TNG - krajnja brzina

prethodna tema - sledeća tema

veas

180 po brzinomeru na autoputu probao krajnju granicu pa smanjio ( logan 1.4 2008 godiste )

Saša

Citat: kovdejan poslato 18.10.2010. - 07:08
... do koje granice obrtaja/brzine treba voziti na plin da ne bi izgoreli ventili slučajno?
Da li će ventili izgoreti ne bi trebalo da ima veze sa brojevima obrtaja već sa time kako je podešen zazor na njima (interval i vreme otvaranja).
U svakom slučaju, "pretezanje" ventila je uvod u njegovu havariju.

Loganovac

Čovek je očigledno mislio na pregrevanje sedišta ventila pri vožnji na gas. I dalje poštujem teoriju da ako hoćeš jeftino - voziš na gas, a ako ćeš da jurcaš bolje vozi na benzin. Međutim, sigurno neće ništa da mu fali ako ga povremeno malo razvučeš i na gas...

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saša

Citat: Loganovac poslato 26.10.2010. - 21:14
Čovek je očigledno mislio na pregrevanje sedišta ventila pri vožnji na gas.
Rekao bih da je mislio baš na ventile, ali nema veze.
Sedišta ventila za "bezolovne" motore se rade od drugačijeg materijala nego za "olovne".
Razlog je jasan, olovo u "olovnom" benzinu ublažava udarac ventila o sedište ventila.
Pošto u "bezolovnom" olova nema, sedišta su otpornija na habanje i  pregrevanje.
Po tome, po mom mišljenju, kod pravilno podešenog zazora ventila, nema bojazni od pregrevanja i havarije istih prilikom većih brojeva obrtaja motora od uobičajenog.

Loganovac

Mislim da bi krajnje konstruktivno bilo pročitati post koji je na Forumu fiat-lancia postavio član bax76 http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38433
Ovo sam pronašao još 22.4.2009. i sačuvao kao veoma edukativan tekst na nekom hrvatskom forumu, ali sada ne mogu da ga pronađem. S obzirom na datum postovanja i bax76 ga je očigledno tamo pronašao, možda ga je on i tamo postavio...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dzaga

Loganovac : to je to i uvek je bilo. Nije problem plin nego i BMB za naše vozilo, ako se vozi sa maksimalnom snagom duži period. Aditivi trebaju i za pogon na plin i na BMB. A pošto baš ne verujem u "aditive" (možda pogrešno) ja vozim na autoputu 120-130km/h što je ispod 4.000 obrataja u 5-toj. Zbog svega što se može pročitati, ljudi,  ne "jurite" maksimalne brzine sa Dacijom, po gotovo ne u dužem periodu.

silent

Mozda je i korisno ponekad poterati auto u vise obrtaje neko vreme, izaci na auto put i stisnuti ga na recimo 5000 obrtaja par kilometara, da "prodise" posle gradske voznje? Da se skinu karbonski depoziti sa ventila, da spali nakupljenu garez  :ces: Verujem da se od stalne gradske voznje na nizim obrtajima motor "ulenji".

Loganovac

TNG ostavlja kudikamo manje naslaga i gareži od beMzina, tako da smatram da to nije neophodno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Tačno. Svako gasovito gorivo po svojim fizičko-hemijskim osobinama sagoreva čisto i bez ostataka.
1-vi dokaz: boja motornog ulja posle zamene
2-gi dokaz: prilikom remonta motora voženih na gas u kompresionom prostoru nema ili ima daleko manje naslaga nego pri vožnji na benzin

Uslov za ovo gore napisano je da je motor mehanički potpuno ispravan u smislu sklopa klip-cilindar (da "ne duva").
Ako motor troškari ili troši ulje, moguće je stvaranje naslaga koje potiču od motornog ulja, iz razloga što gas ne reaguje hemijski sa motornim uljem. Benzin se ponaša kao rastvarač i u tim uslovima uljna isparenja bolje sagorevaju.

Dakle: mehanički ispravan motor stvara mnogo manje naslaga pri vožnji na gasovita goriva. Vožnja na benzin,opet, ima neke druge benefite ali ne bih da razvodnjavam temu, o tome je već diskutovano ranije...

Pozdrav!

kovdejan

Mislio sam na habanje usled veće temperature pri sagorevanju plina, a da li se haba ventil ili sedište ventila to nisam znao. U svakom slučaju sam mislio na neki optimum broja obrtaja do kojeg je bezbedno ići bez posledica za bilo koji deo motora... :)

Raja

#25
 :offtopic:

Vozi normalno i uobičajeno u rasponu 2500 - 3500. Ništa mu neće biti i ako ga ponekad navrneš i više. Nije dobro da ga voziš stalno na visokoj turi i nagla ubrzavanja (kao stil vožnje).
Pisalo se već o tome, pročešljaj  detaljnije forum.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Hm. Ima utisak da bi motor Stepveja bio na bar 500 obrtaja više. Bolje ti radi motor?

Keka

Sipao na Lukoilu, neka dobra serija gasa.....
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!