Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

Dejan

Cela zavrzlama sa masama je zbog neusklađenosti MUP-a i ABS-a. ABS insistira na masi vozila spremnog za vožnju, dok se kod nas u saobraćajne upisuje masa praznog vozila. U principu, evropska praksa je da se upisuje masa vozila spremnog za vožnju (vozilo ne može bez vozača), iz kog razloga je usvojena masa vozača od 75kg (usvojena masa putnika 68kg) nemam pojma, uglavnom i to je evropski standard.
E sada ide ono glavno. Neko pametan u MUP-u je rešio problem tako što je tehničkim pregledima naložio da:
1. ukoliko se masa iz saobraćajne i masa vozila spremnog za vožnju razlikuje za 75kg, masa iz saobraćajne se ne menja;
2. ukoliko se mase razlikuju za bilo koju drugu vrednost, masu vozila spremnog za vožnju usvojiti kao masu praznog vozila  :banghead:
U praksi, prilikom rađenja atesta, vozilo se izmeri, zbog mase TNG opreme i uređaja bude teže za 30-tak kg, zatim se doda 75kg i to se upiše u Izveštaj. Na tehničkom pregledu postupaju prema gore navedenim uputstvima i na kraju cele priče u saobraćajnoj dozvoli stoji masa uvećana za 100 i više kg.
Ima u tom uputstvu još ponekih nebuloza ali vas ne bih previše zamarao.



ppejic

O je*bem ti zemlju.


Prvo ti izdali atest na N godina.

Zatim su uveli da bez obzira na to mora da se radi kontrolni pregled.

E, sada nece da rade kontrolni pregled dok ti prethodno auto ne pregleda neki ovlasceni servis za TNG i izda uverenje da je sve u redu.

Nadam se da cu se uskoro tkaciti od jeb*enog auta i TNGa

Ponovo proverena informacija  u AMSS CMMV Nis na Masinskom fakultetu.

hobbista

 :ne:

Jeste sve naopako.
Bolje je da ti prvo pogleda servis, i doradi neophodno.

Ovde kada odeš na re-Atest, pregledaju ti vozilo (kompletno) i ukoliko postoje nedostatci, sve se upiše i ideš to da rešiš.
Ovaj deo se ne naplaćuje, ali je problem što za sve nedostatke koji su uočeni moraš da doneseš račun servisa u kome je taksativno navedeno šta je rađeno. Ovime gubiš mogućnost da sam ispraviš nedostatke  :bonk:

Sledeći problem je uredba-pravilnik Agencije za mirišljave jelkice (ABS). Ako se ne varam, ime nedorečenih stvari tipa: "mora biti povezano na odgovarajući način", što dozvoljava da svaka organizacija za re-Atest (A-test) tumači ovo "na odgovarajući način" po svome :banghead:

Konkretno, za moj slučaj (rezervoar ispod vozila):
- AMSS traži da bude učvršćen flahovima 30mmx10mm, 2 kom unakrst, sa tim da su na krajevima probušeni i učvršćeni za pod vozila šrafovima 8mm čvrstoće 8.8, kao i jednim šrafom na mestu ukrštanja (da se povežu ta dva flaha).
- Mašinski fakultet traži da se ti flahovi vezuju "šnalama" za patos - bez ikakvog bušenja flahova, što ima smisla jer se neće oslabiti materijal.

Šnala (mislim da sam je slikao pa ću potražiti) je "L" profil (dodatno profilisan zbog čvrstoće) koji ima sa gornje strane rupu za šrafljenje u patos, u sa bočne strane dva proreza za provlačenje flaha (kao kaiš od tregerica).


EDIT: Nasao sliku :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

ppejic

U AMSS guzva, na Masinskom fakultetu nije, ali da bi odradio kontrolni pregled na Masinskom, traze mi potvrdu iz AMSS gde je inicijalno radjen atest.
Potvrda kosta 1000 din

Ipak ce se cekati na termin kod AMSS.

Zamena gumenih creva odgovorajucim (plinska instalacija) kostala je 2000 din. Sada mi je rumunobil usaglasen sa uvoznikom creva.

Posle sve zajebancije, ispada de je bolje sacekati, sakupiti jos malo para i kupiti auto na dizel gorivo. Svede se na isto bez da te drzava  *ebe

Raja

Meni malo, kao, nije nešto jasno.
Zašto država ne prisili one što su ugrađivali kojekakvu TNG instalaciju, da o svom trošku dovedu auto u red? Nije mi jasno, zašto
se sve tovari na korisnika usluge tj potrošača? Dokle ćemo da plaćamo javašluk i bezobrazluk? Korektan atest, ne valja na reatestu,
pa tovari onog ko je zbrljekn'o!

                         :usisava:     

Malo sam utrčao u ofsajd al' ima i veze sa temom.

Keka

Zbrljeknula je drzava i dalje zbrljeknjiva, posto su propisi u stilu " moze, a i ne mora bit' ", omoguceno je da zakon tumaci kako ko stigne, a niko nikog ne kontrolise. Sama procedura od 5 slika, malo zavirivanja u trajanju od 5 minuta, izbrojis 6 soma na sto i odmah dobijes papir-govori cemu sve to sluzi.

Slazem se da treba uvesti red, ali treba i znati kako se uvodi red.

Od kako su pocele igranke sa reatestom, kontrolnim pregledom, porezom na budale, svaki put kad stanem na pumpu da sipam gas, vidim bar jedan auto kako sipa direkt u prtljaznik.

Osecam se pomalo  :mojeovce: sto sam uredno (i skupo) platio ugradnju, ugradio teleskope kad niko nije znao sta je to, platio zamenu creva sa krstenim crevom (preko veze,  inace glavni uvoznik valja creva sa natpisom iz Turske, koja imaju natpis od 15 cm na svakih metar), uradio lege artis reatest, kontrolni pregled, platio porez na budale.....i onda me doceka kartel da me  :mojeovce: sa cenom od 90 din, a u Bosni je ~55 din.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


drzarkod


gav.sa

Otišao sam danas kod majstora koji je od strane amss ovlašćen da izvrši kontrolu ispravnost ugradnje uređaja za TNG. Na sanderu je ugrađena boca na mestu rezernog točka, sa limom. Majstor kaže da mora da se skine lim i da se stave neke unakrsne trake koje se vezuju za patos. Mora da stavi i neki nosač kod motora i neka creva da zameni. Ja mu kažem da je ugradnja bila u renoovom servisu prilikom kupovine vozila, a on meni da su se propisi promenili!!!! Ova sitnica sa usaglašavanjem me košta 50 jura.

Послато са ME173X


Ivan91

Msm da ovo spada u temu, danas da registrujem kola, vrate me iz save u hit auto po potvrdu za plin, odem u hit, kaze nema mora iz centrale zovemo te kad dodje, normalno nius zvali, zovem ja, kaze tu su dodjite, ja odem na nbg uzmem potvrdu, odem u amss u rakovici, lik gleda belo papir i kaze ovo je mogao bilo ko da istampa treba ti atest.
Uglavnom presao sam 160 km danas, ceo dan izgubio i idalje nisam reg kola. A od ponedeljka poskupljenje 45 %.
Poenta je da za koal sa fabrickim tngo-m potvrda ne vazi.


Ivan91

Update, vazi svuda osim u amss evidentno..
Oni to jos nisu videli da je neko doneo, samim tim je to za njih bezvredan papir.

step.SU

Pozdrav svima, jos jednom, nov sam ovde, te ako nisam na adekvatnom mestu postovao neka moderatori prebace moj post tamo gde treba. Interesuje me, posto ovaj Sandero koga sam kaparisao, ima fabricki sekvent plin, kako ide atest, kada se radi, da li mora da se radi i sl.? Hvala unapred!
CITIUS - ALTIUS - FORTIUS

step.SU

Na autoplacu sam ga kupio, tj kaparisao za sada, pitao naravno i za atest, rekli su ne mora se raditi, vazi jos... a i registrovan je do marta, ja cu ga samo prebaciti na svoje ime, a registraciju cu produziti u martu. Hvala, iscitacu i tu temu.  :ziveli:
CITIUS - ALTIUS - FORTIUS

Keka

Ako je auto registrovan, trebalo bi da ima vazeci atest, pa dok ne istekne, ne moras nista da radis.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


step.SU

Dakle nece mi kociti u supu ako odem po druge tablice i saobracajnu na moje ime? A registracija ostaje do isteka, dakle do marta. A do tada cu videti moram li, jer je auto 2010.godiste, a atest se radi na 5, pa mi se smesi onda u martu i taj trosak...
CITIUS - ALTIUS - FORTIUS