila proizvedena posle 15.09.2006.g.7102)

-Ukoliko je test rađen sa hladnim motorom odnosno motor nije duže radio ,pored opisanih grešaka, mogu se ispisati "d"-nema protoka goriva ili "to"- prekid  napajanja senzora temperature ili "tc"- senzor temp. u kratkom spoju prema masi,  međutim ako nastavite test i dođete do iste sekvence  testa  ispisuju se četiri crtice(minusa) što znači da nema memorisanih grešaka. Kada se upali motor  na ovom mestu se ispisuje potrošnja na moto čas, a u slučaju da crtice trepere neispravan je rad merača goriva.Memorisane greške mogu biti  privremenog karaktera pa je pre izlaska iz sekvenci testa i vraćanja ključa na 0 (isključen kontakt) potrebno izvršiti resetovanje memorije pomoću tastera reset i ponoviti test.

Brzinomer treba da pokazuje skokovito 10,50,90,130,170 km/h dok merač broja obrtaja  motora pokazuje 1000,2000,3000,4000,5000,6000,7000 o/min.

Ja sam test radio na mom vozilu   (6002) i nije bilo grešaka, odnosno sve radi kako su rumuni na svom forumu objasnili. Prihvatam da sam možda  napravio neki previd prilikom prevođenja  grešaka Jo,Jc,d,To,Tc :ces: ali ako neko nešto zna više neka kaže.

Ovo smo trebali obraditi  u drugoj temi.

ppejic

#36
Krle, gde si to napipao na rumunskom forumu?

....




Peja

krle

#37
E, sada bih trebao da izgubim nekoliko dana i pronađem sve linkove. Prvo sam naleteo na ovo, još prošle godine: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=21233&view=findpost&p=282935  pa sam tražio dalje...




I ovde piše da treba držati pritisnut taster za bord, što nije tačno.

Munze

Kod mene je verzija programa 6001 i tek kada pritiskam taster prikazuje ostale podatke na display-u.

Keka

Citat: Miodragz poslato 28.10.2009. - 05:15
Da se nadovezem u vezi ECUa.

Neki kvazi majstor na forumu vrelegume reklamira svoj doprinos Dacia modelima o jeftinoj ugradnji bord kompjutera tamo gde isti nije fabricki instaliran. Pored toga isti lik navodi da optimizacijom borda smanjuje potrosnju sa 7/100 na 5.5/100. Pod uslovom da je navedeno istina, dodatna podesavanja ECUa ne bi trebala biti iznenadjujuca narocito u upotrebi sa alternativnim gorivima.

Citat: hobbista poslato 28.10.2009. - 07:45
... i onda je mrmot zamotao čokoladicu.

Voleo bih da to može tako. Mogu i ja da zavarim metalnu šipkicu na pedalu gasa, tako da joj ostane samo 1/4 normalnog hoda. I ušteda goriva je neverovatna  :Smiley:

Bez šale, ovo je samo dobar marketing (u pokušaju). Ušteda se svodi na to da ti bord pokaže trenutnu potrošnju oko npr. 25 litara kada nagaziš pedalu gasa, pa se ti uplašiš i popustiš gas.

Citat: Loganovac poslato 28.10.2009. - 08:19
:hall:

Bord nema nikakvog (baš nikakvog) uticaja ni na šta osim na ljudsku psihu, to je sprava koja samo prikazuje određene podatke. A ko hoće da uštedi, a ume da vozi, znaće šta treba da radi, bord mu i ne treba. S druge strane, ako ćeš da "cepaš", nećeš ni da gledaš u bord, znaćeš da "pije". Znači, kome to uopšte i treba? :laugh:

Citat: slavko_bgd poslato 29.10.2009. - 14:48
Malo je "off-topic" al samo par reči u vezi borda:

Bord je od koristi samo vozačima koji ne znaju kako savremeni motor radi i kako treba da voze, kao i obrtomer.
Priča maloj potrošnji u visokom stepenu prenosa i malim RPM na malim brzinama važila je za stare dizelaše i delimično za karburatorske motore.
Danas, sa ubrizgavanjem, takav način vožnje samo rasipa gorivo i šteti motoru.
Mislim da je board-comp od koristi vozaču,ako zna da ga "rastumači"...
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Vihor

Na bordu imam neko pokazivanje potrosnje l/100, i stoji mi na 4.5l, e dali to pokazuje trenutnu potrosnju ili prosek u zadnjih 100 km, kad to resetujem on varira od 3.9l do 11.00l i posle se smiri na neku vrednost npr 4.5l?  :conf:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

david

Meni je najnize bio 6.1 a mesovita voznja je od 6.8 do 7.5...

Vihor

Ma dobro, ali dali je to trenutna potrosnjja, ili prosek u zadnja 100 km?
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Brane, to ti je najverovatnije potrošnja u litrima na 100km od zadnjeg reseta borda. Znači, sipaš gorivo, resetuješ bord, prvih 400m se ovde ništa ne prikazuje (samo dve crtice, jel tako, --), onda počne da prikazuje potrošnju. Ona normalno varira u zavisnosti od dinamike vožnje i varira kao što si rekao, da bi se posle dovoljno pređenih kilometara maltene ustalila na nekoj vrednosti od koje neće mnogo da odstupi, osim u slučaju drastičnije promene načina vožnje i okolnosti (recimo voziš 200km međugradske vožnje i imaš na bordu 5l/100km, nastaviš sa strogim gradom i vidiš da raste i raste i na kraju dostigne recimo 7l/100km - ne znači da u gradu troši 7L/100km, već da je prosek od kad je resteovan 7L/100km, znači da si u gradu imao znatno veći prosek). U ovo se možeš uveriti tako što ćeš npr. u toku vožnje na otvorenom putu pri konstantnoj brzini od recimo 90km/h resetovati bord i posle 400m dobiti neku vrednsot potrošnje, recimo 4,1L/100km, koja se neće mnogo menjati sve dok voziš ovom brzinom bez nekih ubrzavanja, usporavanja, uzbrdica i nizbrdica. Ovo se može smatrati manje-više trenutnom potrošnjom pri takvom režimu vožnje. Probaj zatim da ujutro kad krećeš od kuće na posao, čim upališ auto resetuješ bord. Zatim ga provezi par km po gradu (sa zaustavljanjima, kočenjima, ubtzanjima) i pogledaj podatak o potrošnji - biće recimo 9,5L/100km. Zaključke izvedi sam.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.