Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

Zoran

#1575
Kod dizela je radna temperatura niža desetak stepeni. To djeluje dvojako . Mazivo je postojanije i temperatura ležaja je niža. To sam davno nekada pročitao u SKF katalogu.
Jedino tako sebi mogu objasniti da do sada nisam zamijenio nijedan ležaj na točku (ne kočim - nema zagrijavanja i nema velike brzine )
Sam svoj gazda - vazda.

ivan-bgd

Citat: jasho poslato 03.12.2020. - 09:37
Statistika i osiguranje, to je razlog što se kod nas menja na 60000 km, a u DE na 160000 km.


Ne znam na koje se osiguranje konkretno misli.Da li na osnovno ili neke druge vrste.Priče za naivne i malu decu.Da je duplo manji pa ajd' , ali skoro tri puta manji servisni interval.Bezobrazluk*tamo se čak i ulje menja na 30000 što je po meni totalni apsurd.Statistika se menja,ali njih nešto zabole ćoše da to malo češće preispitaju.Ispaštaju oni koji svoje automobile redovno održavaju i čuvaju ,,kao malo vode na dlanu,,.I tako onda menjaju potpuno ispravne delove,što naš narod kaže ,,tek razrađene,,.I ko je u garanciji taj nadrlja.

slavko_bgd

#1577
Problem u Srbiji je što se povećava % ljudi koji nešto hoće a zapravo ne zna šta hoće.
Dačija servisna zamena ulja u Srbiji je, na osnovu podatka od drugara koji je prošle godine kupio novi Duster, 30000km ili jedna godina. Neka me neko ispravi ako grešim. Ali "braaate, do 00 je to što je toliki servisni interval al' to nije dobro za moj motor... š'o su to toliko produžili, jeR može da izdrži toliko?"

Citat: ivan-bgd poslato 03.12.2020. - 09:20
Što se tiče prevencije,zašto je prevencija u EU 160000 ,a kod nas 60000 i da li je neko, nekada od članova dobio normalan odgovor od RNS,eventualno od nekog ovlašćenog servisa?

Da li mislite da je neko dužan da Vam odgovori na to pitanje?
Da li ste nekada u pekari postavili pitanje za burek zašto košta toliko ili zašto je rok trajanja jogurta toliko? A vi znate da ste se napili jogurta kojima je istekao rok i ništa loše se nije desilo.

E, to je servisni interval. Samo ga mlekadžija zove rok trajanja.

Citat: saša61beograd poslato 03.12.2020. - 11:15

Odvesti novu Dačiju na veliki servis posle samo 4 godine,pa još u Hit auto,za mene je neshvatljivo bacanje para.

Sve što sam napisao je moje mišljenje i nije preporuka.

Ne odvesti novu Dačiju, koja je najverovatnije kupljena nova sa 5-godina garancije, na bilo koji obavezan servis i izgubiti garanciju zbog koje je kupljen auto je apsurd. Kome je skupo ili nepriuštivo obavezno održavanje neka kupuje polovno. Ovo pokazuje i odnos prvoregistrovanih novih i polovnih automobila u Srbiji svake godine. Izađite na sajt statističkog zavoda pa pročitajte podatke.

Garancija je pravni posao, ugovorna obaveza obe strane u pravnom poslu. Strana koja ne ispuni ugovorne obaveze gubi prava ili snosi zakonske posledice. Važi za svaki proizvod, bez razlike da li je bojler ili automobil.

szs

slavko_bg
Uz svo uvažavanje argumenata, stoji i da je na autu sa 45.000km i 4 god apsurdno raditi veliki servis
Moj primer za Sandera 1.5  :ne:
To nema nikakve logike niti opravdanja ma koliko ja dobro održavao svoje automobile, što ti može potvrditi svako ko me poznaje
Neću štedeti da imam ispravan auto ali neću ni bacati pare
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

ivan-bgd

Citat: slavko_bgd poslato 03.12.2020. - 14:09


Servisni intervali se definišu prema tržištu a ne prema proizvodu. Proizvod je isti , tržišta nisu.


Javiće se Keka da nam napiše kakva je tu situacija kod SEAT-a tj VW.( nije u vezi sa dačiom al čisto poređenje apropo tržišta).

Veterinar

Citat: saša61beograd poslato 03.12.2020. - 11:15
Vodena pumpa u Dci u proseku radi na 500-1000 obrtaja manje nego u benzincima.

Video sam Loganovcev odgovor. Ja sam razmišljao kao Saša. Znam da je clanovima foruma curila pumpa na benzincima, a da li je ikome procurila na dci motoru?

MitarMrgulic

Svojevremeno se ja raspitivao za FABRIČKI PROPISANI interval velikog servisa za moj Megane 1,5 dci.

Zamolio čovjeka da mi iz Renault sistema isprinta, jer mi je čudno bilo da je interval prilično kratak 4 godine ili 60 000 km.

Čovjek mi na osnovu broja šasije, izlistao moj auto, sa Maintanace list (listom servisa i održavanja propisanih od strane fabrike).

Tamo lijepo stoji da je timing belt -kako oni zovu zupčasti remen, sa intervalom na 6 godina ili 160 000 km, pa šta se prije dostigne.

Jedino je za rashladnu tekućinu predviđena zamjena na 4 godine.

Ulje na 2 godine ili 20 000 km itd.

Kada sam pitao zašto je kod nas u servisnoj knjizi propisan čudno kratak interval, kaže mi čovjek- Za sve 1,5 dci, svugdje u svijetu, fabrički propisan interval je isti.

Postoje ekstremni uvjeti korištenja, kao i za svako drugo auto, koji su i opisani u servisno i kada se interval prepolovi, ali to ne treba brinuti korisnike koje auto koriste za porodične potrebe.

