DACIA Forum Srbija

DACIA => DACIA => DACIA koncept vozila i novi modeli => Temu započeo: Vladan poslato 28.05.2015. - 19:23

Naslov: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Vladan poslato 28.05.2015. - 19:23
Da li je neko skoro gledao sajt dacia.rs ? U ponudi imaju novi motor za logana  0.9 Tce 90 LPG S&S. Akcija koju nude 7000e do 4 godine odnosi se na Dustera. Na ostala vozila je 3000 na 3 godine. Nude veci iznos na 4 godine i kamatnu stopu od 2,99%. Logan sa ovim motorom stiže u Srbiju sredinom avgusta. Na zvaničnom sajtu dačije u rumuniji i francuskoj ga nisam video, ali sam video da ga je renault najavio

Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: jasho poslato 28.05.2015. - 19:57
Gledao ja, ali mi i dalje nije jasno šta je S&S? :ne:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: DarioGTI poslato 28.05.2015. - 20:10
Vjerojatno Start&Stop funkcija.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Loganovac poslato 28.05.2015. - 20:33
U Ambiance ili Life Plus nivou opreme 9.050 EUR sa sve fabričkim plinom, Laureate 9.940 EUR. Trebalo bi malo razmotriti kako je gas čučnuo u ovog turbobenzinca, inače motor je zmijče...  :to:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Vladan poslato 28.05.2015. - 21:08
To zaista deluje primamljiva kupovina. Blizu mi je RenoSava pa ću otići kod njih ovih dana da se malo raspitam o tom motoru. Baš me interesuje kako će to  da radi, pošto znam da je do skora pisano da je to nemoguće zbog turbine zbog ovog zbog onog te da nece imati preformanse itd. Pored te bojazni druga je cena redovnog servisa. Ako budu drali ko što deru inače pa mali servis neće biti ispod 15k pošto sad ide i održavanje LPG uređaja zar ne?
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Keka poslato 28.05.2015. - 21:25
Ponuda je vrlo interesantna, cena nije. Za 1500 evra vise Fluence. Bog i sesirdzija.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Loganovac poslato 28.05.2015. - 21:35
Da, možda, osim što taj tvoj Bog nema plinski uređaj i ESP.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: boxit poslato 29.05.2015. - 06:30
Ja se raspitivao u AK Kompresor o ponudi novih vozila pa su mi rekli da proizvodnja još nije krenula i da će stići na jesen a u najgorem slučaju do Nove Godine (zbog naših "specijaliteta" oko homologacije i sl.).
Inače, prelazi se na EURO VI standard ali su logistički izgleda loše pripremili jer se ona prethodna varijanta motora 1.2 sa fabričkim LPG više ne može poručiti pošto se ne proizvodi.
E sad, i ako su lagali mene i ja lažem vas........ :ne: :kava: :huh:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Keka poslato 29.05.2015. - 16:39
Citat: Loganovac poslato 28.05.2015. - 21:35
Da, možda, osim što taj tvoj Bog nema plinski uređaj i ESP.

Ima ESP.

http://renault.rs/download/cenovnici/fluence_novi.pdf



Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Loganovac poslato 29.05.2015. - 19:47
E, jbg, i oni svašta drže na sajtu, ja sam našao http://renault.rs/download/literatura/KATALOG_FLUENCE_MINI_SRB.pdf   :agr:

Inače, bilo mi je odmah čudno što kao nema ESP, jer je to postao obavezni deo opreme u EU za sva nova vozila  :ne:

OK, nema plinski uređaj.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Veterinar poslato 13.07.2015. - 22:38
Hm. U cenovniku nema više 1.2 sa fabričkim LPG-uređajem, a kod svih modela Sandero i Logan je ubačen 0.9.  :ne:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Keka poslato 14.07.2015. - 18:44
Karakteristike tog motora mozete pronaci na nemackom sajtu Dacie. http://www.dacia.de/dacia-modellpalette/sandero/technische-daten/

Rado bih ga posedovao, mada je dizlo sa 90KS i S&S sampion po potrosnji, a javlja mi se da odrzavanje ovog 0,9 nece biti ni malo jeftino.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Lesa021 poslato 28.07.2015. - 03:05
Da li neko ima iskustva sa ovim motorima?
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Keka poslato 28.07.2015. - 08:25
Slabo, tek su se pojavili kod nas.

Vozili smo onomad u Boru Sandero sa tim motorom, ali bez TNG i bez S&S, ide kao zmija.

Podaci o potrosnji....ako se vozi cisto sumnjam da ce potrositi tako malo. Rekao bih da je dCi neprevazidjen po potrosnji i subjektivnom osecaju u voznji.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: bocca poslato 28.07.2015. - 11:00
Malo sam jutros pogledao cenovnike posle dužeg vremena. Pa taj 0,9 sa TNG-om je samo 800e skuplji od 1,2 16v sa identičnom opremom! Meni je to povoljnija cena za kupovinu, iako lično još nisam postao pristalica turbine i 3 cilindra u benzinskom motoru.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
Nema još dovoljno povratnih informacija o ovom motoru (sa ili bez LPG). Obzirom da postaje sve interesantniji, potražio sam malo podataka o njemu.
Na žalost, nisam bio u Boru onomad, pa nisam imao priliku da probam ovaj motorić  :ne:



- 135Nm - 90% dostupno od 1.650o/min. Obzirom na turbinu, verujem da je blizu istine.
- 25% manja potrošnja i CO2 - ovo je blizu bajke. Možda u laboratorijskim uslovima.
- 12v - ovo je odavno trebao imati svaki motor - 4 ventila po cilindru.
- 20% smanjenje unutrašnjeg trenja. Normalno kada je izbačen jedan cilindar  :bonk:
- Lanac umesto zupčastog sa teflonom, bla, bla, bez potrebe za zamenom - čitaj, kao rezervni deo će koštati onoliko. Nije ni prvi ni poslednji koji je izašao sa ovakvom reklamom, pa se neki (mnogi) nisu baš proslavili.
- Grafit na suknjicama klipova - već viđeno, odavno.
- Varijabilna uljna pumpa - u teoriji ima neko opravdanje. U praksi će, bojim se, pokazati sve svoje mane.
- Al. blok sa plivajućim hilznama (ako sam dobro video). Pa Al glava odozgo. Javlja mi se da će biti pokrivljenih i blokova i glava prilikom pregrevanja. Tačnije za svako pregrevanje mora motor napolje, rasklapanje...
- S&S interesantno dok radi. Obzirom da elektronika upravlja, i ovde vidim problem u perspektivi.
- Varijabilna remenica bregaste - već viđeno u 1.6 16v motorima. Interesantno dok radi, i skupo kad počne da "zamuckuje".
- Turbina male inercije - ovo mi nije jasno kako su tačno zamislili.

Na žalost, svi proizvođači idu u ovom smeru. Simpatična igračka, iako ne volim 3 cilindra zbog "nesimetričnog" rada (da je 2 takta bilo bi idealno). Mislim da će postati problematičan kao polovnjak sa 5-6 godina i 150.000km.

Eto, ja čisto da napišem koji redak. Ako neko ima još neka saznanja, hajd' da prodiskutujemo :ziveli:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Vihor poslato 27.12.2015. - 19:59
Izgleda da ce i motori automobila tj automobili biti, dok radi radi, kad crkenzi vataj novi. Mozda je ta politika negde izvodljiva ali ovde to tesko da bude. Inace lepo izgleda ovaj motoric a autic koji je vozen   u Boru je isao ki mecava.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Veterinar poslato 27.12.2015. - 20:18
Naravno, ne može se porediti sa jačim motorima, automobilima pogonjenim na sva četiri točka, ali zanimljivo je da ga ima i na rumunskom reliju.

   

Krece tek od 1:40
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Vihor poslato 27.12.2015. - 20:38
Steta sto nema brzinu na kameri
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 27.12.2015. - 20:59
Nije sporno da će ići, i da bi ovo bio i moj izbor posle 1.6 16v, 1.5dci i 1.2 tce (tim redosledom :D )

I nije Dacia/Renault jedina firma koja ovo radi - manje više svi su u toj priči.

Spominjao sam u Kovačici varijabilnu uljnu pumpu koja je na Fiatovim 2.0 jtd m2 ne znajući da je i ovde "ugurana".
Konkretan problem je u nultom (mrtvom) položaju pumpe - bez napajanja ona je u polžaju najnižeg pritiska (1-1,5 bar). Ako nešto u upravljanju pumpom otkaže u vožnji istog trenutka pada pritisak ulja. Prva na udaru će biti turbina.

Plivajuće hilzne u livenom bloku su (po meni) najbolje rešenje. Al-Al je ekonomično rešenje po pitanju težine, dok je za svaku nepredviđenu situaciju (pucanje creva, zaglavljivanje termostata) put ka katastrofi.

Varijabilna remenica - u 1.6 16v su dobili 5 ks (110 umesto 105) i koji mg manje svačega u izduvu (na papiru). Neredovna zamena ulja je tiha smrt za ovo. Remenica je preko 100€ i solenoid nešto manje (bilo do skoro).
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: saša61beograd poslato 27.12.2015. - 22:08
Oni hrabri i radoznali koji su kupili ili će skoro kupiti Tce možda rizikuju,ali su tri godine pokriveni garancijom.Šta će posle biti,na kilometražama preko 100.000km,ko zna.
Ja sam po godinama među najstarijima na forumu pa se sećam kad sam kao klinac od 10-12 godina slušao šta matorci pričaju o tadašnjoj novotariji,Zastavi 101.Ti matorci su vozili Lade,Tristaće,Škode,VW bube i slično.Na Zastavi 101 su sumnjali u sve:prednji pogon,školjka sa petoro vrata,poprečan motor,bregasta u glavi,zupčasti kaiš,kratak hod klipa,ventilator hladnjaka na struju...Sve ovo je za ono vreme bilo novo i drugačije.I o svim ovim rešenjima na Z 101 su govorili kao o potencijalnim problemima.Prošle su godine,Z 101 je sa svim svojim inovacijama postala obična,klasična i na kraju zastarela.Da je bilo problema,bilo je.Rešeni u hodu.
Sada sve ide brže,vesti idu brzinom svetlosti,ako nešto nije kako treba,Reno već zna i reaguje (nadam se).Za mene je jedan novi Sandero u planu za koju godinu,obavezno sa Tce.Turbina toliko unapredi motor da je prosto glupo lišiti se njenih prednosti.Posebno što to više nije tako nedostižno i skupo,hvala ti Dačijo na tome!

S&S je po meni glupost.Ako je obavezan,da li se može isključiti.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 27.12.2015. - 22:29
Naravno, mislio sam na ono - šta posle 100.000km.
Nisam ja protiv novotarija koje imaju smisla - makar na papiru.
Protiv sam budalaština kao što je navedena uljna pumpa, EGR i sličnih komplikacija kojie imaju izgovor ušteda goriva i smanjenje izduvnih gasova.

S&S bi trebalo da može da se isključi. Ako ne milom (Clipom), onda silom sigurno - po isteku garancije (brisanjem iz programa ECU)  :cul:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: kiconix poslato 27.12.2015. - 22:44
Na novoj Octaviji ima dugme koje isključuje ali svaki put kad upališ auto moraš ponovo da deaktiviraš.
Jedino rešenje je dijagnostikom.
Verujem da i Reno ima sličnu situaciju.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
Nema još dovoljno povratnih informacija o ovom motoru (sa ili bez LPG). Obzirom da postaje sve interesantniji, potražio sam malo podataka o njemu.
Na žalost, nisam bio u Boru onomad, pa nisam imao priliku da probam ovaj motorić  :ne:

Nema, motor je nov. Probao sam ga u Clio4 i Twingo3. U Clio4 je malo lenji u startu od slabijeg po snazi 1.5dCi ali zvuk motora 0.9 mi se više dopada.
A Twingo3 sa ovim motorom je kao praćka. Odavno nisam vozio nešto tako malo a tako "prgavo" i zabavno za vožnju.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- 135Nm - 90% dostupno od 1.650o/min. Obzirom na turbinu, verujem da je blizu istine.
Dobar je. Turbina benzincu ipak daje obrtni moment na nižim obrtajima, tako da je i onaj osećaj povlačenja sa nižih obrtaja stvarno bolji. Turbo = FUN :)

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- 20% smanjenje unutrašnjeg trenja. Normalno kada je izbačen jedan cilindar  :bonk:

To je već 25% manje trenja, mase i svega ostalog :) . Ovde se misli na tehnologije koje si nabrojao: teflon, grafit, obrade površina itd...

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Lanac umesto zupčastog sa teflonom, bla, bla, bez potrebe za zamenom - čitaj, kao rezervni deo će koštati onoliko. Nije ni prvi ni poslednji koji je izašao sa ovakvom reklamom, pa se neki (mnogi) nisu baš proslavili.

Lično sam bio pristalica zupčastog kaiša zbog ranijih znanja i saznanja. Međutim, tehnologija izrade lančanih prenosa je otišla dosta daleko poslednjih 10-ak godina, tako da za krajnjeg korisnika (vlasnika vozila) lanac ima prednost najpre zato što nema više potrebe za velikim servisima. Ako lančani prenos na ovom motoru bude bar približno kao na M9R (2.0 dCi) ili R9M (1.6dCi) , a trebalo bi - taj prenos će stvarno biti "for life". A ako ikada dođe do kvara - da, popravka će biti daleko skuplja. Uglavnom, ideja lanca u razvodu je da nema velikih servisa i da se rizik kvarova svede na najmanju moguću meru.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Varijabilna uljna pumpa - u teoriji ima neko opravdanje. U praksi će, bojim se, pokazati sve svoje mane.

Ideja varijabilnog protoka ulja je samo u cilju smanjenja unutrašnjih otpora motora, da bi se smanjila potrošnja goriva i emisija gasova. Kod ovog motora, ako je neispravan ili isključen aktuator - pumpa radi na punom protoku, kao bilo koja klasična pumpa. Kvarovi su mogući, ali kvarile su se i klasične pumpe.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Al. blok sa plivajućim hilznama (ako sam dobro video). Pa Al glava odozgo. Javlja mi se da će biti pokrivljenih i blokova i glava prilikom pregrevanja. Tačnije za svako pregrevanje mora motor napolje, rasklapanje...

Motor 0.9tCe (H4B4xx) ima blok sa suvim košuljicama. Nisam ga video nikada rasklopljenog, ali ako je kao H5F i dođe li do bilo kakvog grebanja cilindara (pregrevanje, gubitak podmazivanja) - nema popravke, samo drugi blok ili drugi motor.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- S&S interesantno dok radi. Obzirom da elektronika upravlja, i ovde vidim problem u perspektivi.

S&S ima smisla u ultra-urbanim uslovima vožnje, kad više stojimo na semaforima i u kolonama nego što vozimo. Ovim sistemom upravlja jedan do dva računara i generalno nije komplikovan. Obzirom da su savremeni automobili već toliko nakrcani elektronikom-ovo je kap u moru. Probao sam S&S na Fiat Grande Puntu i na nekim Renoima: kad se čovek navikne na njega, bude malo neobično kad se sedne u sopstveni auto bez tog sistema. Generalno mi se dopada ali mogu bez njega.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Varijabilna remenica bregaste - već viđeno u 1.6 16v motorima. Interesantno dok radi, i skupo kad počne da "zamuckuje".

Redovnom zamenom ulja i korišćenjem propisanog ulja broj kvarova varijabilne i aktuatora u prvih 150000km može se smatrati zanemarljivim. Mogući su kvarovi ali su toliko retki da o njima ne treba razmišljati. Ako poredimo sa Meganima2 i Lagunama2 koje su uvežene, gde znamo da su servisni intervali bili 3x duži nego u Srbiji i gde ne znamo koliko su ta vozila zaista prešla - mislim da nema razloga za brigu. Uostalom, i ta varijabilna remenica je samo jedna od primenjenih tehnologija da bi iz jednog motora izvukli 100ks/L radne zapremine i da obrtni moment bude pomeren ka nižim obrtajima.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
- Turbina male inercije - ovo mi nije jasno kako su tačno zamislili.

Turbina je u sklopu izduvne grane. To sad zovu "turbokolektor". Turbinsko kolo je manje i mnogo bliže motoru, samim tim koristi veći deo energije izduvnih gasova i ima manju inerciju. Ne znam kako da ti opišem ovo, a nemam nikakvu sliku ili šemu da ti pokažem. Jednostavna i vrlo pametno osmišljena konstrukcija.

Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 19:41
Na žalost, svi proizvođači idu u ovom smeru. Simpatična igračka, iako ne volim 3 cilindra zbog "nesimetričnog" rada (da je 2 takta bilo bi idealno). Mislim da će postati problematičan kao polovnjak sa 5-6 godina i 150.000km.

Hehehe, sećam se kad me je pre 12 godina bivši kolega pozvao da vidim motor sa 3 cilindra u novoj novcatoj Fabiji1 1.2HTP, rečima "Vidi, šefe, ovaj radi na 3 cilindra!" :D
Sad smo se svi navikli na 3-cilindraše, važno je da ne trese u kabini.

Davno su prošle zlatne 90-te godine u autoindustriji, kada su se pravili automobili da traju, da se ne kvare i da ih voze dve generacije. Danas se automobili kupuju na mnogo kraći rok, samim tim i proizvođači nude takve automobile da bi bili konkurentni. Nije problem napraviti automobil koji će trajati 20 i više godina. Problem je što autoindustrija ide toliko brzo napred da bi svaki takav auto već posle 5-7 godina zastareo i smenila bi ga novija generacija modela. A u startu bi bio preskup i niko ga ne bi kupovao. I na kraju, kakav god bio, završio bi ili na reciklaži ili u Srbiji.

Citat: kiconix poslato 27.12.2015. - 22:44
Na novoj Octaviji ima dugme koje isključuje ali svaki put kad upališ auto moraš ponovo da deaktiviraš.
Jedino rešenje je dijagnostikom.
Verujem da i Reno ima sličnu situaciju.

Kod Renaulta je isto i ne može se isključiti dijagnostikom. 

Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Loganovac poslato 31.12.2015. - 06:11
Svaka ti dala! :pera:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: DrJekyll poslato 31.12.2015. - 06:29
Kako god bilo, meni je definitivno bolji od 1.4, a za iste pare ;)
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: stefanudrea poslato 31.12.2015. - 13:19
Za 1.2 tce Duster ima samo Prins DLM LiquiMax2. Imam ja na motor euro5 i super je! Imam ga od 1 godinu i srecan sam kako radi!

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk

Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 16:13
Imao sam i ja plin na TU3JP u lila-Citroenu. I bio sam baš tužan kad sam ga prodao... :wink:

Tema je 0,9TCE . Ajd' sad nek' neko sa onim "opasnim dugmićima" obriše moj post a prethodni prebaci gde treba.  :ziveli:

Citat: Loganovac poslato 31.12.2015. - 06:11
Svaka ti dala! :pera:

O, hvala,hvala!
Samo ne "vode iz bokala"... pa da trčkam u klonju svakih 15 minuta...  :)
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Veterinar poslato 31.12.2015. - 22:10
Svaka čast i Hobisti i Slavku. Ovakve teme nam trebaju. Zainteresovan sam za taj motor, pa mi svaka reč znači.  :aplause:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: zac poslato 31.12.2015. - 22:33
Slavko  :aplause: :respect:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 31.12.2015. - 22:34
Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Lično sam bio pristalica zupčastog kaiša zbog ranijih znanja i saznanja. Međutim, tehnologija izrade lančanih prenosa je otišla dosta daleko poslednjih 10-ak godina, tako da za krajnjeg korisnika (vlasnika vozila) lanac ima prednost najpre zato što nema više potrebe za velikim servisima. Ako lančani prenos na ovom motoru bude bar približno kao na M9R (2.0 dCi) ili R9M (1.6dCi) , a trebalo bi - taj prenos će stvarno biti "for life". A ako ikada dođe do kvara - da, popravka će biti daleko skuplja. Uglavnom, ideja lanca u razvodu je da nema velikih servisa i da se rizik kvarova svede na najmanju moguću meru.
Lanac i lančanici su pouzdani deo. Problematični su zatezači, koji uglavnom nisu "lifetime". M9R i R9M nisam čačkao, mada je 1.6dCi prilično nov motor (par godina ako se ne varam).

