Performanse motora 1.6 MPI vs 1.5 DCI

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Danas sam isao preko Fruske Gore na neki kongres, nas 5 u kolima (Logan 1.6 MPI), a u drugim kolima (Logan 1.5 DCI 65 KS) isto 5 ljudi. Ja nisam mogao da ga stignem iako na papiru imam 25 KS vise.  :mad6:

U povratku jos ludja situacija, posto su na oba vozila bile ukljucene klime: uz brdo druga ili treca, trenutna potrosnja 22+ litara, vuce se kao slina, a drugova naftarica leti.....  :doh:

Popizdeo sam nacisto. Ili nesto nije u redu sa mojim autom, ili je stvarno DCI toliko superioran bez obzira na konjazu? Mogu da zamislim sta tek radi 1.5 DCI 85 KS  :ha:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

DCi 85KS kida, ali to se oseća samo u međuubrzanjima, uzbrdicama. Uzbrdo imam utisak da vuče i ubrzava bolje od 16v (verovatno i jeste tako). Ipak mislim da je osećaj subjektivan kao i sa ostalim dizelašima, doimaju se "tvrdo" - kako pritisneš papučicu gasa oni tako nemilosrdno cimnu. I imam osećaj da klipovi stružu kao strug sa velikim posmakom. Benzinci su mekši ali vuku duže, dužeg su daha. Znači, možda nisi bio dovoljno raspoložen ili nisi dovoljno turirao da bi se sa čovekom poćerao. Zavisi i od staze - drugi put izađite na autoput.
Još jedan detalj - 5 ljudi je od 300 do 600+ kg pa ti razmisli. Naročito razmišljaj uzbrdo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Nije stvar u KS nego u obrtnom momentu. Svaki dci je startniji i brzi od 1,6 8v, za 16v nisam siguran. Razlika u korist benzinca je tek na autoputu kad dizel nasvira svojih 3500 o/min a benz ima jos opustenih 1000 o/min.

Loganovac

#3
Nije to baš tako kako kažeš. Mnogi razmatraju obrtni moment motora pa porede dizele i benzince. Ali ne tera auto obtni moment motora već sila kojom se on ubrzava, odnosno obrtni moment na točku puta poluprečnik točka. Ajde, točkovi jesu isti (15") a da li su i prenosni odnosi od motora do točka isti kod DCi i benzinca? Nisu. Računica kaže da (zanemarujući gubitke u prenosnicima) najbolja ubrzanja maksimalnim momentom motora (a on nije uvek maksimalan, i tu je DCi u prednosti) imaju ovim redom:
1. 1,6 16V 105HP
2. 1,5 DCi 65HP
3. 1,6 8V 90HP
Sada treba raširiti razmatranje na dužinu prenosa, što bi značilo da DCi moraš više da šaltuješ (3 puta umesto 2 puta benzince, jer ne može da postigne 100km/h u trećoj kao što odrade benzinci) jer su mu maksimalne brzine u pojedinim stepenima prenosa manje nego benzincima i blablabla, pa na kraju ipak dolazimo do podatka da su od 0 do 100km/h najbolji:
1. 1,6 16V 105HP 10,2sec
2. 1,6 8V 90HP    11,5sec
3. 1,5 DCi 65HP   15,0sec

U prilog ove analize dajem Excel tabelu koju sam bio prinuđen da napravim da bih sebi ilustrovao ono što odavno znam - ipak se ne može performansa automobila meriti samo momentom motora, bitan je i prenos, kao i maksimalni broj obrtaja.

Laku noć svima. :wave:

Edit: pošto slika više nije dostupna priheftao sam Excel fajl pa bistrite...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Sve to teorijski stoji, ali prakticna upotrebna vrednost je nesto drugo. Ja sam morao da navlacim 1.6 MPI 90 KS od 3000 do 5000 rpm da bi funkcionisao, posto je do 2500 mrtva kobila.
Interesantna tabela  :dance:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Jeste, hvala. I mislim da bi uvaženi g. Aca Todorović  :hall: i ostali novinari koji, uprkos velikom iskustvu sa samim automobilima :dobro: , možda nemaju dovoljno tehničkog znanja  :ne: , trebalo da je prostudiraju  :rtfm: pre nego što ubuduće prave bilo kakva poređenja isključivo prema obrtnom momentu motora.
Znači, mašina mi u svim stepenima prenosa bolje vuče od DCI 65, što i nije neki uspeh imajući u vidu enormnu razliku u snazi ova dva motora. Negde sam već napisao da je DCI 85HP pravi izbor za Logana Prestige, i rado bih mu skinuo kapu samo kad bih uopšte voleo dizele (makar oni bili i common rail tipa).
Ajde kosi sada, da ne  :c: više!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dsit

Citat: Keka poslato 23.05.2009. - 18:41
Danas sam isao preko Fruske Gore na neki kongres, nas 5 u kolima (Logan 1.6 MPI), a u drugim kolima (Logan 1.5 DCI 65 KS) isto 5 ljudi. Ja nisam mogao da ga stignem iako na papiru imam 25 KS vise.  :mad6:

