Sistem aktivnog kočenja

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Ja do sada kod ovog sistema nisam
video "cenu".
Ako bi se neko uspavao za volanom,
ovaj sistem bi mu verovatno
sacuvao glavu. Dakle, ja licno mu
nisam našao manu.

saša61beograd

#16
Nemam iskustva ličnog sa sistemom aktivnog kočenja,ali imam jedno pitanje.Vozim iza nekoga i spremem se da ga preteknem.
Ubrzavam i približavam mu se pre nego što pređem u levu traku.Da li se može desiti da u tom trenutku sistem počne da koči,
a meni treba ubrzanje?

Dalje,zamišljam neiskusnu plavušicu/vozačicu kojoj neko objašnjava šta je i čemu služi ovaj sistem.Ona ili on lako može da shvati
da je sistem zamišljen da omogući bezbrižno kuckanje poruka tokom vožnje,jer će auto sam da koči kad treba.

Dalje,da li u uputstvu za upotrebu piše da ovo i ostali sistemi ne umanjuju odgovornost vozača prema tuđim životima i imovinom.
I da pred zakonom odgovaraju oni (vozači)a ne proizvođač kola čiji sistemi bezbednosti ne moraju uvek biti efikasni
(a predstavljaju se kao takvi).

LeNgenda

Ne, da i da.

Moje iskustvo sa Toyotinim TSS-om je sledeće, a na poslu smo ga pretresli u praksi uzduž i popreko.

Ako ubrzavaš i počinješ preticanje, on detektuje mogući udarac u ćošak prikolice ispred tebe i pišti, ali budući da vozač aktivno upravlja vozilom, neće činiti ništa poput kočenja i slično. Ovo za one Huan Manuele koji 'vataju firung do poslednjeg momenta.

Izuzetak je kad su ispunjeni određeni uslovi, npr. pravolinijska putanja, razlika u brzini, brzina, otklon pedale gasa i slično, kada će auto aktivno kočiti čak i kad držiš ruke na volanu i gas do patosa. Ovu demonstraciju sam u kontrolisanim uslovima izveo puno puta, pritisnem gas do kraja i ubrzavam u maketu auta u traci ispred sebe. Ovde je vremenska distanca važnija jer je proporcionalna brzini i sve što se dešava je u funkciji vremena.

Kod adaptivnog tempomata je isto, samo je pad brzine raniji i postepeniji jer njegov radar ima uži snop, ali veći domet.

Nisam siguran da li auto koriguje računicu sistema spram padavina, temperature i slično, možda na premijum modelima, ali sumnjam.

Za plavušicu i njene navike je mnogo gori adaptivni tempomat uparen sa automatskim menjačem jer, kao na npr. Clio 5, može samostalno da prati kolonu od 0-140 kmh.

Pravno, sistem automatskog kočenja je u rangu farova ili brisača. On radi i čisti ti šoferku, ali ti si odgovoran da gledaš kroz nju. Zato su to sve "pomoćni sistemi/electronic assisstances". Sve to piše u pratećoj dokumentaciji.

Iz mog iskustva, svi ovi sistemi rade sjajno kada zaboraviš da postoje i od njih ne očekuješ ništa. Tada će te, kao Kiću, preseći i iznenaditi, a tada su baš i bili potrebni.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

maestral5747


Veterinar

Upravo tako. Dakle, u proseku mi se
aktivirao jednom u 5000km i svaki put
bas kad treba. Jednom od ta tri puta
sam mu bio jako zahvalan. Ne zbog
svog nemara, nego zbog tudje gluposti.

kiconix

Mene do sad nije spasao, sto ne znaci da nece.
Nije mi tesko da po prestanku padavina ocistim radar.
Samo sam napomenuo da mi se desilo da je zakucao kad nije bilo potrebno i srecom nikog nije bilo iza.
Stranka je poletela, a ja se zacrveneo.

Dzaba je bilo moje objasnjavanje.
Cekam kontranapade.

Veterinar

Zakucao bez razloga sasvim!?

LeNgenda

Kićo, podsetio si me i da, ima situacija gde može da se istripuje.

Doduše, u mom slučaju je bio Mercedesov Pre Safe.

Situacija je bila najsličnija onoj kada voziš u koloni, ona počinje da usporava, ti pogledaš u retrovizor i brzo promeniš traku, ali si to učinio bez puštanja gasa ili sa jedva malo popuštenim gasom, tako da si ćošak auta koji se kretao ispred tebe jedva promašio.

E tu Pre Safe em pišti, em nategne predzatezače pojasa, em odvali kočnicu i ti od situacije koja je (nažalost) u Beogradu česta i ljudi to često rade, MB protumači da je udarac dovoljno verovatan da te zavari sa sedište i otkine ti glavu.

Druga je stvar što ti našem čoveku vrlo teško možeš sugerisati pravilo da se pokazivač pravca daje 3-5 sekundi pre obavljanja radnje, da se drži odstojanje, da se iskulira malo, da kilometri u gradu troše minute, a žurba štedi samo sekunde i slično.

E sad, to što ti lik iza dudla auspuh ne znači da sistem ne valja ili loše radi.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

kiconix

Vec sam napisao.
Noga na ivici trotoara, prepoznao pesaka.
Cak noga nije ni presla preko ivice ka kolovozu.
Terazije.
To se desilo jednom. Nije pravilo.
Obicno samo zapisti i napise na tabli kocite ali ne odreaguje tako.

Mare


Veterinar

@Kiconix
Tvoj sistem, u Renou, je verovatno
drugačiji. Ovaj u Daciji ne bi trebalo da
registruje pesake.
@Mare
Da, demonstracija vise nego  korisne
funkcije ovog sistema.

Keka

Kamera prepoznaje pesake i liniju kolovoza, radar udaljenost od vozila ispred.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

U Daciji, barem kod primerka koji
posedujem, samo metal-radar.

Capriolo

Citat: Keka poslato 29.01.2023. - 23:36
Kamera prepoznaje pesake i liniju kolovoza, radar udaljenost od vozila ispred.

Za bolji i savremeniji line assistant ( pa i onaj koji je u tvom vozilu) uopšte nije neophodna linija uz desni rub kolovoza da bi sistem sprečio da "sidješ sa puta".
Kamera snima sami rub kolovoza,pa će reagovati čak i ako bez linije, ili ako na nekom lošije održavanom (zaraslom) putu sistem uoči neki grm koji je ušao u gabarite kolovozne trake.
I neće ti "dozvoliti" da udariš u taj grm ( tj. možeš ti, ako želiš, da savladaš volan koji će sam da se zakrene u pokušaju da pobegne od tog "žbuna u putu" ).
Bezbroj puta sam to doživeo na Fruškoj gori, na delu grebenskog puta od Crvenog čota ka Letenki ili dalje ka Zapadu, koji put je često sav obrastao i sužen granjem i grmljem.

Veterinar

To nisu bezbednosni sistemi kojima su
opremljene Dacije.