Problem i podvala počinje kod lokalnih Renault predstavništava za neku zemlju ili regiju...

Oni se dodvoravaju centrali a željni su i peljuganju klijenata, pa predlože da za to područje bude interval kraći, kao zbog težih uslova eksploatacije i sl. (što nema neke veze na ovim prostorima, gdje su klima i infrastruktura hajde ne baš iste, ali slične kao i u EU).

Centrala to odobri, dobro im dođe da zarađuju na dijelovima i postprodaji, i opa, eto nas na intervalu od 4 godine i 60 000 km, koji nije propisan radi ekstremnih uslova ili zaštite vozila, već za čerupanje klijenata sa istoka...ali neće to još dugo moći tako...

kiconix

Uz svo duzno postovanje, u cemu je razlika izmedju R kupljenog u Nemackoj i Srbiji da mu veliki servis bude skracen za 70 posto?
Razumem ja ugovore i sva ta pravna cuda ali nas ovde šišaju kao ovce i ne moze niko da me udedi u suprotno.

Andrix

Citat: szs poslato 03.12.2020. - 14:26
slavko_bg
Uz svo uvažavanje argumenata, stoji i da je na autu sa 45.000km i 4 god apsurdno raditi veliki servis
...
Ja sam skoro radio vel.servis na 45000 i 7 god starosti /fabr.postava/. Vecinom gradska voznja. Skinuti delovi u ok-ne posebno dobrom stanju. Na pk kaisevima/imam ih 2/ vidljivi bocni zarezi-pukotine, dok na zubcastom nije bilo, samo sto je bio sa spoljne strane dobro usijan-uglacan, zbog vrtenja preko vodene pumpe. Posto ne prelazim mnogo km/god sledeca zamena za oko 5-6 god.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

bugi

Ma preteruju sa tim stvarno, gkedaj recimo citroen 1.1 60ks, benzinac (model od 2010 na ovamo), interval 120-150kkm(u zavisnosti od uslova eksploatacije) ili 10 godina.
Hdi motori od 1.4hdi, 1.6hdi, i 2.0hdi 180-240kkm ili 10 godina.
I svima to važi za fabrički set, a nakon zamene toga svima ide 4 godine ili 60kkm. Po meni realna stvar, jer je pitanje kvaliteta delova koje ce svako od nas posle toga ugraditi.

saša61beograd

Verovatno u Reno-u misle da smo mi ovde,na zapadnom Balkanu,divljaci koji ne umeju da voze "sofisticirane" motore sa zupčastin kaišem.Koliko znam,prvi Renoov motor sa zupčastim bio je u R 19 koji se pojavio krajem osamdesetih.Do tada,a od 1971.godine,mi smo u Zastavi 101 već uveliko imali motore sa zupčastim,dok su Renoovi motori u to vreme bili klasični,sa bregastom u bloku,zasnovani na rešenjima od pre 2.svetskog rata.Ne kažem da su to  bili loši motori,samo da se zna da smo tada (sedamdesetih i osamdesetih) bili motorizovani modernije od Francuza u Reno-u!

Lazar@

#1586
Ja vozim auto u gradskim uslovima.
Stani-kreni voznja uvijek.
Dizel loseg kvaliteta.(uopsteno gledano)
To bi bili takozvani ekstremni uslovi.

A ne stedim auto.Stisnem gas i zavrtim kad hoces do 4k i ako je dizel.

Ovo je "zamjenska" pumpa od vode(koja bi logicno trebala da bude losija od originalne)  koju sam skoro zamijenio
na velikom servisu.
Presla je 75K km

Izgleda kao nova.Lufta nema, semering vrh, vrti se lagano.
Inace je pumpa za 1.5 dosta "jaka"
Povelika osovina, metalni propeleri.
100k lagano, sigurno.

A recimo golf 6 GTI trkalica ima plasticne propelere, to je veselje kad se na 6-7k obrtaja  raspadne pa zavrsi u motor  :fiju:
a gti-ja ne kupuje neko ko ce da vozi penzionerski.

A pumpa kao na dacijama tesko moze da otkaze odjednom.
Jedimo sto moze da se desi je da pocne polako da gubi vodu, tad znajte da je vrijeme za zamjenu.


Keka

Citat: ivan-bgd poslato 03.12.2020. - 14:34
Javiće se Keka da nam napiše kakva je tu situacija kod SEAT-a tj VW.( nije u vezi sa dačiom al čisto poređenje apropo tržišta).

Evo izlistano iz programa odrzavanja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Citat: kiconix poslato 03.12.2020. - 17:55
Uz svo duzno postovanje, u cemu je razlika izmedju R kupljenog u Nemackoj i Srbiji da mu veliki servis bude skracen za 70 posto?
Razumem ja ugovore i sva ta pravna cuda ali nas ovde šišaju kao ovce i ne moze niko da me udedi u suprotno.

Upravo tako dobri moj Kićo :)

szs

Citat: Andrix poslato 03.12.2020. - 18:43
Ja sam skoro radio vel.servis na 45000 i 7 god starosti
I to apsolutno podržavam. Ne zbog kilometraže, već zbog godina starosti i gradske vožnje koja je stvarno faktor u takvoj odluci
Moj auto ima svakodnevnu malu gradsku vožnju od jedva par km a svaki drugi dan 50km auto putem

Na 1.4 sam uradio pre neki dan veliki nakon 10 god i 70.000 km
PK kaiševi malo ali baš jako malo ispucali unutra a zupčasti nigde ništa
10 godina!!!

Na dizelu ću uraditi na 6 godina. Taman će biti isto oko 70.000

Neću da bacam pare  :ne:

P.S.
Jedva čekam elektro. Kočnice "on condition" program i baterija na 10god
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella