Zamrzavanje isparivaca

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Pri konstantnoj brzini od 110-120 km/h ili na vecim usponima (Bubanj Potok) poceo je da mi zamrzava isparivac.
Manifestuje se tako sto:
- Motor pocinje da stuca
- Pali check engine (greska P0301 missfire na 1. cilindru i losa smesa)

- Pri oduzimanju gasa motor se gasi i treba mu vecnost (presisa hladnog gasa pa dok spontano ne ispari) da ponovo upali.

Bio kod majstora za gas danas, obrisao greske i ugasio check engine, odradili probnu voznju sa online dijagnostikom. Temperatura motora na otvorenom pada na 82-83 stepena, temperatura isparivaca preko 100 km/h lagano pada, preko 120 km/h naglo pada na ispod 30 stepeni, a temperatura gasa ispod 10 stepeni. U gradu i pri sporoj voznji temperatura motora se krece od 90 do 98 stepeni.

Uzrok mrznjenja isparivaca je nedovoljno tople vode koju dobija od motora.
Razlog moze biti:
- zapusen isparivac/creva/racve ka isparivacu (malo verovatno po recima majstora)
- losa pumpa za vodu (proklizao propeler)
- termostat zaglavljen u otvorenom polozaju i posledicno pothladjen motor i smanjen otpor cirkulaciji tecnosti ka hladnjaku, odnosno povecan otpor cirkulaciji tecnosti ka isparivacu/kabini.

Za sada radna varijanta je los termostat. Ujutro cu poraniti, upaliti auto i pipati creva ka hladnjaku i kabini. Termostat treba da otvori na preko 80 stepeni, sto znaci da creva ka hladnjaku treba da budu hladna cak i kad creva ka kabini budu prilicno vruca. Ukoliko se smlace uporedo sa crevima ka kabini, termostat je zaglavio u otvorenom polozaju ili ne dihtuje dobro.

Ukoliko pipanje creva ne pokaze ocitu anomaliju u funkcionisanju rashladnog sistema, postavlja se pitanje da li preventivno zameniti termostat (kupio sam Francuski marke Verner ili nesto slicno, cena 900 din), ili odmah ici na skidanje i kontrolu pumpe.

Karakteristike termostata (znaci 83 stepena na otvorenom ne bi nikako trebao da bude):


Nastavak sledi sutra.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladja73

Dobro je da si otkrio sustinu i daj boze da se sve zavrsi na termostatu.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

bmiillan

posto je mnogo lakse zameniti termostat nego pumpu, da sam na tvom mestu ja bih
zamenio prvo termostat. ako i ne bude do njega nisi mnogo izgubio a i on bi dosao na
red za zamenu samo je pitanje vremena.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Loganovac

I meni "smrdi" na termostat, pa mislim da je najpametnije uraditi upravo onako kako je bmillan napisao.
Ima smisla da zaglavljen termostat ne zatvara granu prema hladnjaku, pa se na većim brzinama usled enormnog povećanja protoka vazduha kroz hladnjak drastično spušta temperatura rashladne tečnosti. S druge strane, isparivač joj dodatno oduzima sve veću i veću količinu toplote potrebnu za prevođenje sve veće i veće količine gasa iz tečne u gasovitu fazu (na većim brzinama je veća i potrošnja), pa se u toj grani, koju je verovatno otvoren termostat učinio sporednom što se protoka tiče jer ima veći otpor od grane ka hladnjaku, intenzivnije obara temperatura...
Svašta je moguće, da se nije neko crevo raslojilo, kao što ume da se desi crevima kočionog sistema? Ako nisu homogena, gumena, nije isključeno...
Nema sumnje da je poremećena cirkulacija u grani isparivača, a šta je razlog tome možda saznamo već sutra.
I ja ti želim da je u pitanju samo termostat.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

Meni je samo drago sto nije nista ozbiljnije od ovoga...kada sam cuo check eng. pricu, bas sam se smorio, ali sada je pitanje delimicno reseno...daj boze da je termostat jer pumpa ne znam koliko kosta, ali sam siguran da nije "sica"
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

krle

   Da je pumpa za vodu krivac mislim da bi očitane vrednosti temperature motora bile veće s obzirom na mesto gde se senzor temperature  nalazi.

hobbista

@Krle: Upravo tako. Da je problem sa pumpom, temperatura motora bi bila pristojno povišena, pogotovo u gradskoj vožnji.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

#7
Zamenio sam termostat i skinuo u proverio creva i T racve ka isparivacu. Sve izgleda dobro, cak i stari termostat.



Posle sam dopunio sistem, morao sam da dodam oko 2 litre antifriza, malo mi je curilo okolo posto je prilicno nezgodno prici sa posudom i skupiti stari antifriz.
Zatim izluftirao sistem kako pise u servisnom uputstvu (2500 obrtaja i tako dok se tri puta ne ukljuci ventilator).

Primetio sam da ovaj novi termostat otvara malo kasnije. Jutros sam pipao creva i stari je otvarao kad se pojave 4 crtice na displeju (to je oko 80 stepeni), a ovaj novi otvara dosta kasnije nakon pojavljivanja 4 crtice.

Sad cu da idem u probnu voznju.

Obavio sam probnu voznju i nista  :badmood: Isto kao ranije, do 120 jos i nekako, preko toga zamrzava.

U petak popodne auto ide kod majstora za gas i sledi skidanje isparivaca.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

Šta podrazumeva servisiranje isparivača na svakih 50 000km?

Keka

Opet je upalio check engine, pod istim uslovima kao i u nedelju: duza voznja pri 100-110 km/h i skidanje noge sa gasa (autoput pred iskljucenje).

@Krle: servisiranje isparivaca podrazumeva zameni membrana i dihtunga. Povremeno iz isparivaca treba ispustiti i ulje koje se nahvata sa gasne strane membrane. Stariji modeli isparivaca su za ovu namenu imali sraf, a moj isparivac nema ovaj sraf.

Verujem da ovde nije problem u membranama nego da je nesto delimicno zapusilo protok vode kroz isparivac. Izvestaj podnosim u subotu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bogdan08

Dali si probao da voziš samo na benzin i kako se tada manifestovao problem?

Keka

Na benzin radi normalno, ali ostaje da svetli check engine. Greska mora da se obrise preko dijagnostike.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Keka

Sad stigoh od majstora. Pregledao je isparivac, potpuno je ispravan, nema opstrukcije protoka, membrane dobre.
U toku voznje preko kompjutera ocitan ponovo pad temperature, kao i ranije. Po recima majstora (za gas), jedino sto preostaje kao potencijalni uzrok problema je pumpa za vodu.

Moja nije menjana na 60.000 (u servisu rekli da ne curi i da je dobra), a sad na satu ima 112.000.

Smesi mi se veliki servis pre vremena, ne zelim da vozim takav auto jos 8.000 km da ne bi stradala glava motora. razmisljam da sad zamenim PK kais, pumpu i zupcasti, a za 8.000 da zamenim filtere, svecice, odradim stelovanje ventila, zamenu ulja u menjacu i kocionog ulja. Lakse je podneti u finansijskom smislu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Žao mi je. Ipak je preventiva majka održavanja  :ne:
Nešto mislim, kako bi se priča završila da nemaš plin u kolima, ne bi ni znao da imaš problem u rashladnom sistemu dok ne bude prekasno?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.