Verovatno zbog afere sa VW i izduvnim gasovima Renault je u SRB krenuo sa akciom reprogramiranja ECU na DIZEL modelima sa normom 6B
Vlasnici dobijaju brošuru o postupku i zakazvanju na kućnu adresu. Vidi prilog
Takodje je dobro ponekad svrnuti i proveriti vaš auto prema VIN da li ima neki opoziv za modifikaciju. Ima više sajtova za to. Evo npr ovaj
http://car-recalls.eu/model/Sandero/
Sta mu rade - reprogramiraju komp? I na sta to utice? Smanjuju nesto? Povecavaju nesto?
Prema brošuri
1) Povećanje efikasnosti rada sistema EGR
2) Bolji rad sistema NOx Trap
Da li utiče i na performanse??? :ne:
Naravno da utice. Smanjuju snagu i NM. Podsetiću vas da je sa svakom novom euro normom isti motor sve slabiji i tromiji.
Azotni oksidi (NOx) se javljaju kod siromašne smeše - zahtevaju nešto višu temperaturu. Čini mi se da od oko 1.200oC počinju rapidno da rastu. Da bi "ohladili" cilindre t.j. smanjili temperaturu sagorevanja puštaju se izduvni gasovi (EGR) u cilindre čime se smanjuje zapremina usisanog vazduha (kiseonika).
Da pojednostavim - u čašu od 2dl sipamo trećinu peska. Sada u nju nije moguće sipati 2dl vode :ne:
Nece me onda videti...
Ili im tražiš da obezbede i Dyno test posle intervencije da bi se uverio da vozilo nije izgubilo deklarisane karakteristike (kW i NM).
Šah-mat.
Mada, ubeđen sam da će ovo odraditi svima koji su u garanciji na nekom od servisa :ne:
Najverovatnije da ih je neko napipao da su probili normu pa pokušavaju da minimalizuju eventualnu štetu.
Koliko se secam nema proivodjaca koji nije slagao o euro normi, bio je i neki clanak u francuskim novinama.
Samo je ocigledno bilo da prvi padne VW.
Sto rece Hobi, kad oteras na servis mogu da ti odrade a da ne znas. :ne:
Ili da uslove gubitkom garancije ukoliko je vozilo još uvek u garantnom roku.
Citat: hobbista poslato 17.06.2017. - 21:30
Mada, ubeđen sam da će ovo odraditi svima koji su u garanciji na nekom od servisa
Pre par dana sam odradio prvi servis u R.Sava i STVARNO sam imao utisak da je auto lenji kad se dodaje gas a sad mi ti dade i mogući razlog. Prijaviću se za ovo flešovanje negde u auvgustu kad mislim da ću imati vremena, pa ako mi kažu da je već odradjeno...
Ono kad malo bolje razmislim i jesu prikopčavali komp i radili nešto skoro 15-20min ali sam mislio da je to skidanje podataka. Baš sam pitao da li su dobili nov software zbog problema sa tasterom S&S. Rekoše da nisu i da je to sada verifikovan problem jer se pojavilo i nekoliko Dustera sa istim simptomima i da čekaju rešenje. Videćemo :ne:
Ono što je uradio VW je daleko bezobraznije i bezobzirnije od svih ostalih proizvođača. Ugurali su PD motore jedan stepenik više u euro normama nego što to može sa tim motorom (na ovom nivou tehnologije).
Da te uslove gubitkom garancije ne mogu. Mogu da probaju, ali se onda vraćamo na dyno test i deklarisanu snagu/momenat vozila koje si kupio. Ako se to smanji onda su te doveli u zabludu itd...
NOx trap mislim da ne postoji u Daciama. Znam da je bilo u VW i da je to jako skupa i lako kvarljiva igračka sa efektima tek tolikim da se za malo prebaci euro norma.
Negde sam pročitao da svi Dusteri sa Dci motorima od 2015 imaju NOx trap. Sandero, Logan? Extra priča koliko je to stvarno efikasno a koliko varanje...nemam pojma.
A koliko svi varaju, može se videti npr ovde:
http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/Euro-VI-versus-6_ICCT_briefing_06012017.pdf
a naročito je zanimljiv dijagram REAL-WORLD NOX EMISSIONS
Gde su
Renault Kadjar 1.5l
Renault Kadjar 1.6l
Suzuki Vitara 1.6l
Dacia Sandero 1.5l
Opel Zafira 1.6l
Jaguar XE 2.0l
Hyundai i20 1.1l
Porsche Macan 3.0l V6
Prošli katastrofalno na "Real Life Test"
Meni je ova tabela previše konfuzna.
OK, 1.5dci su motori starije generacije. 1.6dci je noviji, pa me čudi ovakav rezultat, i to samo kod Kadjara :ces:
Suzuki - ne znam čiji je 1.6. Mogao bi biti Fiat/Alfa obzirom da su uzeli 1.9Mjet za SX16.
Opel je takođe koristio 1.3 Mjet pa bi i kod njega mogao biti isti motor.
Ford je koristio PSA motore hdi pa očekujem da je i sada neki njihov motor.
E sad, kako je moguće (ukoliko je isti motor) da npr. Opel toliko rasipa dok se Fiat/Alfa ne pojavljuje? Isto pitanje za Ford i PSA?
Obzirom na trendove, moguće je da su se neki razvodili i udavali ponovo tako da više ne dele iste platforme/motore :ne:
Svi varaju to je cinjenica.
Ovi rezultati su blago sumnjivi jer se vrte jedni isti motori samo pod drugim imenom, kod jednih je ok kod drugih nije. :ne:
@szs, sigurno ti nece reci da jevec uradjeno.
Pitao sam da li to utiche na nesto, prvenstveno misleci na performanse. Ako mi zarad imaginarnog smanjena NOx atutomobil postane slina, po drugi put u zivotnu napravicu Renou pakao. Uzeo sam ovaj motor, jer je startan, dobro ubrzava.
Citat: szs poslato 18.06.2017. - 10:26
Pre par dana sam odradio prvi servis u R.Sava i STVARNO sam imao utisak da je auto lenji kad se dodaje gas a sad mi ti dade i mogući razlog. Prijaviću se za ovo flešovanje negde u auvgustu kad mislim da ću imati vremena, pa ako mi kažu da je već odradjeno...
Ono kad malo bolje razmislim i jesu prikopčavali komp i radili nešto skoro 15-20min ali sam mislio da je to skidanje podataka. Baš sam pitao da li su dobili nov software zbog problema sa tasterom S&S. Rekoše da nisu i da je to sada verifikovan problem jer se pojavilo i nekoliko Dustera sa istim simptomima i da čekaju rešenje. Videćemo :ne:
Isti osećaj što se tiče tromosti imao sam i ja kad sam, nakon redovnog servisa i remapiranja plinskog kompa, prvi put upalio auto. činio mi se trom kao da je upaljen ECO mod
A drugi put i dalje?
Mislim da ne ili sam se navikao na tu tromost :conf:
Hm, ja sam ovo napisao nakon posete servisu i čišćenja plinskih dizni:
Citat: Veterinar poslato 10.10.2016. - 16:54
...Ne znam zašto, možda zato što osluškujem, ali imam utisak kao da sam seo u drugi auto. Ne znam zašto imam utisak da je bučniji, da se drugačije ponaša kad menjam brzine...
Imao sam utisak manje snage, a nakon dan-dva je bilo sve u redu. Opet, možda subjektivno...
Citat: dekiv68 poslato 18.06.2017. - 20:51
kao da je upaljen ECO mod
Isti slučaj. Što kaže Veterinar možda subjektivno ali i na OBD mi pokazuje drugačiju (manju) potrošnju. Idem ovih dana na duži put pa ću videti :ne:
Gde se trazi Dyno test?
I koliko košta?
:offtopic:
Kako kod koga ali OKO 30tak ajvara. U BGD ima nekoliko, na Smederevcu, u Dunavskoj ima i u NS u Desanke Maksimović
Da ne reklamiramo a nije ni tema za to, imaš na https://goo.gl/4vnzAZ
Ko nije preživeo dyno ne zna šta je duševni bol za autom kad ga razvlače do panja :place:
Njega to boli?
:lol1:
:Smiley:
https://www.youtube.com/watch?v=ydT6JUCqsik
Dobio i ja ovu brosuricu , treba li ici ili jok?
Citat: Vihor poslato 19.06.2017. - 20:45
Dobio i ja ovu brosuricu , treba li ici ili jok?
Evo i u HR nas pozivaju ovim letkom/brošurom...
Na HR forumu još niti riječi, pa ćemo vidjeti nakon prvih iskustava u ovdašnjim servisima.
@Vihor
Ne znam za druge ali ja ću ići. Logika..išao ne išao oni će to odraditi verovatno na sladećem servisu (ako nisu i sad pre neki dan) :ne:
p.s.
Najviše da vidim hoće li rešiti problem koji imam sa S&S dugmetom
Zvacu servis da pitam sta rade. Bas me zanima.
Zamišljam tvoju facu ako se javi ona plavuša što radi na prijemu :Smiley:
Šta će ona kukavna da ti objasni :bonk:
Najzad sam našao vremena da zakažem ovaj update softvera. 23 dobio termin. Kao i obično ima ALI
Prema zahtevu servisa motor mora da bude HLADAN kada se ovo radi?
Pa ne skida glavu motora nego ubacuje novi softver :bonk: :ranting: :banghead:
Od danas moj Sandero ph II ima novi ECU software.
Prema recima (veoma ljubaznog) majstora-električara u Reno Sava, razlika je u radu EGR i DPF da bi se približio 6B novom 6C koji počinje uskoro.
Ono što smo pričali u temi a što mnoge zanima, ne osećam ama baš nikakvu razliku u vožnji.
Mislim da je razlika u izduvnim gasovima....
@ivan-bgd to je i razlog ovog update
Verovatno i da jeste :ne:
Ono što sam za 150km, od kako je apdejtovan, primetio...
1) Motor radi za nijansu tiše u svim režimima, naročito na leru. Na leru baš-baš primetno. U rezervoaru je isto gorivo kao i pre, temeratura slična, desilo se odmah posle servisa, tako da to pripisujem samo apdejtu.
2) Ono čuveno "brundanje" kada je stepen prenosa neodgovarajući je smanjeno i nekako deluje kao da prihvata gas lakše
3) Pošto nemam BC gledam potrošnju na OBD-Torque. Relacija svaki dan ista (55km) a potrošnja na istim deonicama, sa istim režimom, istom brzinom npr na 90km/h ide i 0.5 l/100km manje. U gradu ni ne merim jer je smešno porediti i uvek različit režim u zavisnosti od saobraćaja.
4) Bez ECO ide i ubrzava isto ali sa ECO mi deluje još za nijansu umrtvljenija reakcija na pedalu.
Sve navedeno sem očitavanja sa OBD je subjektivno pa čekam još BAR 1000 km da potvrdim utiske.
Duster- nov ECU software - napravili su slinu od njega. Nema više onog naglog ubrzanja. Ubrzava ravnomerno, lagano. Trebalo mi je vremena da se naviknem pri obilaženju. Uz brdo pod klimom, moram da spuštam u niže stepene prenosa. Eco nisam smeo ni da palim, jer ide lošije nego pod ECO modom pre remapa. Tuga. Zvao sam da mi vrate stari software, ali ne mogu. Užas.