Kao što naslov kaže imam dilemu na koliko stepeni odradjuje prekidač ventilatora hladnjaka 1.5dci?
Danas mi se desilo da sa u koloni proveo ceo sat i mic po mic temperatura motora sa normalnih 80c otišla na 99c (prema obd)
Primenio sam Vartburg metodu hladjenja (otvoriš prozore, uključiš grejanje i ventilator na 4) i spustio temperaturu na 80 za manje od 3min
Po isključivanju grejanja opet je krenula da raste do nekih 90 - 92.
Čim je auto krenuo malo duže nekih 100 - 200m temperatura je opet bila "zakucana" na 80c
Sad pokušavam da nadjem taj podatak ali mi nešto ne ide. Zna li neko?
Kako si rešio davač za temperaturu motora, tj. na čemu očitavaš temp.
Pise lepo obd.
Moderni motori vole da se krckaju :D...neki proizvadjaci kazu i da imaju vecu efikasnost tako :ne:
Pogotovo ovaj trend sa sto manje kubika a povecanjem snage (tipa 1.4 turbo benzin sa 180ks ili 1.2 sa 140ks)
Potpuno normalna radna temperatura 1.5dci motora je 80-90c (tipa kad vozis magistralom konstantno na 2000 obrtaja), a i potpuno je normalno da ljeti u kolonama dostigne i 100 stepeni...Ventilator bi trebao da se upali na 105 stepeni i da radi sve dok ne spusti temperaturu na 95-90 stepeni.
(kriticna temperatura je 120+stepeni)
Moj savjet ti je da ugasis taj obd u voznji(bez ako nemas neki problem) cisto da bi se vise skoncentrisao na put...I prestani da mucis sebe i saputnike sa Vartburg metodom hladjenja :D Sve je potpuno ok dok mjerac za temperaturu na instrument tabli pokazuje 4 crtice
Druga stvar, ne vozis juga, motor je prepun senzora i od njih zavisi...U slucaju da se primaknes kriticnoj temperaturi(ulja ili vode) upalice se limp mode(ne moze preko 2000 obrtaja) i check engine, i takodje ce poceti da pisti :to:
Cak ni ja u podgorici nikakvih problema nisam imao...(a temperatura u hladu zna da bude 45c a u centru na asfaltu na suncu 51-52c)
Sve dok je temperatura na 2-4 crtice slobodno vozi i ne sjekiraj se
Koliko znam novi modeli logan,sandero kao i moj dokker nemaju mjerac temperature motora na instrument tabli.
Tačno tako. Novi modeli nemaju temperaturu na tabli. Koristim Torque pa pored ekonomije goriva pratim i voltažu i temperature (rashladne tečnosti i spoljna temperatura). Listajući forum i net, pročitah da uključivanje ventilatora radi ECU. Ostaje još nejasno na koliko stepeni uključuje prvu a na koliko drugu brzinu? Ventilator definitivno radi jer radi klima. Nekako mi baš baš visoko 99c a da se ventilator ne uključi :ne:
Citat: kiconix poslato 09.09.2017. - 09:19
Pise lepo obd.
Da, ali kako to funkcioniše i šta je sve potrebno od hardvera i softvera :conf:, pošto, na žalost, nemamo merač temperature na instrument tabli
Imaš u ovoj temi:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3571.msg172288#msg172288
Ne znam za podatke na koliko C ukljucuje dizelka, ali kod K7M je situacija ovakva:
1. Ventilator se pali preko releja, a paljenjem upravlja ECU na osnovu temperature koju ocitava senzor na bloku.
2. Prvu brzinu K7M pali na 95-96 (da ne detaljisemo), drugu pali na 98.
3. Postoji mogucnost da je crkao reostat, pa ne moze da upali prvu brzinu. To mozes proveriti paljenjem klime, mora da upali ventilator na hladnjaku na prvu brzinu. Klima moze da radi i bez ventilatora ali ce raditi slabije i bucnije.
4. Ako se raskaci konektor davaca temperature, ECU pali check engine i automatski pali ventilator.
PS. 80C mi ne deluje kao normalna radna temperatura. Treba proveriti karakteristike termostata. Treba uzeti u obzir i da OBD laze za temperaturu.
Na osnovu ovoga mozes izvrsiti proveru ispravnosti ventilatora i pre svega prve brzine, posto je vrlo verovatno da je sistem rada nepromenjen, uz eventualnu razliku u temperaturama, ali sve preko 100 je neprirodno mnogo i blizu cirkusa.
Na benzincu termostat otvara na 89 a skroz je otvoren na 99. Mislim da je kod dizela približno isto.
Nisam siguran da li klima pali prvu ili drugu brzinu ventilatora? Kod većine pali odmah drugu.
EDIT: Za dizel počinje da otvara na 83o
K07L - ventilator mala brzina
K07 - ventilator na max.
Povadi releje i prespoj (znaš već šta ti je činiti) da proveriš taj deo.
Citat: Aleks poslato 09.09.2017. - 19:17
Imaš u ovoj temi:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3571.msg172288#msg172288
Hvala na linku
@Keka & hobbista hvala
1) Ventilator bije kao lud kad se uključi klima (pre 2 min proverio)
2) Rashladne tečnosti malko ispod "max"
3) Releje nisam probao (predpostavljam da rade ako ventilator radi sa klimom)
4) Termostat se ponaša kao po knjizi. Do 80c temperatura motora ide na gore prilično brzo kada je toplo a onda zakuca tu na 80c. Koliko se razumem u mehaniku...to znači da je zatvoren do 80 a onda otvori.Kada je bilo 40c, naveću vrednost sam očitao preko Torque 82c. Potvrda da radi termostat je i da pada temperatra čim se kreće auto (hladi se hladnjak) i kada dodje do 80c tu stane.
5) Preostaje još samo da iskopamo tačnu vrednost kada pali ventilator na Dci
Mislim da je to sve ok.
Nema potrebe za sekiracijom.
@kiconix
Ma nije loše i da ostane kao podatak na forumu za neke provere i sl. :wink:
Meni je na loganu 1.4 prestao da se uključuje ventilator pre 2-3 nedelje, i crtice su išle na 6. Kad sam to video palio sam grejanje pa se smirivalo, a onda sam shvatio da se ventilator automatski uključuje sa klimom pa sam tako vozio jer su svi električari bili na odmoru. Onda sam na kraju odvezao kod auto-električara, on je nešto čačnuo i sad radi. :) Rekao je da bi trebalo da kupim novi termo davač.
Imam negde taj podatak
Ako se ne varam prva brzina od 94-96°
za drugu nisam siguran da li je 99-102° ili 102-105°
@peras
Ako možeš da proveriš bio bih ti jako zahvalan
Ti miša pa ni Kim Džong Un ne čuva tajne svojih nuklearki kao Dačija podatak za ukljčivanje ventilatora :Smiley:
Danas upao u gužvu na Gazeli jedno pola sata pa sam probao gromovnikovu metodu sa klimom. NI MRDNUO PREKO 80c
Što kažu neki, preostaje jedino "krštena dijagnostika" pa da vidim na koliko je naštelovano i rešim dilemu. Kvar ili budalasta vrednost paljenja ventilatora
Nisam imao pojma da se ventilator pali kad se uključi klima, ja sam mislio da su to buka i vibracije (samo) od kompresora :D
Da budem iskren, to je napisao Hobista na nekoj temi :) pa sam samo isprobao i video da radi.
:offtopic:
Pa čemu bi onda služio onoliki hladnjak klime ispred ventilatora :crazy:
Inače, na nekim od novijih vozila su melo promenili način rada klime pa se ventilator pali/ gasi na svakih 15-20 sekundi dok atoji auto u mestu na leru :cekicem:
On topic:
Liči na problem sa reostatom. Ako je nagoreo onda nema prvu brzinu, pa bi bilo dobro da SZS isproba sa releja da li radi sporija brzina.
U pretrazi nadjoh vrednosti za benzince
L90, and K7M, and 710
- the coolant temperature warning light. The warning light
is controlled by the injection computer if the coolant
temperature exceeds 120°C.
The fan assembly is activated at low speed if the coolant
temperature exceeds 100°C or in the event of coolant
temperature sensor failure and is stopped when
the temperature falls below 96°C.
Kao i za Megana 1.5 dci
The fan unit is operated at low speed if the engine water temperature exceeds 99 C or if the water temperature sensor fails and stops when the temperature falls below 96 C at high speed if the engine water temperature exceeds 102 C or if the low speed is defective and stops when the temperature drops below 99 C. The low speed and then the high speed of the fan unit are controlled when the operating mode d air is selected on the instrument panel. If the low speed is defective then the high speed operates under the conditions of operation of the low speed II. OPERATION OF THE TEMPERATURE INDICATOR LIGHT OF THE ENGINE The pilot light is controlled by the injection computer on the multiplexed network. The LED will illuminate steadily if the water temperature exceeds 118 ° C. It will go out when the temperature falls below 115 ° C.
@hobbista probaću čim nadjem vremena, hvala
To je to, prva brzina ventilatora se ukljucuje na 99 a gasi se na 96, a druga se ukljucuje na 102 i gasi se na 99.
Kada temperatura rashladne tečnosti prelazi 105, upaliće se upozoravajuća lampica na instrument tabli.
Saznao sam vrednosti za paljenje 1 i 2 brzine ventilatora.
1 se pali OKO 98-99c
2 se pali vec na 102-103c
115c je lampica
To mi reče majstor u Reno Sava danas
Kod starijih modela i benzinaca nije ista vrednost :ne:
Poštovani drugari,
pre mesec dana kupio sam Logana 2006.dizel. Nije best bye kupovina ali šta je tu je sređuje se polako.
Naime, problem je što odmah nakon startovanja motora (hladan - vruć svejedno) upali se ventilator hladnjaka a ugasi se kada se
isključi motor. Znači uvek radi nezavisno od temperature motora.
To sam primetio juče, slučajno, i sad nisam siguran da li to traje od trenutka kupovine ili je počelo
nakon izrade rezervnog ključa za centralno zakljućavanje jer su kačili dijagnostiku, kodirali i možda čačnuli
i što ne treba.
Možda je od koristi podatak da povremeno pali (češće kad je hladan) lampicu grejača i podigne obrtaje za 200, koju ugasim tako
što pipnem pedalu gasa. Dijagnostika je ukazala na papučicu gasa i alternator. Ali nije mi pouzdan majstor, više je ljubitelj automobila.
Greška je obrisana ali se ponavlja.
Prateći forum misli mi idu ka senzoru temperature i releju ventilatora.
Ako sam nešto zaboravio a može biti od koristi pitajte.
ps:
zahvaljujem se Loganovcu na savetu.
Pogledaj zice na senzoru temperature ili probaj da ga zamenis, ako skines dzek sa njega upali se odma ventilator tako da mozda on brljavi. Relej da zajebava mislim da ne bi imao jednu od dve brzine. Ima li klimu da ona nesto ne pravi problem.
Ako je ovo senzor temperature (sa suprotne strane od razvodnog mehanizma) na glavi motora,
ali pre bih rekao da je deo termostata, raskačio sam ali konstantno svetli
lampica grejača uz povećane obrtaje.
Sa kontaktom ili bez, kada sam ovo raskačio nije se upalio ventilator. Upalio se tek kad sam startovao motor.
Ima klimu ali ne radi.
Evo i fotografija ako se vidi.
Neznam gde tacno stoji na dizelu ali moguce da je na kucistu termostata, ja na mom pezou cim raskacim zice pali ventilator, lampicu stop i temp podigne do kraja. Mislim da je isto i na loganu 1.4mpi
Da, senzor je na kućištu termostata, zamenjen je (450din marka AIC ?) i rešen je taj problem.
Auto je trenutno na dizalici čeka se turbina (150e).
Trebalo bi da smo rešili i problem lampice grejača a to je EGR koji je bio blokiran naslagama "blata".
Citat: sinnet poslato 07.04.2021. - 11:23
Trebalo bi da smo rešili i problem lampice grejača a to je EGR koji je bio blokiran naslagama "blata".
Ne razumem... :ne:
Lampica grejača verovatno ukazuje na problem sa senzorom temperature (kada se raskači senzor lampica se upali) i egr ventilom. Te dve greške je i dijagnostika potvrdila kao povremene. Da, u prvom postu nisam pomenuo i grešku egr.
Senzor je zamenjen, ventilator je sad ok, čišćenje egr-a je 0 dinara, a usputni je posao prilikom zamene turbine.
Ako postoji i treći razlog zbog kojeg se pali lampica grejača saznaćemo kada se završe ovi radovi.
Hvala na pojašnjenju. Malo mi je glupo to povezivanje grejača i EGR, but JBG.
Pali se grejač, opet...povremeno :agr:
Ovo je druga tema.
Svakako hvala svima na savetima za ventilator i senzor.
Možda zatreba nekome.
Papuča gasa je palila grejač !
Jedan kvar manje...
Svakako dobra informacija.