Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

slavko_bgd

Citat: Zoran poslato 17.05.2018. - 14:41
Mitre, tvoj motor nema zupčasti nego lanac. Ništa ne brini, lanac bi trebao durati bar 100000 km bez obzira na godine upotrebe  :ziveli: .

Ja obožavam tvoje odvale.  :to: :ziveli:
Samo da te informišem da lanac odnosno ceo razvod na tom motoru dura bez problema preko 300.000km. To je ono što znam danas. 

Citat: MitarMrgulic poslato 17.05.2018. - 22:52
Da Zoki druže, pitam za Megana, kojeg sam dao supruzi kad mi je stigla Dacia, a koji sad ima cca 90 000 na satu i nedavno je navršio 6 god :)

Veliki servis se radi preventivno. Nemoguće je reći sa apsolutnom sigurnošću koja je to km na kojoj nikada neće popustiti neki od elemenata razvoda. Mnogo je tu
nepoznatih i nepredvidivih elemenata. Dužina servisnog intervala ne zavisi ni od motora ni od seta razvoda već od tržišnih uslova i garancijskog budžeta u nekoj zemlji. Po mom nekom skromnom znanju, relativno bezbedni i finansijski prihvatljiv okvir je od 60-80.000km i 4 do 6 godina . Što ne znači da neki set neće izdržati i 200.000km ... ili prsnuti na manje od 60.000km. 

silent

Ja ga uradih na 6 godina i ~48k km i ne znam zašto, čini mi se da uopšte nije bilo potrebe, da sam mogao da guram duplu kilometražu...

Osećam da se moja vodena pumpa sada srećno vrti u nekom taksiju  :Smiley:

mali.alen

Na Loganu koji sam imao je set razvoda bio tvornički na 120000km i 12 godina. Tad sam ga ja prvi put mijenjao

MitarMrgulic

Citat: silent poslato 19.05.2018. - 00:05
Ja ga uradih na 6 godina i ~48k km i ne znam zašto, čini mi se da uopšte nije bilo potrebe, da sam mogao da guram duplu kilometražu...

Osećam da se moja vodena pumpa sada srećno vrti u nekom taksiju  :Smiley:

To je i meni bilo crnjak... auto bio navršio nekih 4 godine i par mjeseci, aktivnog korištenja na cesti, a nekih cca 5 god. od dana proizvodnje,  na satu nekih 61 000 km, a vidim da je preporuka u servisnoj knjižici 4 godine i 60 000 km, pa iako je auto bio izašao iz garancije, ja ispoštujem preporuku iz servisne knjige....

Jedan mi forumaš, na lokalnom forumu u SA, reče da se radi o prevari, da je fabrički preporučen interval za 1,5 dci, svugdje u svijetu, 6 god. ili 160 000 km...

Ali jok, branim ja Renault Dacia korporaciju, napadnem još čovjeka da izmišlja, a on meni ljubazno reče, "pošalji mi samo broj šasije".

Pošaljem ja, kad sutradan stiže ispis iz Renault sistema održavanja, tamo sve ok, broj motora mog auta, sve na svom mjestu i piše u fabričkoj preporuci održavanja, onako kako mi je čovjek i rekao.

Tada shvatim da su Renault Hrvatska, kao krovni distributer, a nakon njih i svi lokalni distributeri, radi želje za zaradom, izmislili intervale koji njima odgovaraju, pa čak mislim da to Renault Dacia kao kompanija orijentirana korisnicima, ne bi sama ni dozvolila ni inicirala, a da su lokalni pljačkaši odradili svoje...

Zoran

Slavko mislim 300 000 km za 0.9 TCE je sasvim ok ali za jednoredi lanac kao na biciklu u motoru 1.0 mi zvuči nerealno više od 100 000 km  :ziveli:
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Zasto je logicno 160000 za kais a nije za lanac.
Ne razumem.

Loganovac

Imate sto godina a govorite koješta!  :Smiley:

Tehnologija je čudo. Lanac jeste što je nekad bio, ali zupčasti bogme nije. U modernim mašinama za industrijsku primenu sve ćete teže videti lanac. Ono što de facto jeste razlika u motoru automobila je što je kaiš izložen spoljašnjim uticajima, prašini i ulju koji mu loše čine, dok je lanac sve vreme zatvoren i okupan u ulju što mu dobro čini.
Pitanje za Zorana: da li je dvoredni lanac pouzdaniji od jednorednog?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Loganovac, ako su opterećeni istom zateznom silom - pouzdaniji je dvoredi, ako je opterećenje dvoredog lanca dvostruko veće od jednoredog - pouzdaniji je jednoredi.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Lanac i zupčasti su presudno opterećeni tvrdoćom opruga ventila,pa puta broj ventila i broj cilindara.Kako je kod Dačijinih trocilindraša,pokazaće vreme.
A rasprava "lanac ili zupčasti" je nebitna jer oni skoro nikad nisu problem.Problem su vodena pumpa i španer kod kaiša i klizni zatezači kod lanca.Ako bude problema biće ih zbog toga i to određuje šta je bolje i kada je vreme za veliki servis.

taksista

Jel zna neko šta je u 0,9tce jednoredni ili dvoredni?
I kako se manifestuje dotrajalost (vreme za zamenu)?
Ja sam kontao da do 240-250hiljada neću ništa dirati sem PK i Vodene pumpe

Loganovac

Kakve to veze ima, nanac je dimenzionisan prema dinamičkim silama koje treba da prenosi, a kriterijumi dotrajalosti (relativmo istegnuće, prečnik rolnice itd) nisu dostupni bez otvaranja motora. Dakle, ili preventivna zamena ili Las Vegas.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

taksista

Citat: Loganovac poslato 21.05.2018. - 20:31
Kakve to veze ima, nanac je dimenzionisan prema dinamičkim silama koje treba da prenosi, a kriterijumi dotrajalosti (relativmo istegnuće, prečnik rolnice itd) nisu dostupni bez otvaranja motora. Dakle, ili preventivna zamena ili Las Vegas.
Znači ne znaš  :hm:
Citat: taksista poslato 21.05.2018. - 20:15
I kako se manifestuje dotrajalost (vreme za zamenu)?
Pomislih možda se čuje drugačije ili sl kad mu dođe vreme za zamenu.

saša61beograd

Lanac na Tce je lifetime,a lifetime je preko 20.000 sati na probnom stolu,pa pretvarajte to u km.
Koliko ja znam lanac je uvek zvukom upozoravao da je za zamenu,ako nisu smislili nešto drugo.A za zamenu se ne otvara motor,nego ima poklopac sa strane,bar je tako vazda bilo.I verujem da ima način da se proveri njegova istegnutost recimo mernjem ugla na remenici na radilici i nekog odgovarajućeg ugla na bregastoj.

Zoran

Odokativno na 0.9  TCE je bar troredi lanac. Izvrsno je konstruisan i mislim da ga ni ja nebi mogao poderati ali 1.0 SCE je druga priča.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Da, na sCe je verovatno lanac od bungurača.

Citat: saša61beograd poslato 21.05.2018. - 21:06
I verujem da ima način da se proveri njegova istegnutost recimo mernjem ugla na remenici na radilici i nekog odgovarajućeg ugla na bregastoj.

U pravu si, to rade računari ubrizgavanja. Pogotovo na motorima sa varijabilnim razvodom, odnosno na motorima sa varijatorima bregastih. Nemam nikakvih loših iskustava sa tim motorima, ni tCe ni sCe, pa ne znam da li prvo zazveči lanac ili se pojavi DTC ...  :ne: