1.5 dci karakteristike i torque

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Citat: lovac poslato 06.06.2019. - 21:30
Očito, postoje neke nejasnoće u deklarisanoj snazi te verzije motora.

Stvar je prosta - turbo punjenje. Koliko narokaš više vazduha i goriva (podižeš pritisak punjenja cilindara) toliko više snage. Zbog toga su takvi motori pogodni za sj*bavanje chip tunigom  :laugh1:
Ako se dobro sećam, svi ispod 110 konja su isti, za 110 je smanjen stepen kompresije i uvedena varijabilna geometrija turbine.
Naravno, što više sabijaš vazduh sve mu više dižeš temperaturu pa je posle neke granice neophodno hladiti ga, odnosno mora se ugraditi intercooler.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lovac

Sabijanjem u turbini se podiže pritisak vazduha, a samim tim i temperatura.
Kada se taj vazduh naknadno ohladi, povećava mu se gustoća i na taj način motor dobija više kiseonika potrebnog za sagorevanje goriva.

Ovo je prosto objašnjenje funkcije interkulera - na koji način taj ''međuhladnjak'' povećava snagu motora.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lovac

Ima li suštinske greške u mom prostom opisu interkulera - za neupućene?  :ces:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.