Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

You`ll scratch my back and I`ll scratch yours...

Onda je pitanje vangarantnog odrzavanja reseno, iste komponente, skoro duplo jeftinije, a za ruke kako se ko snadje.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

kiconix


Veterinar

Ne, ne... Na nasim putevima ima rupa (valjda to znači da su loši, a to utiče na... motor, a kazu ima i sumpora u gorivu (jbt, kao da ga ima u dekagramima), tako da kod dizelasa mora da se menja na 10000 km (ili ranije, ako trecinu vremena radi u leru, na gradiistu...). Sunce žareno!

Logan BK

nesto mi je ta razlika u intervalima ogromna od 15k do 40k... Sta utice da se menja na 15k a sta na 40k!?

Loganovac

Pa onaj što čuči u taksiju sa upaljenim motorom na -10 pola sata dok mu ne uđe mušterija koju odveze kilometar iza ćoška, pa ponavlja istu priču, onaj ko svaki dan odlazi kolima na pecanje kozjim prašnjavim stazicama prosečnom brzinom do 15 km/h, kao i ja koji veći deo kilometraže poslednjih godina pravim na relacijama do 3km, svi mi trebalo bi da menjamo ulje znatno češće od onih koji dnevno prelaze stotine kilometara na međugradskim relacijama, a još ako poštuju ograničenja, ijaaaaooooo!  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Branislav-NIŠ

Drugari,

Imam nameru da uskoro kupim ulje za zamenu u Profac-u,5w30,pa me interesuje dali i filteri za plinsku instalaciju mogu da izdrze perio zamene 15000 km ?Naravno da ih menjam zajedno i sa ostalim filterima na 15000 ?

hobbista

 :offtopic:
Ja sam menjao filtere za TNG na 10.000 zbog garancije. Posto sam izasao iz garancije, pomeram menjanje na 15.000. Sada sam na oko 13.500 od prethodne zamene, i nemam nikakvih problema za sada.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bmiillan

Period zamene za benzinske motore 15.000-30.000km, dizel - 15.000-40.000km

ovo je sa gore spomenutog sajta (da im ne pravim reklamu) i navodi se za
excellium nf sw40 koji ja sipam u svoj automobil.

ovo je prvi put da vidim da je period zamene duzi za dizel motor nego za benzinski,
sto me navodi na zakljucak da nisu bas kompetentni za ovo sto pisu.
nemoj na silu uzmi veci cekic

kiconix


Oni su kao zvanicni uvoznik samo preveli ono sto pise u originalu.
Ja sam jos pre par godina procitao na Elfovom sajtu istu sadrzinu.
I tada sam pricao, zamenom na 15k sam na predvidjenom  minimumu.

zac

Ja takodje prvi put cujem da se na dizelima redje menja nego na benzincima.  :ne:

Evo skunuo sam jednu tabelu za Renault motore..napominjem da su benzinski motori u Daciji starije generacije.

U ovoj tabeli se nigde ne pominje zamena na 40 000km.

Renault

MOTORNO ULJE

Viskozna gradacija ulja:

Benzinski motori: SAE 5W-40 ili SAE 5W-30

Dizel motori bez DPF: SAE 5W-40

Dizel motori sa DPF: SAE 5W-30

Kvalitetni nivo ulja:

Benzinski motor bez turbo: RN 0700; ACEA A5/B5; ACEA A3/B4

Benzinski motor sa turbo: RN 0710; ACEA A3/B4

Dizel motor bez DPF (Diesel 2,2 dCi) i G9T motor sa DPF: RN 0710 ; ACEA A3/B4

Dizel motor sa DPF (proizvodnje okt. 2007.) i Diesel Laguna III 1,5 dCi: RN 0720; ACEA C4

Za Renault RN 0700; RN 0710 proizvođač preporučuje: Elf Evolution SXR SAE 5W-40

Za Renault RN 0720 proizvođač preporučuje: Elf Solaris DPF SAE 5W-30

Intervali zamene ulja: (pogledati servisnu literaturu)

Benzinski motor:   - Safrane .........15.000 km

-  Twingo; Clio II; Kangoo; Megane; Laguna; Safrane (samo V6 24V) i Espace....20.000 km

Dizel motor: -  Master 2,5 D; Rapid; Trafic...........10.000 km

-  Clio II; Kangoo; Megane; Laguna; Safrane; Espace........15.000 km

-  Master 1,9 DTI; 2,8 DTI........ 20.000 km

Novi modeli: -  30.000 km

OSTALI SKLOPOVI KOJI SE PODMAZUJU:

Ručni menjač i aksijalni pogon: API GL-5; SAE 75W/80 (Tranself NFP/NFJ, SAE 75W/80)

Automatski menjač: ATF Dexron D II (ELF Renaulmatic D2, ELF Renaulmatic D3 Syn, Esso ATF LT 71141)

Aksijalni pogon: API GL-5, SAE 75W-90 (Tranself NFP, SAE 75W/80; Tranself LD, SAE 75W/80)

Servoupravljač: ATF DEXRON II D

Rashladni fluid (Antifriz): FROSTSCHUTZ GLACEOL RX TYP D


kiconix



Koliko vidim, pise da se 1,9 dti i 2,8 dti ....  menja na 20000.
Novi modeli na 30000.
Nisam ja bas toliko strucan za ove stvari ali znam da od zemlje do zemlje zavisi i interval zamene.
Samo da napomenem, u pitanju su isti motori.
Po mom tumacenju, motor je motor, samo je pitanje kod kog ces lopova odrzavati auto.

Aleks

Exceiullm nf ili evolution sxr u gradaciji 5w40?  :( Preletoh na brzinu ovu temu i ne nadjoh odgovor. Dosta je pisano o tome dali 5w40 ili 5w30.... Trenutno je u motoru Total quartz 9000 5w40, pre toga exceiullm nf 5w40.

hobbista

Sve je to sintetika, i sve je skoro iste cene. Ja sam nasuo SXR 5W-30 iako je, u teoriji, ova gradacija za temperature ambijenta od – 25 do + 30, dok je 5W-40 je za temperature od – 25 do + 40.

Temperatura ambijenta je jako rastegljiv pojam, tako da koje god da sipaš nećeš pogrešiti :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

#149
Ta dva ulja su maltene ista, Excellium ima neznato manju gustini na 15oC od Evolution-a, u gradaciji 5W40...ali sve jedno je koje sipas...uzmi jeftinije, ako postoji razlika u ceni.  :wave: