Zamrzavanje isparivaca

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Preventiva--->zamena pumpe na 60.000km (iako to nigde eksplicitno ne pise).

Sa druge strane nije sigurno da ce zamena pumpe resiti problem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Pa   :ranting:  ti te tvoje majstore, jel umeju oni da pronađu kvar ili ne???
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mladja73

A sta ako pumpa ne resi problem? Slazem se Loganovcem, pa kakvi su to majstori. Tako svi mi mozemo biti majstori. Jedno po jedno pa dok ne upali...

Jel ti gubi rashladnu tecnost? Tragovi oko pumpe?
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

nik

#18
Mislim da nije pumpa (gotovo da sam 100% siguran).

Citat: krle poslato 27.09.2010. - 21:05
  Da je pumpa za vodu krivac mislim da bi očitane vrednosti temperature motora bile veće s obzirom na mesto gde se senzor temperature  nalazi.

Kao što Krle reče, da je pumpa otišla morao bi da podiže temperaturu motora jer se senzor nalazi u bloku.
Proveri pri navedenim uslovima vožnje pri kojima se javlja problem šta se dešava sa grejanjem kabine. Ako se i one cevi kod desne noge hlade, problem je u motoru, ako su one uobičajeno vrele, problem je u grani ka isparivaču.

Keka

Pri navedenim uslovima kada se javlja problem-brzina 110-120 i vise, pada temperatura motora na 81-83 stepena (ocitano preko ECU), i pada temperatura isparivaca (ocitano preko AC Synchro softvera). Probao je i sa vecim brojem obrtaja i tada je temperatura dobra.

Bez softvera sam primetio da je do sada na gas prebacivao cim se pojave 2 crtice na displeju, a sada mnogo kasnije od pojavljivanja 2 crtice. Grejanje kabine radi OK, mada nije dovoljno hladno da se oseti neka razlika. Granu ka isparivacu sam i ja gledao pri promeni termostata i sve je prohodno.

Necu odmah promeniti pumpu, nego cu prvo videti sta kazu u servisu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Prosto mi nema logike da je pumpa u pitanju.
Mada ..... :ces:

Keka

Ni meni nista nema logike.

Narocito nema logike da temperatura motora bude 83 stepena, a termostat pocinje da otvara na 89.

nesto tu gadno smrdi, a nisam ja  :ljut:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

#22
Bem li ga. Sad mi tek ništa nije jasno. :ces:
Prema gore navedenom problem je definitivno u motoru i svi simptomi su karakteristika neispravnog termostata, koji je opet zamenjen.
Ona konstatacija od ranije, da i stari termostat izgleda OK, me interesuje. Jesi li ga probao (zagrevanje u vodi do ključanja) ili je konstatovano "odokativnom" metodom? Postoji mogućnost (verovatno mala, ali ipak moguća) da i novi termostat nije ispravan. Jedino ovo mi pada na pamet  :ne:

Keka

Nisam ga kuvao, ali "odokativna" metoda uz pomoc displeja kaze da otvara (pusta prema hladnjaku) tek nakon sto se upale 4 crtice na displeju (preko 80 stepeni).

Majstoru je sumnjivo sto na prelivno crevo koje ulazi kod cepa u posudu za vodu u leru ne tece voda, a pri gasu tek malo "piska". Navodno bi trebalo da mnogo jace baca vodu tuda. Za ovo je vec potrebno iskustvo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Vrlo čudno  :ces:
To sa posudom za vodu kaže da je slab protok (što već znaš).
Sa druge strane, da su stradala perca na pumpi (što se dešava) ne bi morala da curi rashladna tečnost nigde, ali bi se manifestovalo brzim dizanjem temperature. Takođe, radna temperatura bi bila stalno blizu ili preko 100o po gradu  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

nik

Nema tu potrebe za iskustvom, imaš blok-šemu sistema hladjenja na
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1899.msg28660#msg28660
i sa nje se vidi da kroz posudu mora da teče rashladna tečnost kao što teče i kroz granu ka radijatoru grejanja kabine i isparivaču. samo što je "odušak" prema nalivnoj posudi postavljen na najvišoj tački  kućišta termostata zbog potrebe "o(d)zračivanja" motora ili kako se već operacija zove.
Sledeće, termostat i mora da otvara tek kada se postigne puna radna temperatura motora i kod tebe nije problem otvaranja nego zatvaranja termostata jer očigledno ostaje otvoren i prilikom vožnje na većim brzinama kada se povećava efikasnost hladjenja i rashladna tečnost se hladi na nižu temperaturu od one na koju se ohladi prilikom sporijeg kretanja,a sa istim brojem obrtaja pa bi termostat trebao da se zatvori da bi sprečio preterano hladjenje motora ali to ne čini što se i pokazuje tako što pada temperatura motora jer je rashladni sistem (hladnjak) predimenzionisan za normalne uslove upotrebe, odnosno, projektovan tako (te veličine) da obezbedi dovoljno hladjenje u ekstremnim uslovima (40 stepeni napolju, 5500 o/min). Pored pada temperature pada i pritisak u sistemu pa izostaje cirkulacija kroz manje otvore (rashladna tečnost najvećim delom prolazi kroz hladnjak jer joj je tuda lakše).
Navedeni simptom pada pritiska motor ima i kada ispravno ne funkcioniše pumpa za vodu, ali onda mora da raste temperatura motora bez obzira u kom se režimu nalazi.
U svakom slučaju želim ti da što pre rešiš problem i da javiš šta je bilo u pitanju jer ovaj tvoj problem, da ne kažem misterija, je počela da me žestoko frustrira, a verujem i ostale forumaše, jer do sada u životu nisam čuo da je neko imao takav problem, odnosno, da mu se to dešavalo.

Keka

@ nik: Mora, ali ne tece. Samo pri jacem gasu.

@ hobbista: Radna temperatura u gradu je preko 90 stepeni.

:ranting: izgleda su se probudile Renault bubice.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Holesterol i arterioskleroya od (D)ražnja

Loganovac

 Čovek je došao u Dražanj sa upaljenom check engine lampicom, ne paziš na času  :cekicem:

Doduše, ne znamo šta je pre toga radio...  :hihi:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Dok ne otvori termostat protoka ka ekspanzionoj posudi nema. Kada otvori termostat "uspostavlja se krug" i kroz ekspanzionu posudu. U leru tečnost iz creva koje je spojeno na ekspanzionoj posudi "curka".  Sa povećavanjem broja obrtaja motora povećava se i protok tako da tečnost  kreće da teče u mlazu. "Veličina " mlaza zavisi od broja obrtaja. 

Kod Kekinog problema treba obratiti pažnju na creva koja su spojena na kabinski grejač. Kroz grejač je protok stalan i ako se uzme u obzir trenutna spoljašnja temperatura zagrejanost oba creva bi trebala biti približno ista.