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Ideja varijabilnog protoka ulja je samo u cilju smanjenja unutrašnjih otpora motora, da bi se smanjila potrošnja goriva i emisija gasova. Kod ovog motora, ako je neispravan ili isključen aktuator - pumpa radi na punom protoku, kao bilo koja klasična pumpa. Kvarovi su mogući, ali kvarile su se i klasične pumpe.
To je dobro :dobro: Po ovoj animaciji mi ne izgleda tako  :ne:
Kvarile su se klasične pumpe, ali prilično retko. Sada umesto jednog mehaničkog rasteretnog (regulacionog, sigurnosnog ili kako god) ventila imamo ECU, el. instalaciju, aktuator i samu pumpu kao potencijalni problem gubitka pritiska ulja.

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Motor 0.9tCe (H4B4xx) ima blok sa suvim košuljicama. Nisam ga video nikada rasklopljenog, ali ako je kao H5F i dođe li do bilo kakvog grebanja cilindara (pregrevanje, gubitak podmazivanja) - nema popravke, samo drugi blok ili drugi motor.
U onom klipu, na 2:10 je prikazan blok za koji bih mogao da se zakunem da ima plivajuće  :ne:

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
S&S ima smisla u ultra-urbanim uslovima vožnje, kad više stojimo na semaforima i u kolonama nego što vozimo. Ovim sistemom upravlja jedan do dva računara i generalno nije komplikovan. Obzirom da su savremeni automobili već toliko nakrcani elektronikom-ovo je kap u moru. Probao sam S&S na Fiat Grande Puntu i na nekim Renoima: kad se čovek navikne na njega, bude malo neobično kad se sedne u sopstveni auto bez tog sistema. Generalno mi se dopada ali mogu bez njega.
S&S u svetlu naše gradske vožnje, sa prilično nesinhronizovanim semaforima. Gledano sa aspekta trajnosti anlasera i akumulatora.
Verglanje, par minuta rada pa gašenje. I tako 30-tak puta u saobraćajnom špicu.

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Redovnom zamenom ulja i korišćenjem propisanog ulja broj kvarova varijabilne i aktuatora u prvih 150000km može se smatrati zanemarljivim. Mogući su kvarovi ali su toliko retki da o njima ne treba razmišljati. Ako poredimo sa Meganima2 i Lagunama2 koje su uvežene, gde znamo da su servisni intervali bili 3x duži nego u Srbiji i gde ne znamo koliko su ta vozila zaista prešla - mislim da nema razloga za brigu. Uostalom, i ta varijabilna remenica je samo jedna od primenjenih tehnologija da bi iz jednog motora izvukli 100ks/L radne zapremine i da obrtni moment bude pomeren ka nižim obrtajima.
Megan II (tu si mu ugrađivao TNG  :hihi1: ) kupljen ovde, mažen i pažen, na 130.000 otputovali i solenoid (el. ventil) i remenica u večna lovišta. Nije baš da su samo uvozni (mada je takvih najviše kod nas).

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Turbina je u sklopu izduvne grane. To sad zovu "turbokolektor". Turbinsko kolo je manje i mnogo bliže motoru, samim tim koristi veći deo energije izduvnih gasova i ima manju inerciju. Ne znam kako da ti opišem ovo, a nemam nikakvu sliku ili šemu da ti pokažem. Jednostavna i vrlo pametno osmišljena konstrukcija.
Interesantno - moraću da potražim neku slikicu. Mada, nisam siguran koliko je pametno približavati turbinu motoru (glavi?). A nisam ni inžinjer. Vreme će pokazati da li je ovo pogodak u metu.

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Davno su prošle zlatne 90-te godine u autoindustriji, kada su se pravili automobili da traju, da se ne kvare i da ih voze dve generacije. Danas se automobili kupuju na mnogo kraći rok, samim tim i proizvođači nude takve automobile da bi bili konkurentni. Nije problem napraviti automobil koji će trajati 20 i više godina. Problem je što autoindustrija ide toliko brzo napred da bi svaki takav auto već posle 5-7 godina zastareo i smenila bi ga novija generacija modela. A u startu bi bio preskup i niko ga ne bi kupovao. I na kraju, kakav god bio, završio bi ili na reciklaži ili u Srbiji.
Tu je najveća muka. Ovi koji nisu pravljeni da traju koštaju više nego oni stari (u svoje vreme). Tu cenu opravdavaju uvođenjem elektronike i razne šminke, dok se u vitalne delove gura plastika i prave jeftina fancy rešenja sa velikim brojem nepoznatih u slučaju kvara.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: zac poslato 31.12.2015. - 22:37
Sta reci...Hobi..  :aplause: :ziveli:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 31.12.2015. - 22:54
Al' ste se raspisali sat vremena pre NG. Slavite li vi ili blejite uz ekran???

Da neko ne pomisli drugačije, Slavka veoma cenim i kao čoveka i kao stručnjaka. Uz to je i na izvoru informacija.
Ova polemika nije ništa lično, već samo "ukrštanje koplja" ne bi li svi izvukli neke korisne zaključke :ziveli:

Takođe, ovo nije pljuvanje po Renault NissaM grupi. Manje više cela auto industrija ide u nekom čudnom (po korisnike) pravcu.


@veterinar:
Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 20:59
Nije sporno da će ići, i da bi ovo bio i moj izbor posle 1.6 16v, 1.5dci i 1.2 tce (tim redosledom :D )
1.6 16V su poslali u penziju. 1.2 tce nema u ponudi za MCV.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: zac poslato 31.12.2015. - 23:11
Vidim..ti ne slavis uz ekran...  :Smiley: ..inace slavim za 14 dana..  :D

Inace, obojca ste izneli zanimljive i korisne informacije.  :too: :ziveli:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: slavko_bgd poslato 01.01.2016. - 22:26
Citat: hobbista poslato 31.12.2015. - 22:54
Da neko ne pomisli drugačije, Slavka veoma cenim i kao čoveka i kao stručnjaka.
Ova polemika nije ništa lično, već samo "ukrštanje koplja" ne bi li svi izvukli neke korisne zaključke :ziveli:
Takođe, ovo nije pljuvanje po Renault NissaM grupi. Manje više cela auto industrija ide u nekom čudnom (po korisnike) pravcu.

