Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

ivan-bgd

Evo lepo kod seata piše veliki servis na 210000,a ako su loši putevi na  tj prašina itd 120000....Tako da ne razumem politiku RNS.Niti nam je loše gorivo,niti su toliko loši putevi ,delovi su isti.Ovako samo teraju potencijalne kupce od sebe.Još sad i nove-veće cene......  :ne:

slavko_bgd

#1591
Šta mene kao kupca briga za bilo čiju politiku? Izaberem od ponuđenog na tržištu šta meni odgovara i to kupim. Prosto.
Radite svako na svom vozilu koje nije u garanciji veliki servis onda kada vi to smatrate da treba. Ako je u garanciji, niko vas ne može naterati da ga uradite ali prodavac ima svako pravo da vozilo kompletno isključi iz garancije. Jer još jednom ponavljam - garancija je pravni posao, sastavni deo kupoprodajnog ugovora, bez obzira na tehničke premise. Pre kupovine, jasno i glasno su komunicirani svi uslovi pod kojima se kupuje bilo koje novo vozilo. To što izaberemo i kupimo - to nam je.

Citat: saša61beograd poslato 03.12.2020. - 18:53
Verovatno u Reno-u misle da smo mi ovde,na zapadnom Balkanu,divljaci koji ne umeju da voze "sofisticirane" motore sa zupčastin kaišem.Koliko znam,prvi Renoov motor sa zupčastim bio je u R 19 koji se pojavio krajem osamdesetih.Do tada,a od 1971.godine,mi smo u Zastavi 101 već uveliko imali motore sa zupčastim,dok su Renoovi motori u to vreme bili klasični,sa bregastom u bloku,zasnovani na rešenjima od pre 2.svetskog rata.Ne kažem da su to  bili loši motori,samo da se zna da smo tada (sedamdesetih i osamdesetih) bili motorizovani modernije od Francuza u Reno-u!

U Renou a sigurno i u svim drugim brendovima odlično znaju gde je Srbija tako što im u nekom power-pointu stoji neka mapa sa ciframa i procentima. I moguće je da ti koji gledaju te power-pointe znaju da su kec, jugić i flojka imali zupčasti kaiš, pogotovo što se većina tih stručnjaka ili nije rodila u to vreme ili se možda tek rodila. I da, mi smo bili pojam motorizacije i standarda za Francuze, o čemu naročito svedoči broj francuskih gastarbajtera u Jugoslaviji u poređenju sa brojem jugoslovenskih gastarbajtera u Francuskoj. I da, mi smo imali Zastavu i "sklapače" tipa Cimos, Ida, Revoz i TAS, a oni su samo imali Pežo, Citroen, Reno, i da ne nabrajam dalje.

Citat: szs poslato 03.12.2020. - 23:17

P.S.
Jedva čekam elektro. Kočnice "on condition" program i baterija na 10god

O, da.  :to:  :friends:


saša61beograd

Citat: slavko_bgd poslato 04.12.2020. - 11:30

U Renou a sigurno i u svim drugim brendovima odlično znaju gde je Srbija tako što im u nekom power-pointu stoji neka mapa sa ciframa i procentima. I moguće je da ti koji gledaju te power-pointe znaju da su kec, jugić i flojka imali zupčasti kaiš, pogotovo što se većina tih stručnjaka ili nije rodila u to vreme ili se možda tek rodila. I da, mi smo bili pojam motorizacije i standarda za Francuze, o čemu naročito svedoči broj francuskih gastarbajtera u Jugoslaviji u poređenju sa brojem jugoslovenskih gastarbajtera u Francuskoj. I da, mi smo imali Zastavu i "sklapače" tipa Cimos, Ida, Revoz i TAS, a oni su samo imali Pežo, Citroen, Reno, i da ne nabrajam dalje.
Samo sam hteo da kažem ovo:davno,još sredinom sedamdesetih u svakoj srpskoj selendri lokalni mehaničar je umeo da uzupči motor,dok je za sve Renoove mehaničare u Francuskoj tada to bila "viša matematika".Znači da ovde ipak postoji neka tradicija i tehnička kultura i da nije u redu da nas tretiraju kao smo Bangladeš i da na nam tako skraćuju rokove za zamenu.
A da sve znaju i da su najpametniji (Francuzi), nisu.Potraži na internetu probleme vezane za zupčasti u PSA Pure Tech 1,2 motorima.Pogrešna procena i blamaža,a prave automobile 120 godina!

slavko_bgd

Ako možda nekada budem rešio da kupim tog PSA, možda i potrošim vreme na informisanje.

Loganovac

Dalje, na verujem da skraćenjenje servisnih intervala ima bilo kakve veze sa znanjem mehaničara (ionako su u ovlašćenim servisima "njihovi") i opštom tehničkom kulturom, dakle potpuno promašena tema.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bind

#1595
Citat: szs poslato 03.12.2020. - 23:17
P.S.
Jedva čekam elektro. Kočnice "on condition" program i baterija na 10god
Ja jedva necekam elektro jer na primer sad Damir prodaje Dustera 1.5 DCI za 13 000e a nas u buducnosti zamena baterije ima da kosta oko 12 000 e .
Samo deo odgovora iz clanka :
Zašto polovni Golf hibrid ne zanima nikog?
https://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?yyyy=2020&mm=12&nav_id=1775390

Mogući "šokovi" eventualno mogu, ali i ne moraju, nastati tek jednom u budućnosti, kad će se GTE početi približavati granici izvoženosti: eventualna zamena modula baterije novim (mora ići u paru) košta 20.000 kuna (2.650 evra), na šta ide još trošak zamene kućišta od 14.415 kuna (1.910 evra).

Treba li, pak, menjati celu bateriju, što se u normalnim uslovima korišćenja može očekivati tek za mnogo godina, zamena novom košta 92.415 kuna (12.250 evra!).

szs

Da ne spamujemo temu o velikom servisu
Da predjemo u
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=10419.msg225732#msg225732

U temu "idemo na struju"
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 04.12.2020. - 14:46
Dalje, na verujem da skraćenjenje servisnih intervala ima bilo kakve veze sa znanjem mehaničara (ionako su u ovlašćenim servisima "njihovi") i opštom tehničkom kulturom, dakle potpuno promašena tema.
Nema nikakve veze. Ima veze isključivo sa tržištem i prodajnom politikom brenda. Kao za bilo koji drugi proizvod.



kiconix

Kako god bilo, gledano sa aspekta kupca (potrosaca) u Srbiji, Reno grupacija dere kozu sa ledja svojim korisnicima.
U pravu je Slavko kad kaze da se prilikom kupovine novog vozila prihvataju i garantni uslovi (sve u skladu sa zakonom) ali opet NIJE FER prema tim korisnicima.

Aleks

Kada se povede diskusija na ovu temu uvek se setim svog slučaja sa Loganom 1.4mpi. Fabrička pumpa mi je procurela na oko 50kkm posle 6 godina, ako se dobr sećam. U svako slučaju rano, a kaiševi su mogli da teraju još toliko. A neki su sa fabričkom pumpom terali i 100kkm... Ajd sad budi pametan...

shole

Napisao sam iskustvo sa dokkerom 1.5dci. Dok sam vozio sandera 1.4,na velikom servisu u Kompresoru na 60000km vodena pumpa nije menjana. Auto je bio u garanciji. Prodat sa fabrickom vodenom pumpom sa 107000km i 8god starosti,bez tragova curenja.

Loganovac

#1601
Uvek se vraćamo na isto - veliki servis (i svi ostali) su preventiva, a sušina preventive je zamena dela još dok je verovatnoća njegovog otkaza "prihvatljiva". Pumpa očigledno može da traje 50 hiljada, može možda u nekom slučaju i 200 hiljada, ali isto tako moće da otkaže i pre prvog servisa. Za sve ovo postoji neka verovatnoća, koja se povećava sa (uslovno rečeno) kilometražom, i to ne linearno. Inženjeri propisuju interval zamene na osnovu tehničkih i statističkih parametara - radnog režima i očekivanog radnog veka, menadžeri mogu naravno ovo da prekroje kako god hoće, a na vlasniku je da odabere režim održavanja svog vozila ali i da prihvati rizike svoje odluke.
Primer iz moje električarske prakse: pomoćno rele Omron G2R-2-SND ima deklarisan očekivani mehanički životni vek od 5 miliona ciklusa, dakle toliko puta bi trebalo da bez problema klikne i promeni stanje kontakata bez ikakvog električnog opterećenja - struje na kontaktima, ako preklapa deklarisanu struju očekivani broj preklapanja znatno se smanjuje, čak na 100 hiljada preklapanja!. Savesni inženjer održavanja proračuna broj ciklusa na mašini prema veličini struje i broju preklapanja na sat i propiše zamenu posle recimo 2 miliona ciklusa, odnosno toliko i toliko radnih sati mašine. Međutim, u praksi se pokaže da je čak i sa nekom strujicom kroz kontakte navedeno rele u pojedinim slučajevima do otkaza isteralo čak 80 miliona preklapanja, petnaestak puta više nego što je Japanac deklarisao. Da li je to razlog da se sledeći put čeka 50 miliona preklapanja do zamene ako rele košta 12 EUR a zastoj od pola sata (u najboljem slučaju, ako imaš slobodnog majstora, ako odmah provali šta je tačno problem i ako imaš rele na stanju u magacinu) 1000 i više EUR?

@szs: znam da auto nije avion, što i ti sam jasno pokazuješ odnosom prema preventivi auta. Da li se tako radi i sa avionima? Ako se radi ne sedam više nikad u bilo šta sa krilima.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Najbolja preventiva je kontrola.
Ja kontrolišem skoro svakih 15 000 km. Provjerim zategnutost i vizuelni obostrani pregled zupčastog. Treba vam ključ 18 mm i ogledalce, usput očistim i podesim zazor na svjećicama. Zamalo mi nije pukao zupčasti SKF na oko 70 000 km a inače mijenjam na 2 godine (oko 100 000 km )
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Ne postavlja se pitanje da li treba ili ne da se radi servis na oderdjenoj km, to je jasno kao dan, pitanje se odnosi na razliku od 3 puta manjoj km u odnosu na EU.
Ispada da se ovde 3x motor vrti brze u odnosu na evropu.  :wink:

szs

Citat: Loganovac poslato 05.12.2020. - 00:00
@szs: znam da auto nije avion, što i ti sam jasno pokazuješ odnosom prema preventivi auta. Da li se tako radi i sa avionima? Ako se radi ne sedam više nikad u bilo šta sa krilima.
Ne, ne radi se
Ali tamo nisu vremenski intervali skraćeni u SRB u odnosu na USA
Ako je Amer propisao 10.000 ciklusa ili 20.000h rada ili 10 god.. to je isto za ceo svet
A inače fyi 90% delova je "on condition" a ne "hard time" i tako je već 30 god
Servisi tipa zamene ulja i podmazivanja su i dalje na cikluse, vreme i period
Sam motor ma koliko je dobar ide dole na br ciklusa ili vreme leta bez obzira da li ga je "vozila baba samo do crkve i pijace"
Ali to je mali deo. Veći deo se menja kada se pokvari ili procuri npr

Nije održavanje UOPŠTE za poredjenje iz milion razloga
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella