Zeder na Dacia vozilima

prethodna tema - sledeća tema

Trumpeter

Google nikad čuo za to čudo od AMR brave, a salonu ti to predstave kao da je to Dačija lično blagoslovila. Šta je po sredi svima nam je jasno.

slavko_bgd

Kada sam u Google ukucao "AMR brava protiv krađe" našao sam ovo:

https://www.alarmcentaromega.rs/proizvodi-i-usluge/mehanicka-zastita-automobila

http://alarmservisgile.rs/mehanicka-zastita.php

https://sapasystem.com/sapa-system/

Po sredi je to da je prodavac zakonski nosilac garancije na proizvod i kao takav bira svog ugovornog partnera za dodatnu opremu odnosno prepravku vozila.
Ako je izabran jedan dobavljač zaštite u odnosu na drugog, sigurno je da postoji razlog za to.

Kao neko ko je radio u firmi koja je prepravljala nova vozila na 0km za više dilera različitih brendova, mogu da napišem ovde nekoliko stvari u vezi ulaska u bilo koju ovlašćenu mrežu:

1) moraš da imaš vrhunski proizvod i/ili uslugu - tu nema kompromisa
2) moraš debelo da spustiš cenu i da se nadaš da ćeš na kvantitet nešto i da zaradiš;
3) moraš dobro da se osiguraš da tvoj proizvod i/ili usluga ne izazove štetu ili kvar na vozilu jer u tom slučaju snosiš sve troškove u vezi kvara ili štete

Pa ko voli nek' izvoli.



Trumpeter

I meni je Google izbacio te  linkove kada sam ukucao AMR ali nigde se tu jasno ne spominje AMR već se radi o nekim drugim proizvodima ("brendovima").

Capriolo

Osim alarma, nikada nisam imao na vozilu neku dodatnu zaštitu od kradje, a sam način korišćenja tih mehaničkih zaštita mi deluje veoma smarajuće.
Ako čovek želi smanjenje rizika kradje, logičnije mi je da bira manje kradljive brendove i modele. I eventualno da ne bira elemente opreme koji povećavaju rizik kradje. Barem ja to tako gledam. 
Možda sam ja samo lenj čovek pa me užasava ideja da svaki put po ulasku u kola (ili pre izlaska iz njih) moram da najpre na slepo ubacujem dodatni ključ u ZEDER ili slično i sa sobom nosim dodatni ključ. Ali, prosto - neću.
Uostalom, zar pri kupovini dačije najpre da doplatim za opcional Dacia kartica "Slobodne ruke", jer želim, nazovimo to, viši komfor upotrebe i korišćenje vozila bez klasičnog ključa, a onda da u tu dačiju ugradjujem ZEDER i nosim dodatni ključ ?
To bi mi bilo isto kao da zbog želje za većim klirensom platim skuplje i kupim neki krosover ili SUV, a onda posle kupujem "Eibach" opruge da bih spustio kola.

Loganovac

Samo kad bi nam još ovde dao listu tih "manje kradljivih brendova" pa da porazmislimo. S druge strane, valjda ima razloga što se manje kradu - pretpostavljam da su ti brendovi manje traženi, a ja znači treba da budem baš onaj od retkih koji se za njih odlučuje samo da ne bih vukao po džepovima ključ?  :fiju:

Uostalom, ko juri "viši konfor upotrebe" - za njega nije Dačija.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Pa, zašto Dačija nudi kao opciju keyless sistem?
Zato što ima kupaca Dačije koji žele i Dačiju i baš taj nivo komfora, da pri prilasku parkiranim kolima vozač dačije ne mora da vadi iz džepa ključ i daljinac, pa da sa daljincem najpre otključava kola, a po ulasku da ne mora da stavlja ključ u kontakt bravu i zakreće ga da vergla, niti žele da rade sve inverzno kada završe vožnju, parkiraju se i napuštaju kola.
Ima kupaca dačije koji su spremni da doplate da su parkirana kola automatski otključana kada im prilaze i automatski zaključana kada se od njih udaljavaju, a žele da startuju motor i gase ga prostim pritiskom start/stop dugmeta.
Ali, da li taj opcioni sistem sa ,,ključ-karticom" povećava rizik kradje? Da li su u prošlosti reno vozila, ona koja su bila opremljena tim sistemom, bila na statistikama kradja češće zastupljena? Jesu. Ima tekstova o tome koliko čovek hoće.
Pa, ako kupac dačije namerno bira da doplati za ,,ključ-karticu", on svesno pristaje i na veći rizik kradje. Ali, ako mu je bezbdnost vozila navodno pri vrhu prioriteta, zašto najpre doplatiti opciono za ključ karticu, a onda još toliko za ZEDER ili sličan sistem?
Pri svemu tome, ja veoma pozdravaljam to što je kod Dačije ,,ključ-kartica" samo opcija (bar kod Sandera,ostale nisam ni sagledavao za kupovinu ). Niko te ne sili da izabereš kao opciju. I to je za pohvalu.
Kod drugih brendova, na žalost, često i ne možeš da izbegneš ,,ključ-karticu".
Ali, opet, ako ti je ta bezbednost vozila od kradje baš vrhunski prioritet, možeš da uzmeš kasko, a možeš i da malo pogledaš te tekstove o statistikama kradja. Pa beži od onoga što se više krade. Naravno, možeš i da ugradiš ZEDER ili sl.
Ali, doplatiti opciono za ,,ključ-karticu" ( zbog želje da imaš veći komfor upotrebe ), pa onda vući u džepu ključ ZEDERA i svaki put mehanički otkučavatii zaključavati ZEDER, to ne vidim smisao. Kao u narodnoj izreci: ,,Vodu grej, vodu hladi"

MitarMrgulic

Ma ima tu raznih opcija i potreba.

Realno gledajući, barem 80% ljudi ne bi gledalo nikakvu zaštitu ili sl. u slučaju da im je auto kod kuće u garaži, a na poslu na parkingu sa nadzorom i rampom.

Znači, kod mene bi se taj Zeder zaključavao eventualno samo preko noći i ako se ostavlja više sati na nekom nezaštićenom i nepoznatom parkingu ili sl. jer nisam u mentalnom sklopu, da imam auto od 5000 + eura, bez ikakve zaštite iako Dacie stvarno nisu u grupi rizičnih vozila za krađu.

Navikne se čovjek na Zeder, imao sam na nekoliko auta, pa ta opcija postane dio rutine ulaska u auto, koji više podsvjesno čak i ne primjetiš. Čak i sa lavljom kandžom, koja je srklet i obaveza od 5+ kg, navikne se magare, nije to nešto strašno.

Znači, nije zaštita nešto što je pod "must" u svakom trenutku, na svakom mjestu, već nešto kao osiguranje za miran san.

Vidjet ću još, krajem godine na Logan MCV ide vjerovatno zeder....

Capriolo

Oko te "lavlje kandže". Moj kolega je davno imao to ,,od pet kila" ( i to na kolima koja bi valjda samo lud ukrao, na krajsler sebringu ). I svaki put skini-stavi. U gradskoj vožnji posle skidanja on bi je stavio na mesto za noge suvozača, jer mu je tu bilo najlakše. Kada me vozio jednom, ja mu jednom rekao da to ne drži tu, da može neko da se povredi. On se smejao. Par godina posle imao maltane banalno gradsko čukanje. I gadno mu je povredilo skočni zglob supruge koja je sedela na mestu suvozača.
U odnosu na "Lavlju kandžu", ZEDER i sl. je zaista blagodet u smislu lakoće upotrebe.
Nisam ja rekao da NIKO ne treba da je ugradi. Svako je slobodan u oceni šta misli da mu je najbolje u svetlu rizika za koje misli da im je izložen.

MitarMrgulic

Tako je, zato sam i postavio pitanje, da se razmijene iskustva i mišljenja...

Inače, za lavlju kandžu je bila preporuka, da se drži ispod sjedišta vozača ili suvozača, jer u slučaju udesa, ona postaje projektil od 5+ kg u vozilu i može nanijeti itekako ozbiljne povrede, da ne kažem smrtonosne u slučaju jačeg udesa, prevrtanja vozila i sl.

Ljuba82

Zaista nije nikakav problem, vrlo elegantno rešenje, koristim ga već 10 godina, zaključavam samo noću, prešlo u rutinu! Samo jedan laganiji ključić viška. Nikad ni najmanji problem (za razliku od alarma koji zna da pobrljavi kad se menja accu ili sl).

Posle par nedelja kad se naviknete na rutinu pokreta, potrebne su vam TRI SEKUNDE VREMENA, više mi vremena treba da upalim auto ako dam kontakt i čekam da se izgase lampice!

sokoll

Što reče čovek ne planiram baš svaki put da je koristim ali ima situacija kada će mi nikakav problem biti još jedno zaključavanje za miran san. Bez obzira na kasko.

nik

U skladu sa 15-togodišnjim iskustvom sa Zederom na Loganu, moja preporuka za taj ili sličan sistem. Jedino, iz ličnog iskustva, preporuka za korišćenje u svim situacijama. Čim se počne sa preskakanjem (pijaca, samo da skinem do trafike, parking na poslu sa obezbedjenjem i sl.)izgubi se rutina i dolazi do zaboravljanja kada treba. Kada mi se desilo drugi put da mi auto prenoći sa otključanim Zederom, počeo sam da ga uvek zaključavam, bez obzira na lokaciju. Vrlo brzo se stekne rutina i u najvećem broju slučajeva se ni ne sećam da sam ga zaključao.
:offtopic: Ovi sa najnovijom generacijom Dačija ne moraju da brinu još neko vreme. Vozila te cenovne vrednosti se kradu kada krene potražnja rezervnih delova (prvi Logan u Srbiji je ukraden posle 2 godine i 4 meseca od početka prodaje na tržištu, po isteku dvogodišnje garancije).

Veterinar

U svakoj Daciji do sada, a bilo ih je, imao sam Zeder ili Sapa sistem. Nekad i u kombinaciji sa alarmom.
U životu smo imali razne situacije, kradju automobila, obijanja, skidanja tockova. Prijatelju su ukrali iz dvorista Daciju Sandero u Barajevu. Auto uvek zakljucam, cak i na minut i uvek je svaki auto zaključan, čak i u dvorištu. Rutina, sekund, nije mi teško.

Trumpeter

12 godina koristim lavlju kandžu. Znači sklopocija i teška skalamerija ali meni je to prešlo u rutinu da više ne razmišljam o tome. I kao što reče neko gore treba odlučiti da ako je stavljaš onda to radiš čim izlaziš iz kola, BEZ IZUZETKA, pa makar na 5 minuta.
Misleo sam da na novom Stepveju pređem na Zeder ali kako to brane zbog garancije ostaje LK i na novoj Dačiji.

saša61beograd

#29
Na prvoj generaciji Zeder je bio dozvoljen,samo su ga upisivali u servisnu knjižicu.Kod montaže Zedera skida se volan i vratilo volana i na njih se zavaruje Zeder.I to je bilo relativno bezbolno,Zeder se skoro ne vidi i ne smeta..Ne znamo kakvo je vratilo volana na novim Dačijama,možda je nezgodno za Zeder pa ga zato ne dozvoljavaju.Ili je u pitanju neki dil koji nema veze sa tehnikom.
Zeder daje osećaj sigurnosti,ali ga sada ne bih razmatrao zbog komplikovane montaže i rasturanja svega i svačega.
Ključ Zedera držim na zgodnom i skrivenom mestu u kolima,a priznajem da ga u poslednje vreme ne zaključavam.
Da sada kupujem nov auto,ugradio bih jeftin alarm sa osetljivim šok senzorom,dobro vidljivom diodom i nalepnicom na staklu.I ugradio (lično) skriveni prekidač na pumpi za gorivo ili senzoru radilice i pomerio OBD.To je oko 100 evra,a dovoljno posebno za Dačiju.