Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

Loganovac

Interesantno da je 2015. godište još uvek u garantnom roku.
Ne znam šta ti piše u servisnoj knjižici, ali pretpostavljam da je veliki servis trebalo odraditi posle 4 godine. Nisu ništa pitali? Naravno.
U moje vreme se posle 4 godine (na velikom servisu) obavezno menjala rashladna tečnost i kočiono ulje. Zanima me kako su pregledali pumpu za vodu i koliko vremena su za to uračinuali u onu zbirnu stavku radnih sati. Najvažnije da su zamenili uložak filtera vazduha (polen filter)...
Drago mi je da si zadovoljan, ja ne bih bio sa ovakvim računom, sve nešto đuture + sprej odmaščivač, meni to niko nikad nije naplatio. Šta su odmašćivali tolikim sprejem? Takođe, nedostaje informacija koje delove su ugradili, Reno, Motrio ili nešto treće, po cenama ne može da se zaključi. Jeste u garanciji, verujem da i dalje ne možeš da budeš na licu mesta, ali ja ne bih voleo da ne znam bar šta je ugrađeno bez obzira na sve.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

#1621
Ja veliki servis radim isključivo kod onoga ko me pušta da i ja radim sa njim. Ne samo da gledam, jer iz daleka ne vidim dobro, nego da ja šraubam sa njim. Što je sigurno - sigurno je. Šta da mi pogreši nešto, da mi podvali delove ili da mi povredi auto? I volim ponekad kad me na kratko ili na duže ostavi nasamo, da ja mogu da se razmahnem :D

Keka

#1622
Salu na stranu, hit auto je imao nekoliko dokumentovanih kardinalnih gresaka: veterinaru nisu zamenili ulje na prvom servisu, u drugom servisu jednom clanu foruma nisu zamenili zupcasti iako je uredno naplacen i ispecatiran u servisnoj knjizici...

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=9563.msg195720#msg195720
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1117.msg92339;topicseen#msg92339

Kod njih ne bih isao, a u svakom slucaju bih proverio sta je uradjeno. Da ne spominjemo sto ovakav veliki servis nema veze sa specifikacijom velikog servisa, vec predstavlja manipulaciju da se fiktivno prokaze povolja cena necinjenjem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Goran25

#1623
Loganovac, produžena garancija 5+2. Stare delove su uredno spakovali u kesu i ostavili kod suvozača.

slavko_bgd

#1624
Citat: Keka poslato 09.12.2020. - 09:51
Salu na stranu, hit auto je imao nekoliko dokumentovanih kardinalnih gresaka: veterinaru nisu zamenili ulje na prvom servisu, u drugom servisu jednom clanu foruma nisu zamenili zupcasti iako je uredno naplacen i ispecatiran u servisnoj knjizici...

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=9563.msg195720#msg195720
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1117.msg92339;topicseen#msg92339

Kod njih ne bih isao, a u svakom slucaju bih proverio sta je uradjeno. Da ne spominjemo sto ovakav veliki servis nema veze sa specifikacijom velikog servisa, vec predstavlja manipulaciju da se fiktivno prokaze povolja cena necinjenjem.

Molim te pojasni mi ovo što sam boldovao. Misliš da je u pitanju nešto protivzakonito što kupca dovodi u zabludu?


ivan-bgd

Čitam ovaj spisak uređenog,a zašto nije zamenjena vodena pumpa?A cifra nije baš naivna. :ne:
P.S.I dalje nisu u stanju da račun naprave na srpskom jeziku.

Goran25

Sve što nije zamenjeno sada- biće u planu za naredni servis.  Tako je i rečeno da ono što nije hitno sačeka  sledeću godinu.

Verujem da su iskustva različita, ja te referente u pomenutom servisu znam godinama,  uvek su mi rešavali i najmanju sitnicu kako sa Dusterom tako i sa prethodnim automobilima.

Ne znam da li na Starom sajmištu dozvoljavaju prisustvo stranaka prilikom rada na vozilu, znam da u istom servisu ali na Vidikovcu imate opciju da posmatrate rad servisera iz galerije na spratu,, primaknete stolicu i uz kafu pratite šta rade, dakle skroz transparentno. Isto tako sam imao samo pozitivna iskustva kod njih.





Andrix

bolje da se promeni naslov teme u 1.veliki servis
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Goran25

Ne nego je najbolje da svi vozimo Logana1 koji je prešao 300.000km i da ga održavamo sami uz pomoć štapa i kanapa, i da se medjusobno tapšemo po ramenu.

Ne razumem tu potrebu za nipodaštavanjem svega što se kosi sa nekim vašim načelima. Kada zamene deo ne valja jer je možda mogao još, kada ne zamene deo ne valja jer onda to nije veliki servis nego neki srednji ili šta već.

Ovlašćeni servis ne smeš da spomeneš jer su svi lopovi i ne valjaju, a to dolazi uglavnom od ljudi koji i nemaju vozilo u garanciji.


Zoran

E Goran25, lijepo si ovo napisao.
Da se dobro zamislimo ko smo i šta hoćemo.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleksabgd

Mislim da je to što vodena pumpa nije zamenjena ozbiljan propust servisa. Ona se menja u sklopu velikog servisa preventivno isto kao i kaiševi.
Lične impresije su nešto drugo i one doprinose celokupnom utisku, medjutim zna se šta se menja od delova na velikom servisu.

nik

Citat: Aleksabgd poslato 09.12.2020. - 17:09
Mislim da je to što vodena pumpa nije zamenjena ozbiljan propust servisa. Ona se menja u sklopu velikog servisa preventivno isto kao i kaiševi.

Upravo to je suština problema sa ovl. servisima.
Ako servisni interval kaže (pa makar bio i nebulozno skraćen bez potpuno jasnih razloga u odnosu na druga tržišta) da se nešto menja na x kilometara ili y godina, onda to ovlašćeni servis treba da ispoštuje. U konkretnom slučaju, šta znači konstatacija "pratiće se stanje" ili "biće zamenjeno na sledećem servisu" u slučaju vodene pumpe.

Zamena vodene pumpe zahteva obaveznu zamenu i razvoda (zupčasti kaiš i španeri), pa makar od prethodne zamene prošlo i manje od godinu dana ili 1000 km. Neka me neko demantuje, ali ja ne nađoh do sada da ijedan proizvođač odobrava vraćanje ovih delova,  iako su nedavno zamenjeni.

Ako to ne preporučuje proizvođač, kako nešto takvo može da odradi ovl. servis?
Mislim da je (ne želim da ispadnem drveni advokat) to i suština Kekinog komentara
Citat: Keka poslato 09.12.2020. - 09:51
..., vec predstavlja manipulaciju da se fiktivno prokaze povolja cena necinjenjem.

Lično smatram da ko god je u mogućnosti, dok je vozilo u garanciji, isto treba da održava u ovl. servisu, ali uz isključivo poštovanje propisanih intervala zamene (koliko god oni skraćeni bili). Ovakvo postupanje ovl. servisa je u najmanju ruku neozbiljno.

Da ne bude zabune, s obzirom da mi je auto Logan I iz 2006. godine, napominjem da sam ga do prvog velikog servisa (radjen na 4 god. i 55.000 km) održavao isključivo u ovl. servisu. Tada mi je preporučeno da ne menjaju vodenu pumpu, na šta nisam pristao.

Da li sam se za***ao, verovatno.
Da li mi je žao, nije. Sledeća dva velika servisa sam radio na 112 i 170 kkm  kod našeg majstora Hobija i ne nameravam da ga menjam. Menjam samo kompletan razvod sa vodenom pumpom.

Sve u svemu, ovl. servis ne sme da bude "može da bude, ali ne mora da znači".
 

Keka

#1632
Citat: slavko_bgd poslato 09.12.2020. - 12:36

Molim te pojasni mi ovo što sam boldovao. Misliš da je u pitanju nešto protivzakonito što kupca dovodi u zabludu?

Da li jeste ili nije protivzakonito, nisam merodavan da procenim. Ali ako ovlasteni servis radi veliki servis bez zamene antifriza, stelovanja ventila, zamene svecica, vodene pumpe i svega ostalog sto je navedeno u servisnoj knjizici (navodim figurativno), ima prostora za nadzor nadleznih organa.

Krajnji potrosaci obicno traze predracun, a da nisu dovoljno upuceni sta veliki servis podrazumeva, a rukovode se krajnjom cenom.

Nik je ukratko objasnio sustinu. Takvih primera imamo ovde na forumu koliko hoces.

Poslednji primer je kolega http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1117.msg225847#msg225847 koji je uradjen na 5 godina i nepoznatoj kilometrazi, potpuno van preporuka iz servisne knjizice koja je navedena u ovom postu http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1117.msg225787#msg225787

Drugi primer, isto Hit auto http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1117.msg225637#msg225637 nigde kocionog ulja, antifriza i sl.

