Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Da ponovimo ono sto smo vec nekoliko puta sazvakali na drugom mestu: oktanski broj je otpornost na detonantno sagorevanje i nema nikakve veze sa energetskom vrednosti.

Moze da ima uticaj na povecanje performansi kod motora koji su konstruisani da koriste visokooktansko gorivo (veca kompresija, drugi ugao pretpaljenja itd), dok kod motora koji su konstruktivno ograniceni na BMB95 nema nikakav uticaj.

O tim aditivima za podmazivanje i drugim marketinskim trikovima se moze diskutovati, narocito sto pumpadzije navode interval izmedju 500 i 1000 km da se ispolje efekti i to kod motora sa direktnim ubrizgavanjem (Golf FSI koji mogu da imaju benefit od veceg oktanskog broja), dok se ovde subjektivno navode minuti da se ispolje efekti. Uvidom u grafikone koji su predstavljeni na sajtu pumpadzija, vidimo da taj pozitivan efekat, ukoliko ga uopste ima, postoji na velikom broju obrtaja, tako da je u svakodnevnom rezimu voznje, cast izuzecima, nedostupno vecini vozaca.

Ja bih se pre zapitao da li je ovaj obican BMB95 zaista BMB95, ili ispirak iz neke cisterne, posto se ljudi kunu da kad toce u okruzenju, prelaze mnogo vise km i sa boljim performansama.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Dok mi je benzinska pumpa bila na izdisaju u vožnji sam primjećivao da je gorivo sa svake pumpe različito... Sada kada mi je auto ispravan nikakve razlike ne primjećujem. Nikad ne štucne i nikada ne potroši puno. :wave: :driver:
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ili u prevodu: dok nisam pošao u školu mislio sam da su dva i dva pet.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Sasa_NS

Naša 95-ica sigurno nema toliko oktana jer kao objasniti da mi se sa njom redovno čuju ventili/detonacije a dok vozim na gas to nikad nisam čuo, šta god da mu radim. Gas kako kažu ima 104 oktana a prema Netu moguće i više.

TT


dedola

Pozdrav za sve forumaše, molba za pomoć. Po mojoj proceni moj sandero 1.4 2010 godište sa 40k pređenih kilometara bi trebao da troši oko 1.5l manje nego sad. Sada troši 7.5 do 8.5 pola otvoren put pola grad. Po gradu 10l, otvoren put 6-6.5l pri brzini od 90km/h. Vožnja je maksimalno prilagođena za min potrošnju, merenja potrošnje su dobro odrađena, mereno sa sve tri vrste goriva na OMV pumpi i nema razlike. Motor radi odlično, nema trzanja, štucanja. U leru radi malo nemirno ali toliko da verovatno to samo ja mogu primetiti. Svećice nisu menjane(to je prvi sledeći korak), ventili nisu štelovani(drugi korak). Da li se potrošnja može smanjiti kada odradim te dve stvari i da li uopšte štelovati ventile kad motor lepo radi.

Raja

Prešteluj ventile, zameni svećice, proveri pritisak u gumama. Pa javi.

LeNgenda

#651
Kad se ugasila cetvrta crtica ja resetovao parcijalnu, kad se ugasila treca, ja ocitao 102,5 km.

Aaaaaali, na autoputu tamo gde je ogranicenje 80, vozis 80, gde je 120 vozis 100, na lokalnim putevima 60-70.

Tako moze da se predje 100 km sa jednom crticom, ma koliko ona goriva bila.

Sve gume na 2,2, ja sam u kolima, bez vetra.

Nisam stelovao ventile, proletos stavio Motrio svecice.

Sad smo na 62.000 km.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

dedola

Pritisak u gumama 2.2 , prvo svećice pa ventili, javljam promenu u vidu smanjene potrošnje, nadam se...

Keka

To je ocekivana potrosnja, taj motor ne moze da trosi 5 litara, osim kod Zokija i nizbrdo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dedola

Prihvatio bi ja tu potrošnju, pogotovo što sam pročitao ovu temu i javilo se par  njih sa istom potrošnjom kao ja, ali i par njih sa manjom, po meni normalnom potrošnjom. A i uverio sam se lično jer se vozim drugim sanderom koji troši manje od mog. S toga zaključujem da je problem negde u autu. Ne očekujem 5l, ali očekujem ispod 6l na otvorenom pri 90km/h. Menjam prvo svećice jer su svakako na redu, uzeo NGK BKR6E. U svakom slučaju ću napisati rezultate kakvi god da su.

speedo

Ispod 6 teško. Moj Sandero 1.4 troši oko 7 litara prosječno, prosječne vožnje. Pratim normalan ritam saobraćaja, ali ne jurim bez potrebe. Zamjena svjećica i podešavanje ventila sigurno neće škoditi, ali mislim da je to stvar prvenstveno vozačkog strpljenja i spremnosti da se prati vlastiti ritam saobraćaja bez obzira na sve druge okolnosti.

dedola

Upravo tako, ja bi bio zadovoljan sa 7l sa prosečnom vožnjom. Ja vozim prilagođeno za minimalnu potrošnju i troši od 7.5 do 8.5. zavisno koliko je otvorenog puta. Kada je bilo 7.5l prosečno, pređeno je 400km od toga 280km otvoren put, 5 brzina 70-85km/h, ostalo 1,2,3 gradska vožnja. Potrošio 30l.

Zoran

Danas sa prikolicom imao potrošmju 6,35 l/100 km na dionici od 360 km.
- 180 km prikolica 700 kg bruto
-110 km prikolica 400 kg bruto
- 70 km prikolica 1.250 kg bruto. :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

#658
Citat: dedola poslato 28.10.2016. - 13:08javilo se par  njih sa istom potrošnjom kao ja, ali i par njih sa manjom, po meni normalnom potrošnjom. A i uverio sam se lično jer se vozim drugim sanderom koji troši manje od mog.

U Srbiji svima auto trosi 5- litara i imaju nijeznik 20+.

Odavno sam prestao da slusam takve price.

Kao sto kolega kaze, stelovanje ventila i zamena svecica nece da skodi, ali ako se ne uradi kako treba moze da napravi cirkus. Taj auto sa takvom aerodinamikom i ta (praistorijska) generacija motora u gradu mora da trosi 10+. Bilo je ranije raznih diskusija sta je grad, npr Beograd autoputem kad nije guzva nije grad. Drajzerova uzbrdo u 7:15 ujutro jeste. U toj situaciji je 10 litara pust san.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Dobio sam od "firme" produženi vikend (3 dana) za dvije osobe (Stojčići, Višegrad, Zlatibor; Vrnjačka Banja, Niš i nazad.) 1020 km sa prosječnom potrošnjom 5.3 l/100 km. Iskren da budem, imao sam i boljih rezultata.
Sam svoj gazda - vazda.