Uvažavanje je obostrano. Nema ništa lično, naravno, samo iznosimo mišljenja na osnovu onoga što znamo i što smo praktično iskusili, da bi danas-sutra neko ko želi da kupi auto sa ovim motorom znao šta da očekuje.

Da sad ne citiram Hobija citat-po-citat, samo ću par kratkih komentara njegovih odgovora.
    Lanac u razvodu i poređenje sa drugim motorima: M9R i R9M su dva najčešća motora sa lancem u razvodu i nalaze se u flotnim vozilima koji prelaze enormno velike km za kratko vreme. Tako da je gotovo noramalno videti novo vozilo sa 343000km za 14 meseci ili 196000km za 8 meseci. Na osnovu toga mislim da su i na 0.9tCe lančani prenosi u razvodu OK . Ovaj koncept se primenjuje da bi se smanjili troškovi održavanja i povećala pouzdanost sklopa. Vreme će pokazati rezultate u vezi 0.9tce a na to ćemo morati malo da pričekamo da bi imali objektivnu sliku.
    Uljne pumpe sa elektromehaničkom regulacijom: ne znam kako je kod drugih proizvođača bilo ranije, nisam imao prilike da analiziram. Za 0.9tCe nisam čuo da je bilo problema sa uljnom pumpom. Isto kao ni za 1.6dCi gde se koristi ista tehnologija. Razmišljam da se ni jedan ozbiljan proizvođač ne bi igrao da sa uljnom pumpom rizikuje ne samo ogromne novčane troškove nego i lošu reputaciju na bilo kom tržištu. Kako god, mislim da je prerano praviti bilo kakve analize ili prognoze.
    Blok 0.9tCe je definitivno sa suvim košuljicama.
    U vozila sa S&S idu nešto kvalitetniji akumulatori, drugačije je upravljanje punjenjem akumulatora i ugrađuju se posebni, daleko kvalitetniji anlaseri. Za one koji možda ne znaju, kod S&S sistema motor mora da se pokrene za 0,5-0,6sec od pritiska na pedalu kvačila.
    Varijabilna remenica, odnosno lančanik na 0.9tCe: pomenuti Megan2 je samo izuzetak koji potvrđuje pravilo. Desilo se i šta sad? Kvar je popravljen,auto prodat drugom prijatelju koji se sada kune u taj auto, jel tako? Da je taj sklop loš ili nepouzdan, bio bi odavno izbačen i kod drugih proizvođača.
    Turbo: pametno je to što se zbog velike energije izduvnih gasova na izlazu iz glave može staviti manje kompesorsko kolo i pritom imati raspoloživo okretanje turbinskog kola gotovo od praznog hoda.  Motor 1.6dCi je isto sa tim konceptom u varijanti od 130kS i to se pokazalo kao odlično rešenje u smislu performansi motora i smanjenja gabarita motora. 

Ja se ne bih bunio da imam ovaj (0.9tCe) motor na nekom svom budućem automobilu.

:ziveli:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Zoran poslato 02.01.2016. - 10:02
Ležajevi na radilici se najviše troše u trenutku pokretanja, kada motor upali a nema pritiska ulja. Ne sviđa mi se ni što se on sam može ugasiti vruć na usponu ako kolona stane. To ni za jedan motor nije dobro a pogotovo za njegovu turbinu.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: kiconix poslato 02.01.2016. - 11:23
Nece se ugasiti dok drzis kvacilo.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Ivan91 poslato 02.01.2016. - 12:49
A i verujem da nisu dozvolili da ulje kroz turbo stane ukoliko je temperatura turba visoka prilikom rada s&s-a
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: bocca poslato 03.01.2016. - 08:34
Iz dosade odoh na renoov sajt. Pored toga sto su nagrdili cene za skoro sve modele primetih još jednu nelogičnost. Kod sandera razlika u ceni starog atmosferca i novog turbo benzinca sa plinom vrlo prihvatljivih 800 eura!!! Kod klia razlika u ceni 1200 eura a turbo benzinac nema plin!?! A ista su kuća. Što bi rek'o Kesić " budale"!
Ako nisam u pravoj temi.....
Pozdrav svima!!!
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 03.01.2016. - 10:10
Opet ja :)

Lanac jeste dugotrajnije rešenje. Dobro je čuti da se gazi velika kilometraža bez problema, što bi značilo da je Renault došao do pravog rešenja zatezača.
Ponovo sam studirao Renault animaciju, i po njoj je uljna pumpa u režimu malog pritiska kada je bez napajanja  :ne:
Kod atmosferskih motora 3 bara mora biti u sistemu već na 3.000 o/min. Mislim da turbo mora imati taj pritisak pri manjim obrtajima, pa se postavlja pitanje smislenosti ovog rešenja. Nije ovo kritika samo za ovog proizvođača - većina će krenuti tim putem u cilju dostizanja neke EUROx norme.
S&S - OK, fancy novotarije se moraju ubacivati.
Varijabilna - sve stoji što si rekao. Ipak mi se ne sviđa potencijalni trošak u eksploataciji zarad (po meni) malog dobitka performansi.

Turbo - ako sam dobro video i razumeo sada izduvni kolektor i kućište turbin predstavljaju jednu celinu? Uz to je turbina podignuta na gore? Rešenje deluje interesantno. Nisam ukapirao da li je varijabilna geometrija ili samo rasteretni ventil?

Bunio se ili ne, uskoro neće biti mogućnosti da biraš - svi prelaze na turbinu i jurenje euro normi  :D


I opet, ne mislim da je motor neproveren pa ubačen u vozila. Celo pisanije je sa aspekta šta posle 100-150-200.000 km.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Zoran poslato 03.01.2016. - 10:32
Klipovi, karike i cilindri današnjih motora prelaze milion km.
Bauk (skupoća) je postalo održavanje pratećih sistema motora.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: saša61beograd poslato 03.01.2016. - 11:12
Uljna pumpa i nije baš "prateći sistem";ako se pokvari,kvare se zauvek i klipovi i radilica i sve ostalo.
Osim uljne pumpe,mene brine i prisustvo VVT-a.Šta će im to kad postoji turbina?Da dobiju par procenata nečega (Nm,Ks) što prosečan vozač neće ni osetiti.Mislim da je u pitanju prestiž u odnosu na konkurenciju i neznatno bolje brojke u tehničkim podacima.Pa onda S&S...
Razum me tera da početno oduševljenje polako pada.Hvala Hobisti i Slavku što su me malo spustili na zemlju.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 03.01.2016. - 12:24
Ovde je u pitanju jurenje Euro normi. Pokušavaju na sve načine da dobace viši standard pa izmišljaju budalaštine da bi na testu (znaju koji su režimi testiranja) prošli.

