Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

Andrix

Koliko mi je poznapo - nekada se klinasti kais zatezao rucno i to toliko da kada se upali da vrti, da osciluje max po 1 cm  od ose.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

#1516
Druze Loganovac,

I ja sam mislio da mi ljudi pametuju, a lijepo piše u servisnoj.... :c0:

Sve dok mi nije preko jednog drugog foruma, prijatelj izlistao na osnovu broja šasije, sve karakteristike vozila i listu održavanja (opcija "Maintainance list"), za moj auto Renault Megan Generation, iz koje sam vidio da su svi podaci od mog auta.

To je lista koju imaju ovlašteni servisi i koju vide na ekranu kad ukucaju broj šasije tvog vozila.

Ako imaš nekog sa kim si blizak u ovlaštenom, zamoli da ti isprinta iz baze tu listu (negdje sam je kačio po forumu, ne sjećam se više gdje).

Na toj listi, se nalazi preporuka Renult-Dacia korporacije, za servisne intervale dijelova, i jasno za moj tip 1.5 DCI i moj broj motora piše 160 000 km ili 6 godina (za rashladnu tekućinu 4 godine-jedino je ona u skladu sa ovim što nama upišu u servisne).

Intervali zamjene ulja su 2 godine ili 20 000 KM, filter goriva na 50 000 km itd.

Prijatelj sa foruma mi je objasnio da "prevara" kreće od Renault distributera za Hrvatsku, Sloveniju, i ovaj dio Balkana, jer su se kod matične kuće "izborili" da u servisne upisuju ovaj interval od 4 godine i 60 000 km (što ni jednom mehaničaru nije logičan niti vremenski rok za zamjenu zupčastog), a ovima iz centrale odgovaralo, jer su samim tim navukli posla za ovlaštene servise...

Sve ostalo je istorija.

Dakle, ako imate nekog u ovlaštenim servisima, zamolite da vam isprinta maintanance list za vaš broj šasije i znat ćete šta je Renault preporučio za vaše vozilo, kao proizvođač.

Jedino je problem ljudima sa garancijom. Ja sam isto ispao "levat" i mijenjao originalne dijelove na 4,3 godine i 60 000 km. a mogao sam komotno još dvije godine, kako Renault kaže :)

Keka

Servisni intervali izmedju ostalog zavise i od uslova eksploatacije, vrste prethodnog servisa, ali i trzista na kojem se vozilo eksploatise.

Npr. za karting servisni intervali za zamenu ulja su od 5.000km ili 6-12 meseci (otezani uslovi, Africko trziste, standardni servis) do 30.000km ili 2 godine (long life servis, Evropsko trziste sa nekim izuzecima, uobicajena eksploatacija). Zato u servisnoj knjizici ne postoje preporuke. BC upali obavestenje kad je servis, u servisu ukucaju broj sasije i kompjuter izbaci listu radova. Jesam teskom mukom pronasao neke intervale koji su meni neshvatljivi-npr. filter vazduha motora 90.000km, filter klime 30.000km, filter goriva nikad, ulje u menjacu nikad, svecice 60.000km, antifriz se ne spominje, ulje za kocnice prva zamena nakon 3 godine, posle svake 2 godine...

Tako da ne treba trcati sa teorijama zavere, iako na ovim prostorima svi sve znaju mnogo bolje nego gomila tamo nekih inzinjera po Evropi.

U krajnjem slucaju niko nikog ne tera da radi onako kako je propisano.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ejvala, uštede mi po sata filozofiranja!  :too:

+1
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Keka druže,

Sve ja to znam i nisam baš poklonik teorija zavjere....

Renault-Dacia, kao i drugi proizvođači, imaju propisane intervale za ekstremne uvjete eksploatacije (dostavna stani-kreni vozila, ekstremno hladna / topla područja, ekstremna prašina i pjesak (npr. Maroko i sl), policijska vozila, koja 70 % radnog vijeka rade u mjestu i sl).

Nekako ne mogu da vjerujem, da je vožnja Dacije, u Bordoexu, Nantu i Beogradu / Zagrebu / Sarajevu, toliko različita i ekstremna, da vrijedi da se duplo skrate servisni intervali.

Znam da su postojali distrubuteri, koji su se "borili" da se servisni intervali za Balkan, normiraju kao i za EU, pa da bude mali servis na 20 000 km ili 2 godine i sl. ali da nisu "naišli na razumijevanje" :)

Hajde razumijem i lošije gorivo i brdo stvari, ali ne kontam da jedan zupcasti, na istoj hemisferi, na sličnim temperaturama, pa i sličnim cestama, na Balkanu traje duplo kraće nego u EU.

Isto nam je i sa kamatama na kredite i drugim stvarima.

Kao što reče jedan ugledni bh ekonomista, Domljan- "Istok služi za čerupanje klijenata" :) to je jedna od boljih izjava stručnjaka koje sam čuo

Loganovac

Citat: Keka poslato 15.08.2020. - 09:58
U krajnjem slucaju niko nikog ne tera da radi onako kako je propisano.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

gagi82

Evo nakon kupovine mog logana razmisljam i o velikom servisu. Auto posjeduje servisnu knjigu, i to je sve uredno, bio sam i u ovlastenom servisu, nista nije sporno. Auto ima samo 39 hiljada predjenih, ali kako vidim po servisnoj veliki servis nije rađen. Uz servisnu imam i sve racune pa znam sta je sve zamjenjeno i kad. Neki dan sam bas onako pogledao PK remen na autu i izgleda kao da je skoro stavljen, brojevi sa njega se mogu bez problema očitati, uglavom vidio sam da piše Renault na njemu, pa oznaka, A onda i naziv Mitsubishi sto pretpostavljam da je proizvodjac remena. Da li je takav i kod vas bio fabricki?

Loganovac

Pravilo br. 1: kad kupiš polovan auto prvo veliki servis pa onda vožnja. Pogotovo ako je star 15 godina, koliko god da (ni)je prešao. Naravno, osim ako baš voliš ruski rulet...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mali.alen

15 godina je za remen jako puno. mijenjaj što prije bez obzira na kilometražu. Stric je na Cliu isto tako imao malo km i mislio ma ne treba. Nakon 11 godina je mijenjao ventile i imao popriličan trošak.

gagi82

Slazem se potpuno, tako sam i planirao. Pitao sam samo da li je to fabricki remen iz razloga da mozda nekim slučajem prethodni vlasnik nije uradio zamjenu negdje u neovlastenom servisu pa da nema u servisnoj upisano, ali svakako da se neću kockati sa time, remenje je jako jeftino i ne isplati se rizik.

Raja

Samo ti postupi po "pravilu broj 1" i ne razmišljaj da li jeste ili nije.

gagi82

Juče zamjenjen zupčasti remen, stavljen novi Contitech. Majstor mi rekao da ce najprije skinuti remen i pregledati pumpu i španer posto je jako mala kilometraža na autu, pa ako budu ok, onda će zamjeniti samo remen. Ja sam rekao da nije problem da kupim i kompletan set, kaže on pregledaću sve, kaže da su ipak ovi dijelovi iz prve ugradnje puno kvalitetniji. Na kraju je tako i uradio, kaže da sve stvarno dobro izgleda, pumpa i španer su u odličnom stanju, kaže da ih je besmisleno mjenjati na 39 hiljada.  Čak ni fabriči remen nije ispucao, oznake na njemu su i dalje gotovo netaknute, uz Reno logo, imao je i oznaku proizvođača Gates. Ipak kaže svakako ga treba zamjeniti zbog starosti. Tako da smo stavili novi Conti. Takođe promjenjeno ulje (elf 10w40) i filter. Provjeren nivo ulja u mjenjaču. Ukupan trošak je bio 110 KM ili oko 55eur. 4L elf ulja, filter i Conti remen 77 KM, Majstor za ruke uzeo samo 30 KM. Dijelove su nam dostavili kod njega za par minuta dok smo mi sjedili i pričali  :too:

Loganovac

Bravo za majstora, volim fine ljude koji uz to nisu alavi na pare i iz čije radionice ljudi izlaze zadovoljni. I šta kaže, kolika je garancija? Šta ako (ne daj Bože) blokira ležaj pumpe ili španera, oće li da sve sredi o svom trošku?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

gagi82

Majstor je ljudina, išao sam po preporuci. Čovjek je ranije radio u servisu koji je radio samo francuska vozila a sad samostalno otviorio svoj servis. Nisam ga ništa ni ispitivao za garanciju. Znam samo da ni radnja koja prodaje dijelove ne daje garanciju na sam remen nego samo na set.
Rekao mi je da dodjem za godinu čisto da pogleda pumpu, da nema slučajno gdje curenja. Sledeće sedmice ću još otici kod njega da nabaci novi PK remen pošto ova radnja nije imala na stanju a on rekao da naruče, a kaze da ga je lako staviti jer auto nema klimu.
Pregledao je i stanje prednjih kočionih pločica, nisu ni do pola potrošene.
Sledeće je na redu da ofarbam ovu ogrebotinu gledaću da stavim zaštitu u zadnje blatobrane a vjerovatno i vosak u pragove i vrata.

Aleks

Ali zašto 10w40?