MCV 7sedista-optimalni motor

prethodna tema - sledeća tema

Slavija

Takve "finese" ću morati da proverim pa naknadno da javim. Generalno primetio sam da mu 5. brzina "skida" oko 500 obrtaja, tako da u praksi često vozim sa 2500 o/min, (+/-) a to zato što je do 3000 obrtaja on relativno tih auto. Posle toga se buka povećava. Na 4000-5000 i preko se baš dere ali mi se čini da je tada i najsnažniji i da najbolje ubrzava (koristim za brza preticanja). Čini mi se takođe da sa 3000 - 3500 o/min pa naviše i troši znatno više, recimo oko 8l.
  Stvar je u tome što, kada sam kupovao auto, mislio sam da ću dobiti neku rumunsku napravu sa francuskim delovima. Ali se ispostavilo suprotno, da je to solidno urađen auto,francuski, samo malo očerupan za zvučnu i termo izolaciju, vazdušne zavese i još po koju elektronsku sitnicu. Sve vreme imam osećaj da se vozim u automobilu od 25000€, bar što se tiče udobnosti, ležanja na drumu itd. Stvar jedino kvari buka motora pri većim obrtajima(nema zvučnu izolaciju), mada tada ide fenomenalno. Pa da ne kvarim sam sebi svoj utisak, onda ga i ne džibram ako nemoram, a tu su i deca. Pozdrav!

roditelj

A da finesa nije u menjacu?Dacia navodi vise vrsta menjaca za svoje modele,dok samo za MCVa navodi 2 vrste HR3 i JR5.Imaju razlicite stepene prenosa,ali navodno daju iste performanse! :ces:

hobbista

I ja teram u višim obrtajima. Ponekad mi se zadese ovakve situacije, pa se malo razočaram. U početku sam to pripisivao većoj težini MCV-a. Definitivno ću morati da pretresem motor.
A moguće je i da su menjači različiti  :ces:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Slavija

Negde na ovom forumu pre 2 godine sam čitao nadugačko razlike između ta dva menjača koja si naveo i koliko se sećam nije neka razlika da se vidi u vožnji. Ali generalno MCV ima drugačije konstruisane stepene prenosa nego običan Logan. Kraći su, barem prva tri ja mislim. A to zato što su Francuzi projektovali ovaj auto da prevozi 7 osoba ili mnogo tereta. U praksi to znači da vrlo brzo izšaltujem prva tri prenosa i vozim u 4. po gradu najčešće, ako je gužva u 3. A 1. i 2. praktično služe za kretanje. Sa 80Km/h već ubacujem u 5. Takođe se gotovo ne oseća da li vozim 2 ili 7 osoba - isto vuče, kao da nije opterećen!  :cool:

roditelj

 Na D.sajtu pise da logan1,6 dolazi sa HR3,a van i pik-ap JR5 menjacima.U MCVa dolaze oba.Da li to zavisi od opreme ili
broja sedista,ne znam.Prema tome Hobbista i Slavija,knjizice u ruke,da se poredi!
Inace... :friends:Slaviji probna voznja ne gine!

roditelj

   
     Pitao sam i g-dju Daciu,licno,ovo,u vezi menjaca!Ni njen PR,mailman,nije mogao da mi odmah odgovori.Kao HR3 za benz.motore a JR5 za dizele.Dobro tako i pise na sajtu.A sta je sa 1,6 mpi?
Tk su mi odgovorili danas,posle drugog maila.

MCV 1,6mpi sa 5sedista ima HR3menjac.
MCV 1,6mpi sa 7sedista ima,most powerfull,kako su ga oni nazvali,JR5menjac.
Razlog je veca tezina MCVa sa 7s!??I nije neka razlika!Ali kozna koliko teski mogu biti putnici?

Epilog:
               Slavija have mostpowerfull gear--box than Hobbysta

               Logan-van have mostpowerfull ger- box than Keka



                                                :baeh:

hobbista

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Veterinar

Ne znam koliko se razlikuje maksimalno dozvoljena nosivost kod verzija sa 5 i 7 sedista. Ako je to isto, zasto onda razliciti menjaci...  :ne:

Keka

JH3 u odnosu na JR5 ima:
1. brzinu duzu 6,35%
2. brzinu kracu 1,21%
3. brzinu duzu 1,29%
4. brzinu duzu 0,76%
5. brzinu duzu 6,33%

Nigde nisam nasao podatak o odnosu u diferencijalu. Verovatno je isti.

JR5 u benzincu i JR5 u dizelu su isti, ali je ocito razlicit odnos u diferencijalu zbog veceg obrtnog momenta a manjeg broja (max) obrtaja.

Prva za kretanje, nebitna.
Drugom se moze razvuci i do 80 km/h.
Treca i cetvrta, bolja ubrzanja u svakodnevnoj voznji, ali je razlika zanemarljiva.
Peta ima znacajnu razliku, sto daje vise elasticnosti u svakodnevnoj voznji, ali ko pretice u petoj pri brzinama do 100 km/h?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Ja definitivno nisam merodavan, pošto imam neki problem sa motorom  :ranting:
Zaboravite na moje postove - ovaj auto ne ide kako treba.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Hajde ne drami, 1.6 je samo 12 KS jaci od 1.4. Masa MCV-a ga je ubila u pojam kao i menjac, a zajedno cine katastrofu.
Sa druge strane ma koliko ti mislio da lose ide, testiraj ga 0-100 pa ces da vidis rezultat. Naravno, saltas na 5500 rpm. Iznenadices se (licno iskustvo).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

#41
A što na 5500 kad maksimalnu snagu ima na 5750?

Edit: na http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan-mcv/karakteristike.html imaš podatke koliko brzo ide auto u svim stepenima prenosa na 1000 ob/min motora, znači uračunat je i diferencijal. Tu se može videti razlika u diferencijalu između benzinaca i dizelaša, dizeli sa 1000 ob/min idu brže, manji je prenosni odnos pa je samim tim i manja multiplikacija obrnog momenta motora, sam sam sebi dosadio od ponavljanja, ovo je za one tvrdoglave i neupućene koji jednostavno porede obrtni moment benzinaca i dizelaša ne uzimajući u obzir i ovu činjenicu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

na 1.6 16v K4M je max broj obrtaja 5750, dok je na 1.4 8v E/K?7j max broj obrtaja 5500.

samo ga treba zavrtit pa ce i mali od 1.4 pokazat zubice  :gun: :gun:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Loganovac

#43
Nije to maksimalni broj obrtaja, već na tom broju obrtaja motor razvija maksimalnu snagu. Može on i brže da se vrti.



Ali što se tiče šaltovanja, u pravu si - ja sam se malo zaneo sa 16 V.  :doh: Znači ipak 5500!   :bonk:

I još moram da napišem i ovo: dosadilo mi je više da se odnosimo prema 1.4 motoru kao da je fijaker, setite se šta je u nekim autima 1.4 motor, npr. u Corsama je jedan od jačih benzinaca, priča kreće od trocilindraša 1.0, pa preko "pravog" motora (sa 4 cilindra) 1.2, 1.4 je san snova... jeste da je 16v varijanta, ali ume 1.4 i u Daciji prilično da pokaže zube. Malo smo se razmazili jer se ove naše limuzine već u osnovnoj verziji nude sa "pravim" motorom... Ili recimo Fabia sa onom smešnom trocilindričnom spravicom...


P.S. Punto Grande u najskupljem paketu ima (ako ne dizela) 1.4 motor, 1.2 se vuče kao kornjača...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roditelj

 
   Optimalni motor za MCV 7sed.,od juce,za mene je dci,jaci,normalno.!
Naime,juce sam kaparisao jedan sivi BL u V.Banji.Posle dosta peripetija,forummasanja,izbora menjaca,dekompresovanih motora,preplasenih taxista...resio sam da odigram na sigurnu kartu.Iako je u startu skuplji,a boga mi i kasnije,mislim da ce odigrati najbolje,kada je najteze.Ali bukvalno najteze.DCI.
U nekoj kompenzaciji sa trecom firmom sam dobio-extra sale- tako da nece biti toliko papren.
Posto sutra krecem put mora,cekanje do avgusta-septembra me nece mnogo doticati
:offtopic:Bazkamatni krediti vaze do daljnjeg!