Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

vladimiris

Pripremam se da polako uradim veliki servis po prvi put...pročitao sam temu, dosta saznao, ali po običaju što više znaš-manje znaš! U principu odlučio sam se za servis (Maki i Deki) na Dušanovcu. Pre svega me zanima da li je neko u skorije vreme uzimao delove preko Željka (dacia - delovi) i kakva su iskustva...čini mi se da ima nešto povoljnije delove, a u oktobru akcija besplatno šalje kod porudžbina od 5 i više hiljada dinara.Set zupčastog Hačins 4.100 ili SKF 3.200,PK kaiš Dayco 600, pumpa vode Breker 2.100, svećice Denso za plin 325... u pitanju je logan bez klime i serva..

Keka

Pricali smo o krstenim delovima, kao i onim drugim. Ako i dalje nije jasno koje delove uzeti, onda prepusti servisu da bira i to opravda garancijom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

SKF i Dayco probao i  :dobro: ostalo ?
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

@Vladimiris,sve što ugradiš na velikom servisu,trajaće onoliko koliko traje pumpa za vodu.Ona je najslabija karika i tu nemoj da štediš.A koja je zaista dobra,ja to nisam uspeo da zaključim čitajući ovu i srodne teme.Zato,kako reče Keka,prepusti izbor majstoru,neka on trlja glavu šta je ugradio,a ti si "miran"bar godinu dana,koliko je garancija.
Nazvanično,svi auto-delovi za drugu ugradnju koji imaju delove koji se dobijaju livenjem,nisu iz Evrope ili su papreno skupi.Zato ćeš,verovatno,kupiti kinesku pumpu za vodu sa oznakom nekog renomiranog svetskog proizvođača.A kog,neka odluči majstor.

pjovan

danas uredzen veliki servis rebrasti kais gates, zategac snr, pk kais hutcinson, senzor temperature neki italijan, ulje elf 10 40, filter ulje, filter vazduh, filter kabina mislim da su mecafilter, u ovlastenom servisu i ruka oko 10000den priblizno 20000din

zac

Delove za vel.servis sam nabavio pre skoro mesec dana..nikako mi se ne mili da ga odradim...danas sam skinuo plasticni poklopac zubc.kaisa i prekontrolisao kais...za sada je u odlicnom stanju, kao nov...jedino sto je spaner propao...pa zveci kao lud, stavlejn je tada SKF, kupljen u Euroautu..onomad.....Koliko sam procenio za sada nije opasna situacija, pa cu ga odraditi kad budem imao vremena i kada vremenski uslovi budu pogodni za rad napolju.. ...e da, vodena pumpa nije jos procurela..ona je fabricka.

vujanovgoran

Zac,
Dzaba sto je kais kao nov, ako je spaner na izdisaju, menjaj to dok nije kasno, znas i sam.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

zac

Spaner je samo suv.....tandrlja kavez kako menja broj obrtaja, ali nema lufta jos u lezaju... nije kriticno..  :wink:

vujanovgoran

Citat: žac poslato 25.10.2015. - 12:37
Spaner je samo suv.....tandrlja kavez kako menja broj obrtaja, ali nema lufta.  :wink:

Veoma brzo ce i luft, a onda....
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

lovac

#879
Prešao sam sa mojim stepwayem 60.000 km (auto star 4 godine i koji mesec) i spremam se da odradim servis - kako to sleduje.

Pročitao sam ovaj topic, skoro ceo, od početka do kraja i pomalo sam ostao zbunjen: spominje se zamena pumpe za vodu (uloška), tekućine za hlađenje, kompleta zupčastog kajša sa zatezačima, klinastog kajša ..... i još mnogo toga! ???

Uzeh tehničku knjižicu od auta i vidim da je u pitanju neka zabuna - Zamena svega onog što je napisano na forumu je predviđeno mnogo kasnije (za dci motore tek na 160.000 km ili na svakih 6 godina).

Pošao sam kod majstora koji mi održava sve automobile već 30 godina, pa sam konsultovao njega, vezano za preporuke foruma i za preporuke na osnovu tehničke knjižice - pa mi on reče: nemoj se držati kilometraže koja je predviđena tehničkom knjižicom, jer se kod nas manje vozi, nego imaj u vidu vremenski razmak koji su oni pedvideli i menjaj stvari po tome.
A da zameniš na 60.000 km to što pišu na forumu - to je čisto bacanje para. Zašto bi menjao pumpu za vodu kada je suva, zašto menjati zupčasti i klinasti?


Inače, intervali za zamenu ulja i svih filtera prema tehničkoj knjižici su duplo veći nego što ja činim. Naprimer: ja menjam ulje, filter za vazduh, filter za gorivo svakih 10.000 - a u knjižici piše svakih 20.000.

Još da napomenem, da je u knjižici data preporuika, da se u slučaju posebnih uslova eksploatacije vozila, kilometraža velikog servisa pomera za 30.000 km manje.

Voleo bih da čujem kometar - gde sam pogrešio, gde sam se preračunao. Ja sam mišljenja da je zamena originalnog fabričkog zupčastog kajša i sve što uz to ide, i svega što piše na ovom topicu - na svakih 60.000 km, je preuranjeno.

Evo prilažem tabelu iz knjižice za održavanje:

saša61beograd

Vodena pumpa spada u "sustav" razvodnog remena.

Ja ne znam više ništa o velikom servisu,nakon što sam,kao i ti,sve mnogo puta pročitao.Ono što znam i što bih svima savetovao je da što duže voze sa fabričkim kaiševima,čak i preko tih famoznih 60.000 km.Šta god da se ugradi na velikom servisu neće biti dobro kao ono što je ugrađeno u fabrici.
Da je taj Dci moj,vozio bih do velikog servisa minimalno 100.000km.

Veterinar

U različitim zemljama su različita uputstva u servisnim knjižicama. U ovoj temi pretežno smo pisali o servisnim intervalima u Srbiji. Očito su u Crnoj Gori uputstva drugačija.

Keka

60.000km se odnosi na vozila sa benzinskim motorom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


speedo

Ništa ne diraj, miran si još dvije godine, ili ako pređeš 100.000 km prije isteka te dvije godine. Samo gas i uživaj :ziveli:

lovac

Pa tako mi je i majstor rekao: još 2 godine sa svim kajševima, pumpom i sa svime što je fabrika ugradila - pa ćemo onda menjati. Pumpu i zupčaste kajševe obavezno, hidraulične i kočine tekućine takođe, a ostalo u zavisnosti od tehničkog stanja.
A sada, na 60.000 - servis onako kao i do sada: filteri i ulje u motoru.

Jedino mi još nije jasno šta je sa ventilima?

Ovde na forumu se pominje štelovanje ventila, u teh. knjižici to nisam pročitao.
Kako to ide sa štelovanjem ventila, ako motor ima ventile sa smopodešavanjem?