Aditivi-Tunap i ostali

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Evo par reči o ovim aditivima:

1.Proizvođač ovih aditiva je nemačka firma TUNAP ( www.tunap.com/en )
2.Set se sastoji od 2 aditiva: jedan je za benzin a drugi za gas;
3.Oba aditiva se sipaju na 15.000 km, dakle pri redovnom servisu gasnog uređaja;
4.Aditiv za gas se sipa direktno u bocu, pomoću kompresora i aplikatora. Bitno je da boca nije napunjena do kraja;
5.Aditiv za benzin se sipa u benzinski rezervoar, bitno je da rezervoar nije pun do vrha ali i da u njemu ima oko 15 litara benzina;
6.Aditivi su prvobitno bili namenjeni GM-ovim motorima pa je po ugledu na njih i RNS uveo kao obaveznu upotrebu ovih aditiva;
7. Osnovni problem ovih aditiva je visoka cena (cca 60 evra!!!)
8. U toku 2009-te godine koncesija Dacia-Renault je kupila 5(pet!) setova;za ovu godinu nemam podatke.
9. Ne sumnjam da je to dobra stvar. Ja nisam sipao i testirao nijedan set. Kolege u Kragujevcu su testirali TUNAP na jednoj problematičnoj ASTRI CLASSIC Z14XEP i upotreba Tunapa je postigla odlične rezultate;

Zvanično, na snazi je obaveza upotrebe aditiva kod vozila u garantnom roku ali očigledno da se to ne primenjuje. Što je najvažnije za vlasnike vozila, i bez aditiva nisu uočeni nikakvi problemi na Dacia i Renault motorima (mislim na motore sa pređenih više od 130.000 km koje pratimo i imamo kontakte sa vlasnicima).A nije ih malo....

Pozdrav svima!

hobbista

Kolega Slavko, hvala na ovom tekstu  :too:

Bilo bi lepo samo da dopuniš vezano za tačku 9. kakvi su problemi bili (odnosno kako su se manifestovali).


Off:
Zvanično, uz upotrebu Vazelina neke stvari klize perfektno. Ipak, veći deo populacije ne upotrebljava ovu vrstu "aditiva" i nisu uočeni nikakvi problemi, iako je garntni rok odavno prošao  :Smiley: (morao sam) :laugh:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

stalker

Pošto imam plin ugrađen van garantnog roka kada jo nije bilo tune up aditiva ja redovito koristim LIQUI MOLY Ventilschutz a kod tankanja benzina svaki put natočim i STP fuel injection cleaner.

Kolika je korist od svega ne znam. Nadam se da nema ni štete a motor već više od dvije godine radi besprijekorno na LPG.  :lux:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Ja ne koristim nista, i vec 40.000 od ugradnje gasa sve je OK.

Doduse to je mala kilometraza da bi donosili relevantne zakljucke.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Deda

...tolike godine vozim na tng i nikad nisam ni cuo da postoje aditivi...
Sada sam sa Logijem preso nesto pre hiljadarke i trebam na servis ici, onaj prvi. Bas cu da pitam servisere, pa javljam...

mladen895

Nekada sam bacao pare na kojekakve aditive ali sam uspeo da se operišem od toga.To mu dodje kao žene i šminka,ako je neka lepa to joj ne treba.
Kad se mora,sve  je tesko.

stalker

Moj instalater plina je ispred mene zvao nekog koji je tata-mata za plin i pitao ga treba li u logana ugradnja tog flash lube podmazivanja. Ovaj mu je rekao da treba iako nije bio potpuno siguran. Pošto sam uređaj košta nekih 70-80 Eura a ne može da škodi, rekao sam - ugrađuj.
Jedan litra tog ulja košta oko 20 E i traje oko 10 000 km.

Aditiv protiv začepljenja injektora koristim na preporuku plinaša koji imaju duže iskustvo u vožni na plin i navodno nema tih dizni koje se neće kad-tad začepiti kod vožnje na plin. primjenom ovih aditiva to se začepljenje samo odgodi na nki duži period.
Ja sam također na plin prešao oko 40 kkm i do sada nikakvih problema ali ne znam je li tome doprinijelo to što koristim aditive ili bi isto bilo i bez njih  :ne:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

mladen895

Čuo sam da je taj uređaj obavezan za Toyota VVT-i motore a verovatno i za one koji se voze na većem broju obrtaja.A dizne nisu toliko skupe da se promene na 100 000 ili po sopstvenom nahođenju.
Kad se mora,sve  je tesko.

slavko_bgd

@hobbista:

Problemi na Z12XEP i Z14XEP(konkretna ASTRA) su bili sa poremećajem u radu na plin i benzin posle 10-ak kkm.
Motor nije otvaran jer je rešen aditivima u toku sledećih nekoliko hiljada km i sada motor radi dobro na oba goriva. Moguć uzrok problema je mogao biti u naslagama na ventilima koje se kod tih motora javljaju usled normalno nešto veće potrošnje ulja ili specifičnosti u radu EGR-a. Sledeće sedmice idem u KG pa ću probati da saznam nešto više.U odnosu na broj konvertovanih motora ovo je izolovan slučaj upotrebe aditiva TUNAP;

@mladen895
VVT-i motori nemaju apsolutno nikakvih problema pri radu na gas. Dokaz je moj prijatelj kojem sam pre 4 godine ugradio LANDIRENZO OMEGAS u Corollu 1,4 VVT-i i koji je prešao skoro 200 kkm bez ikakvih problema, samo uz redovno održavanje.U istom periodu sam radio još 2 Toyote (RAV4 2,0 i Corrolu 1,6) ali nemam evidenciju za njih. To mi liči na onu famu o "keramičkim sicevima" kod ZETEC i DURATEC motora kod Forda.

@Keka i drugi:
Nisam "Renault freak" ali sreća vlasnika vozila iz ove grupe je da su motori fantastični i nemaju nikakvih problema.Nama u servis dolaze vozila koja su prešla blizu 200 kkm na gas i motori rade bez greške.Za očuvanje benzinskog sistema dovoljno je voziti povremeno na benzin i to je cela mudrost, o tome smo već diskutovali.

Pozdrav svima!



Deda

.pali se na benzin, posle prelazi na tng kad se motor zagreje i to je to... Znaci, svakodnevno motor radi na oba , ima podmazivanja i ostalo sto mu treba.
SMatram da mu nikakvi aditivi nisu potrebni.

stalker

Evo ovaj od Liqui Moly koji ja koristim. Baš sam danas kupio novu litru pa sam miran narednih 10 kkm.

www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Iskustvo clana foruma sa aditivima:

Citat: stalker poslato 06.10.2010. - 23:48
Danas je problem kulminirao kad su okretaji motora podivljali a u jednom momentu se popeli na 5000 pa sam morao ugasiti motor na sred puta.
Svratio sam u prvu trgovinu auto dijelova i kupio ovo



Odlučio sam sve rastaviti i detljano očistiti







Za skidanje donjeg dijela kućišta filtera imam odgovarujići ključ E12 za odvijanje vijaka



Već očekivano jer se to događa kod svih, gumena brtva na spoju sa grlom je ispucala



pa je kao privremeno rješenje da se skroz ne raspadne poslužila izolir traka



Usisno grlo



Zatim sam odvojio polugicu gasa



pa konektor MAF senzora



zatim konektor step motorića



i na kraju ciječicu kojom se  u usisno grlo dovodi Flash Lube ulje za dodatno podmazivanje i hlađenje ventila.



Sada se usisno grlo može odvojiti od usisnne grane i izvadit van.
Tada je usljedio šok jer ono što sam vidio nisam ni u snu mogao sanjati.  :shit:
Čitavo usisno grlo zajedno sa leptirom gasa j ebilo prekriveno debelim slojem smolaste mase za koju sam kasnije utvrdio da potiče upravo od tog ulja koje sam zadnjih godina koristio za dodatno hlađenje i podmazivanje ventila. Radi se o ulju poznatog ptoizvođača Liqui Moly i ni sada mi nije jasno šta se tu dogodilo da motor sa podtlakom nije tu malu količinu ulja koje kaplje oko 8 kapljica u minuti usisao nego se ono taložilo u cijelom usisu i stvorilo nekakav sloj poput smole i voska. Čak ni moj instalater plina ne zna razlog ovome iako godinama ugrađuje plin i  ovo ulje ??!!











Možda je bilo najpametnije da sam skinuo cijelu usisnu granu i čitavu je iznutra oprao ali nisam imao vremena pa sam samo odstranio naslage iz usisnog grla i iz otvora usisne grane gdje je to bilo dostupno a tamo su naslage i bile najveće.
Radi se o količini koja ispuni cijelu mušku šaku i nije mi jasno kako je motor uopće radio s ovakvim naslagama u usisu. Ja čak nisam primjećivao neku rezliku u rau i vuči iako mi je bilo čudno kad me je jedna Škoda Felicija "oprala" na jednoj dužoj dionici strme i zavojite ceste na kojoj su se nekada vozile brdske trke.

Skinuo sam i step motor za što je trebao torx izvijač br 20



i pokretni vrh motorića je očekivano bio garav i dodano zaprljan ovim naslagama od ulja.





Nakon što sam sve dobro očistio i obrisao, vratio sam sve natrag na svoje mjesto





Motor je upalio od prve i nastavio raditi na stabilnom broju okretaja.



Nakon toga sam odvezao nekih 150 km i u vožnji osjetio značajnu razliku u vuči a posebno u brzini odziva na pritisam papučice gasa.
Tek sada vidim koliko je sve ovo gušilo motor pa sam odlučio da više neću koristiti ovo ulje a kad pođem u plinski servis dodatno ću se posavjetovat sa istalaterom što dalje raditi.



Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Hvala Keka, baš sam ja htio ovdje da napišem isto.
Već prije sam pisao o tome kako imam ugrađen Flash Lube sistem za dodatno podmazivanje i hlađenje ventila što kod nas prakticiraju instalaleri plina na gotovo svim autima novijeg datuma proizvodnje. Je li to stvarna potreba ili način da se izvuku dodatni novci iz džepa pitanje je bez odgovora.
Sigurno je da za neke motore trebaju aditivi i Flash Lube ulja ali očigledno za dacije to nije potrebno je rkoliko vidim kod vas u Srbiji to nitko ne ugrađuje a Logani i ostale Dacie veselo vrte kilometre bez toga.
Mene je kod ugradnje plina ovaj dodatak stajao oko 70 Eura i svaka  litra ulja koaj bi trebala bit dostatna za 10 000 km dođe još oko 20 Eura.
Ja sam na plin prešao oko 50 000 km i za to vrijeme potrošio oko 5 litara ovog ulja što mi je ukupni dodatni trošak oko 170 Eura a na kraju sam dobio probleme.
Vjerojatno sam se mogao bezbrižno voziti i bez ovoga a za novce koje sam (uzalud) potrošio mogao sam kupiti oko 300 litara plina i s njim preći dodatnih oko 4000 km.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

slavko_bgd

Poštovani "stalker",

Pogrešno ste koristili aditiv.
"Liqui Moly" koji ste koristili treba da se sipa u REZERVOAR ZA BENZIN.
Vrlo poučan slučaj...

Improvizacija je majka svih za..bancija!

Keka

#14
Pazi stvarno, lepo pise na boci u narandzastom polju dodati u gorivo



Bice da je majstor koji je ugradjivao dao pogresnu preporuku  :ne:

Isto pise da stiti usisne ventile, a problem moze da nastane na izduvnim ventilima, stoga je upitna vrednost ovog preparata  :ces:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!