Aditivi-Tunap i ostali

prethodna tema - sledeća tema

krle

#15
A šta onda ide u Flash Lube i čemu on onda služi  ako se isti efekat može postići  sa aditivima u benzinu.

Keka

Laicki gledano, ako hoces da podmazes izduvne ventile, u gorivo ili kapaljkom u struju vazduha treba dodati materiju koja ce preziveti sagorevanje ili biti adekvatno transformisana nakon sagorevanja da na izduvnom ventilu i sedistu ostavi sloj zastitne materije ili snizi temperaturu sagorevanja. Ukoliko ostavlja sloj zastitne materije, taj proces se ne moze ograniciti samo na izduvni ventil, pa ce biti zasticena i izduvna grana, katalizator, lonci....

Verujem da Slavko moze da kaze vise o tome, posto je sajt FlashLube-a prilicno stur.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

 :to:

Jasno mi je  :

http://www.flashlube.com/en/products/electronic-valve-saver-kit.html

http://www.youtube.com/watch?v=1x-FIMZ2y8g&feature=related

Sa aditivom bi se štitili ventili samo prilikom startovanja motora,odnosno  dok radi na benzin, a sa sistemom Flashlube to bi bilo stalno (verovatno u sekvencama).


stalker

Ovi linkovi koje je krle postavio prikazuju elektronski dozator dok je kod mene stari podtlačni.
Kod nega podtlak iz usisne grane kroz tanke cjevčice usisava tekućinu iz posude. da bi se količina mogla dozirati postoji sistem ventila kod kojeg se kao na slavini za vodu odvrtanjem i zavrtanjem smanjuje ili povećava protok.
Da bi se protok mogao kontrolirati tekućina kaplje kroz staklenu cjevčicu (poput infuzije u medicini) a preporučena koliočina je 6-8 kapi u minuti.



Malo me  slavko_bgd pokolebao kad je napisao da sam pogrešno koristio koristio LM tekućinu. Tamo stvarno piše : Add to fuel (dodati u gorivo)   :conf:
Srećom nisam bacio praznu limenku pa sam još jednom detaljno pročitao uputstvo a tamo piše ovo:



Da sad ne prevodim cijeli tekst s engeskog - uglavnom ovdje nedvosmisleno piše da se ova tekućina (ulje ili šta li je već  :D) koristi upravo na način kako je to instalirano na mom Loganu. Moj plinski instalater taj posao radi više od 20 godina i nisam ni prvi ni jedini kojem je ugradio ovaj Flash Lube sistem.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Da piše - piše. Da se čudo napravilo - napravilo se. Da li postoji logično objašnjenje ovog fenomena u skladu sa svim navedenim činjenicama, pa nije moguće da se to samo tebi dogodilo ako već majstor godinama ugrađuje isti aditiv na isti način? Ustanovio si da je doziranje OK (8 kapi u minutu), šta je onda razlog koji je doveo do stvaranja onolikih naslaga?  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Flash Lube ide u dozator.

Liqui Moly ide u gorivo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


eastcowboy



http://www.si-elektronik.de/export/ValveProtector/valvedokusequent.pdf

Citat1. dosledna ili potrošnje na bazi aditiva mešanje
     preko kompletnu uslugu svoJim motorom
  2. Gaskomponennten ne utiče aditiva
  3. Ne previše ili nedovoljno doziranje
  4. idealan dodatak raspodelu sekvenciJalno uvod u komore za sagorevanje
  5. Nivo praćenje aditiva uključuJući tenkove LER prazne upozorenje
  6. Izlaz za bezbednost zatvaranje gasnog sistema sa praznim rezervoarom aditiv
  7. Jednostavna instalaciJa sa plug-in sistem
  8. Aditiv potrošnju samo kada su potrebne
  9. lako dopunjavanje rezervoara aditiva
10. pogodan za naknadno izvršenu opremu
11. svi pečati sistema visokog kvaliteta FKM
12. niske cene
13. pogodan za turbo motore sa direktnim ubrizgavanjem i za tečni
14. FunkciJa praćenja od strane samo-diJagnozu svih instaliranih komponenti

Aleks

Voleo bih da znam da li je nas kolega taxista koji je pres'o preko 500.000km koristio bilo kakve aditive.

sasasaas

Pozdrav svima, hteo sam da proverim sa vama da cujem kakva su iskustva sto se tice aditiva. Moj brati ima ladu nivu sa tng uredjajem i on dodaje WURT aditiv u rezervar za benzin posle svakih xxx km. U mojoj knjizici pise da oni na servisu dodaju aditive. Ja sam obavio prvi servis na 1000km i sve je bilo ok ali sam zaboravio da pitam jel treba da dodajem ja aditiv ili se to radi na servisu. U svakom slucaju hteo sam da cujem vase misljenje/iskustva/preporuke.
Imam jos jednu nedoumicu posto mi je ovo prvi automobil na gas  :40: ranije sam vozio dizel. U uputsvu sam procitao da benzin treba zanavljati, ja razmisljam ovako posto iu hladni dani na hladan motor kratke relacije vozim na benzin. Kada se motor ugreje posle vozim na gas i kratke i duge relacije. Odnosno da li je bolje po hladnom vremenu, koje nadam se dolazi, voziti na benzin ili tng, ili je potpuno svejedno. Znam da on sam prebaci kada na gas kada je tako namesten i kada ima dovoljnu temperaturu. 

Nadam se da nisam previse konfuzan.
Veliki pozdrav

Logan Base

U subotu sam išao u Renault po filtere i svječice i tamo na polici vidim original Renault aditive i Elf za diesel goriva i benzince za čišćenje sustava ubrizgavanja. Mislio sam da ih proizvođaći zabranjuju.

slavko_bgd

Citat: sasasaas poslato 15.12.2011. - 11:02
Pozdrav svima, hteo sam da proverim sa vama da cujem kakva su iskustva sto se tice aditiva. Moj brati ima ladu nivu sa tng uredjajem i on dodaje WURT aditiv u rezervar za benzin posle svakih xxx km. U mojoj knjizici pise da oni na servisu dodaju aditive. Ja sam obavio prvi servis na 1000km i sve je bilo ok ali sam zaboravio da pitam jel treba da dodajem ja aditiv ili se to radi na servisu. U svakom slucaju hteo sam da cujem vase misljenje/iskustva/preporuke.
Imam jos jednu nedoumicu posto mi je ovo prvi automobil na gas  :40: ranije sam vozio dizel. U uputsvu sam procitao da benzin treba zanavljati, ja razmisljam ovako posto iu hladni dani na hladan motor kratke relacije vozim na benzin. Kada se motor ugreje posle vozim na gas i kratke i duge relacije. Odnosno da li je bolje po hladnom vremenu, koje nadam se dolazi, voziti na benzin ili tng, ili je potpuno svejedno. Znam da on sam prebaci kada na gas kada je tako namesten i kada ima dovoljnu temperaturu. 

Nadam se da nisam previse konfuzan.
Veliki pozdrav

Svojevremeno, kada je RNS uređivao svoju koncesiju i određivao uslove za prepravku vozila u toku garantnog roka na gas, jedan od uslova bio je (i još uvek jeste) upotreba aditiva Tunap (za benzin i gas). EKOLUKA-KEY kao snabdevač koncesije je po nalogu RNS-a obezbedio tražene aditive, ali se ispostavilo da su ti aditivi jako skupi. Mislim, skupi: u normalnoj zemlji sa normalnim prihodima i sa normalnim životom i ta cena je normalna ali ovo je Srbija. Znači, zvanično obaveza servisa je da na svakih 15.000 km dozira aditive a trošak snosi vlasnik vozila. Nezvanično, retko ko dodaje aditive jer dvostruko poskupljuju cenu redovnog servisa gasnog uređaja. S obzirom da imamo uzorak od više hiljada konvertovanih Dacija (i Renoa, računam i period kad je ugrađivan BRC), nijedna Dacija (ili Reno) bez aditiva nije trpe(o)la nikakve negativne posledice po motor. Pravilo je samo da se MORA vršiti provera i eventualno podešavanje ventila na dvostruko manjem intervalu kod 8-ventilskih motora i da se moraju menjati filteri tečne i gasne faze gasa. Sve ostalo u praksi je stvar izbora i dogovora između servisera i vlasnika vozila. Znači, aditivi su zvanično obavezni.

Što se tiče vožnje na benzin, zimi ga ionako više trošite zbog dužeg zagrevanja motora, tako da nema potrebe tokom rada na gas prebacivati na benzin. Leti, kada su više temperature, savetuje se povremen prelazak na benzin, bilo po gradu bilo na otvorenom putu. Kad se benzin "ustoji" i izgubi svojstva koja ni kao svež nema kako treba, mogu da se jave sitni problemčići, tipa da motor malkice lošije radi. Zato se svima savetuje da se povremeno vozi na benzin. Računajte da sa 1L benzina možete preći 10km a savetuje se da se vozi 2-3km povremeno. Novi uređaji koji se uskoro uvode u RNS imaće automatski podešene opcije za upotrebu benzina tokom rada na gas, tako da će se i te odredbe iz garantno-servisne knjižice i uputstva najverovatnije brisati. No,o tom-po tom...


Logan Base

Meni je autokuća gdje sam kupio auto ugradila o.m.v.l. plin koji Renault nije ugrađivao ( naravno da su nakon toga ubrzo izgubili koncesiju ) i navodno su na prva dva servisa dodali aditiv u plinski spremnik. 
:offtopic: Imam 8v motor s 95 tkm (od početka na plin) , nisam još dirao ventile. Kad sam/kad bi ih trebao provjeriti,na kojoj kilometraži?

Keka

Svakih 30.000 km ili manje, po potrebi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Al ćeš se ti iznenaditi kad ih prešteluješ.

ppejic

moze i na manje od 30 tkm