DACIA Forum Srbija

DACIA => DACIA => Temu započeo: fogtrader poslato 28.08.2015. - 21:39

Naslov: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: fogtrader poslato 28.08.2015. - 21:39
Pozdrav svim frumašima.
Želim da se priključim ponosnim vlasnicima Dačije, ali imam par nedoumica, pa ko velim, hajde da pitam iskusnije i pametnije od mene (što i nije teško biti, pošto se u kola razumem tek toliko koje gorivo treba da sipam). Model sam rešio, to je Logan.
Auto mi treba da idem na posao (oko 23 km/radni dan), sa porodicom na izlet (za sada sve ukupno 4 duše) i jednom godišnje na duži put (čitaj u Grčku na more). Cenim da bi godišnje prelazio između 8 i 10 K km. Imam ideju da auto vozim dok se ne raspadne tj. 10 godina.

Nedoumice su sledeće:
- Logan Life TCE 90 sa fabrički ugrađenim plinom ili klasičan benzinac 1.2 u Ambiance opremi?
- Kojeg prodavca preporučujete u Beogradu i zašto?
- Da li se situacija sa ovlašćenim serviserima promenila na bolje?
- Da li se iko prevario što je uzeo auto bez podešavanja sedišta po visini?

Znam da su neka od ovih pitanja već razmatrana na forumu, ali mi se čini da su komentari dosta stari. Izvinjavam se ako mi je nešto promaklo.
Unapred se zahvaljujem na iskustvima i mišljenjima.
Pozdrav.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 28.08.2015. - 22:33
Cenim da ćeš godišnje prelaziti preko 10000km. Cenim da ti se auto neće raspasti nakon deset godina. Cenim da bih, ukoliko bih menjao automobil na (za mene maloj kilometraži) 100000km, uzeo 0.9 tce sa fabričkim plinom bez razmišljanja.
  Gde? Ne znam. Nisam bio zadovoljan HIT autom kao servisnom kućom, ali bih kupio auto bilo gde. Održavanje je druga priča, ali za odlučne neće biti sekiracija da se pozabave i starijim komentarima na forumu.  :wink:

Nisam ni u jednom modelu imao podešavanje u lumbalnom delu. Nije mi žao zbog toga, a verujem da bi mi prijalo da sam mogao da platim i tu opciju (tada rezervisanu samo za full opremu).

Srećno!  :wave:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 29.08.2015. - 07:43
Hehe, da se raspadne za 10 godina? Pa ja sam stojadina vozio 30 godina, svog Logana 8 godina starog još uvek vodim pod "novi auto"...  :D

Jedno je podešavanje po visini, a drugo u lumbalnom delu. Imam podešavanje po visini i mislim da je neopghodno, ali podešavanje naslona u lumbalnom delu ne sećam se kad sam zadnji put koristio. Vraćeno je na "flat" i tako stoji godinama.

Potpisujem sve ostalo što je Veterinar napisao. Bez razmišljanja TCe. Srećno!
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: zac poslato 29.08.2015. - 08:34
Takodje i ja racuna svoj auto od 8 godina jos uvek kao nov... sve ostalo su ti vec rekle kolege..  :wave:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: fogtrader poslato 29.08.2015. - 08:42
Momci, hvala na mišljenjima.  :respect:
Što se tiče konstatacije "dok se ne raspadne" mislio sam na period do kraja eksploatacije, odnosno dok održavanje bude imalo smisla, pa koliko god to bude bilo. Pogotovu što plinski sistem mora da se menja za 10 godina (ako ne promene i taj zakon).

Što se tiče TCE motora, najveća briga mi je koliko je to "kvarljiv" motor. Moja logika je da kupim nov auto baš da ne bih imao problema u prvih par godina i da znam tačno šta se sa autom dešavalo, a koliko sam shvatio sa foruma, ispada da je kupovina Dačije prava lutrija po pitanju održavanja, pogotovu u garantnom roku. Ja sam od onih koji je bio mišljenja da je najjevtinije održavati stalno automobil u ovlašćenom servisu, kad ono međutim... Čovek uči dok je živ.

Da li se nešto promenilo u servisnoj mreži po pitanju kvaliteta usluge?

Pozdrav.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 29.08.2015. - 08:54
Ne menja se plinski sistem, posle 10 godina menja se boca i to košta 100EUR.
Kvarljiv motor?  :fiju:
Ja sam na Forumu od početka, svaki post sam pročitao i ne razumem kako si ti to zaključio da je kupovina Dačije lutrija u bilo kom pogledu.  :ne:
Da sumiram, iz svega što je pisano ispada da je Dačija najpouzdaniji auto u svojoj cenovnoj klasi a i daleko šire. Sve filozofije po pitanju održavanja su Srbima u krvi, ako bi mogli da se voze džabe... Samo ti lepo kupi Logana i održavaj ga prema servisnom uputstvu, nema glava da te boli!  :cool:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: VaskezNS poslato 29.08.2015. - 10:01
Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 08:42
Ja sam od onih koji je bio mišljenja da je najjevtinije održavati stalno automobil u ovlašćenom servisu, kad ono međutim... Čovek uči dok je živ.

Pretpostavljam da je kolega mislio na ovo što je napisao - a to zaista stoji - em što ovlašćeni deru sa cenama, em što umeju da rade fušerski. Tu smo imali dosta dokaza...
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Andrix poslato 29.08.2015. - 12:34
Ja sam uzeo 1.2 samo zbog 4 cilindra i cene, bez zelje za ugradnjom plina, iako sam ranijeg logana vozio na plin 8 god. Mada uzeti nov 0.9 mislim da nije greska, ima ga komsija i kotrlja, a za tu km koju planiras ga guras godisnje razmislio bih za plin.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 29.08.2015. - 12:56
Ja guram baš tu kilometražu i nikad ne bih razmišljao. 100.000km uopšte nije malo za značajne uštede. Više puta smo računali, za to vreme će taj mali zvrk potrošiti oko 6000 litara benzina ili 7000 litara gasa - razlika je nekih 3400EUR, od čega uređaj, atest, reatest i redovni servisi ne mogu da "pojedu" više od nekih 1500 EUR - eto ti računice. Čini mi se da se uz 0.9TCE+LPG nudi i S&S sistem (start&stop), dodatna ušteda u gradskoj vožnji.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: slavko_bgd poslato 29.08.2015. - 13:44
Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 08:42

Što se tiče TCE motora, najveća briga mi je koliko je to "kvarljiv" motor. Moja logika je da kupim nov auto baš da ne bih imao problema u prvih par godina i da znam tačno šta se sa autom dešavalo, a koliko sam shvatio sa foruma, ispada da je kupovina Dačije prava lutrija po pitanju održavanja, pogotovu u garantnom roku. Ja sam od onih koji je bio mišljenja da je najjevtinije održavati stalno automobil u ovlašćenom servisu, kad ono međutim... Čovek uči dok je živ.

Pozdrav.

Motor je nov na tržištu i teško je dati bilo kakvu ocenu o trajnosti. Uostalom to se tebe u prvih 36 meseci i ne tiče jer je motor pod garancijom. Nakon toga - šta ti Bog da, kao i svima ostalima. Ako ga budeš pravilno i redovno održavao i sa kilometražom koju planiraš da prelaziš godišnje ne vidim razlog za pojavu bilo kakvih problema. A i ako se nešto i pokvari van garancije - ne voziš "Bentley" pa da se sekiraš ;) .

Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 08:42
Da li se nešto promenilo u servisnoj mreži po pitanju kvaliteta usluge?
Održavanje u ovlašćenom se podrazumeva u toku garancije po programu održavanja. Nakon isteka garancije - izbor je samo tvoj gde ćeš ga održavati. Obzirom da kupuješ nov auto očekuje se da imaš samo redovno održavanje, dakle planirane i predviđene troškove. Prema nekim anketama i pokazateljima u poslednjih 12 meseci, kvalitet usluge se postepeno popravlja. Otvaranjem skladišta u Novom Mestu raspoloživost delova je odlična i vreme dostave je dva radna dana. Servisni intervali su produženi po pitanju kilometraže za vozila proizvedena od 18.7.2015. Pokrivenost teritorije servisima je poprilično dobra. Dačija nema zamensko vozilo kao Renault ali ima asistenciju. Ako misliš da ti se isplati i da ti treba, imaš i opciju produžene garancije (raspitaj se i o toj mogućnosti) .

Sve u svemu, mislim da si napravio dobru analizu i doneo dobru odluku o izboru automobila. Samo još da ti poželim da ga brzo kupiš i da se slatko voziš  :ziveli:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: speedo poslato 29.08.2015. - 13:48
Ako si neke prosječne visine i debljine onda ti možda i ne treba podešavanje po  visini. Najbolje da probaš šta i kako. Ja sam malo krupniji (197/100) i mnogo bi bolje bilo da mogu spustiti sjedište 5 ili više cm niže. Ali, i ovako je auto udoban. Što se motora tiče, TCE, nisam probao, ali kapiram da je mnogo ugodniji za vožnju, pa još i fabrički plin.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: slavko_bgd poslato 29.08.2015. - 14:20
Po mom mišljenju H4Bt u odnosu na D4F je bolji jer:
1. manji broj cilindara=manja masa, manja ccm,
2. manja kubikaža = jeftinija registracija
3. lanac umesto zupčastog = nema velikog servisa
4. 15ks više i veći i ranije raspoloživ obrtni moment: 135Nm prema 105Nm
5. turbo = ZABAVAAAAAA! :D
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 29.08.2015. - 17:55
Za zabavu potvrđujem, taj motor smo vozili na okupljanju u Boru.
Ja sam pogrešio, pisao sam o podešavanju lumbalnog dela sedišta, umesto o podešavanju visine, nisam bio pažljiv prilikom čitanja.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: fogtrader poslato 29.08.2015. - 17:58
Ovo za bocu nisam znao. Ujak je morao na fijatu marei ove godine da menja kompletan fabrički ugrađen sistem (bocu, creva i ostalo). To ga je koštalo oko 600 evra.
Što se tiče kvarljivosti i pouzdanosti, postove neću da pišem pre nego što popijem jutarnju kafu  :kava: jer nisam bio precizan i najjasniji.  :bonk:

Da ne mislim da je Dačija pouzdan auto ne bih ni razmišljao da ga kupim, cena jeste veoma bitna, ali ima tu još mnogo faktora koji utiču na izbor automobila. Lutrija se odnosi na održavanje u garantnom roku, pošto se ama baš ništa ne razumem u mehaniku automobila i samo ako mi vrate auto bez jednog točka, ja mogu da posumljam da su nešto loše uradili. Mogu da me lažu i mažu kako hoće. Ono što sam pročitao na forumu me je malo uplašilo, jer je očigledno da za isterivanje pravde odnosno dobijnje onoga što si platio i što ti pripada, ti je potrebno i više od elementarnog znanja mehanike, autoelektrike i pravnih nauka.

Što se tiče kvarljivosti, mislio sam da li je potrebno više "angažovanja" za TCe motor kod majstora u odnosu na klasične benzince?
Na forumu ljudi za ovaj motor imaju oprečna mišljenja (naročito 2013.-te). Ne kažem da je mnogo, ali za 6 sati "ronzanja" po forumu, ne nađoh nekog sa konkretnim iskustvom u eksploataciji (potrošnja, održavanje i sl.). Reklame i testovi mi nisu baš neki reper, jer ih ne bi izmislili da ne misle da su dobri. Sa druge strane, drugi sajtovi o Dačiji podrazumevaju druga tržišta i druge servisere, pa ni to nije namerodavnije za donošenje prave odluke.
Da bih voleo da se vozim džabe, iskreno, voleo bih, ali sam potpuno svestan da od toga nema ništa. Održavanje mora (i po mom mišljenju i treba) da se plati, želim samo da prikupim što više informacija za konačnu matematiku za kupovinu i za troškove na godišnjem nivou.

Izvinjavam se na nepreciznosti u prethodnom postu i ako sam sada bio malo preopširan.
Puno pozdrava.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 29.08.2015. - 18:03
Nisi preopširan, dobro si oblikovao svaki post do sada.  0.9 TCE je nov motor za naše majstore, posebno neovlašćene. Verujem da će njima trebati možda više vremena da se dobro upoznaju s njim, jer su automobili sa tim motorom kod nas uglavnom pod garancijom i servisiraju se u ovlašćenim servisima.  Pisano je mnogo toga, ali nisu svi ovlašćeni servisi na lošem glasu. Da li si vozio automobile sa oba motora? Da li si sklon žustrijoj vožnji (ponekad)?
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: fogtrader poslato 29.08.2015. - 18:15
Nisam. Do sada sam vozio Punta Classic, Toyote (Auris, Corolla, oba 2.0) dizel i Hyundaia i30 1.4 benzinca. O Toyota-ma nema šta da se priča, a i30 je neopevana kanta (moje subjektivno mišljenje). Sve su to bili službeni automobili, koje sam u vožnji mazio i pazio kao da su moji (znam da zvuči neverovatno, ali je tako, jer su moju glavu nosili, pa sam ih čuvao). Što se žustre vožnje tiče, desi se ponekad, ali to može da se računa kao statistička greška. Službeno godišnje pređem i do 50K km, ali uglavnom auto puta (85%).
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 29.08.2015. - 18:49
 :ne:  Isprobaj ih. Ne spadam u vozače koji voze brzo, ponekad me drmne to, ali da imam 0.9 TCE imao bih tu potrebu često. Auto ide fenomenalno sa tim motorom.       1.2 sam vozio (Renault Clio) i nije loš (baš tako, nije loš, to bi bio opis), ali 0.9...
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: fogtrader poslato 29.08.2015. - 19:04
1.2 TCe? Šta stoji iza 0.9...?
Pitao sam taksiste za potrošnju. Svi su listom rekli +10% od deklarisane vrednosti. Da li ima šanse da i ovaj troši "samo" 10% više?
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jasho poslato 29.08.2015. - 19:55
Što se tiče 10 % veće potrošnje gasa u odnosu na beMzin, to ti je uglavnom stvar podešavanja gasnog uređaja, ja mogu isto da ti potvrdim, ali kod mene je 1.4 MPI.

U Kovačici na okupljanju kao i drugi forumaši, probao sam 0,9 Tce na novom Sanderu poprilično sumnjičav u isti, i završio vožnju  u potpunosti promenjeneg mišljenja o tom motoru, o snazi , ubrzavanju, preticanju, kako lepi za sedišta, kako se ništa ne čuje (predrasude su čudo :fiju:), tako da ja sad kupujem novu Dačiju bio bi taj motor ili 1.2 Tce. :dobro:

Gledaj još to iz drugog ugla, a ne bi bilo loše da odeš na neke strane Renault forume ukoliko poznaješ jezike :to:, a to je da u Dačije motori i generalno sve komponente dolaze kad se ,,ižive'' i dokažu u Renaultu ili Nisanu, a i cenovno se ,,upristoje'', što za posledicu ima upravo ovo što bije Dačiju u zadnjih par godina, što reče Loganovac, pouzdana, ne kvari se, dečije bolesti preležala u Renou ili Nisanu.

Sve ostale kolege su ti manje više sve rekli i to potpisujem! :aplause:

Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 29.08.2015. - 21:27
Citat: Veterinar poslato 29.08.2015. - 18:03
...0.9 TCE je nov motor za naše majstore, posebno neovlašćene. Verujem da će njima trebati možda više vremena da se dobro upoznaju s njim, jer su automobili sa tim motorom kod nas uglavnom pod garancijom i servisiraju se u ovlašćenim servisima...

Ali zato ima dosta njih (majstora) koji van radnog vremena u ovlascenim servisima rade u svojim garazama po dosta prihvatljivijim cenama i dobro poznaju sve motore. Treba razmotriti i ovu cinjenicu.
BTW kakav je odnos cena 0.9 vs 1.2 ? Nesto se slavilo pa mi malo smor da trazim cenovnike?  :40:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: fogtrader poslato 29.08.2015. - 22:22
Laureat 1.2 16V = 9.140€
Laureat 0.9 TCe = 9.940€
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: zac poslato 29.08.2015. - 22:23
Jeftiniji jaci...  :huh:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: slavko_bgd poslato 29.08.2015. - 22:30
75ks jači od 90ks?
Ljubinka, 'ajmo ispočetka :)

Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 19:04
Pitao sam taksiste za potrošnju. Svi su listom rekli +10% od deklarisane vrednosti. Da li ima šanse da i ovaj troši "samo" 10% više?

A i ti si našao koga ćeš da pitaš za potrošnju...

Sve zavisi od uslova u kojima se vozi auto i kvaliteta goriva. Deklarisane vrednosti zaboravi jer nikada nećeš voziti u uslovima u kojima je automobil vožen pri homologovanju potrošnje (ili nije vožen ako je potrošnja određivana u laboratoriji) .
Uz deklarisanu potrošnju je uvek naveden standard po kojem je potrošnja određena.
Eto, na primer član Jasho: kod njega je podešavanje gasnog uređaja urađeno na gasnoj stanici i malo po selu :D

Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 17:58
Lutrija se odnosi na održavanje u garantnom roku, pošto se ama baš ništa ne razumem u mehaniku automobila i samo ako mi vrate auto bez jednog točka, ja mogu da posumljam da su nešto loše uradili. Mogu da me lažu i mažu kako hoće. Ono što sam pročitao na forumu me je malo uplašilo, jer je očigledno da za isterivanje pravde odnosno dobijnje onoga što si platio i što ti pripada, ti je potrebno i više od elementarnog znanja mehanike, autoelektrike i pravnih nauka.

Mislim da nepotrebno strahuješ. Zar misliš da se svi kupci automobila razumeju u to što si u citatu naveo? Imaš dovoljno vozačkog iskustva da znaš da li je auto u redu ili nije u redu. Ni ja se ne razumem u veterinu pa imam psa kojeg leče veterinari. A samo znam kada je potpuno zdrava a kada joj nešto fali (ženka).

Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 17:58
želim samo da prikupim što više informacija za konačnu matematiku za kupovinu i za troškove na godišnjem nivou.

Naravno. To ćeš najbolje saznati ako odeš u neki od salona i porazgovaraš sa prodavcima. Oni će ti najbolje prezentovati sve elemente koji te interesuju. A ako negde nađeš test-vozilo sa tim motorom, zakaži probnu vožnju pa provozaj. Ja bih tako uradio.

Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 29.08.2015. - 22:32
Citat: fogtrader poslato 29.08.2015. - 19:04
1.2 TCe? Šta stoji iza 0.9...?
Pitao sam taksiste za potrošnju. Svi su listom rekli +10% od deklarisane vrednosti. Da li ima šanse da i ovaj troši "samo" 10% više?

Ne, vozio sam u Kliju 1.2 16v, koji nije loš i vozio sam u Sanderu u Boru 0.9 tce (ne postoji drugačiji 0.9) koji je fenomenalan. Za trajnost ti niko neće reći pouzdano ništa, jer ne verujem da ćeš naći bilo koga ko je prešao više od 50000km kod nas sa tce motorom u Daciji do sada.  Taksistima svakako troši auto bar 10% više od deklarisane vrednosti, logično je.  Moja potrošnja je uvek bila u okviru deklarisanih vrednosti, koliko god nelogično bilo (i koji god motor da je bio u pitanju), a ne vozim baš k'o baba.

Slavko me preduhitrio malo, ali  :aplause: za sve što je napisao.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 29.08.2015. - 22:44
Jasho je spominjao 1.2 TCe, ali, koliko znam, on se ugradjuje u neke druge modele, ali ne i u Logana.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: slavko_bgd poslato 29.08.2015. - 22:58
Taj motor 1.2 tCe (H5Ft) se u Alijansi isporučuje u tri verzije: 115ks, 120ks i 131ks. Vozio sam Nissan Juke sa 115ks i mogu vam reći da je to vrlo ozbiljan motor. I vrlo zabavan, naročito kada u "Drive control"-u setujete opciju "Sport". Starija verzija od 106ks ima oznaku D4Ft . I takođe mislim da nijedan od navedenih nema u ponudi u Loganu/Sanderu. Motor H5Ft ima u Dokkeru i mislim da se i Lodgy isporučuje sa ovim motorom.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: saša61beograd poslato 29.08.2015. - 23:53
@Fogtrader,ako ti je Hyndai i30 bio "kanta",budi svestan da sa Dačijom u najboljem slučaju dobijaš nešto slično.Realno je da je Hyndai i30 za klasu iznad Logana,pa kad to usvojiš kreni u izbor motora.Naša mišljenja ovde na Forumu su relativna (navijačka),smatraj da si upozoren!Lično,mislim da je bolja Dačija za 8.100 nego i30 za 11.500. ali koji je veća "kanta",o tome ne bih.Ja samo znam da ću jednom opet kupiti rumunsku "kantu",a ne korejsku.A ne znam da li si taj profil kupca i vozača.

Ne brini za sedište,ono je baš kako ne treba (ovo je iskustvo sa stare generacije Logana):kad voziš,ono je previsoko,kad voziš u nazad ono je prenisko.Takva je karoserija,nikakva dizanja i spuštanja ne pomažu.Možda je na novom Loganu bolje.

Motori (rangirani kako bih ja kupovao):
1.fenomenalni 0,9 tce (nedostupan voljom RNS-a !)
2.nejaki,ali provereni 1,2 16v.Niko se nikad nije požalio na taj motor 20 godina,pa znaš šta kupuješ i voziš
3.kombinacija 0,9 tce + plin + s&s je po meni za ovdašnje prilike prekomplikovana i primorava te na večnu zavisnost prema ovlašćenim servisima,ako nešto ne valja (a kad je tehnika komplikovana,uvek nešto ne valja).
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 30.08.2015. - 06:19
Platiti Daciu, trenutno, sve preko oko 8.000 evra koliko kosta 1.2 16v sa klimom je nepotrebno, da se blago izrazim. Priblizavajuci se cifri od oko10.000 otvaraju se druge kombinacije za modele za klasu iznad. To je moje misljenje i odnosi se na modele sa benzinskim motorom.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jasho poslato 30.08.2015. - 07:21
Citat: slavko_bgd poslato 29.08.2015. - 22:30
Eto, na primer član Jasho: kod njega je podešavanje gasnog uređaja urađeno na gasnoj stanici i malo po selu :D

Aha, uglavnom po selu Batajnica :Smiley:

Citat: Veterinar poslato 29.08.2015. - 22:44
Jasho je spominjao 1.2 TCe, ali, koliko znam, on se ugradjuje u neke druge modele, ali ne i u Logana.
1,2 tCe je bio u Dokeru u Kovačici i ugrađuje se u novog Dustera, nisam siguran dal ima ga u opciji u Srbiji. :wave:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: fogtrader poslato 30.08.2015. - 07:57
Citat: slavko_bgd poslato 29.08.2015. - 22:30
Naravno. To ćeš najbolje saznati ako odeš u neki od salona i porazgovaraš sa prodavcima. Oni će ti najbolje prezentovati sve elemente koji te interesuju. A ako negde nađeš test-vozilo sa tim motorom, zakaži probnu vožnju pa provozaj. Ja bih tako uradio.

Idem koliko sledeće nedelje  :)
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: dzule poslato 31.08.2015. - 07:11
opet cu i ja ponoviti, za 5 godina, sem redovnih servisa nisam dinara dao za odrzavanje....
par kvarova ( sitnica, moze se reci ) su mi zamenili/otklonili u garantnom roku...
presao 66.500 km, i za sada prezadovoljan, pu,pu da ga ne ureknem....
ja sam do sada automobile menjao kada dodju na 150.000 km, kupljene polovne, naravno sa kojih 120,130,000 na satu, tako da ja mislim da cu sandera voziti bar jos 5, 6 godina....
ja ima sediste podesivo po visini, kao i volan, i mislim da je to super opcija, ( kao sto mozes videti na slici, ja sam 168cm visok )
kum me provozao u sanderu 0,9 stepway-u, koji je imao start-stop sistem, u osnovnom paketu opreme...ja se cudom cudio....
odlicno ide, kaze kum da je njih 4 ( deca su mu vec stariji tinejdzeri - povelicki...) pun gepek i krovni kofer sa ukljucenom klimom autic izvukao na kopaonik bez ikakvih problema... da napomenem, nije njegov auto, vec pozajmljen od svastike, posto kum zivi u dubai-ju, vozi nissan murano, ford explorer i ostalo, tako da nije laik....
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 31.08.2015. - 15:20
Nesto gledam cenovnike... Zar je moguce da se 0,9 tce ne nudi bez tng sistema?
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: zac poslato 31.08.2015. - 15:23
 :ha: uzas ako je tako...
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 31.08.2015. - 15:31
Zasto uzas? Dodje na isto ako u 1.2 16v ugradjujes tng van servisa a dobijes bolji motor u svakom pogledu.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: zac poslato 31.08.2015. - 16:26
Ma meni je uzas...  ako je stvarno tako izgubili su potencijalog kupca..
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: slavko_bgd poslato 31.08.2015. - 17:25
Citat: Aleks poslato 31.08.2015. - 15:20
Nesto gledam cenovnike... Zar je moguce da se 0,9 tce ne nudi bez tng sistema?
Mislim da se može poručiti i bez tng-a, što ne bi moglo? Ali naravno treba pitati u salonu. Mislim da ne objavljuju sve cenovnike. Ovo je više informativnog karaktera, jer koliko sam čuo, ovaj motor sa tng-om se ovde najviše i traži.

Citat: Aleks poslato 31.08.2015. - 15:31
Dodje na isto ako u 1.2 16v ugradjujes tng van servisa a dobijes bolji motor u svakom pogledu.

Ako se misli na naknadnu ugradnju tng-a u 1.2 16V (D4F) -ta opcija za taj motor ne postoji dok je vozilo u garantnom roku.


Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 31.08.2015. - 18:32
Na zvaničnom sajtu dacia.ba  potrošnja plina je za 27% veća od potrošnje benzina u litrima kod motora 1.2 16V (benzin 5,9 l/100 km a plin 7,5 l/100 km) i uslovima mješovite vožnje.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 31.08.2015. - 20:51
Citat: slavko_bgd poslato 31.08.2015. - 17:25

Ako se misli na naknadnu ugradnju tng-a u 1.2 16V (D4F) -ta opcija za taj motor ne postoji dok je vozilo u garantnom roku.



U pravu si, ali bilo da ga ugradjuje po isteku garancije ili za vreme garancije (na rizik) opet se ne isplati.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 31.08.2015. - 21:26
Citat: slavko_bgd poslato 31.08.2015. - 17:25
Mislim da se može poručiti i bez tng-a, što ne bi moglo?

Možda zbog homologacije?

Malo smo se udaljili od teme...
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jovan984 poslato 01.09.2015. - 12:29
Da li moze neko sa foruma da mi kaze kolika je u praksi potrosnja motora 1.2 16V?

Hvala unapred.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Lesa021 poslato 01.09.2015. - 18:15
Da li u Beogradu u salonima ima Logana 0.9 Tce za videti da ne kažem zakazati probnu vožnju. I ja želim da kupim ovaj auto. U Novom Sadu nema ni jedan logan sa bilo kojim motorom(u dva salona).Rekli su mi da mogu da naručim vozilo(kapara 500 eu), ali ne mogu da kažu kada će vozilo biti isporučeno. Prepodstavljaju u decembru. Nisam mogao da verujem.  :banghead:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jasho poslato 01.09.2015. - 19:44
Ista stvar i  u Beogradu, kolega išao u AK Kompresor da proba Logana, nisu imali ni jednog na stanju, rekli mu od oktobra, u međuvremenu čovek sve bliži kupovini i30, iako je bio zagrejan za Logana :-)1
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 01.09.2015. - 20:35
Politika RNS, usrali su motku sa Dacijom (mislim da je slično i sa Rešoom)
A mogli bi da ih prodaju samo tako.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Ivan91 poslato 02.09.2015. - 17:10
Citat: jovan984 poslato 01.09.2015. - 12:29
Da li moze neko sa foruma da mi kaze kolika je u praksi potrosnja motora 1.2 16V?

Hvala unapred.

70 % grad, 30 % otvoreno, prosek na 15 k km, oko 7.5- 8 l plina, plus benzin za paljenje auta.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jovan984 poslato 02.09.2015. - 17:23
Citat: Ivan91 poslato 02.09.2015. - 17:10
70 % grad, 30 % otvoreno, prosek na 15 k km, oko 7.5- 8 l plina, plus benzin za paljenje auta.
Jel bi to značilo da troši 6 - 7 litara benzina :)?


P.S.
Zvao sam danas HIT auto. Taj motor nije vise dostupan u varijanti sa LPG. Trenutno je neki zastoj u isporukama zbog smene Euro 5/6 :-\
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: zac poslato 02.09.2015. - 17:29
 :lux: :woo-hoo:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 02.09.2015. - 18:04
Ne znam što se veseliš  :ne:
Verovatno cinculiraju pošto od nove godine počinje da važi nova uredba, novi euro 6 polovni euro 4.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: zac poslato 02.09.2015. - 21:16
Ma veselim se zato sto ima izgleda da ce moci da s ekupi bez plina..a ja bih pokusao da menjam svog Logisu za dve i po godina, kad ode kredit..  :zurka:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 02.09.2015. - 21:55
Biće ponuda sigurno, samo da se iskristališe ovo oko nove uredbe.
Situacija među dilerima i RNS-a je suviše komplikovana za pisanje na forumu.
Suština je da dileri svaki auto koji imaju u salonu ili na placu moraju da plate RNS-u pa da čekaju kupca.
To je informacija stara 2 godine a kako se ponašaju ne verujem da je nešto menjano.
U svakom slučaju će ponude biti ali sa kojim motorima i kada  :ne:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: zac poslato 02.09.2015. - 21:59
 :to:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Lesa021 poslato 03.09.2015. - 17:57
Zvao sam danas glavne uvoznike Dacia vozila.
Može se naručiti Logan, i to sa tri motora. 0.9 Tce(samo sa TNG), 1.2(samo bez TNG) i dizel 1.5.Na lageru nema Logana, a kada sam pitao koje je vreme isporuke nisu mogli da mi kažu pretpodstavljaju dva do tri meseca. Neverovatno da u celoj Srbiji nema ni jedno vozilo(Logan,Sandero,MCV...)sa motorom 0.9 Tce(ni sa TNG-om ni bez njega)Totalno neprofesionalno da prodaješ robu koju kupac ne može da vidi i poba, ne znaš vreme isporuke,a tražiš kaparu od 500 EU(govorim za Novi Sad)

Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 03.09.2015. - 18:06
Katastrofa.  :banghead:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jasho poslato 03.09.2015. - 18:53
Ne shvatam tu logiku RNS, ovaj moj kolega interesuje se za Logana sa 0,9 tce motorom bez TNG uređaja i čovek je spreman da sačeka da takav i stigne, pri tom traži da proba motor , da ga oseti u nekom test vozilu. Nema 0,9 tce bez TNG, nema test vozila, kako stvari stoje neće mu RNS prodati vozilo... :banghead: :fiju:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 03.09.2015. - 18:57
Totalno amaterski i neozbiljno.
Kao da ih prodaja uopšte ne interesuje.
Za kolegu bi bilo jednako dobro da proba i sa tng-om, ne verujem da bi osetio neku razliku.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jasho poslato 03.09.2015. - 19:45
Neće čovek tng, sumnjam da je ideološki Žacista :D
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Jelenko poslato 03.09.2015. - 19:54
Sto nebi zamolio nekoga ko ima takvo auto koje ti trazis da probas nekoliko kilometara.Pa ako treba i pocastiti covjeka za uslugu.Vjerujem da ima jos takvih ljudi koji bi dali vozilo da se provoze,sa vlasnikom naravno...Objasnis kakva je situacija da nema test vozila a zelio bi da probas.Mozda je glup predlog ali ja bi uradio tako.Ili ko ima daciu renta car pa iznajmis na jedan dan  :ne:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 03.09.2015. - 20:31
Ja sam vozio probnu vožnju i motor jako lijepo vuče i nema nekih očekivanih vibracija.
Vuče kao 1.6 samo malko bolje poteče već sa nekih 1500 rpm. Vozio sam zetovog Sandera 1.6 pa mi je poznato kako ide taj motor.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 03.09.2015. - 20:55
Citat: jasho poslato 03.09.2015. - 19:45
Neće čovek tng, sumnjam da je ideološki Žacista :D
Nisam predložio da kupi sa TNG-om samo da proba.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jasho poslato 03.09.2015. - 20:59
To sam mu i ja rekao, ali nemaju, bio im samo Sandero dizlo u salonu... :ne:

p.s.
Nagovaram ga da se registruje ovde kod nas na forumu... :write:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Lesa021 poslato 04.09.2015. - 18:50
Koliko sam ih shvatio ni u jednomsalonu nema logana ni sa 0.9 Tce ni sa 1.2 ni 1.5 , bar da vidišmkako auto izgleda.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 04.09.2015. - 21:14
Pa šta drže po tim "salonima", valjda stilski nameštaj?  :conf:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 04.09.2015. - 21:22
Ubedjen sam da sam na Sajmistu video logane u salonima, ali ocito nisu probna vozila. Dakle, mo'š sest', al ne i vozit'.  :ne:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Keka poslato 05.09.2015. - 08:01
Odes lepo u Ford, kupis Fiestu za 9290 evra, mnogo ozbiljniji auto i mnogo ozbiljnija prodaja. Imaju vozila na lageru, isporuka odmah nakon uplate, a imaju cak i test vozilo  :Smiley:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 05.09.2015. - 08:20
Na žalost ali si u pravu.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 05.09.2015. - 20:28
Jes da smo promašili temu, ali idite begajte obojica! Dacia 4ever!

(Ovo pričam posle celodnevne vožnje nemačkog jugića, kako ga ja zovem, Mercedesa A170 CDi plaćenog 24.000EUR u svoje vreme, neke 2005. godine, sa svega 169 'iljada kilometara...)
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: dekiv68 poslato 03.03.2016. - 16:25
Mislim da je Dacia sa TCE0.9 LPG(90 KS) motorom mnogo bolja od 1.2MPI (75 ks), mada nema nekih informacija o pouzdanosti malog turbo benzinca na plin (na forumu videh tek jednog Logana i Sandera). Pretpostavljam da se u Renaultima ugrađuje od 2013. g. ali ne znam nikog da je prešao par stotina hiljada km sa istim. Bile bi mi dragocene bilo kakve informacije jer nameravam da ga kupim.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 10.03.2016. - 20:20
Lično navijam za 0.9 tce sa plinom. Pošto je 0.9 relativno nov motor, još uvek nije moguće dobiti informacije o pouzdanosti, ali pojavljuju se automobili poput ovoga http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=223188334&scopeId=C&usageType=PRE_REGISTRATION&usage=USED&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&minMileage=80000&makeModelVariant1.modelDescription=0.9tce&pageNumber=1 koji su sa tim motorom prešli preko 100000 km. Nekad mi je test vozila nakon 100000km u časopisu bio dovoljan da se odlučim na kupovinu, a sada očekujem da motor pređe mnogo više. U poslednje vreme na forum se registruje sve više članova koji imaju ovaj motor u svom automobilu i to me jako raduje.

Citat: Loganovac poslato 05.09.2015. - 20:28
Dacia 4ever!

O, da.  :wave:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: dekiv68 poslato 11.03.2016. - 16:50
Nabacite linkove za teme sa ovim motorima.

Ja sam našao ovoga iz B.Luke http://www.renaultforumserbia.com/index.php?topic=26949.0

Sorry ako je  :offtopic:. Nadam se da nije za  :ban:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 11.03.2016. - 17:47
Citat sa renaultforumsrbija.com , 0.9 tce motor :

"Sa kliom sam do sad prešao 27.000, bez ikakvih problema. Kakav divljak ga vozi ponaša se odlično i bez ikakvih poteškoća, osim što se standardno buni na loše gorivo.
Kad se normalno vozi ne troši ništa, potrošnja kombinovane vožnje grad-otvoreno je sad skoro 7 litara uz malo življu vožnju. "


Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 11.03.2016. - 20:21
Lično smatram da nema mesta sumnji u 0.9 tce. Verujem da svaki motor novije generacije uz redovno održavanje i normalnu eksploataciju može da izgura 200 'iljada. Dizel, benzinski, tng... nije bitno.
Naravno, ne mislim VW 1.2.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: dekiv68 poslato 11.03.2016. - 21:22
Zna li se којi je motor isplatljiviji za redovno održavanje. Predpostavljam da je ulje za TCE skuplje zbog turba, ali je opet ušeda zbog jedne svećice manje  :hihi1:.
TCE nema klinasti kaiš već lanac.

Da li su menjači isti za 0.9 i 1.2
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: bugi poslato 11.03.2016. - 22:28
A verovatno i manje ulja ide u tce, tako da je verovatno jeftiniji, kad se sve sabere i oduzme, al u svakom slucaju u ovlascenom servisu je mala razlika u ceni redovnog servisa, al uzmi pozovi par servisa pa vidi konkretne cifre.
Naslov: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: maestral5747 poslato 11.03.2016. - 23:01
Ima klinasti, ali nema zupcasti ;)
Ustvari nema ni klinasti vec kanalni, stazni ili kako li ga vec zovu. Klinasti je davno izbacen iz upotrebe