Ajd da pogledamo S&S u Beogradu, na vozilu sa TNG. Špic, i još u poseti neki uvaženi gost. Pola ulica zatvoreno.
- Upali, kreni lagano, sačekaj T(sec) - uslov za prebacivanje na TNG, stani. Ugasi se motor.
- Posle par minuta opet isto. I tako jedno 45min-1h.
Potrošnja benzina raste o-ho-ho.

Ako je mrtav položaj pumpe na režimu višeg pritiska (kao što kaže Slavko), onda je OK. Ako je kao na animaciji, onda može biti potencijalan problem. Obzirom da je turbo, verujem da već na 2.000 (ili 2.500) obrtaja mora biti na 3-3,5 bara. Dakle, štedi se na obrtajima ispod, da kažemo, 2.500 i pitanje je koliko iznosi ta ušteda.

Varijabilna remenica ima uticaja na ekologiju, što mislim da je primarno. Nešto snage i momenta se dobija sa njom.
Kada otkaže, auto se ne može voziti kao običan jer remenica pomera ugao i u + i u -.

Da ne mislite da sam retrogradan, postoji gomila rešeja koja su (po meni) pravi napredak, kao npr. senzor položaja radilice (pa i bregaste), 1. bobina po cilindru, MPI (u odnosu na karburator, k-jetronic i sngle point), CR za dizele...
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: slavko_bgd poslato 04.01.2016. - 22:29
      Prvo, slobodno zanemari animaciju jer animacija nije tehnički nego marketinški alat. Tačno je ovo što ti kažem: pumpa nominalno radi na maksimalnom opterećenju a aktuator je rasterećuje. Logika regulatora protoka dizel-goriva na CR pumpi, ti ćeš me razumeti na šta mislim. 
      Drugo, S&S-om upravlja više parametara, da tako jednostavnije kažem. Tipa: previsoka temperatura na kućištu turba, pao napon na akumulatoru, hladan motor, pao pritisak na servu kočnica, itd, itd, itd - S&S je neaktivan, motor se ne gasi. Što se tiče plina: motori sa S&S-om startuju na plin, u režimu "stop" ne isključuju se čak ni gasni ventili, samo su dizne u stanju mirovanja isto kao i benzinske. Drugim rečima, u režimu "stop" ne troši ni plin ni benzin. Gasni računar na tvom autu nema tu opciju. U vreme kada su ti računari nastali i bili ugrađivani, S&S-a mislim da nije ni bilo. Oni koji se sada ugrađuju na motore sa S&S-om (fabrički ili aftermarket) tu opciju imaju i rade baš ovako kako sam opisao.
      Šta će biti s tim motorima posle 100-150-200kkm? Ne znam. Voleo bih kada bi neka firma koja prelazi mnogo km godišnje kupila mnogo vozila s tim motorom, pa da vidimo u najgorim uslovima eksploatacije kakvi su rezultati.

Citat: saša61beograd poslato 03.01.2016. - 11:12
Uljna pumpa i nije baš "prateći sistem";ako se pokvari,kvare se zauvek i klipovi i radilica i sve ostalo.
Osim uljne pumpe,mene brine i prisustvo VVT-a.Šta će im to kad postoji turbina?Da dobiju par procenata nečega (Nm,Ks) što prosečan vozač neće ni osetiti.Mislim da je u pitanju prestiž u odnosu na konkurenciju i neznatno bolje brojke u tehničkim podacima.Pa onda S&S...
Razum me tera da početno oduševljenje polako pada.Hvala Hobisti i Slavku što su me malo spustili na zemlju.

Nema na čemu, ja nisam želeo nikoga da spuštam na zemlju niti da rušim nečije oduševljenje. Razum mora da bude na prvom mestu, pogotovo kad se daje veliki novac koji je pošteno zarađen ali mislim da se ne treba preterano opterećivati i da mora da postoji i jedna doza želje i pozitivnih emocija prema automobilu.  Samo počni polako da se navikavaš da vozila kao što je bio Sandero Base ili Punto "klot" više neće biti u ponudi. Što napisa Hobbista - ni ja nisam retrogradan, ali uvek se setim sebe kad sam video da počinje da se masovno pojavljuje električni servo-volan i kad sam rekao "koji je to šit, jbt!" Prošlo je malo vremena i desilo se da sam kupio dva polovnjaka sa tim sistemom. I svaki put se smejem samozadovoljno kad mi dođe drugarica sa Puntom "klot" koji je na volanu težak kao FAP. Eto, ona nikada neće imati problem sa servom (kao što ni ja nisam imao) ali ona nikada neće parkirati sa lakoćom kao ja sa servom. Ili, treba-ne treba ESP? Sinoć na skretanju po ledu ispod neočišćenog snega i na blagoj nizbrdici, ESP je u deliću sekunde ispravio moju uobraženost i preterano samopouzdanje, pa nisam sleteo s puta ili se okrenuo na putu. Hvala Fiatu na ESP-u, gde čuo i gde ne čuo.  Ili...da ne nabrajam dalje. Činjenica je da tehnika i tehnologija idu napred i da su automobili sve kompleksniji i komplikovaniji, imaju sve više i opreme i tehnoloških novotarija. Jednostavno, to je tako.   Eto, meni na sadašnjem u odnosu na prethodni auto fali tempomat, senzor za svetla, grejanje sedišta, preklapajući+grejani retrovizori i automatska klima. A na prethodnom mi je falio bord-comp, ASR/ESP, 30ks, 16 ventila i veliki gepek, što na ovome sad imam. Da mogu sve nabrojano da dobijem u sledećem autu -bio bih prezadovoljan. Samo se treba navići...a navika je čudo ;)
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Zoran poslato 05.01.2016. - 07:39
 Auti su odavno postali igračke za veliku djecu.
Ovo nosam napisao kao obraćanje bilo kom članu, nego kao svoje mišljenje koje iznosim javno.
S&S, je prekomplikovan sistem da bi bio obavezan u svakom autu. Pogotovo za mene koji vozim u komadu po 5 sati.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Loganovac poslato 05.01.2016. - 08:03
Nije obavezan. Obavezna je zimska oprema, a to ti još kako treba.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Zoran poslato 05.01.2016. - 10:03
 :offtopic: Za zimske "čarolije" sam uvijek spreman i zime se ne bojim ali na "Vlakovo" nikada nisam žurio, tamo ću svakako stići.


- Vlakovo - groblje pored Sarajeva.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 05.01.2016. - 20:22
Malo po malo, nakupismo korisne informacije ovde  :dobro:

Malo mi je neozbiljno da Renault napravi zvaničnu prezentaciju (animaciju) koja je puna greškica  :banghead:
- Blok je suv (iz komada) - hilzne nisu plivajuće.
- Varijabilna uljna pumpa radi suprotno od prikazane. Dobro je da u slučaju defekta gura max. pritisak.
- S&S ima drugačiji anlaser i akumulator (biće korisna informacija za par godina)  :to:
- S&S kod vozila na TNG pali na plin kada su ostali uslovi, osim T(sec), zadovoljeni.
BTW, o ovome sam razmišljao kako da uvedem i kod mene. Ili da smanjim T(sec) potrebno kao uslov za prebacivanje na TNG.

Slavko, slažem se sa svime napisanim, ali mi se ne sviđa uvođenje komplikovanih sistema čija je jedina svrha "smanjenje" potrošnje goviva odnosno štetnih sastojaka izduvnih gasova. Servo, ABS i svi sistemi koji su proistekli (odnosno povezani) sa njim, 16V imaju direktan uticaj na vozne sposobnosti.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Vihor poslato 05.01.2016. - 22:06
Kako sam ukapirao na Dacijama nema mogucnosti iskljucivanja S&S, naravno normalnim putem?
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: slavko_bgd poslato 06.01.2016. - 01:46
Citat: hobbista poslato 05.01.2016. - 20:22

Malo mi je neozbiljno da Renault napravi zvaničnu prezentaciju (animaciju) koja je puna greškica  :banghead:
- Blok je suv (iz komada) - hilzne nisu plivajuće.
- Varijabilna uljna pumpa radi suprotno od prikazane. Dobro je da u slučaju defekta gura max. pritisak.
- S&S ima drugačiji anlaser i akumulator (biće korisna informacija za par godina)  :to:
- S&S kod vozila na TNG pali na plin kada su ostali uslovi, osim T(sec), zadovoljeni.
BTW, o ovome sam razmišljao kako da uvedem i kod mene. Ili da smanjim T(sec) potrebno kao uslov za prebacivanje na TNG.

Slavko, slažem se sa svime napisanim, ali mi se ne sviđa uvođenje komplikovanih sistema čija je jedina svrha "smanjenje" potrošnje goviva odnosno štetnih sastojaka izduvnih gasova. Servo, ABS i svi sistemi koji su proistekli (odnosno povezani) sa njim, 16V imaju direktan uticaj na vozne sposobnosti.

Niko nije rekao da je animacija puna greškica nego da je animacija marketinški a ne tehnički alat. Kad sam napisao "zanemari animaciju" mislio sam na prikaz klipova na 1:00 - 1:15 (High tumble construction), gde se lako može učiniti da su košuljice mokre. Zatim na 1:42 (Thermomanagement), gde se može videti putanja rashladne tečnosti kroz motor ali je sekvenca suviše brza. Mislio sam i na deo na 2:23 (cilinder offset) , gde se takođe može učiniti da su mokre košuljice .

Ako ti se na 2:11 učinilo da su mokre košuljice - pogrešno ti se učinilo ali iz vrlo opravdanog razloga: kanali koji podsećaju na mokre košuljice su baš takvi kakve si video, a ta sekvenca traje nepune dve sekunde. Prikaz bloka na 2:11 na animaciji je 100% tačan i identičan 3D prikazu bloka kao rezervnog dela.

Što se tiče uljne pumpe i animacije: molim te još jednom pogledaj na 1:50 -1:59 da je prikazano da je pod dejstvom opruge pumpa u položaju "max" a pod dejstvom aktuatora ide u položaj za rasterećenje odnosno ka manjem pritisku. Uljna pumpa radi tačno tako kako je prikazano na animaciji. Aktuator kada je neispravan ili isključen ne rasterećuje uljnu pumpu i ne smanjuje pritisak. To smo se složili i to je dobro da tako radi, da ne zariba motor.

Nisam te razumeo za ono "T(sec)" u vezi plina i S&S-a, na šta tačno misliš?
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: hobbista poslato 06.01.2016. - 18:10
Da, na 2:11 izgleda kao mokra košuljica  :ne:
Bilo bi interesantno da ako ugrabiš priliku (jednoga dana) okineš jednu fotku otvorenog motora  :cul:

Za uljnu pumpu gledam, ali meni i dalje liči da je onako kako sam primetio. Gledam i na prikazu za 130dCi na 3:50
https://www.youtube.com/watch?v=Uqu0huka_yo  Trebalo bi da je pumpa ista (koncepcijski)?

T(sec) - mislim na istek zadatog vremena, kao jednog od uslova za prebacivanje na plin.
Idemo u off - pitanje je da li se kod nas može isključiti to kao uslov?

@Vihor:
Ako sam dobro razumeo, možeš isključiti na dugme, ali to moraš ponoviti pri svakom startovanju motora.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: slavko_bgd poslato 08.01.2016. - 01:24
Citat: hobbista poslato 06.01.2016. - 18:10
T(sec) - mislim na istek zadatog vremena, kao jednog od uslova za prebacivanje na plin.
Idemo u off - pitanje je da li se kod nas može isključiti to kao uslov?

Može, ali samo kod nekih računara, pod određenim uslovima i sa određenim nivoom pristupa.
Na (kao) tvom računaru ne može da se isključi niti da se promeni ka manjim vrednostima od onih koje je zadala fabrika. Ka većim može.

Predlažem da pratimo temu http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8638.0 . Očekujem da tamo pročitam konkretne utiske i iskustva, kao potencijalno zainteresovani kupac automobila sa tim motorom i pogonom na gas .
:ziveli:  :wave:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: eastcowboy poslato 17.01.2016. - 19:24
Citat: hobbista poslato 06.01.2016. - 18:10
T(sec) - mislim na istek zadatog vremena, kao jednog od uslova za prebacivanje na plin.
Idemo u off - pitanje je da li se kod nas može isključiti to kao uslov?

when S & S actively TCE 90 starts directly on LPG
gas pressure regulator shall supported by electrical cooling water pump
S & S you can permanently deactivate to the cable on bonnet switch lock
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: slavko_bgd poslato 17.01.2016. - 23:57
Correct. Unless the vehicle model is such so it triggers a warning message on the dashboard  "Bonnet open" (or similar, where available) . In that case user has to use the switch to deactivate S&S manually, each time after engine start. Because the car's emissions is homologated with S&S active.

And the question about switching off was not related to S&S but to an old Omegas LPG strategy (aftermarket installation) of time delay gas switch.

BR
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: eastcowboy poslato 18.01.2016. - 05:49
Citat: slavko_bgd poslato 17.01.2016. - 23:57
And the question about switching off was not related to S&S but to an old Omegas LPG strategy (aftermarket installation) of time delay gas switch.

LPG start (zero-second delay) is also at omegas and blue (not canbus model) possible
omegas with  file decrypter by Vash and blue with hex editor or modified PC configuration


disconnected bonnet lock switch brings no error message


TNG početak ( nula sekundi kašnjenja ) je takođe na OMEGAS i plavu ( ne CANBUS model ) mogućeg
OMEGAS sa file Decripter od Vash i plavu sa hek editor ili modifikovani PC konfiguracija


prekinuta hauba zaključavanje prekidač donosi nikakvu poruku o grešci
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: dekiv68 poslato 06.03.2016. - 16:26
Vozim oba auta iz potpisa na plin već duže vreme (floridu 140.000 km, punto 81.000km) i bez obzira na smanjenje razlike u ceni BMB - TNG i uvođenje reatesta na 5 godine mislim da je opravdano uvođenje plina, pa razmišljam da sledeći auto bude Dacia sa 0.9LPG motorom (manja verovatnoća 1.2 sa naknadno ugrađenim TNG). Još razmišljam oko odluke, jer su prisutne i mogućnosti nabavke staro za novo (Punto III 1.2 i 500L 1.4). Zato sam i pristupio na ovaj forum (svako Vaše razmišljanje je dobro došlo)
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: naca24 poslato 25.03.2016. - 07:38
Citat: Vihor poslato 05.01.2016. - 22:06
Kako sam ukapirao na Dacijama nema mogucnosti iskljucivanja S&S, naravno normalnim putem?

-0.9 Tce 90 LPG S&S ima mogucnost isklucenja SS normalnim putem. Dugme se nalazi pored menjaca
-Paljenje je na benzin, i kada dostigne oko 30-40 stepeni prebacuje na plin

Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: kiconix poslato 25.03.2016. - 07:53
Nije mislio na to. Pitanje je bilo upuceno na stalno iskljucivanje.
Ovo dugme on/off mora stalno da se stiska, posle svakog paljenja.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: zac poslato 25.03.2016. - 20:19
Koliko znam hladan motor i mora raditi na benzin.  :ne:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: kiconix poslato 25.03.2016. - 20:23
Mi smo pricali o SS sistemu, ne o plinu.
Na plinu je normalno da kad prebacis na jedno gorivo na tome i ostane.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: jovan poslato 25.03.2016. - 20:31
Izvinjavam se, umor je učinio svoje. Obrisao sam post da ne bih pravio zbrku.
Moja (nenamerna) greška.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: kiconix poslato 26.03.2016. - 00:15
 :ziveli:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Veterinar poslato 13.10.2016. - 21:07
Već viđeno, ali evo kako izgleda servisni interval van granica naše zemlje : http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=50   30000 km ili dve godine.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: bugi poslato 17.10.2016. - 21:37
https://youtu.be/eFmhPaEAlL0

Dino test, na benzinu 99ks, na plinu 103 ks :) zato ide tako lepo taj tce :)
Bilo bi lepo ako i 1.2 tce ima vise snage neg sto pise
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Keka poslato 18.10.2016. - 14:55
Taj podatak ne znaci nista.

Ko jos vozi na 5000+ obrtaja?

Znaci podatak da li i koliko ima kW i Nm od 1500 do 4000 obrtaja, a to ne mozemo da vidimo jer su zamuljali slicice.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: bugi poslato 18.10.2016. - 16:18
Pa imas grafike, vidi se sve na njima, max torque je oko 2500 hiljade obrtaja, a power na 5000, uvek je maksimalna snaga na najvecim obrtajima i bila... Zanimljivo je to sto prikazije vecu snagu i obrtni moment od fabricki deklarisane, kao i jos veca snaga i moment na plinu (pretpostavljam da je tako kod turbo motora+plin)
Sad koliko je ovaj test validan i merodavan neznam, ipak je neki klip sa youtube-a
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Keka poslato 18.10.2016. - 17:18
Ne razumemo se oko poente price.

Negde sam video da je 0.9 TCe pojacan na 100KS, mozda je ovo takav primerak, a mozda je i do merenja, posto se snaga i obrtni moment ne mere direktno, nego se uracunava korekcija u zavisnosti od masine.

Treca, najverovatnija, mogucnost je da je ovaj cipovan, posto je snimak objavila kuca za cipovanje  :D upravo toliko se dobija cipovanjem na tom motoru.
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Loganovac poslato 18.10.2016. - 20:28
Citat: Keka poslato 18.10.2016. - 14:55
Ko jos vozi na 5000+ obrtaja?

Ko može!   :c1:

Nego, ne razumem kako to misliš da se moment i snaga ne mere direktno? Pa valjci upravo tome služe, opremljeni su torzionim meračima obtnog momenta koji kad se pomnoži sa ugaonom brzinom (direktno srazmerna broju obrtaja točkova) daje snagu. Kakva korekcija i u zavisnosti od koje mašine?  :ces:

Ne ulazeći u validnost objavljenih snimaka, ono što se vidi na dijagramima svakako je izvrsno!  :woo-hoo:
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Keka poslato 18.10.2016. - 22:34
http://www.superchevy.com/how-to/ghtp-1109-fact-and-fiction-of-dyno-correction-real-wheel-horsepower/

Pored toga, snaga moze da se izrazi "na tocku" i "na zamajcu". Nije velika razlika, ali postoji.

A za 5000+ znas odlicno o cemu pricam, nemo' da se kurobecas  :D
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Veterinar poslato 19.10.2016. - 07:46
Citat: Keka poslato 18.10.2016. - 14:55
Ko jos vozi na 5000+ obrtaja?

Ima nekih žena...
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Andrix poslato 19.10.2016. - 09:49
ima i muskih. par puta sam u kanjonu Morace morao da guram do 5000 ob. da bih resio sleper....
Naslov: Re: 0.9 Tce 90 LPG S&S
Poruka od: Veterinar poslato 23.10.2016. - 11:06
 :to:

Prilikom kočenja motorom, sa ranijim motorima (1.5 dci, 1.6) kada bi u drugom stepenu prenosa došao do minimalnih obrtaja, auto bi najčešće nastavio da se kreće u drugoj brzini, kontinuirano najsporije što može.   
   0.9 motor zahteva prebacivanje u prvu brzinu, jer na 800 obrtaja skakuće kao zekan.