DACIA Logan MCV 1.5 dci Black Line

prethodna tema - sledeća tema

Munze

preuzeto sa autoportal.hr



U sklopu postavljanja marke Dacia na vlastite noge na svjetskom tržištu Renault je zamislio projekt automobila namijenjenog tržištima manje kupovne moći (istočnom dijelu Europe i ostalim automobilskim tržištima koja se brzo razvijaju). Tada je pompozno najavljivana cijena novog automobila Logan od samo 5.000 dolara. Do realizacije ovog projekta koji je trebao motorizirati istočne zemlje došlo je 2004. godine, ali proizvođač je shvatilo da je obećani cilj od 5.000 dolara izuzetno teško ispuniti.



Bajkovita Renaultova priča o Loganu za samo 5.000 dolara ispunjena je načelno, jer tu cijenu je imao samo osnovni model koji je bio doslovce 'gol' kada je u pitanju oprema, tako da ovaj model nije nitko kupovao. Forma je bila ispunjena i obećanje održano, barem na papiru. Premda mu je cijena bila znatno viša od obećanih 5.000 dolara, Logan je automobil koji je naprosto preporodio marku Dacia koja bilježi odlične prodajne rezultate u svijetu. Dacia Logan kao trovolumenska limuzina izuzetno je robusna, nešto siromašnije izvedbe, ali izdržljiva. S bogatijim paketima opreme našla je svoje mjesto i na zapadu Europe gdje se odlično prodaje.



Dacia Logan je osim limuzinske verzije sa četvora vrata dobila i druge karoserijske verzije, a prije tri godine na naše tržište je došla verzija Logan MCV. Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) je u biti klasičan karavan koji premda je izveden iz limuzinske karoserije ima originalnost koja je dodatno povećala ugled i dopadljivost Logana na tržištu. Logan MCV je dugačak 4,45 m (20 cm duži od Logana limuzine), a međuosovinski razmak mu je u odnosu na limuzinu narastao za 27,5 cm.



Dizajn ovog automobila sasvim sigurno vas neće oduševiti i više ne prati današnja dizajnerska rješenja konkurencije, ali ako ne patite na oblik, sve ostalo predodređeno je za što jeftinije održavanje i kvalitetno korištenje uz minimalan izdatak pri kupnji automobila. U biti prva polovica automobila identična je limuzini Logan, a najveća novost je zadnji karavanski dio automobila koji se dopao i izbirljivim kupcima u Europi.



Prijevoz predmeta dugačkih 2 do 3 metra - Prtljažnik je obujma 700 litara, ali ga preklapanjem klupe u drugom redu moguće povećati na čak 2.350 litara. U kombinaciji s asimetričnim dvokrilnim stražnjim vratima omogućuje utovar zaista solidne količine tereta. Maksimalno opterećenje, odnosno korisna nosivost iznosi 505 kg. Bez problema smo u teretni prostor ugurali daske dugačke 2 metra, i letve dugačke čak 3 metra, ali tada je bilo mjesta samo za vozača. Smetao nam je 'dlakav' sintetički tepih u prtljažniku koji se teško čisti.

U unutrašnjosti se vidi da se pri konstruiranju Logana štedjelo s ciljem što manje cijene, ali i tu ima napretka. Dacija je shvatila da tržište traži i bolje opremljene verzije 'jeftinijih' automobila koje na taj način i nisu najjeftinije, ali ih kupci jednostavno traže. Tako je Dacia ponudila ograničenu seriju automobila Dacia Logan MCV Black Line koja donosi dašak luksuza u inače prvotno spartanski zamišljen automobil. Dacia Logan MCV Black Line dobila je profinjeniji izgled i veću eleganciju. Središnja konzola i drugi detalji (kao što su rubovi ventilatora i kvake) imaju kromirane obloge Silex Chrome. Sjedala Logana MCV Black Line ima presvlake od tkanine Tulasolo i Karyatide s prošivima te upravljač presvučen kožom. Paket Black Line tako donosi ručni klima uređaj, radio mono CD MP3 4X15W s komandama pri upravljaču, električne podizače stražnjih stakala i 15 colske aluminijske naplatke.



Sedam sjedala – u ovoj konfiguraciji sjedala ne ostaje puno prostora za prtljagu, ali i tu postoji rješenje – krovna kutija koju je lako i brzo moguće staviti na serijske dugačke krovne nosače

Premda sjedala na pogled izgledaju tvrda i neudobna, u biti su sasvim solidno komforna i na duljem putovanju, premda bi mogle imati veće sjedaće površine koje malo jače drže tijelo u zavoju. Svi putnici u Loganu MCV imaju izuzetno puno prostora po visini i za noge (koljena i stopala), što je velika prednost i doprinos komforu, a to je nešto što se kod najnovijih automobila stvarno sve rjeđe vidi. Test vozilo imalo je sedam sjedala u tri reda. Treći red sa dva sjedala smješten je u velikom prtljažniku.



Nepregledne kontrole i prekidači: Unutrašnjost vozila je funkcionalna i prostrana osim okruglih komandi na donjem dijelu centralne konzole za smjer ventilacije, temperaturu i brzinu ventilacije. Kako je centralna konzola malo nagnuta prema unutrašnjosti kabine, najdonji niz okruglih komandi (koje su uz to pozicionirane neuobičajeno naopačke) je za vozača teško vidljiv, osobito njihov trenutačni položaj, a po noći je to još izraženije. Dva okrugla udubljenja su preširoka i ne drže male bočice sa pićem, pa one tijekom vožnje ispadaju na pod

Logan MCV je izuzetno prostran automobil za svoju klasu, u njemu se može prevesti sedam osoba, a na raspolaganju je ogroman prtljažni prostor. Glavni adut Logana MCV u svakom slučaju je ogroman prtljažni prostor obujma 700 litara, a koji se vađenjem sjedala trećeg reda i preklapanjem klupe u drugom redu povećava na gotovo nevjerojatnih 2350 litara. Funkcionalan pristup prtljažniku olakšan je posebno niskim pragom utovara i s 2 asimetrična vrata (1/3-2/3). Lakša su i jednostavnija za manevriranje od klasičnih stražnjih vrata. Omogućavaju otvaranje prtljažnika čak i u najmanjim prostorima i sprečavaju izlaganje njegovog sadržaja svim prolaznicima. Za to je dovoljno otvoriti samo mala vrata do 40 stupnjeva. Logan MCV ima krovne nosače koji izgledaju lijepo, a izuzetno su praktični za prijevoz dodatnih predmeta.



Prostrana polica ispred suvozača zadovoljit će sve prohtjeve za odlaganje sitnica i dokumenata

Velik prtljažnik i visoka nosivost glavne su prednosti Logana MCV, a to je postignuto većom dužinom karoserije i većim međuosovinskim razmakom. Dobiveno je puno prostora za putnike, ali i prtljagu, odnosno teret. Jedini nedostatak veće dužine karoserije je činjenica da je nešto teže naći dovoljno dugačak parking u gradu kod bočnog parkiranja. Testirali smo Logan MCV koji pokreće 1.5-litreni common-rail dizelski motor najveće snage 85 KS i više nego solidnih 200 Nm okretnog momenta koji dolazi iz Renaultove ergele, što je jasno naznačeno na poklopcu motora natpisom Renault. S obzirom da će vlasnici Logana MCV vrlo često voziti s punim opterećenjem ovaj motor je i prava mjera. Vuče dovoljno odlučno i dovoljno je brz i zadovoljavajuće niske potrošnje goriva. To je motor koji se ugrađuje i u Renaultove automobile i njemu se odista nema što prigovoriti. Prosječna potrošnja se kretala od 5,9 do 7,5 l/100km dizelskog goriva.



I mjenjač je Renaultov, ali iz nekih davnijih dana, a prigovorili bismo mu nepreciznost koja je vrlo česta, dok su prijenosni omjeri dobro proračunati, što se vidi i po performansama i povoljnoj potrošnji goriva. Osjećaj mjenjača je 'premekan' i nedovoljno konkretan, ali posezanje za ručicom mjenjača i nije česta, jer motor ima vrlo dobru elastičnost. Logan ima izuzetno robustan ovjes koji je, mogli bismo reći, predimenzioniran, ali tako su ga zamislili, jer se Logan najviše prodaje na tržištima sa izuzetno lošim cestama. I to je njegova velika prednost. Malo je tvrđi nego što bi se od jednog Renaulta očekivalo, ali nije neudobno. Uostalom, ovjes je tipičan za marku Dacia, što znači robusno i pouzdano uz dovoljnu razinu komfora. Karoserija Logana MCV udaljena je od tla čak 16 cm, što osigurava dobru prohodnosti i na makadamskim cestama, a i osigurava lakše penjanje na pločnike u gradu.



Rijedak luksuzni detalj – spremište za sunčane naočale, ali ogledalo na suvozačkom sjenilu i dalje je bez poklopca

Upravljač ima servo, ali je malo grublji u radu, pri niskim brzinama malo pruža preveliki otpor okretanju upravljača, a nedostaje mu fine preciznosti pri višim brzinama, ali sasvim zadovoljava pri brzinama ispod 80 km/h. Logan ima pune prednje diskove koji su dovoljno dimenzionirani i za oštra kočenja pri punom opterećenju, situacije u kojima smo se zaustavljali pouzdano i sigurno. Na Euro NCAP testu Logan je zaslužio tri zvjezdice za sigurnost putnika i djece. Testirano vozilo imalo je bogat paket opreme uz dodatak Paketa Black Line. Serijski je vozački i suvozački zračni jastuk. Od opreme se dobije centralno daljinsko zaključavanje, servo uređaj upravljača, električni podizači prednjih i stražnjih prozora. Pri tom cijena naravno raste s više opreme. Cijena vozila Dacia Logan MCV 1.5 dCi je 99.700 kuna (13.810 eura), a uz Paket opreme Black Line košta 106.050 kuna (14.690 eura).



Loganova praktičnost i jednostavnost, odnosno štednja – prekidači za električno podizanje stražnjih stakala smješteni su na stražnjem dijelu konzole između prednjih sjedala, te su dostupni putnicima sprijeda i straga (izbjegnut trošak postavljanja duplih komandi)

Premda je originalni Logan zamišljen znatno jeftiniji, realnost je nešto drugo. Dacia Logan MCV je karavan koji zainteresirane privlači raskošnom prostranošću kako za putnike, tako i za prtljagu, odnosno teret. Pri tom sve je upakirano u dopadljiv oblik i karoseriju kompaktnih dimenzija. Kada se na to nadoveže pouzdana Renautlova mehanika, štedljiv turbodizelski motor vrlo dobrih performansi cijena je više nego povoljna. Ako patite na estetiku i važnija vam je od prethodno opisanog, sasvim sigurno ovaj karavan vas neće zanimati. Ako pak od karavana ove klase tražite pouzdanost, robusnost, ekonomičnost i praktičnost, a dizajnerska rješenja nisu vam bitna ovaj karavan možemo samo preporučiti. Dacia Logan MCV kupce osvaja prije svega više nego povoljnim omjerom uloženog i dobivenog.



Velika prostrana kabina sa sedam udobnih sjedala i ogromni prtljažnik Logan MCV čini idealnim karavanom za aktivne obitelji i sve vozače koji žele višenamjensko vozilo

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: četverocilindrični, turbodizelski, common-rail
Provrt x hod: 76,0x80,5 mm
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 63 kW/85 KS pri 3750 o/min
Okretni moment: 200 Nm pri 1900 o/min
Pogon: na prednje kotaèe
Mjenjaè: ruèni, 5 stupnjeva prijenosa
Ovjes: sprijeda: neovisan, McPherson, straga: multilink, stabilizatori
Kočnice: samoventilirani diskovi sprijeda 259mm, bubnjevi straga 203mm
Gume: 185/65 R15
Naplaci: 6.0 J
Karoserija: 4473 x 1740 x 1636 mm, karavan, 7 sjedala, 5 vrata
Osovinski razmak: 2905 mm
Udaljenost karoserije od tla: 16 cm
Krug okretanja: 11,25 m
Prtljažnik: 700/2350 l
Spremnik goriva: 50 l
Masa/nosivost: 1205/505 kg
Najveća brzina: 163 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,3 s
Potrošnja: 5,9/4,8/5,2 l/100km
Cijena vozila: 99.700 kuna (13.810 eura)
Cijena test vozila s dodatnom opremom: 106.050 kuna (14.690 eura)



Prekidač za ručno podešavanje visine svjetlosnog snopa 'sakriven' je s donje lijeve strane instrumentne ploče i teško je vidljiv vozaču

SERIJSKA OPREMA:
Odbojnici sprijeda i straga u boji karoserije
Maska u boji karoserije s kromiranim obrubom
Bočne zaštitne letvice
Hidraulični servo upravljač
Svjetla za maglu
Elektrièna i grijana vanjska osvrtna ogledala
Daljinsko upravljanje centralnog zaključavanja
Električni podizači stakala sprijeda i straga
Osvjetljenje prtljažnika
ABS
Metalik lak
Krovni nosači

PAKET BLACKLINE:
Klima uređaj
Radio mono CD MP3 4x15W s komandama pri upravljaču
Električni podizači stakala straga
15'' aluminijski naplatci

Još fotografija...





Dobro znano praktično i jednostavno unutrašnje uređenje Logana kod Blackline paketa opreme oplemenjeno je tek ponekim 'luksuznijim' detaljem



Pristup do drugog reda sjedala je za ovu klasu uobičajen. Rukovanje sjedalicama drugog i trećeg reda je jednostavno i lagano




Vrlo korisna i velika polica cijelom širinom vozila nalazi se na krovu između prvog i drugog reda sjedalica



Dva putnika u trećem redu imaju pristup kroz druga bočna vrata. Imaju na raspolaganju dovoljno prostora po širini i visini, a nedovoljno prostora za smještaj stopala, jer su sjedala drugog reda nisko uz pod