Ugradnja TNG-LPG sistema u Logan

prethodna tema - sledeća tema

NikolaNis

Apsolutno ima logike to što kažeš. Ipak praktičnost treba da ide ispred izgleda, a i taj čep na braniku nije puno upadljiv u krajnjem slučaju.

dsit

Posle svakog pranja vadim crno ispod noktiju  :laugh1:

slavko_bgd


Nov sam na forumu,ali bih da prokomentarišem postavljanje ventila za punjenje gasa kod Renault i Dacia vozila:

1. Dozvoljeno je postaviti ventil za punjenje pored ulivnog grla za benzin, bez obzira da li se postavlja normalni ili redukovani(mali ventil);ako cev prolazi kroz koš, MORA BITI ZAŠTIĆENA dodatnom oblogom (limenom ili plastičnom, najčešće se koristi rebrasti plastični bužir). Napominjem da to retko ko radi a na atestu to retko ko pregleda;
2. Dozvoljeno je postaviti utakajući ventil na metalni deo karoserije(npr krilo ili vezni lim) ali je nemoguće zaštititi karoseriju posle bušenja.Iz prakse znamo da se u takvim slučajevima na novim vozilima korozija pojavljivala posle manje od 2 godine;
3. Ne radi se o razlici u ceni već se radi o nekoj vrsti standardizacije koju RNS (Renault Nissan Srbija) propisuje za svoju servisnu mrežu.Neki modeli imaju predviđeno mesto pored benzinskog čepa(SANDERO), zaštićeno od vode i prljavštine, tako da bušenje lima i zaštita osnovnom bojom nemaju nikakvog negativnog uticaja.Kod drugih,utakajući ventil ide u branik(LOGAN).Svi imaju isti ventil,koji ima svoj kataloški broj kao rezervni deo,bez obzira gde je montirom.

hobbista

Pozdrav slavko_bgd,

zahvaljujem ti na spremnosti da se uključiš u razjašnjavanje nekih nedoumica/problema sa sistemom za TNG (obzirom da si na izvoru informacija). :too:

Što se tiče ugradnje redukovanog ventila, složićeš se da je to dosta komplikovanije od varijante na braniku, a samim tim iziskuje više vremena?
Vezano za koroziju, malo mi je neuverljivo obrazloženje iz jednog razloga:
U Italiji se u većini slučajeva ugrađuje baš taj redukovani ventil. I ugrađuje se uglavnom kod dilera (ili u nekom servisu za TNG) pre preuzimanja novog vozila. Da postoji takav problem sa korozijom, letelo bi perje tamo na sve strane (obzirom da su žabari velike p*cajzle i alapače). To bi značilo da postoji naki način zaštite, ali se ovde ne primenjuje.

Ukoliko je RNS propisao da mora u branik, to je onda druga priča.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Hvala na prijemu i dobrodošlici.Tu sam da nešto novo naučim i da podelim ono što znam.
Redukovani ventil je tzv.opciona oprema i glavni razlog je, da se ne lažemo, u ceni.
Da, ima vozila gde je mnogo lakše i zgodnije montirati u branik nego pored ulivnika benzina.Kod Škode Fabie 2,na primer, mnogo je lakše i lepše staviti redukovani kod ulivnika nego standardni u branik. Dakle, nema univerzalnih pravila;
Korozija je više problem aljkavog servisera nego karoserije vozila. Veruj mi na reč!
Da li se neka rešenja nekome sviđaju ili ne-stvar je ukusa.I uvek je sledeće rešenje bolje od predhodnog što znači da ni jedno nije savršeno.
Pozdrav!

hobbista

Hvala na konkretnom odgovoru  :dobro:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

NikolaNis

Slavko, pažljivo sam čitao sve što si pisao jer si, očigledno, vrlo upoznat sa tematikom. Na kraju samo nisam ukapirao, da li se kod logana može staviti ventil za punjenje pored ulivnog grla za benzin ili ne. Neko je pomenuo da nema mesta ispod poklopca. Malo sam zbunjen pa se izvinjavam ako te davim, ali voleo bih da znam šta da radim kada kupim logana i krenem na ugradnju uređaja za TNG.
Hvala unapred... :ziveli:

slavko_bgd

@NikolaNis

Za LOGAN u garantnom roku RNS propisuje LANDIRENZO uređaj, sa garancijom dok traje garancija vozila.
U Nišu su ti ovlašćeni i "Krunić" i "Rtanj-komerc" i jednako su kvalitetni i korektni.
U sastavu opreme koja se isporučuje nema redukovanog punjača tako da će ti biti ugrađen standardni,u branik.
Pozdrav!

NikolaNis

Hvala na izuzetno brzom i konkretnom odgovoru. :to:

Jedino, ja sam ovde na forumu čitao da se ljudi dosta žale na oba servisa u mom gradu, ja sam čak razmišljao da idem do Jagodine i tamo završim posao jer su se svi o tom servisu jako pohvalno izražavali... :conf:

slavko_bgd

Nikola,nema na čemu.
AK Francuz u Jagodini je renomiran servis, radi ugradnju gasa a nije ti predaleko.
Loše informacije o Kruniću i Rtanj-komercu nisu stigle do mene.
Zadovoljstvo ili nezadovoljstvo ljudi je lična stvar i nije za komentarisanje.

Pozdrav

NikolaNis

Nisam ja ni mislo da su loši komentari došli sa tvoje strane, žalili su se ostali članovi sa foruma, neki od njih su moji sugrađani a neki su iz okoline. Verovatno ćeš naleteti i na teme gde sve to piše.
Pozdrav i hvala još jednom... :friends:

Keka

#71
Citat: bmiillan poslato 06.04.2010. - 10:37
stag 300 je pravljen pre staga 200, stag 200 je pokusaj pravljenja jeftinije varijante

ja i nisam rekao da stag 200 ne radi, ali procentualno ima mnogo reklamacija i
pravi mnogo problema (licno svojim ocima video logana koji ima ugradjen stag 200
i koji je detonirao na gas, polomio kuciste filtera vazduha).

to je za sada jedini sekvencijalni uredjaj koji sam video da je detonirao i zaista nisam
verovao da je tako dok nisam video sopstvenim ocima. posle pritiska koji sam napravio
uvozniku i kontaktiranja fabrike ispostavilo se da to nije jedini automobil kome se to desilo
i da je problem u softveru koji nije dovoljno dobro odradjivao cutoff dizni i da se gas u
nekim rezimima voznje nakupljao u usisnoj grani i da je dolazilo do detonacija.
Citat: Keka poslato 06.04.2010. - 19:51
Ovaj deo foruma definitivno nije mesto za ovakvu polemiku, o tome mozemo u delu namenjenom TNG uredjajima.

U svakom slucaju se ne bih slozio sa navedenom pricom, zato sto ne pije vodu zbog elementarnih principa rada TNG uredjaja.

Citat: bmiillan poslato 07.04.2010. - 15:27
prvo ja ne polemisem i ne znam zasto se neko nasao prozvanim. forum shvatam
kao mesto za podelu iskustva i kao pomoc da se neko ne uci na sopstvenim
greskama (kad se neko vec opekao pre njega)

drugo napisao sam kakvo je moje iskustvo u nameri da nekome pomognem
ko razmislja o ugradnji auto gasa.

to sto kod tebe radi navedeni uredjaj je ok i zelim ti da radi jos sto godina,
ali su cinjenice takve kakve jesu i ako se malo raspitas kod nekoga ko ima
malo vise iskustva sa tim uredjajima (a ne samo da je ugradjen na jednom automobilu)
da je onako kako sam napisao.

zavrsavam "polemiku"
Citat: Keka poslato 07.04.2010. - 20:50
Stag 300 nije pravljen pre Stag 200.

Posle iznetog, osetio sam se duzan nekoliko odgovora:
1. Softver gasnog ECU, ni kod jednog jedinog proizvodjaca, pa ni kod AC, ne odradjuje cutoff. To radi benzinski ECU, a gasni ECU taj signal prenosi na gasne dizne. Ukoliko je dizna neispravna pa ne zatvara, u startu je upitno kako ce taj motor uopste da radi i kad nije u cutoff rezimu. Kako bilo, ovaj problem nikako nije do gasnog ECU, vec samo i iskljucivo do dizni.

2. Cak i da cutoff nije odradjen, zbog ECU, dizni ili neceg petog, gas se ne moze nakupiti u usisnoj grani iz sledecih razloga:
-cutoff je aktivan samo iznad ~1500 rpm, sto znaci da ako je cutoff aktivan, postoji usisavanje vazduha iz usisne grane u cilindar, te nema nakupljanja gasa.
-sve i da postoji nakupljanje gasa, isti se ne moze zapaliti dok ne dobije varnicu ili povratni plamen kroz usisni ventil, eventualno kontakt sa usijanim ventilom, sto opet nije problem do gasnog ECU vec do samog motora ili loseg podesavanja uredjaja (neodgovornog vlasnika koji nije stelovao ventile, na vreme resavao struju, lose podesenog uredjaja sa siromasnom smesom itd itd)

3. Ako je vec i detonirao, polomio kuciste filtera za vazduh, a usisna grana i leptir gasa ostali citavi ( :ces:), onda doticni treba da bude presrecan. :bliss:

4. Ako je fabrika priznala da to nije izolovan slucaj i da je problem u gasnom ECU, onda bi bilo dobro da nam ovde das izvod tog tvog kontakta sa fabrikom, da vidimo u kojim to rezimima se javlja potencijalni problem, da bi mogli da ga izbegnemo.

5. Ako majstori sa renomeom koji se bave ugradnjom TNG ugradjuju Stag 200, onda uredjaj nije problematican. Problematicni su oni koje krsteni majstori izbegavaju: Fema, Voltran i slicni.

6. Postoji mogucnost da je uredjaj lose ugradjen i lose podesen. U tom slucaju, najlakse i najbezbolnije je prebaciti odgovornost na nekog treceg. Mene samo cudi kako se vlasnik ne zapita "zasto si mi onda ugradio ono sto znas da ne valja?".

7. Konstatacija da Stag 200 u odnosu na Stag 300 ima los softver ne stoji, posto oba koriste isti AcGasSynchro v1.14.1.0 configuration program

8. Kao sto sam ranije vec napomenuo, Stag 200 je u prodaji od 2004. godine, a Stag 300 od 2006. godine.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bmiillan

ima automobila kao sto je npr. fiat stilo kojima je izlaz iz cutoff-a stavljen na 1100 obrtaja
pa su imali i problema na benzinu (tj. gasili su se na leru u nekim slucajevima i kada su radili na
benzin)

logan na kome se to desilo je bio skoro nov tj. presao oko 10000 km i vlsnik je bio vise nego
presrecan sto je prosao samo sa lomljenjem kucista filtera vazduha

ta prepisak je bila pre oko tri godine i ako je nadjem potrudicu se da je stavim na forum

o uredjajim tipa voltran, fema i slicnim ne bih diskutovao

razlog ugradnje staga 200 kod renomiranih majstora je mogao da bude samo razlog
sto su na njemu imali vecu zaradu. sada kada se cena staga 200 i staga 4 skoro izjednacila
zaista nema razloga da se stag 200 ugradjuje jer je stag 4 daleko kvalitetniji

vlasnik se zapitao zasto je to tako ugradjeno ali je posle dosta "vozanja" od strane servisa
koji mu je ugradio uredjaj i problema morao na zalost da potrazi pomoc na drugom mestu
nemoj na silu uzmi veci cekic

Loganovac

Citat: bmiillan poslato 09.04.2010. - 08:31
ima automobila kao sto je npr. fiat stilo kojima je izlaz iz cutoff-a stavljen na 1100 obrtaja
pa su imali i problema na benzinu (tj. gasili su se na leru u nekim slucajevima i kada su radili na
benzin)

Mislim da nije bitno da li je na 1100 ili 1500 obrtaja, princip je princip, i u jednom i u drugom slučaju ne može da dođe do nagomilavanja gasa u usisnoj grani, o  čemu smo razgovarali.
S druge strane, baš me zanima zbog čega je cutoff spušten na 1100 obrtaja ako to i pri radu na benzin pravi probleme?  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bmiillan

zbog cega su stavili cutoff na tom broju obrtaja ne znam ali su kasnije menjali softver da to isprave

problem sa stagom 200 je bio u losem softveru sto je i fabrika priznala. moram da nadjem te mejlove

da ih postavim ovde
nemoj na silu uzmi veci cekic