Ostala vozila članova

prethodna tema - sledeća tema

szs

Yaris 1.5
Grčka letovanje

1577km noćne vožnje po ograničenju, bez klime sa oko 2h stajanja na granicama (tamo i ovamo) i bez gašenja motora osim na pumpi za gorivo i kafu
Ukupno 88L
Čep u čep
Prosek 5.58

Nakon tog "produvavanja" postavio sam 2x i sopstveni rekord na ovom autu
3.3 L/100km


Definitivno letnji auto jer zimi troši i ceo litar više na istim relacijama sa istom brzinom i sa istim stilom vožnje :Smiley:

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Capriolo

Moj poslovni Yaris se 99% vozi van grada i na poslednjih 19.549 km ima prosek brzine 61 km/h i potrošnje 5,9 litara (bar ako je verovati aplikaciji My Toyota ).

MitarMrgulic

Naš Opel Crossland je nedavno odradio cca 630 km, do Crne Gore i nazad.

Korištenje klime bilo umjereno prisutno, ali velike kolone i čekanja na morskoj magistrali u CG, kako u odlasku, tako i u povratku, uz čekanje na granici u odlasku oko pola sata a u povratku preko 2 sata (ima start-stop, pa nije baš non stop radio), na kraju je izbacio prosječnu potrošnju od 4,7 litara, prosječna brzina je evidentirana na nešto više od 30 km / h (32 ili 33 nisam napamet siguran).

Interesantno je da start-stop sistem ne isključuje motor, kada se auto miče u koloni na visokim temperaturama (valjda da ne prekida sistem hlađenja ili šta već).

Znači, nas 5-oro u autu i nakrcan auto sa prtljagom sve za ljetovanje, sve u svemu, ok za jedan 1,5 diesel, mi zadovoljni :)

szs

@Capriolo
Verovatno za taj tvoj auto je odgovor u onom POSLOVNI

A evo kako stvarno štedljivo može da se vozi ovaj auto
(80% autoput 20% grad)  :lazy:



Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Capriolo

Da, stil vožnje je veoma bitan, ali u vezi poslovnog Yarisa osnovni razlog je suviše auto puta. Taj Yaris je skoro svaki drugi dan do Novog Sada, Subotice, Niša. A pri oko 130 km/h i on troši "lepo", bez razlike da li je privatan ili poslovni :)

A evo par poslednjih zapisa potrošnje Jazz-a. Npr, poslednjih preko 400 km magistralno - 3,4 (ali, bez autoputa), proseci od 4,2 i 4,6 su po oko 500 km je do CG i nazad (sa auto putem, gde i on pri oko 130 troši maltene u militar isto kao i Yaris 1,5 od 125), a prosek potrošnje od 3,5 na oko 100 km je čista gradska.

https://i.postimg.cc/brzv2Q99/viber-image-2023-08-09-10-21-10-787.png

Sve u svemu, po aplikaciji, realna potrošnja Jazz-a do sada (oko 12.000 km) mu je 4,2. I previše. I premalo. Sama potrošnja je nebitna (isplatio bi se za "milion" kilometara).

A često sam u dilemi šta mi više prija za vožnju. Jazz ili Yaris. Oba imaju neke svoje adute, u kojima do nogu potuku onog drugog. Uostalom, kao i bilo koje drugo vozilo. Svako vozilo je potencijalno odličan izvor užitka ako ga voziš u granicama njegovih osobina i ako su to to i želje i očekivanja. U suprotnom, ni Ferrari ti nije dobar. :)

MitarMrgulic

Kakve su to baš radikalne razlike između Jazza i Yarisa?

Capriolo

Pa, osnovna razlika je što je jedan hibrid, a drugi nije.
Zbog toga što je hibrid, Jazz u gradskoj vožnji može da provede u čisto električnom režimu i više od pola vremena (kako koji brend, neki tvrde da je to i 60-70% vremena, ali, mislim da je to uglavnom oko 50% vremena, sve zavisno da li je napolju -10 stepeni ili +10). Tako da se u gradu dosta voziš u stanju relativne tišine (što se motora tiče) i kao da voziš običan automatik.
Sa druge strane, Yaris je dobri stari atmosferac, 3-cilindrični, koji ne samo da maksimalnu snagu razvija na 6.600 rpm (a maksimalni obrtni moment na 4.800-5.000 rpm), već se taj motor tako "slatko vrti", da je to nešto prosto neverovatno. Ja to još nisam sreo (limiter mu se aktivira na 6.800 rpm). Meni taj motor (van grada, magistralno) deluje kao magija. Zvukom, načinom kako prima gas ...
Vozim povremeno i onog prethodnog Jarisa 1,5, sa 4 cilindra, koji maks. snagu razvija na 6.000 rpm (a moment na 4.400) i taj motor ima sasvim neku drugu narav (on je meni subjektivno totalno anemičan u odnosu na ovaj novi). Ovaj novi je za njega kao mali F1.
I to je ta najveća razlika Yarisa i Jazz-a.
A mada su oba na papiru slično potentna (Yaris ima ubrzanje 9,0, a Jazz 9,8), pri čemu Jazz ima i "fejk šaltanje" (pri ubrzanju stvara akustičku iluziju da postoji promena stepeni prenosa, a što često danas imaju savremeni CVT menjači (pri čemu Jazz uopšte i nema menjač)), Jazz u meni više podstiče "stanje Nirvane" (i to mi uglavnom i godi), dok ovaj novi Yaris ide u sasvim drugu krajnost (što mi povremeno takodje godi, mada sam mislio da sam to u sebi odavno sahranio). Taman za dve strane moje ličnosti. Pa, kako koja pobedi, zbog čega mi nekada, zavisno od raspoloženja, više godi jedan, a nekada mi više godi drugi.
Dakako, ima tu još dosta razlika (po pitanju praktičnosti, komfora, opreme), ali, čisto sa aspekta same emocije vozača u vožnji, to je osnovna.