Cisto da spomenem, u VW grupaciji zamena kocionog ulja je prvi put posle 3 godine, posle na svake dve, bez obzira na kilometrazu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Još kada bi u servisnoj jasno pisalo šta se sve mijenja na velikom servisu.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

@Keka:
- da li si nekada razmišljao o tome, šta ako stranka neće da plati, ne može sada da plati ili jednostavno smatra da nije vreme da se nešto radi?
- šta misliš, da li je u interesu servisa da uradi više ili manje na vozilu?
- ako je propisan neki servisni interval i obavezno da se nešto radi, onda drama zašto se to radi tako učestalo. A ako se u vangarantnom roku najčešće na osnovu pozitivne prakse ili uredne servisne istorije vozila nešto izostavi, onda drama zašto to nije na predračunu;
- nije tačno da krajnji potrošači nisu informisani i nisu upućeni šta podrazumeva veliki servis. Pogotovo su upućeni dok je vozilo u garanciji jer to vrlo jasno i glasno piše u servisnoj knjižici koja važi za dato vozilo. Jeste tačno da je krajnja cena presudna, tu se slažem sa tobom. 

Svako od nas ko smatra da su mu povređena bilo kakva prava u vezi sa bilo kojom uslugom, nevezano samo za automobile, može da se obrati nadležnoj inspekciji i da prijavi slučaj. Ovi jedva čekaju da rade po prijavi. A zakon o zaštiti potrošača nas danas odlično štiti, tako da...

@ivan-bgd:
zamena vodene pumpe u sklopu velikog servisa kod Renoa i Dačije nije propisana. To znači da je vlasniku vozila ostavljen izbor da li će je ili je neće zameniti. U onom primeru sa švabama i Srbima, ako Srbinu u toku garancije nakon velikog servisa bilo šta bude sa pumpom ili motorom - platiće proizvođač. Švabi neće platiti niko. Pozitivna praksa kaže da ako se već menja antifriz i menjaju svi elementi razvoda, treba zameniti preventivno i pumpu za vodu kao deo razvodnog sistema. Njen udeo u ukupnom troški velikog servisa je mali a potencijalni rizik od otkaza je veliki da je prosto logično zameniti je.  Verujem da je to nešto što svi radimo na svojim polovnjacima.
Bili su neki komentari na temu provere pumpe za vodu koja se ne menja. Provera se svodi na curenje, zazor i eventualno nepravilan zvuk ležaja. Ako se bilo šta sumnjivo uoči kada je razvod već rasklopljen - pumpu svakako treba zameniti. A ako je vozilo u garanciji to ne plaća vlasnik vozila .

Citat: Goran25 poslato 09.12.2020. - 15:43
Sve što nije zamenjeno sada- biće u planu za naredni servis.  Tako je i rečeno da ono što nije hitno sačeka  sledeću godinu.

Verujem da su iskustva različita, ja te referente u pomenutom servisu znam godinama,  uvek su mi rešavali i najmanju sitnicu kako sa Dusterom tako i sa prethodnim automobilima.

Ne znam da li na Starom sajmištu dozvoljavaju prisustvo stranaka prilikom rada na vozilu, znam da u istom servisu ali na Vidikovcu imate opciju da posmatrate rad servisera iz galerije na spratu,, primaknete stolicu i uz kafu pratite šta rade, dakle skroz transparentno. Isto tako sam imao samo pozitivna iskustva kod njih.


Na Starom sajmištu ne dozvoljavaju prisustvo u servisu.  "U čelo" servisa na spratu postoji jedna relativno mala prostorija za vlasnike vozila sa prozorom koji gleda na servis. Sa tog prozora, obzirom na veličinu servisa, moguće je eventualno nešto videti na prva dva ili tri radna mesta koja su najbliža tom zidu a na ostalima ne. Sedeo sam par puta u toj prostoriji kad sam vozio službena vozila na neke preglede i jednom za dopunu klime. Može se videti da li se radi ili ne radi na vozilu ali baš detaljno šta se radi - teško ili nikako. U svakom slučaju, prisustvo stranaka u bilo kom servisu je i nepotrebno i nebezbedno. Pogotovo danas kada majstor može direktno da nam pošalje fotografije nekog stanja koje je zatekao na vozilu, da nas pozove telefonom radi konsultacije ili da nam javi da je vozilo gotovo. Prostorija za čekanje namenjena je vlasnicima čija se vozila ne zadržavaju u servisu duže od 3h a vlasnici ne žele ili nemaju uslove da se šetaju tamo-vamo.