Ostala vozila članova

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#720
Tačno je da se dizajneri u poslednje vreme previše "zanesu" u svojim ambicijama pa je zaista teško uklopiti sve te ludačke ideje (neka smanje to što šmrkaju,ili neka šmrkaju vikendom).I nova Dačija ima mnogo komplikovanih detalja,a oni skuplji i više.Tako se valjda opravdava visoka cena i kupcu nameće utisak da je kupio Bog zna šta.
U auto industriji,valjda već sto godina,ima jednostavna alatka koju koriste oni u kontroli kvaliteta.To su kalibrisane,plastične pločice koje se guraju u zazore između elemenata karoserije (kao kad se šteluju ventili).Jednostavno,zazori moraju biti jednaki levo i desno,gore i dole.Izgleda da to ne koriste više,valjda zato što nije digitalno i moderno.I treba platiti nekoga da to radi,a to njih mnogo boli,a obrću milijarde.

Raja

#721
Capriolo

Slažem se. Jedina mana ovog teksta je što ne može da se odnosi na seoskog vrača i travara kom je,
pretpostavljam, upućen. Zašto? Pa zato što je čovek spedijalista radiologije i čiji je bitan deo posla
da gleda i zagleda sa svih strana ne bi li našao ono što ne treba ("dlaku u jajetu").

Capriolo

Ne, to sam rekao generalno. Odnosilo se to i na mene.
Kada sam davne 2009. uzeo 308 SW mk1, jedan drugar "sa okom" (on često "vidi" nešto što niko drugi ne primeti ) je imao primedbu na zazor, na spoju prednje haube (tamo gde je uzduž profilisana) i prednje maske, a pored samog fara.
On je "video" da mi tu zazor "nije dobar".
A vic je u tome da je tu mnogo lomova i zaobljenosti karoserijskih delova baš na spoju haube i prednje maske.
I zavisno iz koje perspektive gledaš, kod 308 mk1 zazor je duž tog spoja delovao od "perfektno" do "neujednačeno".
Sve je u životu često (naravno, ne uvek) samo "stvar perspektive". Pa i ta naša ocena da li je nešto "ovakvo" ili "onakvo".
Može kolega da te delove da pokuša "da slaže ovako ili onako", ali, oblik karoserijskih delova kod QQ-a na njihovim spojevima je takav, da je nemoguće postići da iz svakog ugla to deluje perfektno. Što uopšte ne znači da je to vozilo kao celina perfektno.
To vozilo (za moj pogled na svet) ima toliko dobrh osobina, da mi je nekako (korisnički) "greh" da fokus bude na tih par loše uradjenih detalja.
Ta su kola za uživanje.

Loganovac

Ono za uživanje podržavam. Međutim, celu filozofiju oko "komplikovanih" oblika nikako. Da li je neko našao takvu manu izuzetno "komplikovanim" Ferarijima, Lamborginijima, Lexusu? Nemoj da mi kažeš da iz određenog ugla bugati izgleda kako ne treba...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Citat: Capriolo poslato 10.07.2023. - 13:58Kada sam davne 2009. uzeo 308 SW mk1, jedan drugar "sa okom" (on često "vidi" nešto što niko drugi ne primeti ) je imao primedbu na zazor, na spoju prednje haube (tamo gde je uzduž profilisana) i prednje maske, a pored samog fara.
On je "video" da mi tu zazor "nije dobar".

To je video spolja, a ne da li je neko nekad odvrtao sraf. Taj sraf je nekad i primarno zavrnut, pa kontam da, uz normalan pristup sraf postaje sporedna stvar, a primarno je ono sto se vidi spolja. Da vidim Kekin auto u oglasima, preskocii bih, pomislio da je lupan sa svih strana. Ovako, nakon podešavanja, mozda ne bih preskocio oglas i verovatno nikad ne bih pogledao sporni šraf.

Capriolo

Koliko ja znam, pre lakiranja kola u fabrici, na kolima su već montirana (i ušrafljena) na svojim pozicijama sva vrata i prednja i zadnja hauba. Pa budu prefarbane i šarke i svi šrafovi koji ih drže (ne bude prefarbano ono što se kasnije montira (pa ni mehanizmi brava na vratima i haubama i samoj karoseriji i svi šrafovi koji njih drže)).
Nema magije da ti kasnije "pomeriš" položaj bilo kojih vrata ili hauba, a da ne primeti posle onaj ko i to hoće da proveri.
I to je kasnijem kupcu uvek jasan znak za alarm.
Da bih na vitari mk1 nakon njene kupovine naneo bitumen i vosak onako kako sam ja to bio zamislio, ja sam, izmedju ostalog, bio demontirao i oba prednja krila (a i još dosta toga). Jako je to bilo prosto, jer je sve to bilo na šrafove. I sve je to posle željenog načina nanošenja bitumena leglo na svoje mesto pri sastavljanju, kao iz fabrike što je došlo.
Ali, kada je posle decenije došao dan prodaje, neki od potencijalnih kupaca (koji su imali bolje oči) su rekli da je taj automobil očito bio lupan, jer se vide tragovi na šrafovima, da je tu nešto intervenisano.
I hajde ti posle objasni kupcu polovnjaka zašto je popuštan ili zatezan neki fabrički šraf.
Ja se nisam ni trudio da objasnim.

saša61beograd

#726
Šrafovi prednjih vrata često nisu ofarbani jer se ta vrata nakon farbanja opet skidaju na montažnoj liniji da bi se ugradila sedišta,tabla i ostalo.Ali vrlo često šarke ne daju mogućnost štelovanja jer se preciznost podrazumeva (nekad je možda bilo drugačije).
Ovo fino podešavanje nekad je radio majstor na montažnoj liniji,snagom svojih ruku i gumenim čekićem dok zazor ne bude doteran i proveren guranjem kalibrisanih pločica (koje sam ranije pomenuo).Ovo je istorija,ne verujem da iko više ovako radi.
Danas se preciznost podrazumeva i kreće još od preseraja.Tu su i laseri i ostala precizna tehnika.Ipak,na sajmu sam ove godine video mnogo nepreciznosti na mnogim izloženim automobilima i setio se mladosti i Yuga.Gde su im sada ti laseri?
"Crko" laser,nestalo struje,Pakistanac na montažnoj traci imao loš dan?A kontrolor iz Bangladeša izašao na redovnu molitvu na svaka dva sata,jer se poštuju verska prava i slobode.
Ovo je sada "nova normalnost",naviknite se ili ne kupujte.Jel to jedino što ne valja?Danas kupce zanima samo koliki je spisak opreme,a ne vide u kakvoj dubokoj,sistemskoj krizi je auto industrija i koje su moguće posledice toga.
PS.Možda u fabrikama razmatraju kako da ovo doteraju softverski?

Veterinar

Verska prava i slobode i jesu da se poštuju. Znam da tako mislis i opisujes stanje u industriji onakvim kakvo jeste, ali ovo mora da bude replika.

silent

:smilie_flagge7: 

"Једна слика говори више од хиљаду речи".

Capriolo

@saša61beograd

Danas gledajući nešto sasvim drugo, setih se ovoga što si pisao (da se u postupku proizvodnje vozila nakon lakiranja skidaju prednja vrata radi ugradnje sedišta i armaturne table) i obratih pažnju u jednom auto salonu i videh da nema jasnih pravila oko toga da li su ofarbani i svi šrafovi i navrtke koji drže šarke vrata.
Npr, kod Dustera i Jogger-a su ofarbani svi šrafovi (a što verovatno znači da posle lakiranja vozila u daljem procesu sklapanja vozila nisu skidana ni prednja vrata), kod Captura su lakirani samo šrafovi šarki zadnjih vrata, dok kod Australa nisu lakirani ni na zadnjim vratima (već su galvanizirane navrtke na šarkama svih vrata).
No, šrafovi i navrtke hauba su bili lakirani (ako sam dobro video).

duster

Ima na You Tube za svaki model snimljen proces proizvodnje a ovo je za Dustera https://www.youtube.com/watch?v=vyFBlR4w5fo . Farbaju sa vratima pa posle skidaju da bi ubacili tablu, sedišta i sl. Čak, oko 26 min, se vidi i finalna kontrola ali mi se čini da ne obraćaju toliko pažnju na zazore.

Zoran

Prije desetak godina je bio video kako se vrata lome preko koljena na Sanderu 1.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Evo fotografija lakiranih (i na oko vizuelno netaknutih) šrafova koji drže šarke prednjih vrata Joggera.

https://i.postimg.cc/cHphcxy1/viber-image-2023-07-13-14-28-18-476.jpg


Andrix

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

LeNgenda

Velikoserijska, masovna proizvodnja, optimizacija troškova i što kraći tack-time, jeftina radna snaga i podnošljiv procenat reklamacija.

To je ono što mi vozimo.

A kad odemo ka Ferariju, Lamborginiju, Bugatiju i sličnim markama za koje se čeka po dve godine, ne zbog kapaciteta, nego zbog prestiža, tamo cenimo ručni rad i potpis majstora, a niko ne spominje sramotnu pouzdanost motora, menjača i elektronike i veoma često brljavu završnu obradu baš tih ručno rađenih elemenata. Tom caru niko ne kaže da je go jer 6-7 cifara u ceni je garancija sama po sebi da će i kupac i prodavac da ćute.

Saša je u pravu, nema te kontrole kvaliteta koja će nesavesnog šljakera da natera da uvek postupi po uputstvu, njegovo je da linija ide, nema stajanja. Podsećam da čak i roboti traže kontrolu, kalibraciju i servisiranje koje se opet rade u svemu u skladu sa prvim pasusom.

Sve su skuplji i sve su brljaviji. To je normalno i očekivano.

Analogno tome, danas kupite Samsung telefon i nećete dobiti punjač, a verovatno ni USB-C kabl. Kažu ekologija.

Ja kažem prvi pasus.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.