LG G3 via tapatalk

Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: dekiv68 poslato 12.03.2016. - 13:37
Lapsus, htedoh reći zupčasti (umesto klinast) :c:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleksabgd poslato 12.03.2016. - 19:08
Citat: Aleks poslato 11.03.2016. - 20:21
Lično smatram da nema mesta sumnji u 0.9 tce. Verujem da svaki motor novije generacije uz redovno održavanje i normalnu eksploataciju može da izgura 200 'iljada. Dizel, benzinski, tng... nije bitno.
Naravno, ne mislim VW 1.2.
Do skora je u mom posedu bio vw polo 2007 god, 1.2 47kw, kupljen nov, presao 150000 km bez ijednog kvara. Radi kao singerica. Jedino trosi malo vise na otvorenom.Otisla jedna bobina, flexo cev auspuha, zamenjeni diskovi skoro i to je to. Sve ostalo je samo zamena filtera i ulja.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 12.03.2016. - 21:56
Ma naravno, nisu oni toliko loši samo je jako česta pojava da prezube. Više neko svi ostali. Prijatelj mi je jedno vreme bio vlasnik ovlašćenog Škoda servisa i u ono vreme kada je Telekom imao Škode kao službena vozila imao je pune ruke posla sa Fabijama koje su masovno prezubljivale. Kolegi prošle godine prezubio Polo iz 2012 na oko 60.000 km. Zamenili mu ceo motor u garanciji. Rekli mu u servisu - nije to ništa čudno.
BTW , svi se žale na koroziju kod Dacije a moja je iz 2004 i ima korozije samo na suvozačevim vratima ispod prozora u vidu par tački i na ivici zadnjih levih vrata. Ali to ne znači da Dacija nema problem sa korozijom na prvim serijama. Nisu nas bez razloga pozivali na dodatnu antikorozivnu zaštitu.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: saša61beograd poslato 09.06.2016. - 12:52
Listam današnji Auto bild evo zanimljivosti vezanih za Reno Klio sa 0,9 tce motorom,verujem da važi i za Dačije.Nakon 100.000 km motor je rasklopljen i ocenjeno je da je u odličnom stanju,bez kvarova i bez habanja.Problem je bio menjač koji je morao biti zamenjen na 55.000km.Generalno,Klio je prilično popljuvan na testu zbog opšteg stanja,ali motor je ocenjen kao najbolji deo.
Druga zanimljivost iz drugog članka:poznato je da Mercedes u svoju A klasu ugrađuje Renoov 1,5 Dci.O motoru kažu sve najbolje,i to se zna.Zanimljivo je da se na 1,5 Dci ugrađenomu Mercedse zupčasti kaiš menja na 200.000 km ili 10 godine.Kako je na tom istom motoru kad je ugrađen u Dačiju,to bih voleo da mi kaže neko ko ga poseduje.Odnosi se na novije varijante DCi-a,a takvih ima na forumu.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Vihor poslato 09.06.2016. - 13:52
Ima 1.5 DCI duster urban explorer, i meni rekose u salonu da taj motor ide u mečku, samo mogu da kažem da odlično vuče sa ovih 4000 km. za sad samo toliko
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 10.06.2016. - 08:50
 :offtopic:
U Francuskoj je za 1.5dCi Renoe interval za veliki servis 160.000 km/6 godina.

P.S. I mene je prilicno iznenadio clanak o Kliu.  :ne:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: ljutikrilo poslato 27.09.2016. - 17:06
da ne trolujem pogresnu temu


mene ono sto najvise zanima je kakav bi TCE bio u loganu, 2 odrasla, 2 male dece, pretovaren gepek i pogled koji se pruza na begaljicko brdo ...
ali koliko vidim po odgovorima, bolje bi ga izvukao od 1.4... uprkos ta 3 cilindra...

kad se ukljuci klima, ni tu tce nije u nekom hendikepu u odnosu na 1.4 i 1.2?
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 27.09.2016. - 19:01
Od juče vozim MCV 0.9. Pošto je meni sve zanimljivo, a i komšiluku na poslu, morao sam pola Karaburme da potrpam u auto i vozam.  :to: Auto vuče uzbrdo bolje nego 1.6, ne oseti se rad klime (u smislu pada snage) kao kod 1.6 90ks motora i mislim da u svakom pogledu ide nauporedivo bolje. Videćemo kad se ulaufa motor i kad dođem do brda (moraću da natovarim auto zbog prirode posla), pa ću pisati o tome. To će biti maksimalno opterećenje + baš to brdo, ali za par nedelja.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: jasho poslato 27.09.2016. - 19:22
Čestitam doktore,  :aplause: očekujemo slike ako već nisi kačio :lolc:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: vladimiris poslato 27.09.2016. - 19:34
Cestitam :aplause:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 27.09.2016. - 19:50
Hvala, drugari. Pisaću o autu, nadmašio je moja očekivanja.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: ljutikrilo poslato 28.09.2016. - 12:25
lepo zvuci


samo se postavlja pitanje koliko ce turbina da izdrzi i koliko kosta opravka/nova?
neki ljudi pokazuju bojazan u vezi toga...

ako odradi 100k bez neke frke  :to:



ovaj motor je poceo da se prodaje kad? pre dve godine?
u tom slucaju bi 2018  mogli da izvucemo zakljucak oko trajnosti motora i mogucih zackoljica
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 28.09.2016. - 15:51
Pod jedan, garancija je 100000 k. Ili 5 godina.
Pod dva, servis je pomeren i radi se na 20000 km.
Da nisu sigurni u motor ne bi ni davali ovakve garancije.
Ja cvrsto verujem da ovakav fabricki motor sa pravilnim odrzavanjem gazi bar 250kkm bez otkazivanja.
Uostalom ako je 1.4 gurao milionce nema razloga da sumnjamo da ce ovaj trajati bar 4 puta krace.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 28.09.2016. - 19:37
 :to:  Četiri godine se ugrađuje motor već.  :to:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 28.09.2016. - 20:11
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 05.10.2016. - 09:24
Citat: ljutikrilo poslato 27.09.2016. - 17:06
Kakav bi TCE bio u loganu, 2 odrasla, 2 male dece, pretovaren gepek i pogled koji se pruza na begaljicko brdo?

Jutros sam išao ka Nišu, uzbrdicu je savladao bez problema, 120 km/h, prazan auto.
Povratak, ka Beogradu, auto napunjen koliko nosivost dozvoljava, 120 km/h. Vozio sam pre i posle toga uglavnom oko 110km/h, ne brže, jer je pun, ali sam hteo da vidim kako stvari realno stoje na uzbrdici. Logan dci 65ks je išao slično, Stepway 1.6 100km/h u IV stepenu prenosa. Start, dakle pokretanje iz mesta, je bolje nego sa dci (65 ks) i 1.6 motorom. Gotovo da se teret ne oseti. Od drugog stepena prenosa se oseti prilikom ubrzanja, normalno. Sa 55km/h može u IV stepenu da se vozi na ravnom bez da bruji motor ili da se jače pritiska papučica gasa nego inače.

Napomena : sve što sam opisao još bolje zvuči ako se u obzir uzme da je MCV veći i teži od Stepway modela i da je maksimalna nosivost (koju sam i iskoristio) 515 kg (za 0.9 motor), a u Stepwayu je bilo (sa mnom) oko 430 kg tereta.  :to:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Raja poslato 05.10.2016. - 09:47
De napomeni kako si izašao uz Begaljičko brdo u pravcu ka Beogradu (ako si propratio). Kojim brzinom (treća, četvrta, peta) si se popeo i sa koliko km/h, s obzirom da si bio
dobro natovaren.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 05.10.2016. - 10:08
Citat: Veterinar poslato 05.10.2016. - 09:24
Povratak, ka Beogradu, auto napunjen koliko nosivost dozvoljava, 120 km/h.
Napomena : sve što sam opisao još bolje zvuči ako se u obzir uzme da je MCV veći i teži od Stepway modela i da je maksimalna nosivost (koju sam i iskoristio) 515 kg (za 0.9 motor).

Naravno, u V stepenu prenosa. Početna brzina, pri dnu brda je bila nešto ispod 125km/h.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 25.09.2017. - 20:25
Igrom slučaja, u posedu trenutno imamo automobile sa ova dva motora. 0.9 TCE ima fabrički plinski uređaj, 1.2 je benzinac.  O potrošnji benzina neću moći da pišem puno, jer se 1.2 motor toliko malo vozi (a tako će da bude i ubuduće) da ne punim rezervoar do vrha, kako bi gorivo u rezervoaru bilo uvek relativno sveže.
  1.2 motor se ponaša bolje u gradskoj vožnji, mirnije radi i lepše se ponaša u stani-kreni kolonama. Na 100km/h je u V stepenu prenosa već na oko 3000 obrtaja, dok TCE na istim obrtajima ide skoro 30km/h brže. TCE bi bio moj izbor uvek za putovanja van grada, bilo da su međugradske relacije u pitanju ili autoput.
  Zanimljivo, ako se prati indikator-lampica za promenu stepena prenosa, u istim uslovima, kod 1.2 motora prebacivanje u viši stepen prenosa se "traži" na oko 10km/h manje u odnosu na TCE. To znači da sam danas ispoštovao lampicu 1.2 motora i (po brzinomeru) na oko 37 km/h ubacio u IV brzinu, a na oko 53km/h ubacio sam u V. Zanimljivo, kada je u pitanju 0.9 motor, kada se poštuje lampica i brzina promeni jako često se stiče utisak da je brzina prerano promenjena. Tako, 0.9 ponekad traži prebacivanje u V stepen na ravnom na 60 km/h, ali ukoliko bih to ispoštovao najverovatnije bi se čulo brujanje (čak do nešto preko 70km/h).  Kod 1.2 motora nema toga. Po mojim dosadašnjim iskustvima nema logike da vozim 53km/h u V stepenu prenosa, ali ovde je i po zvuku izgledalo da je to sasvim u redu.
  Naravno, kada su u pitanju veće brzine, opterećenja, rad pod klimom, 0.9 je superiorniji neuporedivo. Da prelazim malu kilometražu, pretežno po gradu i užoj okolini, 1.2 bi bio moj izbor.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Ayrton poslato 25.09.2017. - 20:40
 :respect: Lepa analiza.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: bugi poslato 25.09.2017. - 21:51
Pa da, izneo si sustinu odabira motora, za grad mali atmosferac, za otvoren put turbo masina  :write:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 26.09.2017. - 07:29
Koliko me pamet služi, jako je velika razlika u diagramu mjenjača za ta dva auta. Konkretno kod turbaka su prve 3 brzine kratke a peta je izrazito dugačka.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 26.09.2017. - 08:48
I sta predlazes, da zameni menjace?
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 26.09.2017. - 12:48
Predlažem da se sa rezervom tumače brzine na kojima se sugeriše šaltanje u veću
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: kiconix poslato 26.09.2017. - 14:27
Mozes ti da predlazes sta hoces, na novim Dacijama postoji indikator promene brzina. Ne zavisi to od vozaca, on ionako radi sta hoce.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 26.09.2017. - 15:38
Citat: Zoran poslato 26.09.2017. - 12:48
Predlažem da se sa rezervom tumače brzine na kojima se sugeriše šaltanje u veću

:to:

Naravno. Što Slavko reče, te lampice su za gluve. Da imam bord kompjuter mogao bih da kažem kakva je trenutna potrošnja po njemu zavisno od toga da li sam poslušao lampice ili ne, ali nemam ga ni u jednom autu.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: szs poslato 26.09.2017. - 17:03
Indikacija promene brzine ide iz ECU gde on "gleda" tvoj način vožnje. Dok voziš peMzionerski teraće te da menjaš baš onako kako ti sada pokazuje  :Smiley:
Ako  ti je za utehu i meni pokazuje tako.

Probaj nešto.... malo ga pričepi po gasu oko 3/4 gasa najmanje i posmataraj indikator promene brzine.  :hihi1:
Neće se paliti do bar 50% više nego sada. Tj ako ti se palio npr 2000 paliće se posle 3000. Tako je bar kod mene  :ne:
U ECO modu je drugačije
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 26.09.2017. - 18:01
Tako je, mada meni se pri oštrijem ubrzavanju znala strelica da se pali nešto preko 2000. Izgleda da ga nisam još ni jednom dobro pričepio...  :c:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 26.09.2017. - 18:12
Znam to. Gledao sam na youtube ubrzanja od 0-100, pa se lampica palila na preko 4000 obrtaja. Kontam da je to i logično, mali obrtaji i pun gas su besmisleni.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 26.09.2017. - 19:40
Probo! U trećoj potopio gas, do 3000 nije upalio strelicu na gore, nisam imo mesta za dalje.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 27.09.2017. - 06:04
Dizlo je ovde  :offtopic:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Aleks poslato 27.09.2017. - 07:20
Tako je, mada indikator promene brzine radi na istom principu i kod benza i dizla. Konstatovali smo da prati režim vožnje i to je to.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Keka poslato 27.09.2017. - 20:11
I opterecenje motora...na uzbrdici kasnije preporucuje promenu brzine.

Sto se tice potrosnje, napravicu paralelu, iako nije Dacia u pitanju:

Brzina 60 km/h, u IV brzini je nesto ispod 2000 rpm, preporucuje promenu u V brzinu, na kojoj je na 1400 rpm. Iako po dijagramu obrtnog momenta za ovaj motor ovaj broj obrtaja spada u deo sa maksimalnim momentom, na uvo je nekako neprirodno (iako ide i prima gas bez problema).

Pri odrzavanju konstantne brzine 60 km/h u V je trenutna potrosnja 3.8-3.9, a u IV je 3.6-3.7 litara/100km.

Da se ogradim da su ovo podaci iz samo jednog posmatranja sa mnogo nepoznatih-vetar, nagib terena, vrlo lagano ubrzavanje/usporavanje itd. Verovatno ima rezona da pri granicno malim brzinama turbina ne puni najbolje, zbog velikih prenosnih odnosa je potrebno izvuci vise energije na zamajcu, a to zahteva vise goriva.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 28.09.2017. - 12:37
Bilo bi zanimljivo kada bi izmjerio potrošnju goriva idući uz most kod Beške sa 80 km /h, u 3.ćoj,  4.toj i 5.toj
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Loganovac poslato 28.09.2017. - 12:38
Bolje uz Bubanj Potok.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 28.09.2017. - 12:57
I Bubanj Potok je još bolji jer je uspon veći ali nije konstantan kao na mostu kod Beške
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: ljutikrilo poslato 24.02.2018. - 20:55
pozdrav svima, nije me bilo neko vreme...
odselio sam se iz srbije na maltu i prodao voljenog logana  :place:
lepo me je služio, skoro 7 godina sam ga terao


elem, sad ovde gledam šta bih mogao da kupim, i razmišljam o reno kapturu...
najjeftiniji je sa 0.9 tce motorom, pa sam ušao na temu da se podsetim veterinarovih pisanija i pročitam nova.

u principu ako taj motor lagano tera MCV logana, ne bi trebalo da mu bude problem ni kaptur.
malta je specifična za vožnju, 90% je gradska vožnja po veoma uskim ulicama, autoputeva nema i retko imaš priliku da voziš preko 90 na sat. ali zato mnogo ima uzbrdo-nizbrdo vožnje. iako mi je možda 1.2 bolja opcija zbog gradske vožnje, on mi je 500 € skuplji od tce.
tce mi je opet bolja varijanta za nekoliko veoma oštrih uzbrdica a i vala navići ću se. kao što sam se navikao na vožnju levom stranom

kako je veterinar ishvalio tce, nemam više skepsu prema 3 cilindra. ima li neko koristan savet?




fun fact - dacia stepaway ambiance je ovde 1450€ skuplji od osnovnog klia, pritom klio autentique ima itekako bogatiju opremu. razlika je što je se klio nudi sa 1.2 motorom a stepaway sa 0.9 tce.
u varijanti sa 1.5 dizelima klio je skuplji za 1100

stepaway laureat tce je 500€ skuplji od klia expression 1.2 koji je drugi paket po jačini kod klia od mogućih 3  :conf:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 25.02.2018. - 01:50
Čudno mi je da je 0.9 jeftiniji od 1.2, a onda  kontam da je i 1.2 u Capturu verovatno tce... Kako imamo u kući i 1.2 atmosferac, mogu reći da je i on sasvim u redu za grad. Opet, ako su vece uzbrdice u pitanju (veći nagibi), tce je izbor, idealan motor..  Ukoliko se auto koristi za česte off road izlete, nepristupacne terene, 0.9 nije dobar izbor. Čak i na veoma malom gasu točkovi lako proklizavaju.
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: hobbista poslato 25.02.2018. - 12:29
Šta gd da uzmeš imaćeš veliku potršnju tamo. Mislim da blagodeti turbine nemaš gde da osetiš, tako da... sve ostaje stvar ličnog afiniteta.

:offtopic:
Ako se dobro sećam, Malta je 10*12km i sa jednog na drugi kraj se stiže za 30min. lagane vožnje. Dok auto dođe do radne temperature ti si već stigao tamo gde si krenuo.
I, debeli  :offtopic: - na Malti sam bio pre 30 godina. Nikako mi nije jasno gde se smestiše svi ljudi koji su se preselili tamo. Malo malo pa čujem da je neko otišao tamo  :ne: Bilo bi lepo da otvoriš neku temu o Malti sa tvojim utiscima i načinu života  :dobro:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: ljutikrilo poslato 25.02.2018. - 18:02
u pravu si veterinar, i 1.2 je tce... ma bice 0.9, što da dajem 500 € više.
off road ovde nije opcija, ostrvo je prilično kamenitog karaktera, niti sam ja u ikad bio u fazonu vrljanja po divljini.

možda najbolja opcija bi bila 1.2 atmosferski, jer bi bio jeftini i ne treba mi nikakvo ludilo od motora, ali nema ga u ponudi.
a i pitanje je koliko bi motor te jačine dobro pasovao kapturu.
ja sam u pricipu bio za klio sa 1.2 atmosfercem, međutim žena se smrtno zaljubila u kaptur...



hobbista, mogao bih par reči o malti, na koji podforum da idem?



Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: hobbista poslato 25.02.2018. - 18:19
 :offtopic:
U pričaonici  :aplause:
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: ljutikrilo poslato 31.07.2020. - 16:15
hej veterinar, nešto sam listao stare teme, pa naletim na ovu...

može li jedno "prolazno vreme" za tvoj Tce motor? evo prošlo je 4 godine, verujem i da je kilometraža malo jača sad...

opšti utisci?

jesi imao neke zahvate na motoru?
Naslov: Re: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 01.08.2020. - 02:51
1.2 atmosferac je bio kod nas godinu i po. Za to vreme nije puno presao, ali kao motor koji je ukupno prešao 150000km za četiri godine bio je odličan. Pisao sam ranije o njegovim prednostima i manama, nemam puno da dodam na tu temu. U međuvremenu, dok je bio kod nas, preuzeo je na sebe i jedan deo renoviranja kuće (uključujući prevoze tezeg materijala, poput zidnih pločica), kao i selidbu u novi životni prostor. Sasvim korektan motor za "život u lokalu".

0.9 tce ce za dva meseca imati 4 godine. Prešao je do sada oko 115000 km. Prešao bi mnogo više, ali ga je na porodicnim putovanjima zamenio Lodgy, dovoz robe najčešće vrše dobavljači, privatni život sam organizovao malo više u korist manje vožnje (ćerka je mnogo više sa mnom, ne idem kod nje na svaka dva dana, nego smo zajedno), a zbog korona situacije nisam pola godine bio kod svojih (inace bi i u tu svrhu presao dodatnih 4000 km). Iako gledam da stedim svaki svoj auto u vožnji, a da ipak sebe /nas ne lišim bilo kakvih potreba, jedno vreme je motor bio pod opterecenjem. U vreme kovid policijskih casova sam radio sam. U početku nisam imao dozvolu za kretanje, kasnije sam je dobio, ali zbog par situacija sa neukim ljudima koji su kontrolisali saobraćaj tih dana, nastojao sam da tu dozvolu što ređe koristim. Mnoge radnje, inače konkurentske, nisu radile tih dana, pa je priliv ljudi u moju radnju bio nešto veći, radno vreme kraće, jedan radnik (ja, nisam želeo da rizikujem sa tuđim zdravljem), a nakon posla bih se bavio prevozom po kućama, pa bi gotovo svakodnevno, koliko god da sam se trudio da se to ne desi, ostalo 40-ak minuta vremena za povratak kući sa posla, a do kuće bržim putem imam 42km vožnje.

Kako nisam bio jedini koji žuri kući i utrkuje se sa policijskim odbrojavanjem, taj povratak kući je svaki dan bio mešavina auto trka i relija. Nažalost, ne bi prošao dan (shvatite najbukvalnije) da usput ne zateknem barem jedan saobracajni udes. Jednom sam pomislio kako prvi put nema nesreća na putu, a onda bih video udes na par kilometara od kuće, sa prevrtanjima na krov. Nikad nisam tako često tako zustro vozio (sa novim, tek zamenjenim uljem, naravno). Nakon ovog eseja mogu da kažem da motor nije niti stucnuo, za razliku od 1.2 motora, sa ovim bih se usudio uvek u preticanje, a i pored jako teške noge na gasu tih dana prosečna potrošnja plina nije bila iznad 8 litara na 100km.

I dalje smatram da je 0.9tce jako dobar motor. Subjektivni utisak saputnika je uvek da auto ima 110-120 konjskih snaga, a ne 90.
Vanredno sam bio u poseti servisima po drugim osnovama, a najbliže što je imalo veze sa motorom (tj. uticalo je na njegov rad) je bilo softversko pitanje,, ali ne naročitu vredno pomena.
Motor je suv, ne troši ulje (sada sam na skoro 15000km od proslog servisa, ulje nije daleko od obelezja max).
Naslov: Odg: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 19.04.2024. - 14:33
Nisam našao bolje teme, pa ću ovde napisati.
 U Kladnju momak ima Sandera 0.9 tce 2015 g. Sa 410 000 km. Kaže na motoru ništa nije dirano sem redovnih servisa. Fabrički je lanac i lamela...
Naslov: Odg: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Veterinar poslato 19.04.2024. - 20:06
Ne bih kupio, a verujem da je tako. U Vukovaru je cela flota taksija sa tim motorom i sa, po pravilu, alicnom kilometrazom trenutno.
Naslov: Odg: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: MitarMrgulic poslato 19.04.2024. - 21:36
Citat: Zoran poslato 19.04.2024. - 14:33Nisam našao bolje teme, pa ću ovde napisati.
 U Kladnju momak ima Sandera 0.9 tce 2015 g. Sa 410 000 km. Kaže na motoru ništa nije dirano sem redovnih servisa. Fabrički je lanac i lamela...
Kako vizuelno izgleda Sandero?

Čime se bavi pa otuče cca 40-50 hiljada godišnje?
Naslov: Odg: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Zoran poslato 20.04.2024. - 07:36
To je lokalni taksista. Prodaje auto na OLXu a razgovarao sam sa njim 2015 te kada je prodavao prvog Sandera.
Naslov: Odg: TCE 90 Vs MPI 1.2?
Poruka od: Mare poslato 20.04.2024. - 14:21
Citat: Zoran poslato 19.04.2024. - 14:33Nisam našao bolje teme, pa ću ovde napisati.
 U Kladnju momak ima Sandera 0.9 tce 2015 g. Sa 410 000 km. Kaže na motoru ništa nije dirano sem redovnih servisa. Fabrički je lanac i lamela...

U familiji imamo primerak sa 450k km, bio taksi. Ali menjan je lanac.
Motor odličan. Malo je turbina bučnija, ali nema potrošnje ulja niti gubitka snage u vožnji.