Veće kočnice

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Vec neko vrijeme  radim na jednom projektu, koji je mozda interesantan samo meni, mozda nekom buducem clanu, Zoranu koji vozi prikolicu ili nekome ko vuce kamper.
Kao sto znate prilicno sam nacipovao motor, vozim 17 tocak sa 30mm(195 vs 225) sirom gumom nego fabricki, inace vozim malo brze, sto se kaze oslobodjeno  :lol1:

Desavalo mi se par puta da zapalim kocnice, pedala postane sundjerasta.Plocice jako brzo trosim(vjerovatno zbog temperature) a i diskove boga mi. Vec na brzinama  od 80+ km/h fabricke kocnice nemaju snage da zablokiraju 225 gumu niti da ukljuci abs.
S obzirom da nasa auta koce 80% naprijed, projekat su vece prednje kocnice.
(diskove pozadi mozemo da zaboravimo, jer ne prolazi tehnicki, ali  mozda mogu da se upasuju ovi moderni "ventilirajuci" dobosi sa clia v, reno captura itd)

Umjesto fabrickih 259mm stavljaju se 280mm diskovi sa Clia RS, i celjusti sa mnogo vecim klipom.

Da ne bude da se pravim pametan, ovo su prvo otkrili na inostranim reno forumima, i modifikaciju je moguce izvrsiti na bilo kojem reno-nisan-dacija vozilu koje ima 259/260mm diskove.

Prilikom modifikacije abs ostaje u potpunosti finksionalan(senzori su na poluosovini a ne na disku), auto ostaje stabilan jer ima elektronsku raspodjelu sile kocenja.

Kociona klijesta i nosaci su sa Peozoa 207 GTI 180 ili Pezoa 307 2.0 16v  (2000-2004) i moraju biti  BOSCH proizvodnje(na samim klijestima ima zig Bosch)  (nema veze sto kod nas ide trw, lucas, bosch itd)

Citav projekat je bolt on, odnosno pasuje saraf na saraf, pa cak i fabricka crijeva pasuju.

Sa otpada kocione celjusti sa nosacima se mogu nabaviti za 20e x2.

test





Sve pasuje, i raspon rupa na rukavac.
Doduse kod montaze na rukavac  se moraju staviti dvije podloske od 1mm na one M12 sarafe, da rastojanje od diska bude jednako.


Kasnije sam kupio Febi 280mm diskove od Clia mk2 182 RS (nisu drasticno skuplji od nasih, 40tak eura komad), i kompletan set za reparaciju pezoovih kocionih klijesta (novi klipovi, i sve nove gumice) i kupio Brembo HP 2000 plocice.

Obrusio sam i celjusti i nosace, namazao premaz protiv rdje, prajmer, ofarbao i odradio naljepnice i za sad to izgleda ovako:






Cekam kada budem imao slobodnog vremena da montiram na auto.
Ide i kociono ulje DOT 5.1

Sta se dobija na kraju?
Fabricka klijesta imaju klip 48mm i plocice 100 x 65mm( 6500mm²)
Sa ovom nadogradjnom klip 54mm i plocice 137 x 57mm (7809mm²) sto dodje vece i od clia rs ( koji ima 128 x 55.4mm = 7091.2mm²)
Fabricki disk obima 260mm debljine 20.6mm
Clio RS  disk obima 280mm debljine 24mm


Sto znaci da ce samim kocnicama trebati mnogo vise da se pregriju, i vjerovatno ce kociti bolje sa ovim sirim gumama.
(na fabrickim mozda i ne bi bilo razlike)








Zoran

Ovo je prava tema. Uz čipovani motor svakako treba se pozabaviti kočnicama a dobro bi bilo obratiti pažnju i na kvačilo. Mene ne interesuje,jer najviše kočim motorom ali je ideja za svaku pohvalu.
Sam svoj gazda - vazda.

Mare

Nisam stavljao veće diskove (a razmišljao sam o one) ali sam umesto doboša ugrađivao diskove. Pored estetike i lakšeg održavanja, nisam primetio razliku u svakodnevnoj upotrebi.

Svakako, poželjan upgrade, naročito kada se uzme u obzir da je motor remapovan.

Možda bih i na Loganu uradio isto, ali za sada nisam primetio da je to neophodno, jer su kočnice odlične.


Bata83

Ja sam radio skoro na svim autima kocnice, na e30 islo sve sa jaceg modela, golf 3 gti prednje celjusti od mk4 tdi 130ks, na leona sam stavio od audija a6 3.5 dizela posto su felnice 19" 9.5J 235 gumom. Na tehnickom im nije nesto bilo jasno, izgleda da je pokazao jacu silu od redovne.

Lazar@

Mislim da sam definitivno lud  Sve sto kupujem, kupujem duplo.
Kupio sam prvo pezo 206gti kocione celjusti, diskove od clia rs, pakne...
Komplet sve reparirao i ofarbao, spremio za montazu na kola, i onda prelomio da uzmem ipak jos jace  
Ipak su u pitanju velike celicne kocnice koje su dosta teske.

Vracamo se na standard 260mm diskove i original dacija klijesta.


Ferodo Racing High Carbon diskovi buseni i slotovani plus laksi 30% od standarda.
EBC Green Stuff pakne, ulicna pakna koja vrhunski hvata i na prvo kocenje i na minus temperature(za razliku od pakni za stazu koje se moraju grijat), nema prasine ni kancerogenih materijala.Made in Engleska, dodju limovi, anti vibrirajuci 3m stickeri za poledjinu i bakarna mast.
Trpi temperature do 650c odnosno 250c vise od standarda.
Ferodo Racing DOT 5.1 kociono ulje sa visokom tackom kljucanja.

