Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

Loganovac

Dakle opet ništa bez podatka o uslovima vožnje.

Naravno da će određene neisravnosti motora moći i pre planirane zamene da utiču na otkaz sistema razvoda, tipa ulje na kaišu zbog propišavanja semeringa, kao i pomenuto "šrkipanje, grebanje, klaparanje", što je svakako kvar i nema smisla razmatrati takve uzroke ako govorimo o preventivnoj, planskoj zameni seta zupčastog kaiša. Ali apsolutno podržavam periodičnu kontrolu stanja svih agregata, makar vizualnu, kao što i Reno propisuje a niko ne radi (ali često slaže da je uradio, a redovno naplati), ono u sto tačaka, takve stvari mogu uvek mnogo da pomognu u prevenciji većih problema.

Citat: slavko_bgd poslato 12.04.2022. - 08:10
Vremenski, iskustvo kaže da ne treba koristiti kaiš duže od 6 godina zbog starenja.

Jeste, to je i preporuka u servisnoj knjižici, ali mi je žao što nisam slikao kaiš koji sam posle 7 godina skinuo, bukvalno kao iz radnje, imam svedoka Kalifa. Prelamaš ga, savijaš, izvijaš - ništa, zdrav, gladak, nimalo "ispošćen", kao ispod prese. I šta tu onda ima da se gleda? Neko će da kaže da je onda mogao još da vozi. Evo možda Kalif može da mu ga pokloni u moje ime, ako već nije završio u kontejneru.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ja zupčasti redovno kontrolišem (15 - 30 hiljada).Mijenjam na oko 100 000 km. Jedino sam jednom na SKF zupčastom na strani zuba našao nekakve metalne žice koje su se već bile rasklimale i odmah sam uradio veliki servis . Svi su bili Gates, sem ovog jednog.
Ovaj SKF je zamijenjen na oko 60 000 km.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

To je to, zato i treba ponekad prekontrolisati zupčasti kaiš.

Citat: Loganovac poslato 12.04.2022. - 11:09

... ali mi je žao što nisam slikao kaiš koji sam posle 7 godina skinuo, bukvalno kao iz radnje, imam svedoka Kalifa. Prelamaš ga, savijaš, izvijaš - ništa, zdrav, gladak, nimalo "ispošćen", kao ispod prese. I šta tu onda ima da se gleda? Neko će da kaže da je onda mogao još da vozi. Evo možda Kalif može da mu ga pokloni u moje ime, ako već nije završio u kontejneru.

Pa vidi...ima da se gleda da mu nije vreme da se ranije menja nego što je propisano ili planirano. A kaži mi molim te koliko je km prešao taj kaiš koji pominješ i koja je marka bio taj kaiš? Očigledno da je bio kvalitetan kad je skinut u takvom stanju kako si opisao...

Loganovac

Vrenenski, prešao je 7 godina maltene isključivo gradske vožnje. Marku ne znam, mogao bi Kalif da pomogne.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Jako sam neodgovoran, za ovako pisanje.
Moja topla preporuka za Gates jer kod mene izgura 100 000 bez problema.
Jako loše iskustvo sa SKF zupčastim koji je bio za hitnu zamjenu nakon 60 000km.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ne razumem, pa upravo si to i napisao!  A kod tebe nema govora o nekakvoj neodgovornosti.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Hvala Zorane.  :friends:

To je konkretna informacija koja mnogo znači.  :dobro:

hobbista

Citat: Loganovac poslato 12.04.2022. - 20:26
V... Marku ne znam, mogao bi Kalif da pomogne.
heh, ja ovako sed i zaboravan... Čini mi se da je bio Gates, ali ne smem da tvrdim.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Taj prethodni nije bio Gates sigrno, sećam se da sam te psovao...  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Dogovoren veliki servis za Megane 1,5 dci, trebao bi biti u petak.

Ovo mu je drugi veliki servis, na 10 godina i cca 118 000 km i šest godina nakon prvog, koji je bio na 4 godine i 60 000 km.

Akcijska cijena velikog servisa, sa ugradnjom, 450 KM (cca 230 eura).

Tražio sam da se promijeni i filter nafte (nije mijenjan cca 70 000 km) on je oko 50 KM (25 eura).

Capriolo

Ako je to cena za ovlašćeni servis, meni to deluje kao izuzetno povoljna cena.

Loganovac

Cena je povoljna, ali čega? Šta rade i šta menjaju na tom "velikom" servisu i kojim delovima? Pa i kod nas postoji "Motrio" varijanta koja nije mnogo skuplja ako ne menjaš antifriz, pumpu za vodu, PK, ulje za kočnice, svećice... "Veliki servis" možda može biti samo set zupčastog - ko zna dok ne dobije crno na belo...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Cijena je za set zupcastog, mislim da je Motrio u pitanju, ide sve što ide u taj set, ide vodena pumpa naravno.

Pitao sam za originalne dijelove, bilo bi oko 400 eura sa ugradnjom, set zupčastog + filter nafte, tako da sam se ipak odlučio za Motrio.

Svjećice ne idu diesel je :)

Capriolo

Citat: Loganovac poslato 26.04.2022. - 15:46
Cena je povoljna, ali čega? Šta rade i šta menjaju na tom "velikom" servisu i kojim delovima? Pa i kod nas postoji "Motrio" varijanta koja nije mnogo skuplja ako ne menjaš antifriz, pumpu za vodu, PK, ulje za kočnice, svećice... "Veliki servis" možda može biti samo set zupčastog - ko zna dok ne dobije crno na belo...

Načelno si u pravu, mada bi ovl. servisna mreža istog brenda trebalo da za isti model ima jednistven pristup pitanju šta obuhvata "veliki servis". I svakako se treba unapred raspitati. A ne da se desi da si kao uradio veliki servis, a onaj ti recimo nije promenio antifriz (a da ti to pojma nemaš, jer si možda neuk za pitanje mogućeg različitog obima velikig servisa).

slavko_bgd

To se sve ugovara na prijemu, stavlja se u radni nalog i stoji u računu na kraju. Ne vidim u čemu je problem. Pogotovo ne kod nekoga ko je vlasnik vozila već 10 godina i već je radio veliki servis o svom trošku.