U povratku jos ludja situacija, posto su na oba vozila bile ukljucene klime: uz brdo druga ili treca, trenutna potrosnja 22+ litara, vuce se kao slina, a drugova naftarica leti.....  :doh:

Popizdeo sam nacisto. Ili nesto nije u redu sa mojim autom, ili je stvarno DCI toliko superioran bez obzira na konjazu? Mogu da zamislim sta tek radi 1.5 DCI 85 KS  :ha:
Isto se meni "desilo" kada sam isao na more svojim kolima (1.4mpi) a burazer citroenom c3 (1.4 hdi). Onako olako je picio po usponima dok sam ja morao da ga stalno drzim na visokim obrtajima i cesce saltam da bi ga iole pratio.  Medjutim u gradu sa semafora ga oduvam, onako fest... :driver:

hobbista

Citat: Keka poslato 24.05.2009. - 06:31
Ja sam morao da navlacim 1.6 MPI 90 KS od 3000 do 5000 rpm da bi funkcionisao, posto je do 2500 mrtva kobila.
Isti slučaj sa MCV-om. Dok ne predje 3.000 osećam se kao u golfu 1 dizelu  :cry: Moram probati neki 1.4 MCV da vidim kako to čudo ide (pa da se utešim malo)  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Veterinar

#8
Neko je napisao da DCI u trecoj ne moze 100? Heh, i ja sam to mislio dok nisam uleteo u makaze.

To mu je 4000 o/min. Bilo mi ga zao, ali sad znam da moze. :ha:

Potpuno opeterecen proslog vikenda na uzbrdici gde sa benzincem od 75 KS nisam u III stepenu uspeo ici preko 80, sa Loganom dci idem u V stepenu 115.

Ne zelim da ga poredim sa jacim benzincima, ali ovo je bio dobar osecaj.

brankovs

#9
Moje je mišljenje da benzinca treba voziti.,znači kada treba vatre slobodno po gasu,ništa mu neće biti,jedino treba voditi računa dok se ne ugreje pažljivo sa gasom,posle po potrebi :zloca:.

Kako dizelu ne odgovaraju viši obrtaji(ako ga gaziš brzo će da strada) tako ni benzincu ne leže niži(samo se muči),zato su valjda i napravljeni da se vrte.

Loganovac

#10
Citat: veterinar poslato 27.08.2009. - 19:49
Neko je napisao da dci u trecoj ne moze 100? Heh, i ja sam to mislio dok nisam uleteo u makaze. To mu je 4000 o/min. Bilo mi ga zao, ali sad znam da moze. :ha:

Rumuni bi bili prezadovoljni da znaju za ovo!

Ako su ti točkovi farbičkih dimenzija, iznenadićeš se kad saznaš koliko ti laže cajger, odnosno činjenicu da ti se auto na 4000 obtrtaja u trećem stepenu prenosa kreće brzinom od tačno 89km/h! (Sad mi je tek jasno kako ti auto "piči" 170 autoputem, kad je opšte poznata činjenica da se nafta koristi uglavnom za grejanje!  :Smiley: - Dobro, dobro, i gas isto, znam šta će dizelaši da odmah pomisle...  :Smiley:  :friends:)
Pogledaj: http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/karakteristike.html, nađi u tabeli za DCi brzinu u trećem stepenu prenosa na 1000 obrtaja (22,25 km/h) i pomnoži sa 4!  :whistling: Ovo su ljudi izračunali (a ne izmerili) jer je prenosni odnos od radilice motora do osovine točka egzaktno definisan projektom i tu apsolutno nema greške, a prečnik točka se zna, i to uračunavajući i deformaciju gume pri obrtanju - tu postoji neka mala greška jer de facto prečnik točka naravno zavisi i od pritiska u gumi kao i od opterećenja i temperature...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Ne bunim se..., pogotovo za grejanje na gas...

kiconix

Ah sta ces, sada je jeftiniji od eko loz ulja. :place:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

A crna rupa...?  :offtopic:  Kad sam pristupio forumu zadivio sam se Loganovcevom tabelom sa obrtnim momentima i sl. Ne moze se porediti ubrzanje dizelasa sa bilo kojim benzincem (mislim u korist benzinaca), stvar je samo u osecaju pri voznji, sto ne mogu objasniti adekvatno, posto mnogi nisu ljubitelji dizelesa, pa makar i common rail. Nisam bas za brdske trke, ali npr. na Cresu sidjem sa trajekta i ako sibam 17 km serpentinama i stignem pre vecine, velika je sansa da cu naci u gradu neko mesto za parking da ne placam isti na placevima. Ne budem jedini koji je "raspolozen" za brzu voznju, ali Loggi potegne gore cini mi se brze nego caletova astra, a ona ima 25 KS vise i takodje je dizelas. Volem ja taj motoric. Oktavije sa nekim slabijim benzincima ostavim iza sebe, ali ne znam da li je zbog performansi ili oni ne znaju kuda ce od cadzi.  :bonk: