Dacija logan 1.4mpi-potrosnja BMB

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#315
Mesecima (godinama) unazad potrošnja mi je standardnih 6,5 litara,odnosno,sa 20 litara prelazim 300-330 km.
Došlo je leto i prelazim na NIS-ov G drive 100 umesto onog Opti 95.Ne zato što mi treba 100 oktana,već zato što nisam siguran da onaj od 95 zaista ima toliko.Dešavalo mi se ranije da čujem ventile po vrućini kod naporne vožnje (uzbrdo) sa "95",sa ovim od 100 toga ne bi trebalo da bude.A smeši mi se neki put na planinu sledeće nedelje,hoću da sam spreman za "vrhunske izazove" (petom brzinom uz Zlatibor i slično).

Midzi

Zašto je bolje sipati benzin sa 100 oktana leti?

Zoran

Paaaa, otporniji je na detonacije.
Ko vozi ljeti na malo obrtanje ili pri velikom opterećenju, ima rezona.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Zato što se "kliktanje ventila",odnosno detonantno sagorevanje,odnosno prevremeno paljenje smeše,dešava najviše po vrućini, na dobro zagrejanom motoru (kad je benzin sa nedovoljno oktana).Zimi je ređe ili ga uopšte nema.Umesto svećicom,smeša se pali u dodiru sa izduvnim ventilom ili čelom klipa zato što benzin nije otporan na samopaljenje zbog nedovoljno oktana.
Ovo nije stručno objašnjenje,nego moj zaključak posle 40 godina borbe sa ovim problemom na raznim automobilima (Logan je još i otporan na ovo,ali ne sasvim).Takođe,nisam 100% siguran da običan benzin 95 nema dovoljno oktana,ali osnovano sumnjam.Jednostavno,neću da mislim kad već može da se reši malo skupljim gorivom.

szs

Osnovano sumnjamo svi da je benzin očaj
Medjutim kod novijih vozila pa i Dačije 1.4mpi ima klik senzor koji reaguje na takvu pojavu i pomera ugao paljenja na kasnije
Tako da....ne bi trebalo da se to UOPŠTE dešava ako su ostali sklopovi na motoru ok
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Da,sasvim tačno. Kada senzor detektuje "knock" paljenje se pomera par stepeni kasnije da bi se eliminisao tzv "end gas efect" odn mehanička oštećenja u kompresionom prostoru. "Kada senzor detektuje" je već drugo pitanje jer sve zavisi koje "knock"-ove će ecu detektovati na osnovu amplitude signala sa senzora. U svakom slučaju, namena mu je da spreči nekontrolisane "mikroeksplozije" u kompresionom prostoru.
Kada je benzin loš i kada se zbog knock-a paljenje pomeri na kasnije pada snaga motora, raste potrošnja goriva i opet postoji rizik od oštećenja izduvnih ventila delimično nesagorelim gasovima tokom dužeg vremena jer se vršni pritisak i vršna temperatura u cilindrima pomeraju ka većem uglu radilice nakon GMT i mogu se preklopiti sa nepotpuno zatvorenim izduvnim ventilima. A to je ono što "prži pečurke".

Tako da se opet vraćamo na to da je poželjno da kvalitet benzina bude što je moguće bolji i ako se već vozi samo na benzin - da, sipati skuplji.

Loganovac

Ma idi begaj, pa ja što ga koristim samo za potpalu pa uvek sipam isključivo najskuplji, dokazana razlika, ili što bi se reklo "nije svejedno".
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

Ako se ne varam plin trazi mnogo raniju tacku predpaljenja pa je pojava pri vožnji na benzin još izraženija, pa ima smisla kupovati benzin više oktanske vrednosti, za potpalu

slavko_bgd

Vrlo je mala razlika u idealnim uglovima predpaljenja kada se koristi prosečan plin i dobar benzin, i to varira od uređaja do uređaja i od motora do motora. Ta potreba za mnogo ranijim uglom predpaljenja je veoma izražena kada je reč o prirodnom gasu ( metanu). Iz tih razloga se kod plina gotovo nikada ne interveniše na predpaljenju dok je kod metana to obavezno.

Keka

 :offtopic: Meni je potrosnja drasticno pala u poslednja dva meseca, sipam na EKO economy 95.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


szs

Mislim da sam negde čitao da je sav benzin kod nas iz istog izvora tj Iz NIS rafinerije
Možda se nešto promenilo i da su dozvolili slobodan uvoz..mada sumnjam
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

#326
Citat: saša61beograd poslato 20.06.2021. - 20:39
Takođe,nisam 100% siguran da običan benzin 95 nema dovoljno oktana,ali osnovano sumnjam
Sumnje su se obistinile.Moj sin je u Pežoa 1,6 16v umesto GDrive 100 sipao NIS-ov Opti 95 i počeli su da mu se čuju ventili kod jačeg pritiska na gas iz malih obrtaja (po ovoj vrućini).Kod mene nema tih problema sa GDrive 100,čak ni kad "silujem" motor.A potrošnja odlična,redovna ili čak za nijansu manja,mada je to možda i zbog rasterećenog saobraćaja u Bg.
Dakle,problem rešen,treba sipati 100 umesto 95 oktana.Samo što jutros vidim da je prešao 173 dinara.

Cena nafte (prosečna) se već par nedelja vrti oko,ili ispod 75 dolara za barel.Relevantne prognoze su da će do kraja godine biti bliže cifri od 70 nego 80 dolara.Znači stagnacija bez najave nekog porasta.Živo me zanima kako će to izgledati na našim pumpama i kakvo će obrazloženje biti.

Andrix

Evo ja cu koliko sutra da ga sipam. Nisam odavno a taman sam iscedio rezervoar da se ne mesa. Skupio sam nesto bodova/para na kartici Nisa pa taman da me izadje isto.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

kiconix

Sipam samo na NIS-u, opti 95.
Ovih 12 ventila se ne cuju.

sale_u123

Nedavno sam se vratio sa letovanja u Grčkoj.
Predjeno gotovo 2000km. Veći deo na autoputu pri brzinama 110-130km/h. Manji deo po lokalnim putevima Sitonije pri brzinama 50-80km/h.
Sipan isključivo običan BMB95 benzin. Klimu nemam.

Prosečna potrošnja (izračunata metodom sipanja "do čepa" jer nemam BC) je 6.16 l/100km.
Ja zadovoljan... :to: