Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

drzarkod

AMSS dobija naruke 6000 i dobijes fiskalni, 360 neki kao obrazac i 5600 troskovi pregleda, a ostalih 3800 din. preko uplatnica: RAT dva primerka po 280 din. i 3000 din. ide agenciji za bezbednost, 900 din. placas tehnicki u AMSS i kasnije promenu saobracajne u MUP negde oko 1500....eto to je to.

hobbista

Danas sam završio re-atest na Mašinskom fakultetu. Cena 6.000 din  :ces:

Inače, imao sam igranku sa nosačem boce i sa različitim tumačenjem pravilnika Agencije za Mirišljave Jelkice (ABS).
Opis igranke biće za koji dan, kada me prođe bes i nervoza.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

boxit

Citat: drzarkod poslato 26.03.2014. - 14:27
AMSS dobija naruke 6000 i dobijes fiskalni, 360 neki kao obrazac i 5600 troskovi pregleda, a ostalih 3800 din. preko uplatnica: RAT dva primerka po 280 din. i 3000 din. ide agenciji za bezbednost, 900 din. placas tehnicki u AMSS i kasnije promenu saobracajne u MUP negde oko 1500....eto to je to.
Jesi li bio obavezan da radiš tehnički posle atesta ili ti je bio svakako po redu zbog registracije? Ja sam pre tačno godinu dana (imam i post u ovoj rubrici) uradio reatest na mašinskom u BG i nisam ništa drugo plaćao osim 6.000 i kasnije novu saobraćajnu - svakako sam radio i registraciju pa tehnički ne računam. Doduše, platio sam u AMSS kopiju prvobitnog atesta 500 din. jer nisam imao moj primerak, ali to je moja krivica.

drzarkod

 Obavezan zbog mase i tek kad njega uradiš kompletirana je dokumentacija koja se šalje u ABS....a reg. ističe tek u avgustu.... :(

hobbista

Jes vala  :dobro:

Ukratko, otišao sam na re-atest u AMSS, obzirom da su oni dali prvi atest. Stavili su zamerke na:
- Zaštitni lim ispod boce - ukloniti i zaštititi bocu bodijem ili farbom
- Bocu učvrstiti sa 2 unakrsna flaha 30x3mm vijčanom vezom (uključujući i vezu flahova na ukrštanju). Pokazali su mi kako to izgleda, i to su flahovi koji su na krajevima zarivljeni pod 90o i izbušene rupe 8mm, pa kroz njih i patos zašrafljeno šrafovima čvrstoće 8.8. Flahovi moraju biti izolovani gumom da ne bude kontakta metala sa bocom.
- Multiventil mora da bude sa špulnom (ne prihvataju ovaj koji je bio odgovarajući pre 5 godina).
- Dodatno učvrstiti cev gasa u zadnjem desnom košu (izvod za točenje gasa).
Sve ovo da se pojavi na računu od nekog servisa za ugradnju gasa.
Pokušao sam da se objasnim, ali kao i svaki drugi politički komitet nisu imali sluha za greške i propuste koji su oni sami napravili prilikom prvog atesta. O njihovoj stručnosti ne bih ovom prilikom (a i nije pristojno da pišem svašta ovde).

Po Slavkovom predlogu, otišao sam na Mašinski fakultet - po drugo mišljenje  :friends:

Na Mašincu su stavili primedbu samo na zaštitni lim i nosače boce - isto moraju flahovi 30x3mm ali ne smeju biti bušeni!!!
Na mestu kačenja na karoseriju stavlja se "kopča", a ukrštanje ostaje slobodno. Takođe mora biti izolovano i boca ne sme biti prefarbana!
Rekoše mi da ima toga kod Karića i da odem tamo po kopče (obzirom da su najbliži) pa da postavim nosače sam.
Kod Karića nisu znali šta u stvari hoću!?
Da ne dužim, posle malo vozanja tamo-vamo došao sam do toga da su to, u stvari, kopče za boce za metan, pa sam se vratio kod Karića. Ovoga puta su ukapirali šta hoću, te sam uzeo 4 kopče (100din/kom) i 3m termo-bužira za izolaciju flaha (160din/m) :hihi1:
Sišao sam na Viline vode po flah, ali... tamo više nema stovarišta-gvožđara  :doh:

Epilog: napravio sam nosače i stavio ih kako je naloženo. Boca ima tragove korozije na 2 mesta (nabubrila plastifikacija na boci) na kojima su bili u kontaktu zaštita i boca.
Atest uradio, ali se na mašincu proveravaju i gume, stakla, nasloni za glavu... 15-ak slika sve u svemu :huh:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Moje mišljenje je da je trebalo dovesti neke stvari u red ali mislim da su uzde malo više zategnute i da se sa nekim stvarima nepotrebno preteruje. Hobbista je samo jedan od mnogih koji je to iskusio na svojoj koži.

Sa druge strane, većina vlasnika vozila koji su ugradili gas u poslednjih godinu dana, iako nezadovoljni relativno velikim administrativnim troškovima i komplikovanijim postupkom s tim u vezi, polako shvataju da ih novi "mehanizam" pregleda gasne instalacije zapravo štiti i ide u njihovu korist.

hobbista

Sporno je što nosač boce u startu nije urađen po važećem propisu, što znači da je AMSS i pre 5 godina radio "na foru". Pa sada ne priznaju njihovu brljotinu.
Obzirom da sam se konsultovao sa Slavkom oko izrade nosača, samo da potvrdim da flah od 3mm može lagano da se savije uz pomoć stege (rukama do preko pola, pa onda stega), kao i da na a-testu gledaju kroz prste za debljinu od 2,5mm. Za tanje flahove vraćaju.

