Da li kupiti Dacia Duster 1.5 dci blue

prethodna tema - sledeća tema

Logan1.4MPI

Pozdrav, zanima me da li je 1.5dci u Dusteru dobra ideja zbog ADBLUE dodatka? Da li cu imati posle garancije problema oko servisiranja i sta se desi ako nestane tecnosti u autu?

hvala

slavko_bgd

Užasna ideja, ni slučajno to ne kupovati. Da, biće problema sa servisiranjem. I da, ako nema AdBlue auto stane i motor ne može da upali.
Svi ovi što su kupili do sada eno suze teške rone nad svojom sudbinom  :Smiley:

Pozdrav i srećna kupovina.

Logan1.4MPI

Hvala na komentaru za koji ne znam jel cist sarkazam ili ozbiljan odgovor.


kiconix


LoganBoy

Citat: Logan1.4MPI poslato 22.10.2019. - 15:38
Pozdrav, zanima me da li je 1.5dci u Dusteru dobra ideja zbog ADBLUE dodatka? Da li cu imati posle garancije problema oko servisiranja i sta se desi ako nestane tecnosti u autu?

hvala

Neki se zezaju jer misle da se ti zezaš. AdBlue se dosipa kada se potroši. Ima poseban tank. Služi samo radi hemijske reakcije kojom se izduvni gasovi čine manje štetnim za čovekovu okolinu. Što se tiče servisiranja po isteku garancije ... Dačija je narodni brend pa servisa, majstora i rez.delova ima koliko hoćeš.

Prvo se raspitaj o DPF filteru kod današnjih dizel motora jer se periodično moraju regenerisati. To treba da pitaš. To će ti objasniti drugari koji vole dizel motore. Vidim ti si benzinaš.

Eto. Nije teško biti fin.


saša61beograd

#5
 ... Dačija je narodni brend pa servisa, majstora i rez.delova ima koliko hoćeš.
[/quote]Jeste narodni brend,ali što se tiče debljine lima i debljine tepiha u kabini.Motori su isti kao u najnovijim Renoima i Nisanima i uopšte nisu "narodni".Pitanje na početku teme nije bez veze.Posedovanje i održavanje moderne evropske tehnike podrazumeva i evropski standard i plate.Najlakše je dosuti gorivo i Adblue.

szs

@Logan1.4MPI
Kupi ako ti odgovara dizel
AdBlue je dodatak koji se sipa na svakih 8 do 10k km
Jeftin je kupuje se na svakoj pumpi
Pakovanja od 1, 5 i 10L
Ima na nekim i točenje sa automata
Kantica od 10L oko 1100 din
A na točenje je 45-55 din L
Kako se sipa jednom na 8 ili 10K nije neki trošak
Svakako dobiješ upozorenje na BC na 1500km pre nego što se potroši
Pa onda (čini mi se na 800km) i na nešto malo, reda veličine 50 ili 100
Kao što rekoh, ima na svakoj pumpi. Natočiš baš kao i gorivo što moraš da nekad natočiš i voziš dalje

Kako kupuješ Dačiju ta mora da je još u garanciji i ako ima nekih problema rešiće ih u garantnom roku (mada ne verujem da će biti)
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Ekološki normativ E06Dtemp koji zadovoljava konkretno Duster2 1.5dCi, zadovoljava upravo zato što ima Bosch-ov sistem za doziranje OMV-ovog "AdBlue" aditiva, koji je mešavina demineralizovane vode i uree. I to nije ništa novo, taj sistem postoji odavno.
Obzirom da ti sistemi postoje još od EUR04 motora, naročito u komercijalnom programu, logično je i da su vremenom "ishakovani" . Zato regulativa koja reguliše tu oblast kaže da sistem tretmana izduvnih gasova mora biti izveden tako da ako je sistem neispravan ili van funkcije - motor vozila ne može da se pokrene. U praksi to znači da kako se troši AdBlue, vozač dobija upozorenje počevši od 1500mi/2400km. Kada "nakuca" 0km, nakon 5 minuta od zaustavljanja motora motor se više ne može pokrenuti. Može, ali kad auto prođe kroz servis. Ako je po sredi kvar sistema, odbrojavanje počinje od 500mi/800km do nule. Za to vreme vozilo mora biti popravljeno inače će biti imobilisano.
AdBlue je uveden iz razloga da bi se tretman izduvnih gasova radio reagensom koji je jeftin, dostupan, efikasan i bezopasan. Ranije se to postizalo dizel-gorivom. Ili preformulisano: sagorevali smo gorivo da bi smo sagoreli otpad koji inače nastaje sagorevanjem goriva.

Što se tiče pitanja "da li ću posle isteka garancije imati problema oko servisiranja?" odgovor je:
- da, jer je kao što sam napisao sistem zaštićen od hakovanja i neće moći da se "prčka" po njemu sa kućnim laptopom i ELM327 kao na prethodnim generacijama komercijalnih i putničkih vozila.
- neće biti nikakvih problema jer je sistem izuzetno pouzdan i jednostavan,  i osim rezervoara ima modul pumpa/računar, cevovod i brizgaljku.

Znači, budući vozač svakog ovakvog vozila treba da kad dobije upozorenje da dospe AdBlue svrati na neku OMV pumpu i sipa aditiv.
I sve ovo što sam napisao može se naći na internetu, samo treba čitati...
Toliko od mene, pozdrav svima.

LoganBoy

Citat: saša61beograd poslato 22.10.2019. - 19:24
... Dačija je narodni brend pa servisa, majstora i rez.delova ima koliko hoćeš.
Jeste narodni brend,ali što se tiče debljine lima i debljine tepiha u kabini.Motori su isti kao u najnovijim Renoima i Nisanima i uopšte nisu "narodni".Pitanje na početku teme nije bez veze.Posedovanje i održavanje moderne evropske tehnike podrazumeva i evropski standard i plate.Najlakše je dosuti gorivo i Adblue.

Ubedljivo najjeftinije održavanje je za Dačije u odnosu na sve ostale. Redovan servis kod mnogih drugih brendova je 120 do 150 EUR pa i više. Koliko je redovan servis u ovl.servisu za Dačiju 1.5 dci ? Ne pitam za Renault sa istim motorom.

szs

Citat: LoganBoy poslato 22.10.2019. - 20:11
Koliko je redovan servis u ovl.servisu za Dačiju 1.5 dci ?
Obavezni 1, 2 i 3-ći servis 130e za moj 1.5Dci (svaki toliko)
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

LoganBoy

Za benzinca MPI je duplo manje. Ne znam za nove Tce benzince koliko je ali turbo benzinci za Citroen/Škoda/WV/Opel i razni drugi su od 120 do 150 eur. Dizaleši mogu biti malo skuplji. Kada sam rekao "narodni brend" mislio sam na zastupljenost vozila. Mnogo Dačija se vozi u Srbiji kao i Renoa. Servisa ima kao i delova. Nisam ni mislio na cenu održavanja. Ukupna cena održavanja dugoročno je niža kod Dačije (popravke, cene rez.delova, limarija i slično) nego kod ostalih. Mislim da je Citroen baš skup. Nećeš tek tako zameniti polupani branik i blatobran, čak diskove i pločice , a tek nešto ozbiljnije .... Daster je najskuplji Dačijin model pa tu može biti nešto skuplje održavanje, ali kod Logana i Sandera i onog motora 1.0 Sce (kosačica) je mnogo jeftinije.




Veterinar

Radni sat na Dusteru i (nekad) Loganu sa istim motorom nema istu cenu u servisu. Ipak, imamo teme o cenama prvog, drugog, trećeg servisa...