astmario

Nešto drugačije "vozilo", idealno za letnje vrućine.
U pitanju je Kymco Visa R 50, 2018.god sa oko 6000km na satu, četvorotaktni moped od 50 kubika koji je klon Honda Cub/Wave/Innova motorcikla koji vozi pola Azije i Grčke.
Reč je o poluautomatskom motorciklu, ima menjač ali nema ručno kvačilo, dovoljno je pustiti ručicu gasa i promeniti brzinu.

Očekivano od skutera do 50 kubika, krajnja brzina je nekih 65-70kmh zavisno od vetra i dužine pravca, menjač pomaže pri usponima i daje više od prosečne 50-ice ali tu već manjka snage i nije adekvatan na strmijim ulicama za praćenje ostatka saobraćaja.

Zato sa druge strane potršnja ne prelazi 2,5L i nema razmišljanja o parkingu što je ujedno najveći razlog iz kog sam ga pazario.

Loganovac

Sad ovako kad razmislim, 2.5 litra je za 50 kubika, nekoliko konja i tu malu masu mnogo. Već sa 3.5 voze se automobili 20 puta veće zapremine i najmanje 10 puta veće snage, 10 puta teži...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

To je jako mala potrošnja u odnosu na ostale. Meni je najmanje trošio Tomos Elektronik 90 .
 Ravno 2l/100 km, pri 60km/h.
Sam svoj gazda - vazda.

Mare

To je to što se potrošnje tiče.

Loganovac

Znam, vozio sam i ja mopede i motore u svoje vreme, i bilo mi je OK sa potrošnjom. Doduše, benzin je bio malo skuplji od kišnice. Samo mi sad pade na pamet ono što napisah u prethodnom postu, i dalje isto mislim. Tehnologija je čudo, koliko su usavršeni motori u ovim novim zvrkovima, pa običan dvotaktni trimer za travu potroši litar na sat sa svojih 1.9KS maksimalne snage...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

astmario

110cc verzija ovog motora trosi isto, to je u planu mozda i na zimu da bi se dobilo na snazi. Moderniji motori sa elektronskim ubrigzgavanjem troše i manje, Honda PCX 125 koja je zamenila ove mašinu gde sam je uzeo ne troši više od 2L a pritom je automatik sa varijomatom.
Naravno cela poenta je u parkiranju, i opet nižoj ceni korišćenja u odnosu na 10L plina kod Sandera, a pritom ne moram da pljunem 5-10.000e za neki moderniji auto koji troši 3,5L po gradu.
A ako idemo u sitna crevca i idealnu varijantu, onda je trebala biti mašina na struju :D

Capriolo

Citat: Zoran poslato 10.08.2023. - 17:21To je jako mala potrošnja u odnosu na ostale. Meni je najmanje trošio Tomos Elektronik 90 .
 Ravno 2l/100 km, pri 60km/h.

Da li je moguće da je Elektronik 90 sa svojih 90 ccm trošio samo 2 litra pri toj brzini? Tomosov BT-50 je imao deklarisano 2,5, a otprilike je u umerenoj vožnji toliko i trošio. Pod punim gasom mi nikada nije prešao 2,8. A ako se dobro sećam, imao je 6 ks pri 8.000 rpm, a maksimalna brzina mu je bila deklarisana na 83 km/h. Baš je lepo išao. Žao mi je što nisam uzeo CTX-80 kada se pojavio, je verujem da je zbog elastičnijeg motora bio lakši za neagresivnu vožnju.

Zoran

T 90 je imao izvrstan karburator, sa diznama 40 i 82, podešen prvenstveno za vožnju po vrućini ( mnogi ga nisu znali ni upaliti kada je hladno). Cilindar je bio hromirani, igličasti ležaj u maloj pesnici, elektronsko paljenje za poželite.
 Ja sam prešao 1070 km na relaciji ( Kreševo - Niš - Kreševo), po černobilskoj kiši sa 20,xx litara benzina 3% mješavine.
 Imao sam 2 komada i prešao ukupno oko 60 000 km sa njima.
Sam svoj gazda - vazda.