Logan - Električno otvaranje vrata prtljažnika

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Jedna stvar koja mi smeta od prvog dana kad sam kupio Logana je otvaranje gepeka samo ključem  :agr: :agr:

Jbg. kad sam požurio i kupio Logana među prvima umjesto da sam sačekao da preboli dječje bolesti.  :banghead:

Negde na rumunjskom forumu sam vidio da su to rješavali ugradnjom motorića ali pošto  ne znam jezik a imao sam i probleme s logiranjem, nisam uspio doznati detalje oko izvedbe.

I sam sam došao na idejuu da to napravim a nabavio sam i motorić od nekog Opela. Sad još fali malo ideje kao to napraviti da bude efikasno.
Pošto bi bilo prekomplicirano vezivati to na postojeće centralno zaključavanje, ja sam odlučio napraviti samostalno otključavanje tasterom negdje iz kabine jer mi najčešće treba otvoriti prtljažnik kada sam za volanom a netko od punika želi nešto izvaditi ili staviti u njega.
Moja ideja je motroić napojiti s lampice koja osvjetljava prtljažnik a impuls za otključavanje dovesti preko tastera koji bii stavio negdje pored mjenjača, ručne kočnice ili nekog prikladnog mjesta koje još nisam odredio.
To bi radilo tako da kad otvorim bilo koja vrata, upali se rasvjeta pretljažnika i napon dođe do tastera. Kad se pritisne taster, pošalje se napon na motorić i on povuče ili gurne ovaj crni plastični "obarač" (na slici)



Motorić izgleda ovako



i može da vuče ili da gura ovisno kao mu dovedeš napon.

E sada tu nemam ideju kako riješti taj prijenos sile s motora na bravu.  :ces:

Jednom sam pitao u ovlaštenom servisu za ugradnju originalne el. brave ali su mi odgovorili da za to treba mijenjati čitava vrata od pretljažnika pa mi je to bilo dovoljno da me odagna od nauma da to tako radim.  :c0:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

mladja73

Ovu tvoju ideju u delo je sproveo muz moje kolegice (bivsi taxista) i to upravo tako kako planiras (mislm i da je motoric od nekog Opela).
Znam da ima taster kod rucne i nekim sistemom poluge otvara gepek priskom na njega.
Videcu kada ga ponovo vidim da uslikam njegovu majstoriju pa ce ti mozda sinuti neka ideja.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

dovla

I moj Logan ima taj trip.
Postaviš motorić u vrata gepeka (ispravan), izvučeš instalaciju negde na dohvat ruke,
postaviš taster, skineš negde stalni + da ide preko tastera na + motorića, a - za motorić
uzmeš negde sa limarije (ispod nekog šrafa)
Kad god stisneš taster otvara se gepek.

Moj je ovde negde montiran simetrično tasteru za AC
I još je povezan na alarm koji je ugrađen pa se otvara na poseban taster daljinca.

DarioGTI

ovu akciju ja planiram vec dosta dugo ali nikako da je izvedem..... ali skonto sam kako se motoric montira...

u principu ga montiras isto kao motoric od centralnog.... i sipkicu od motorica spojis na sipkicu od poluge gepeka....

cijeli problem je montirati taj motoric i povezat ga na sipkicu.... struju izvuc je igra za djecu.....  :ziveli: :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

stalker

Brava se otvara pomicanjem crne polugice u smjeru strelice. Mislim da bi bilo lakše rješenje da se polugica pomjera u obrnutom smjeru  :ces:



Može li netko sa serijskom el. otvaranjem staviti kakvu sličicu da vidimo kako je to tvornički riješeno?
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Daniel

Ja sam to resio pre dve godine. Funkcionise bezprekorno.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

nik

Ako sam dobro shvatio imaš staru bravu (koja se otvara samo ključem, nema dugmeta kao na novoj)

Citat...sa serijskom el. otvaranjem staviti kakvu sličicu da vidimo kako je to tvornički riješeno?

Ovo što tražiš ne postoji (za otvaranje gepeka), ali može jednostavno da se izvede.
Ono što postoji serijski je na Loganima sa novom bravom povezivanje motora za otključavanje brave (ne otvaranje gepeka) što na prvim primercima iz 2006. (kao što je i moj) nije bilo izbedeno (postoji nosač motora i prsten na bravi, ali fali motor i provodnici za vezivanje na instalaciju). Kasniji primerci su dobili i motor i bili su povezani su sa CB.
Ja sam ovu drugu operaciju uspešno obavio i evo posle skoro 2 god. sve veoma dobro funkcioniše. Ako postoji još uvek mogućnost da se sa starog foruma prebaci uputstvo koje sam onomad postavio bilo bi dobro da to moderator odradi.

Ukoliko želiš ugradnju motora koji bi otvarao gepek (za staru bravu) uslikaj vrata gepeka iznutra, ali da se vidi cela površina od ove bravice na dnu do gornje ploče vrata i pošalji mi sliku na PP da ti skiciram šta treba da uradiš (jbg nemam sliku ovde, niti mogu da je nađem).

stalker

Hvala nik, sad sam skontao da je to kod novijoh modela s dugmetom drugačije rješeno  :bonk: Tamo pritisak na dugme radi ono što kod mene mora motor.

Inače se ovdje ne vidi puno više od onog što sm poslikao. U  onom najdonjem otvoru je mehanizam koji zabravi dok ona metalna šipkica vodi do ključ-brave koja je pomjera dok okrećeš ključ.

Imam već neke ideje kao to sve izvesti ali ne bi bilo loše pogledati i nečije drugo rješenje.  :hihi1:
Nisam više na rumunskom forumu da tamo potražim  slike jer sam tamo vidio neka rješenja ali se ne sjećam detalja.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

nik

Potrebna mi je slika unutrašnjosti celih vrata gepeka da bih ti skicirao i objasnio kako da najlakše uradiš jer nema potrebe da motor guraš ispod lima u okolini brave što zahteva dobru gimnastiku i poseban mehanizam jer u taj prostor ne može da stane motor tako da mu osa bude u osi poluge koja otvara bravu, a silu otvaranja moraš da dovedeš podužno na polugu. Ovo rešenje sam ranije video na nekom rumunskom forumu, ali meni nije bilo interesantno jer imam novi tip brave. Vrlo je jednostavno i montaža motora zahteva bukvalno 10 minuta i nema nekog posebnog podešavanja (po sistemu dokle dovata poluga tu zašrafiš i to je to). Razvođenje instalacije već zahteva malo više vremena.

Jelenko

E,ljudi i mene zanima ovo,kod mene se vrata gepeka otvaraju isto samo na kljuc,pa ako moze nesto detaljnije da se to objasni.Za motoric mi nije problem namontirati ali za struju mi je briga,jer na mom loganu nema ni sijalice (a ni dovedene instalacije do gepeka)pa jedino ne znam kako dovesti struju i odakle.Ako ima negdje da je opisano detaljnije u vezi ovoga bicu zahvalan za savjet......A skinucu tapacirung sa vrata gepeka i uslikati pa mozda mi neko ponudi jednostavnije resenje.

nik


Jelenko

NIK - Hvala puno na ovome :hall: sve je jasno objasnjeno,a nije ni komplikovano kao sto sam mislio.


Imas od mene pice kad se vidimo (nadam se uskoro) :ziveli: :to:

dovla

#12
Postoje i manji i veći, duži/kraći motorići za CB.
Uz motorić obično ide još i nosač + 2 šrafa, naravno polugica i spojnica.

Kod mene je ovaj tip motorića


Ovako je spojen na bravicu (spajanje zavisi kako ste iskrivili šipkicu/polugicu i kako ste postavili motorić)


Kabel sam izvukao kroz levi nosač/šarku gepeka, pa kroz pod levom stranom do konzole (naravno da se ništa ne primeti)



Na konzoli sam probušio rupu za taster NO kupljen u ITC-u u NS-u (nešto džabe)


Alarm (ovaj moj) za otvaranja gepeka daje - (masu) pa i taster daje -.

Slike su rađene mobilnim pa se izvinjavam na kvalitetu.

1 motorić za CB, par metara kabla, taster, malo zezanja i gotovo.


Klasičan motorić

fanatic

Ja sam to ugradio na mom Peugeotu 405 pre 10 godina, i mogu vam reći da je veoma prakticno !!!

DarioGTI

sad mi nes nije jasno....  :bonk: motoric za CB ima 2 polozaja, otkljucano i zakljucano, zar na gepeku ne bi trebao stalno biti "zakljucan" a prilikom stiskanja dugmeta da bude otkljucan i onda se isti tren vratiti u polozaj zakljucano.... ?  de mi to malo pojasnite jer to uskoro trebam napravit na SN  :dobro:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)