Vodite računa da je za a-test, a po nalogu Agencije za Mirišljave Jelkice (ABS), obavezna kontrola i slikanje celog vozila u smislu usklađenosti sa a-testom proizviđača (uvoznika).
Dakle, svi nasloni za glavu po PS-u, gume i felne u dimenzijama odobrenim za model, pojasevi na broju, stakla bez oštećenja i zatamnjivanja (za ovo je poseban a-test)...
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Meni su u AMSS u NS gledali samo instalaciju za TNG, ostalom nisu ni primirisali.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


drzarkod

A ja se čudio što mi slika zadnje pojaseve zakopčane, gume i felne..... :ces:

slavko_bgd

Da,da... pre atesta prvo kod farbara, onda kod detailera i nemojte da zaboravite pre nego što uđete na pregled da dobro obrišete auspuh iznutra, po mogućstvu suvom krpom koja ne ostavlja vlakna.

Zezam se ali poenta je sledeća: bez obzira o kojoj prepravci se radi, prvi i osnovni zahtev je da je vozilo tehnički ispravno. Pravilnik koji to reguliše postoji i primenjuje se. Cilj je da se sa puteva sklone vozila koja nisu za saobraćaj po bilo kom osnovu. Tehnički pregledi još po malo "provlače" po neko vozilo sa nedostacima a na pregledima prepravki radi se rigorozno.

Što se tiče hobbiste i mnogih drugih, već sam pisao pa neću puno da širim temu. Poenta je da pravna regulativa nije pokrivala ni približno oblast prepravke vozila na gas, da je bilo propusta i da smo svi svesni tih činjenica. Pregledi su se uglavnom svodili na "pravila struke i procenu pregledača". Radio sam taj posao i vrlo dobro znam o čemu govorim. Ni danas nije pravno bolja situacija za već atestirana vozila (pre 12.02.13) , ali je broj pregledanih vozila a samim tim i stečeno iskustvo daleko veće, tako da sada postoje oštriji zahtevi u vezi prepravki (tačnije zahtevi za doradama) u odnosu na datum prvobitnog pregleda. Sviđalo se to nama ili ne - tako stoje stvari. Mogu da razumem da pregledač traži otklanjanje curenja bilo koje vrste, zamenu ispucalih creva, izmeštanje dela gasne instalacije na kojoj se vidi frikcija i slično. Ne razumem na primer zamenu rezervoara standardizovanih po JUS-u a mlađih od 10 godina i uvođenja klijenata u nepotrebne finansijske izdatke zbog pravno-administrativnih umesto tehničko-bezbednosnih principa. I slične stvari, kao kod hobbiste... "tepsija" ili "antičip-zaštita",  "jal' pjesmica, jal' recitac'ja?!"

A to što ja nešto razumem ili ne razumem nekoga čisto zabole du....ša. Zar ne?

drzarkod

Da se nadovežem....auto imao 1160 kg a sada će imati 1300 kg....neverujem da su ga vagali...gledao tehnički i neverujem da boca i ostalo imaju 140 kg...a nosivost kao 1710 kg za SUv. Znači max 4 stokilaša bez prtljaga..... :ne: Usput juče predao atest i uplatnice i cekam 10 dana sada novo-novu saobraćajnu.......valjda se balada završila.

slavko_bgd

Vi'š, to je dosta ljudi primetilo da im sad nakon atesta po novom masa vozila bude uvećana za preko 100 kg. Načuo sam, nemojte me držati za reč a proveriću to, da se na masu uređaja sa 80% napunjenom bocom dodaje još 75kg prosečne mase vozača. Pravilnik kaže da merenje nije obavezno i da se masa vozila može utvrditi proračunom.

Keka

Fabricka masa vozila bi trebala da bude sa punim rezervoarom benzina, znaci ovi nasi pajseri treba samo da dodaju TNG instalaciju.

Zasto dodaju vozaca-nemam pojma. Javlja mi se da je to samo (jos) jedan glup (ali efikasan) nacin da uzmu pare za novu izradu saobracajnih. Prave sami sebi posao i daju na vaznosti.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Takodje, duže vreme ne mogu da ukapiram zašto se vozač upisuje u masu vozila... U mojoj familiji ima članova sa masom dva prosečna vozača, pa ne kapiram zašto se upisuje 75 kg. Opet, ko su ti ljudi koji prave prosek od 75 kg? Znam da poneko ima 75 kg, ali prosečan vozač u Srbiji je preko osamdesetice garant! Kad malo razmislim, ja nisam siguran da li poznajem vozača (muški rod) sa manje od 75 kg. Znam da ih ima, ali ne mogu da ih se setim.

ppejic

Danas je moja zenica zvala da pita AMSS o pregledu TNG uredjaja.

Rekli su joj da mora predhono do servisa za TNG, da majstor proveri da li je sve po propisu ida izda potvrdu o tome, pa ce tek sa tom potvrdom od majstora oni izvrsiti svoj pregled!

Auuuuuuuuuuuu. kakva zemlja