Podešenost mape plinskog uređaja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Pade mi na pamet juče na autoputu da uporedim pokazivanje trenutne (400m) potrošnje kad vozim na gas ili na benzin. Naoko ravan deo puta BG-Niš, zakucao 120km/h, prebacio na benzin i resetovao BC. Nakon 400m pokazao 6.8L/100km. Sačekam malkice, ne menja. Prebacim na gas i opet resetujem. Opet nakon 400m pokaže 6.8L/100km. Ponovio sam još nekoliko puta proceduru, nešto sam bio zaludan, rezultat isti samo sa malo različitim vrednostima u opsegu 6.5 do 7.0, ali uvek isto i na gas i na benzin. Cenim da je do blagog nagiba puta, šta li...
E sad pitanje za upućene - da li ovo znači da je mapa dobro podešena? Mislim da jeste (bar u ovom režimu vožnje) jer očigledno prebacivanjem na gas računar ne menja vreme otvorenosti benzinskih dizni. I da li postoji neki bolji način?
Podrazumeva se da je potrošnja gasa u ovom slučaju veća od pokazivanja BC taman za toliko koliko je manja energetska vrednost litra gasa u odnosu na litar benzina, dakle onih standardnih 10-15%-
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Potpuno si u pravu, dobro je podešavanje. Cilj je da se vreme ubrizgavanja benzina dok motor radi na gas održava u granicama +/- 15% što je za većinu  motora u okviru tolerancije greške. Mercedes CLK180 Kompressor ima marginu greške +/-10% , moja Alfa 147 (obe, i jača i slabija verzija) 1.6TS ima toleranciju +/-25% kao i Logan2/Clio4 H4B ( 0.9tCe) . I još nešto: čak i kada postoji razlika u podešenosti gasnog uređaja u odnosu na vreme ubrizgavanja benzina, nema razlike u potrošnji gasa u konstantnom ( steady) režimu. Razlika u potrošnji se javlja u prelaznim režimima rada motora ( transitions) gde do izražaja dolaze kvalitetni sistemi kao što je tvoj BRC ako se ne varam. 

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd