Dacija logan 1.4mpi-potrosnja BMB

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Čestitam za potrošnju a ovi budžetlije se lako sjete koji novi namet izmisliti
Sam svoj gazda - vazda.

nemanja.jeza

pale cene goriva a meni voznja nikada skuplja. sa autom nesto nije u redu trosi preko 17-18l benzina. menja sam racunar, dizne i dalje isto. da li je neko imao sličan problem?
www.daciapolovnidelovi.com
najpovoljniji polovni originalni delovi za daciu 064/107-16-56

Bata83

Kolega je imao problem sa potrosnjom na skodi 1.4 ako se secam dobro problem pravile lambda sonde, mozda moze da utice i reg. pritiska kao, senzor temp. rashladne tecnosti motora (Prikazuje vrednost -40 ) pa je pod "saugom"

MitarMrgulic

#303
Prevelika potrošnja benzina, u pravilu se veže sa problemom na sistemu pravljenja smjese benzin-zrak i ubrizgavanja.

Obično iz nekog razloga zraka nema, ili ne dolazi, pa auto jede "živ benzin".

Nekada, kod starih karburatorskih motora, to je bilo najčešće do kvara na karburaciji ili na vakuum pumpi, danas, vjerovatno na računaru i komponentama koje diktiraju protok i dotok zraka.

Kada se stane iza takvih auta, jasno se osjeti miris benzina iz auspuha.

Mislim da dobar majstor, pregledom sistema za dotok zraka i goriva, njihovu smjesu i izgaranje, može brzo detektovati u čemu je kvar.

Loše stanje motora u kompresionom smislu, ne može povećati potrošnju više za cca 10 %, tako da je 95% tvoj kvar u sistemu pravljenja smjese benzin-zrak, u kojoj zrak i učestvuje u velikom procentu, upravo da bi potrošnja bila manja.

Ima smisla u ovome što @Bata83 govori, ali u tom slučaju bi motor prepoznavao hladni režim rada i obrtaji bi, zbog bogatije smjese, bile malo viši, na leru bi ti radio na cca 1000 o/min.

Sretno!

Zoran

Rješavaj to dok ti katalizator nije stradao
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

#305
Od 13.12.2019. do 9.12.2020. prešao sam 9310km,a potrošio 582 litra benzina.Prosek 6,251 l.
Manje nego prošle godine.Razlog je manje gužvi svuda (korona!),manje fiksnih obaveza,pa sam sve obavljao van špiceva.Bilo je tu jedno 7-8 putovanja po Srbiji,a kad sam koristio auto-puteve,nisam vozio brže od 100-110 km/h.Po gradu,zbog manje gužve,lakše hvatam zeleni talas kad god mogu.Na ulicama kojima često prolazim,znam ritam rada semafora,pa prilagođavam brzinu i verovatno uštedim bar trećinu stajanja na crvenom.Nije mi ušteda prioritet,više je nastojanje da "zeznem sistem" i da pričuvam kočnice i kvačilo.
Od letos sipam samo G-Drive 100,NIS-ov,ne znam da li je to nešto mnogo uticalo.
PS Bilo bi pošteno da naglasim da stanujem vrlo blizu auto-puta kroz Beograd,pa je mnogo mojih "gradskih vožnji" delimično vožnja auto-putem,u petoj,80 km/h.Da živim negde drugde,prosek bi bio veći sigurno!

Zoran

Ovo je odličan prosjek, na nivou godine.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Citat: saša61beograd poslato 09.12.2020. - 12:56
Od letos sipam samo G-Drive 100,NIS-ov,ne znam da li je to nešto mnogo uticalo.

Retko koji motor na ovim prostorima ima mogucnosti da iskoristi potencijal tog goriva, a taj koji ima, ne brine za potrosnju. 1.4 8V sigurno nema.

Sipao sam u Srbiji BMB 95, BMB 98 i BMB 100, osim razlike u novcaniku, razliku u performansama sam primetio tek kad sam sipao u drugoj drzavi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Letos sam imao problem opisan u temi "Benzinski motor-otežano paljenje".Dan posle sipanja G-drive umesto onog 95,problemi su nestali i nisu se ponovili.Nisu oktani u pitanju,nego je bolji benzin,sam po sebi,tako sam zaključio.Sada po zimi neću ništa da menjam,a na leto se možda vratim na "95".


silent

И ја сипам Г-Драјв 100 већ годинама и примећујем разлику у квалитету горива. Пре две године, рецимо, сам сипао Молов адитивирани бензин 95 који ми је запрљао степ мотор, а ауто је осетно слабије вукао.

Keka

Vrsta benzina i step motor fizicki nemaju dodirne tacke u motoru.

Step motor mogu da zaprljaju naslage ulja iz iberlaufa i prasine iz usisa, sto opet nema veze sa benzinom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

Слажем се, чињеница је да се наведено прљање мотора и последичне осцилације обртаја на леру нису десиле никада пре (док је коришћен Г-Драјв 100), нити после, након што је степ-мотор очишћен и након што сам се вратио на Г-Драјв 100.

slavko_bgd

Keka je u pravu. Vrsta benzina sa prljanjem step-motora apsolutno nikakve veze nema. Isto bi se step-motor zaprljao i da je motor sve vreme vožen na G-Drive100. I isto se ne bi očistio sam od sebe.
Što bi babe rekle: " utrevilo se " .

silent

 :to: Коинциденција догађаја ми је била необична, али ценим појашњење :)

slavko_bgd

U svakom slučaju, za ekstremne uslove vožnje bolje je sipati benzin sa više nego sa manje oktana. Ekstremni uslovi vožnje su i najgora gradska kreni-puzi-stani vožnja i divlja sportska vožnja. To su režimi kada je najveći rizik od pojave samodetonacije goriva i u tim režimima želimo da imamo najbolje moguće gorivo. Sve između ta dva ekstrema - bukvalno nema razlike da li se koristi benzin sa 95, 98 ili 100 oktana. Podrazumeva se da se ne koristi benzin niže oktanske vrednosti od one koju je propisao proizvođač vozila kao najmanju. Ovo važi za ove naše "klasične" motore sa port-ubrizgavanjem. Sa druge strane, razlika u oktanskoj vrednosti benzina se i te kako oseti i primeti kod motora sa direktnim ubrizgavanjem benzina, što sam imao prilike da se uverim na nekim službenim vozilima koja sam imao prilike da vozim malo duže. Razlike u potrošnji benzina su bile zanemarljive da nisu za pominjanje, ali da ima razlike u osećaju vožnje i radu motora sa različitim benzinima - ima. U korist naravno benzina više ili najviše oktanske vrednosti.