Nadam se za vikend da ce biti montirano na auto 













Keka

Dzabe ti sve to kad vozis Kineske gume.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Raja

Ima logike. Kvalitetne gume omogucavaju da se kasnije i bolje koci, da se brzo udje i jos brze izade iz krivine.

LeNgenda

Ako vozač traži veću otpornost na grejanje, onda ima smisla stavljati veće diskove i pločice, iako se tako samo odlaže, ali ne nužno i izbegava fading.

Ako traži kraći put kočenja, onda se kreće od guma, jer da zagrizu i aktiviraju ABS, tj. nadmaše trenje guma i podloge, mogu i stock kočnice uz pomoć EBA (Emergency braking assistance). Milion varijabli koje onda tu dolaze su posebna priča, koja guma će biti najbolja u što širem rasponu uslova, a do kakvih kompromisa na drugim poljima to vodi.

Ako hoće pomalo od oba, onda ostaviti stock jer je neko već računao sve to već spram mase vozila i drugih parametara, eventualno što ipak osim EcoContact treba staviti PremiumContact, tj. umesto Eco staviti neki normalan Touring pneumatik.

Generalno, ako govorimo o tome koliko je auto brz sa istim motorom, gume su prva slaba tačka, pa oslanjanje, pa tek onda koliko kasno može da se koči i koliko dugo to može tako.

Ovako će samo ABS ranije da krene da cinculira bezrazložno uvećan potencijal kočnica.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Sir Oliver

Citat: Keka poslato 21.08.2023. - 18:16Dzabe ti sve to kad vozis Kineske gume.
Ovo je do neba tačna konstatacija.
Imao sam priliku da vozim eco contact 6 i tigrove letnje gume, po kiši. Ne verujem da je velika razlika i u kocenju.
I drink to make other people more interesting.

Lazar@

Citat: Keka poslato 21.08.2023. - 18:16Dzabe ti sve to kad vozis Kineske gume.
Ja mislim da ste nesto pobrkali.
Auto se vozi na Miselin Pilot Sport 4 gume dimenzije 225/45/r17 i na lakim trkackim felnama.
Auto je siri 6cm nego fabricki, ima stabilizatore, gumice balans stangle i solje amortizera powerflex od poliuretana.
H&R sportske opruge su tu vec neko vrijeme, cekam slobodnog vremena da se ugrade
Motor je cipovan na stage 2,  tako da je apsolutno logicno upotpuniti i  odraditi kocnice vec.














Mare

@Lazar@ i kakva su iskustva sa većim kočnicama i širim gumama?
Koliko je fading učestao i koliko je veća buka sa širinom od 225?

Loganovac

Citat: Lazar@ poslato 21.08.2023. - 16:19Nadam se za vikend da ce biti montirano na auto

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Lazare, čestitam na trudu.
Skup je to sport ali vlastito iskustvo je neprocjenjivo.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Lazar@

Montirano...Bgm mi je trebalo dobrih 4 sata za kompletnu zamjenu glicerina, i za prednje diskove i pakne i ciscenje i farbanje s jedne dizalice, mucenje.
Izmedju ostalog tocak su mi u ovlasceni servis zategnuli na 4 uga-uge, onaj krst + kljuc je plakao dok sam skakao po njemu da odvrnem.
Onda jedan distancer zapekao za disk, dok sam ga skinuo o jadu sam se zabavio( ne moze da se pridje onim torex sarafima sto drze disk dok je distanca na njega).
Onda je i jedan disk bio zapekao za glavcinu, ali je maca od 2 kila odradila posao.

Iskreno od svega sam najzadovoljniji sto sam odradio flush glicerina, koji nikad nije zamijenjen za 13 godina...A kuvao je barem 4-5 puta
Jedino ako je dosuto nedje kad su pakne mijenjane ili kvacilo 50-100ml.
Bio je potpuno crn, i gustine kao ulje 10w40.To je jedini dio auta koji je stvarno zapusten bio bez da lazem.

Diskovi su bili na minimum minimuma(mada sam presao 120k sa njima, za jeftin zamjenski disk u stani-kreni voznji ok rezultat), pakne sam mijenjao prije 7-8k tako da je bilo mesa 75% doduse cini mi se da su baaas tvrde pakne, loseg kvaliteta/materijala.

Generalno mi je pedala od kocnice bila dosta tvrda u poslednjih nekoliko hiljada, i nije to bas radilo kako treba jer sam morao baas dobro da stojim na kocnicu da bi se nesto desilo.Abs na miselinke nije mogao ni da se aktivira na vece brzine nego nesto melje, pa tek kad spusti na 40-50 proradi kako bi trebalo da radi.
Valjda kombinacija loseg glicerina, izlizanih diskova i tvrdih pakni sa previse metala u njima.
(doduse prosao sam tehnicki regularno)


Uglavnom, posle zamjene glicerina, pakni, diskova i ozracavanja, podmazivanja klizaca pedala se preporodila.
Mnogo je meksa(kad kazem meksa ne mislim da propada) i auto mnogo ljepse koci.Cim taknem pedalu pocinje blago da koci, vec na srednji pritisak se dobro pobada, sto se ranije nije desavalo.
Mada nisam mnogo maltretirao jer sam presao malo kilometara od zamjene, trebace tu jos dok nalegne kako treba.

Bas sam zadovoljan trenutno, ne vala ni iz kakvog aspekta trkanja ili ku**enja nego jednostavno je auto sigurniji mnogo.








Gledajte ovo sto izlazi iz crijeva, a u bocu je novi glicerin: