Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

Keka

VW je imao silnih problemima sa lancem pa su se na kraju vratili na kais.

Ne znam ni zasto ni kako, ali tim motorima nije bilo pomoci. Verovatno je greska u konstrukciji motora, ne lanca, posto zamena lanca nije pomagala.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Tojotin 1,0 trocilindrični je koncepcijski isti kao Tce i Sce i naravno ima lanac.Motor je legendarno pouzdan i trajan i bez slabih tačaka.Znači da je moguće da ovakvi motori obrću stotine hiljada km bez problema.Iskreno se nadam da je Reno napravio slično,pod uslovam da nije po francuskom običaju uveo neke dodatne uštede (zna se ko na kraju plati te uštede).
A veliki servis se onda svodi na zamenu PK kaiša,svećica i možda vodene pumpe i to na 120-150.000 km.

Keka

Nije sve bas tako jednostavno.

Ti motori nove generacije, ekoloski, imaju sijaset drugih dzidzabidza koje ne znas da postoje dok rade, a posle znatno komplikuju zivot.

Pocev od varijatora, preko dva ili tri kruga hladjenja (sa elektricnim pumpama i zasebnim termostatima), premaza na cilindrima niskog trenja, novim uljima....

Kod tih novih motora servisni intervali su rastegljivi, jedino se ulje menja fiksno, sve ostalo je inspekcija i procena. Cene...ne bas prijatne.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


fidel

Hajde da pitam bolje upućene - imam Stepway sa 1.6 sa benzinskim motorom, godište 2011, prešao manje od 45.000 (uglavnom se vozi na odmore i duže relacije, po gradu veoma retko, što se vidi iz kilometraže). Zanima me kada je vreme da se radi veliki servis (po servisnoj knjižici je 4 godine ili 60.000 km) i gde to uraditi u Beogradu ili okolini, a da ne košta kao bubreg?

hvala unapred

slavko_bgd

Bubrezi vise nisu skupi jer ih ima puno na tržištu a uskoro će biti dostupni u svakoj većoj bolnici, žutoj kući i slično.
Veliki servis se radi preventivno da bi se smanjio na najmanju moguću meru rizik od pucanja kaiša razvoda i havarije motora. Van garancije ne mora nikad da se uradi, pa dok traje - traje. U vezi cene: cenu određuje zakon ponude i potražnje.

kiconix

Sam si napisao sta ti je ciniti.
Izbor je samo tvoj.
Hobistu kontaktiraj za detalje.

MitarMrgulic

Vozilo je već starije od 7 godina, tako da materijali remena, natezača, v.pumpe su već dosta umorni, pa je i izvan garantnog roka, fabrička preporuka za v. servis  6 godina starosti ili 160 000 km, barem za 1,5 dci, mislim da je i za benzince slično.

Mislim da bi bilo dobro uraditi, ne mora sa originalnim, može i sa zamjenskim djelovima koje priznaje Renault-Dacia, znam da kod nas u BiH izvan garantnog roka, stavljaju Motrio dijelove.

Cijena je negdje oko 500 KM kod nas, odnosno nekih 260 eura, u ovlaštenim servisima,  to je trošak koji se ne može baš izbjeći i kalkulirati.

Mislim da ako imaš mlado i dobro auto, sa malo kilometara, nije loše dati 250 eura i spavati mirno još 6 godina :)

Možeš ti da ne radiš još, ideš na rizik, ne mora zubčasti pući ni na 150 000, ali rizik je preveliki.

Ja sam jednom kupio Fabiju tamo negdje 2011. kojoj je v.servis bio urađen tek na 150 000 km iako je fabrička preporuka bila na 90-100 k km da se radi, čudi me da je neko u Njemačkoj tako postupao, ali dešava se, ljudi zaborave ili kalkulišu :)

gari1809

Ako može savet i preporuka, gde u Beogradu kupiti delove za veliki servis za Logana? Pitam pošto sam sa predhodnim autom ima loša iskustva po pitanju delova.

jasho

Pa uglavnom ovi veći dileri Euro 07, KIT komerc itd.

Ali nije ti stvar kod koga kupiti, već šta uzimaš?
Ako je zupčasti gledaj Gates, Dayco, Hutchinson, odnosno sve ono što ide u prvu ugradnju, od vodenih pumpi izbegavaj one bez dihtunga gde ide samo pasta, Metelli KWP sam ja stavio u drugom pokušaju za sada je ok da je ne ureknem...

glavonja3

Uradjen tzv. veliki servis u ovlascenom u Sapcu. Dva kaisa i roler su bili 4 godine u kolima i 80.000 km. Delovi su ugradjeni pre 4 godine u istom servisu, mislim da su bili zamenski. Stanje kao na slikama.

MitarMrgulic

Koliko je koštao veliki servis?

Slobodan čovek

#1406
Мој Сандеро, још око 4 месеца па ће имати 70.000 км. Први велики сервис је рађен после 5 година (2014.) и 25.000 км. Каиш, ролер, затезач из прве уградње су као нови. Ни најмања пукотина на зупчастом, док је ПК каиш сав био испуцао. Ролер и затезач из прве уградње су Јапански, и гумени делови на њима као нови. Иначе, пумпа за воду, мислим да није мењана.
Од тада је прошло 4-5 година. Па бих наводно требао да радим поново велики сервис. То ћу да урадим, више због пумпе него због каиша. Пумпа наводно траје око 60.000 км док је не пропадне семеринг лежаја. Има ли неких свежијих информација у вези тога? Ја нисам успео да нађем ону рупицу на пумпи из које исцури розе маст ако пропадне семеринг.

Иначе, ако знате ко је, питао сам оног Скотија Килмера са Јутјуба. Каже човек да на век трајања зупчастог каиша много више утиче старост него километража, али не 4-5 година, него тек преко 10-12 година почињу да труле. Много ме нервира што морам да дајем толике паре (4-5 година и 45.000 км), зато што су лопови одредили тако кратак интервал. У Француској је за исти мотор 120.000 км или 5 (можда и 6 година). Код нас је било 60.000км или 5 година, па после лопови смањили на 4.


Citat: Keka poslato 23.05.2018. - 07:37
VW je imao silnih problemima sa lancem pa su se na kraju vratili na kais.

Ne znam ni zasto ni kako, ali tim motorima nije bilo pomoci. Verovatno je greska u konstrukciji motora, ne lanca, posto zamena lanca nije pomagala.

Код њих је проблем био у производњи ланца. Односно, алат за нитовање карика. Онај део који удара нитну се с временом исхаба, а VW није на време мењао тај део, и онда када дође пред крај радног века (а и пређе) те карике не буду добро спојене. И тако зависи, ако ти је ланац са почетка производње (односно када се монтира нови део алата) онда траје нормално, ако је пред крај, хоће да пукне.

saša61beograd

Ja bih vozio barem još godinu dana.Vek fabričke pumpe nije ograničen na 60.000 km.Mnogima je izdržala i duplo više.Znači da ne treba raditi servis samo zbog pumpe.A zamenska može da procuri jako brzo ako se stavi loša (treba razlikovati curenje na semeringu i curenje na dihtungu).Uglavnom,sve je to jednačina sa mnogo nepoznatih,a tvoja mala kilometraža je baš specifičan slučaj.
Prati vrlo pažljivo nivo antifriza,otprilike sve preko 50-100 ml na 1000 km je neko curenje.I vozi tako još godinu dana.Ovo je moja lična procena,garanciju na dajem.
Generalno,rok i kilometraža za veliki servis jesu prestrogo određeni kod nas.I nije svejedno da li je kilometraža pređena u gradu ili u drumskoj vožnji.Ako je pretežno drumska vožnja,rok se može produžiti.Ako je gradske vožnja...ponavljam,jednačina sa mnogo nepoznatih,100% pouzdan savet je teško dati.

Zoran

 Da je moj auto i ja bi vozio još jednu godinu ali bi ga prethodno pregledao. Ključ 18 za okretanje radilice i zubarsko ogledalce i pregledam kroz rupu kada skinem Al  okce za kačenje motora (nema klimu ni servo volan ).
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Citat: MitarMrgulic poslato 08.08.2018. - 13:09
Koliko je koštao veliki servis?

Ne mogu na ovo odgovoriti precizno, jer su mi u cenu "ruku" uracunali neke dodatne specificne radnje na kolima.