1.6 SCE (LPG)

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Citat: slavko_bgd poslato 25.10.2019. - 12:12
Ne slažem se sa citiranim. .

Imao sam na umu da su navedeni motori MPI pa mogu da se stave "jeftini" uredjaji za razliku od "skupih" uredjaja za motore sa direktnim ubrizgavanjem. O detaljima kompatibilnosti nisam ni blizu merodavan da pricam.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Razmišljanje ti je sasvim ispravno iz razloga što se zna da su motori MPI uglavnom pogodni za preradu na gas (tng ili cng, nebitno). Kompatibilnost gasnih uređaja uvek kasni za sistemima ubrzgavanja, osim ako se paralelno razvijaju sa razvojem motora. Tu mogućnost da razvijaju uređaje paralelno sa proizvođačima motora ima samo nekolicina velikih proizvođača gasne opreme i to je ono što dobijemo kada kupimo vozilo sa "fabričkim plinom". Sa aftermarket prepravkama se mora biti jako oprezan jer se u startu ne znaju dve stvari: kako će neki motor uopšte raditi na gas i koliko dugo če izdržati da radi na gas. Zato proizvođači i prodavci vozila vagaju između benefita ( prodaja vozila plus prodaja dodane opreme i usluga) i potencijanih rizika. Ono što sam napisao je na osnovu mog nekog vrlo skromnog iskustva jer poznajem tehnologije primenjene na novim motorima i poznajem (ne)mogućnosti "jeftinog" aftermarket plinskog programa. A za pomenute nove motore nema relevantnih iskustava iz prakse gde bi neko mogao reći na primer " u poslednjih x godina prepravljeno je abcd vozila sa tim i tim uređajem, koja su u proseku prešla toliko km. Bilo je toliko i toliko otkaza/kvarova toga i toga (ili nije bilo kvarova uopšte) ". Zato najdobronamernije savetujem oprez budućim kupcima novih vozila u vezi sa ugradnjom gasa. Postoje izvesni rizici i to se mora imati na umu.

Citat: LoganBoy poslato 25.10.2019. - 18:12
Niko nije rekao da 1.0 turbo trocilindraši nemaju snage i da nisu pouzdani i slično. I pored toga što svi znaju da su motori zadovoljavajući i dovoljno jaki, ipak ih ljudi u Srbiji , Evropi i u Americi ne vole baš mnogo. Ljudi su dobro informisani, putuju i rade po svetu. Nije ovo zaostali "serbistan", a nisi ni ti nešto mnogo moderan. Trocilindraši generalno nisu omiljeni među kupcima danas u celom svetu a definitivno neće držati cenu kod prodaje polovnog vozila. Polovni trocilindraši se zaobilaze u širokom luku. Asimetrija iritira ljude a u bogatijem svetu su navikli na jače motore i tamo se sprdaju sa trocilindrašima.
:ziveli:

Mislim da je problem u sledećem: predrasude i neznanje. Neznanje je normalna stvar jer većina kupaca novih vozila ne zna ništa o tehnologijama motora. Predrasude se nastavljaju na neznanje i generišu se iz dva dodatna razloga: pozitivna iskustva sa starim tehnologijama(konstrukcijama, rešenjima, šta god) i strah od novoga. Navešću sebe kao primer: kada se pojavio prvi Logan moja reakcija bila je "bljak, Rumun". Kada sam prvi put podigao haubu na novoj novcatoj Fabiji1 da ugradim plin i video kako se na leru motor trese kao trovani pacov, rekao sam "vidi ovo, radi kao na 3 cilindra" i "Bože daj da ovo na plin stigne do prve pumpe". U oba slučaja vreme me je demantovalo recimo 5-6 hiljada puta. Znači, ne treba se sprdati u startu a svakako treba čitati, slušati i pratiti kako se koji proizvod ponaša u eksploataciji. To bar danas nije problem. I slažem se da je daleko lepši zvuk i osećaj u vožnji u jednom Grand Cherokee-ju V8 4.7 litara nego u Loganu 0.9tCe ili Fabiji 1.0.